Šta je novo?

Metro

Не.Изградимо метро-друмски мост,изградимо прву линију метроа,за то време не дирамо Бранков мост. Након свега тога сагледамо ефекте свега урађеног и на основу тога размотримо могућност и обим смањења саобраћајне мреже у центру града.

Само таквим редоследом никаквог ризика нема.
 
Па, не знам. Мислим да је друмски део метро-друмског моста без Базисног тунела поприличан ризик, односно - да ствара све услове за још већи саобраћајни колапс у старом градском језгру.
 
Савска,Немањина и неки будући булевари у СА би то са лакоћом поднели....

Некако ми се чини као да сви ви мислите да градњом новог моста иде још неких 100.000 нових аутомобила у пакету . Заборављате да се ради о дељењу постојећег транзита и у мањој мери будућег.Заборављате и фактор ефикасног метроа у тој зони. Основа свега је квалитетна прва линија метроа која би покренула и препородила целу инфраструктуру Београда која се овим последњим планом беламоваца игнорише.
 
Drugari, ja nisam neki stručnjak za saobraćaj, ali imam jedno zapažanje.
Ako neko misli da će broj motornih vozila (automobila prvenstveno) da opada, ja mislim da je u velikoj zabludi. Opadanje broja vozila može se dešavati sporadično i u manjem obimu, ali značajnije smanjenje vozila na ulicama grada može uzrokovati jedino neka kriza i nestašica benzina kao ona od 92 - 95.

Nisam neki veliki svetski putnik, ali iskustvo Beča gde idem bar jednom godišnje mi daje za pravo.
Naime, Bez obzira na metro mrežu, i tranvajski sistem, kao i bulevarsku mrežu, gužve u jutarnjem, a posebno popodnevnom špicu postoje i na ulicama je veliki broj automobila.

Ako predpostavimo da će doći do kakvog - takvog porasta standarda građana u nekom dugoročnom periodu, možemo očekivati i porast broja vozila na ulicama.
Metro je neophodan i prioritetan, ali i moderne i brze saobraćajnice koje takođe nedostaju šumadijskoj strani Beograda.
 
Naprotiv,standard ce opasti kod nas pogotovu za neku godinu,a i fosilna goriva neminovno poskupljuju cime metro dobija jos vecu prednost jer sami proizvodimo svoju struju.
 
@Vucko
Iz danasnje perspektive, ako gledamo realno i pesimistički - da, standard će opasti.
Ali onda i priča o metrou pada u vodu, jer neće postojati realni izvori za otplatu kredita za izgradnju metroa.
Što se tiče cene fosilnih goriva, skokovi cene istih su totalno špekulativnog karaktera isto kao i cene novca i nekretnina na tržištu, ali to se dešava i sa cenom drugih energenata Vučko, pa nažalost i sa strujom.

Tvrdnju da se automobilski saobraćaj neće smanjiti potpisujem, jer naš narod je spreman polovinu prihoda trošti na svog ljubimca i gorivo za njega.
Samo totalna kriza će ga naterati da se odrekne automobila.
I da ne bude zabune:

METRO je neophodan, ali takođe je neophodna saobraćanjna infrastruktura koja je po standardima 21. veka, a ne sredine 20.
Nema koliko je meni poznato, a nek me neko ispravi ako grešim, velikog grada u Evropi, koji nema gomile vozila na svojim ulicama, iako je javni prevoz na mnogo višem nivou nego kod nas.
Samo hoću da kažem da je i jedno i drugo jednako važno za vunkcionisanje jednog velegrada kakav je Beograd.
 
Наравно да ће број аутомобила да расте, али број улица типа Бранкове не треба да расте. Коме се буде исплатило да троши месечно више за бензин него за све остале потрепштине ја немам ништа против. Свако води своју рачуницу.

Изнео сам на другој теми јако давно зашто аутомобисли саобраћај треба стратешки дестимулисати на дугорочан период.

