nombre":3eqh3shr je napisao(la):
Mislim da ce ,,usrati'' prvu liniju metroa, a ostale dve ce uraditi kako treba i nece ponoviti iste greske sa prve linije.
Ako naprave grešku na prvoj, napraviće na svakoj jer je
upravo prva linija osovina Severozapad-Jugoistok. Ona bi inače trebalo da bude i najduža, sa daljim stanicama na periferiji (studija iz 1968.). Taj potez predstavlja osovinu kretanja po celom gradu.
Ako ti osovina kičme bude LRT, ostale će biti ili LRT, ili Premetro ili tramvaj. Dakle samo niži stadijum, nikako viši. Metro nikako jer je suludo da se dve linije sistema većeg kapaciteta oslanjaju na jednu liniju manjeg kapaciteta. To je recept za kolaps cele mreže, a ovaj projekat nema u vidu zagušenje javnog prevoza, nego upravo suprotno - odgušenje.
Da bi gradska železnica radila "punom parom" potreban je kapacitetni sistem zajedno sa onim limited stop i express autobusima po sistemu žuta traka-žuti bus, plus tramvaji sa podzemnim deonicama u zoni metro stanica. Ako nemaš kapacitetni sistem koji će da podržava GŽ onda je ona osuđena na low ridership, što je inače baš sada slučaj.
Metro se ne tiče samo metroa već svih ostalih sistema a posebno već postojećeg kapacitetnog sistema gradsko-prigradsko-regionalne železnice koji koristi međugradski železnički čvor - Bg:voz i Beovoz.
"Stručnjaci" bi Beogradu da ponude "Hleb bez kvasca". Beograđani nisu ludi da prihvate hleb bez kvasca, odnosno sistem javnog prevoza bez metroa.
Ceo sistem javnog prevoza se posmatra kao jedinstveni integrisani sistem, organizam. Ako kičma nedostaje sistem je beskičmenjak a ne kičmenjak. Kako onda možeš da ga nazivaš kičmenjakom? Nemaš apsolutno nikakvo opravdanje.