Рецимо, Бранкова је некад била 1+1 и задовољавала потребе. Онда је број аутомобила нарастао и морала је да се проширује. Потом је проширена на 2+3 и неко време је задовољавала потребе. Данас више не. Данас је на том потезу потребно 4+4. Да ли има места? Па нема. Тротоари скоро па не постоје, улица је нехумана, и нема места чак ни за дрворед....а број возила ће и даље да расте....

Да ли је сад јасније?
Аутомобилски саобраћај у најужем центру града треба потпуно дестимулисати. Не забранити, јер је то "недемократски" већ га до те мере поскупети и тиме га натерати да сам престане да постоји.
 
Mislim da se većina članova foruma slaže da treba poboljšavati i drumsku infrastrukturu, ali uglavnom van centra grada.
Jedino što u kratkom i srednjem roku može da se uradi u blizini centra je SA, odosno deo oko autobuske/železničke, i eventualno taj most koji povezuje Nemanjinu i Z. Đinđića.
Ali zato rad na obliaznici i SMP(T)-u, skoro svi podržavaju.
 
mekbejn":s5lokme4 je napisao(la):
Mislim da se većina članova foruma slaže da treba poboljšavati i drumsku infrastrukturu, ali uglavnom van centra grada.
Jedino što u kratkom i srednjem roku može da se uradi u blizini centra je SA, odosno deo oko autobuske/železničke, i eventualno taj most koji povezuje Nemanjinu i Z. Đinđića.
Ali zato rad na obliaznici i SMP(T)-u, skoro svi podržavaju.


Мост који повезује Немањину и Зорана Ђинђића не може никада да буде направљен - зато што је веза савског приобаља са Булеваром З. Ђ, екс АВНОЈ-а, екс-екс Првим булеваром, или ти са Другом лонгитудиналом арх. Николе Гавриловића из ГУП-а 1950, затворена Регулационим планом Централне зоне (обухватао центар Београда, Новог београда и Земуна) из 1976. године, у режији арх. Бранислава Јовина и услед преласка са "аутомобилског" на "метро-урбанизам".
То је и овековечено изградњом Хотела "Интерконтинентал" (Јовиновог друга, арх. Стојана Максимовића) на траси раније предвиђене Друге лонгитудинале.
Друмски део метро-моста је тим планом спојен правом линијом с Булеваром Михајла Пупина (екс. Лењина) - због тога је и зграда "Југопетрола" грађена у грађевинској линији будућег продужетка Бул. м. Пупина, односно, у складу са Рег. пл. Централне зоне, који више није био на снази (!!!), али је у време градоначелника Александра Бакочевића и председнице градске владе Живане Олбине био реафирмисан, као и Јовинов сектор за метро. Ето, то је цела прича.
Дакле, ако би неко хтео да "протера" Бул З. Ђ. до будућег моста, морао би да га сабије уз прозоре (луксузног) хотела, супротно замисли оригиналних пројектаната блока. Са друге стране, веза са Михаила Пупина је и даље могућа, уз рушење пумпе "Дејтонке", због чега би се вероватно бунио арх. Марио Јобст, али шта да му радимо...
 
Evo sta egis kaze u vezi naseg metroa u svojem godisnjaku koji je izasao skoro

6gdlsh.jpg


Dakle 15km duzina linije sa onim krakom,ne pominju vise da je laki.I govore o 6 podzemnih stanica od 24???A samo 6 podzemnih stanica je nemoguce jer je 7km tunela u starom gradu,a tu ce biti 12-13 podzemnih stanica?Tih 6 stanica je tacno od varos kapije do vukovog spomenika.Mozda daju sve podatke za celu liniju dok govore o 6 podzemnih samo u prvoj fazi?
 
Beograd bi za nekoliko godina mogao da dobije prvu liniju metroa, ali pod uslovom da projekat „težak” više od milijardu evra finansijski pomogne država, kao i investitori iz inostranstva. Georgije Poltavčenko, koji je nedavno posetio naš grad u svojstvu šefa ruske delegacije i izaslanika predsednika Rusije, očekuje da će ove nedelje gradonačelnik Dragan Đilas otputovati u Moskvu i razgovarati o učešću ruske strane u izgradnji i finansiranju beogradskog metroa.
Kako se ove dve vesti uklapaju..videćemo.. :kafa:
 
Mislio sam da nas lozis jer nisi naveo izvor kad ono stvarno,uletese i rusi u kombinaciju :shok:
 
ау, да неће ускоро и Клингонци да улете у комбинацију :) с обзиром да је Божа испао из власти, можда договор са Фрнацузима и отпадне, ко зна
 
Najgori scenario je da metro padne u vodu. Znam da mnogi misle da vredi čekati još jedan vek ako će to doneti pravo "heavy" rešenje - metro ispred svake kuće itd. Ali upravo nas je to "hoćemo-nećemo" dovelo do toga da su nam danas bus i automobil glavna prevozna sredstva u Beogradu.

Mislim da se treba potruditi da se održi kontinuitet - što naravno ne znači da ne treba ispravljati greške i propuste koji postoje u trenutnim planovima, a već ima indicija da se nekim elementima plana ide ka tome - znamo da će cela starobeogradska trasa biti podzemna, da neće biti ukrštanja sa drumskim saobraćajem, da se ozbiljno razmatra ukidanje nekoliko stanica itd. Put od studije izvodljivosti do glavnog projekta je dovoljno dugačak da se naprave određena poboljšanja. Ali nikako ne treba sada Francuze oterati u majčinu i krenuti opet od belog papira.

Verujem da su naše države dovoljno ozbiljne da promene političkih okolnosti (kako u Francuskoj, tako i kod nas) neće mnogo uticati na realizaciju tako kapitalnih, dugoročnih i skupih projekata kao što je metro (ni u jednoj varijanti metro nije projekat za jedan mandat i to treba ozbiljno imati u vidu).

Što se tiče Rusa - jasno je da nama treba više izvora finansiranja. Naročito što bi bilo jako glupo da se nakon prve faze (Zemun-Vuk) radovi obustave na neodređeno vreme. U jednom intervjuu je Vukan Vučić lepo rekao - jednom kada uđu mašine u zemlju, ne treba prestajati sa izgradnjom. Ranije su se pominjali i Italijani kao partneri, i dalje se pominje i EBRD. Koliko sam skontao, maksimum od Francuza, ukoliko dođe do međudržavnog ugovora, je 500 miliona EUR. Za početak nam treba bar još toliko.
 
Homer Jay":2or7ptri je napisao(la):
Najgori scenario je da metro padne u vodu.

Најгори сценарио је да се задужимо преко милијарду евра за брзи трамвај.
 
Uz gornje pominjanje 6 podzemnih stanica jasno je da se radi o Belamu. Prvo bi se izgradila trasa Zemun Vukov Spomenik, pa bi onda rekli nemamo parada dalje za podzemno, pa cemo privremeno uraditi nadzemni LRT.
 
2012":1d1dph03 je napisao(la):
Beograd bi za nekoliko godina mogao da dobije prvu liniju metroa, ali pod uslovom da projekat „težak” više od milijardu evra finansijski pomogne država...
Iako sam već davno rekao da je funkcionisanje glavnog grada važno za celu državu, u današnjoj situaciji, tj. stanja ostatka države u odnosu na stanje u Beogradu, ideja da se cela država zaduži za lokalni beogradski saobraćajni problem je suluda. Ako se izuzme Beograd i donekle Vojvodina (tačnije južno-bački okrug i ponešto Subotica) ostatak države je skoro u ekonomskom kolapsu. Tražiti da se gradnja metroa u Beogradu delimično svali i na ostatak zemlje je nešto što niko normalan, nadam se, neće smeti ni da spomene. Znam ja da metro "žulja" Beograd već dugo vremena, ali ako ostali gradovi moraju svoje komunalne probleme prvenstveno sami da rešavaju, Beograd je onda mnogo sposobniji za to. Ako može da se zaduži u bilo kom obliku da uradi metro, super, ako ne može, dok se država ne decentralizuje i ostale lokalne samouprave ne dođu do više novca, tražiti da učestvuju (posredno, preko zaduženja države) u ovako nečemu je besmisleno. Kako recimo Kruševac da gleda na tako nešto, kad je i Henkel sedište firme preselio u Beograd, pa sad i njihovo poslovanje ulazi u saldo Beograda, a sve se proizvodi tamo, ali prihod (pa i porezi) se beleži po sedištu firme.
 
vranac":33ivu8vx je napisao(la):
Uz gornje pominjanje 6 podzemnih stanica jasno je da se radi o Belamu. Prvo bi se izgradila trasa Zemun Vukov Spomenik, pa bi onda rekli nemamo parada dalje za podzemno, pa cemo privremeno uraditi nadzemni LRT.
Ali pominju 7km podzemne trase sto je tacno deo od varos kapije do ustanicke?

Ocigledno su po francuskoj poslovnosti lupili tekst samo da napisu nesto jer je projekat u izradi pa se menja broj stanica i ostale karakteristike.
 
Sa pominjanjem Rusa cela priča se dodatno komplikuje, postavlja se pitanje da li će francuzi uopšte dozvoliti da im se neko meša u posao?
 
Ne radi se niocemu osim kreditu.Prosto receno 500 milki daju francuzi kredita i plan je bio da jos 500 da EBRD,e sada zbog politike ce umesto EBRD-a dati drugu polovinu rusi i tako ce svi biti srecni i zadovoljni,a mi cemo dobiti podzemni brzi tramvaj.
 
Ako rešimo da gradimo metro, LRT, podzemni brzi tramvaj ili šta već, moramo da tražimo pare svuda gde možemo.

Videćemo šta će biti sa tim Rusima, ali ovo za sada zvuči kao jedna od onih vesti koja obavezno sadrži rečenicu: "Predstavnici tog i tog ministarstva te i te zemlje sastali su se danas sa srpskim zvaničnikom tim i tim. Tokom razgovora su gosti iz te i te zemlje izrazili želju da njihove firme ulažu u energetiku, poljoprivredu, izgradnju puteva, železnica i luka, i učestvuju u realizaciji beogradskog metroa." Onda to protokolarno saopštenje iz Ministarstva tog i tog stigne u novinsku agenciju (Tanjug, Beta) gde oni u naslov stave "Predstavnici te i te zemlje izrazili želju da ulažu u energetiku, puteve i metro". Onda vest stigne do informativnih portala (Blic, B92 i sl.) gde vest osvane sa naslovom "Ta i ta zemlja gradi metro u Beogradu!". Onda to stigne na Beobuild, SSC i slične forume i onda imamo 326 strana diskusije, a metroa nigde :D
 
2012":168a7k2s je napisao(la):
Beograd bi za nekoliko godina mogao da dobije prvu liniju metroa, ali pod uslovom da projekat „težak” više od milijardu evra finansijski pomogne država, kao i investitori iz inostranstva. Georgije Poltavčenko, koji je nedavno posetio naš grad u svojstvu šefa ruske delegacije i izaslanika predsednika Rusije, očekuje da će ove nedelje gradonačelnik Dragan Đilas otputovati u Moskvu i razgovarati o učešću ruske strane u izgradnji i finansiranju beogradskog metroa.
Kako se ove dve vesti uklapaju..videćemo.. :kafa:
Joj što mi to nešto zvuči poznato. :rolleyes:
 
Vrh