Šta je novo?

Metro

Ove prve dve linije otvaraju mogucnost da se napravi 10ak nezavisnih linija u Beogradu u buducnosti. Krakovi ka Krstu i Medaku, Komandi, Ustanickoj, Miljakovcu... U urbanom gradskom podruciju zivi 1,2 miliona ljudi, ako oduzmemo novi Beograd i Zemun to je nekih 700-800 hiljada. Mreza bi mogla dobro da se razvije.
 
Karlo del Ponte":1bhq3ooz je napisao(la):
Изградња брзих и поузданих система саобраћаја се не прави како би се повећала густина активности и становања, него управо супротно, смањила, те како би "продисали" они делови града где је инфраструктура незадовољавајућа.

Pa nije bas, metro bas naprotiv omogucava gustoj sredini da prodise tako sto joj se zasiceni saobracajni kapacitet drasticno povecava, time ta sredina dobija novi prostor za razvoj.
Metro uvek dovodi do vece gustine, i stanovanja i radnih mesta a ne obrnuto.

Kada je vec gusto, postaje gusce, kada nema nista, izgradi se i popuni.

N-ST":1bhq3ooz je napisao(la):
Beograd: urban area 869 km2, gustina naseljenosti 3,207.5/km2 (2011. godina)
Barcelona: urban area 803 km2, gustina naseljenosti 15,991/km2 (2009. godina)

Kada su sefa urbanizma Barselone prosetali Beogradom covek se zgranuo i rekao: "Vi se rasipate kao da ste bogatasi, Barselona ne bi sebi mogla da priusti tako nisku gustinu naseljenosti".

Barselona je izuzetno gusto naseljen grad a da pritom kao i Pariz nema solitera u centru a veoma malo ih ima po periferiji.

Marcus Lupus":1bhq3ooz je napisao(la):
Ti ili živiš u inostranstvu ili koristiš neko dostignuće farmaceutske industrije za dobro raspoloženje (primam preporuke :p ).

Mi jesmo beznadežno propalo društvo, uočljivo je golim okom, a i statistika lepo pokazuje, a i vrlo smo neobrazovani, da ne kažem glupi, kao što ti reče.
. . .
mi imamo nedaleko iza sebe period kada smo bili nešto, pa se tragovi i dalje vuku, bar kod nas koji se malo sećamo ili malo mislimo, a takvih nas je, je li, sve manje, a i puno ljudi s ovog foruma i ne živi u Srbiji.
. . .
Beograd više nema odakle da dobija stanovništvo

Ja zivim na potezu Madrid-Pariz-Beograd a a za raspolozenje koristim dostignuca poljoprivrede: meso i vino :p

Drugi izvor optimizma su primeri istorije i pojedinaca.

Spanija i Portugal su bile propale diktature pa su procvetale, pa sada opet propadaju.
Belgijanci su zivi dokaz da nismo najgluplji: ljudi su na savrsenom geografskom polozaju izmedju velikih zemalja, dodeljen im je ni krivim ni duznim glavni grad Evrope, a umesto da uzivaju u tome oni bi da se igraju Srba i Hrvata.

Sve je moguce, cak i kada su okolnosti mnogo teze nego u Srbiji, a kamo li u zemlji koja ima sve da bi bila uspesna a fali samo volja za tim.

Express":1bhq3ooz je napisao(la):
Sve u svemu jasno je da Budimpešta bar ima kičmu a ovi hoće da "nataknu" ceo Beograd na rebarca. :D

Mudro zboris Ekspress :kk:

Trasa je ono sto stvara potrebe za vecim kapacitetom, dozvoli da se nadovezem na poredjenje sa prvom fazom naseg plana:


MetroBeograd - Imamo Plan (prva faza)

66_metro-beograd-belgrade.png

Dužina: 12km

Broj stanica: 16

Broj direktnih konekcija na tramvaj: 9

Broj tramvajskih linija sa konekcijom na liniju L1: sve linije, nezavisno od organzacije tramvajske mreze

Broj konekcija na Beovoz/BG:Voz: 2

Forsiranje metroa:

- Istocni kraj (Konjarnik): prigradski terminal (lasta + potez 300) okruzen gusto naseljenim podrucjima (Konjarnik, Medak)
- Zapadni kraj (Banovo brdo) na uskom grlu u koje se slivaju ceo Jug Beograda i Ibarska magistrala.
Linija je solidno popunjena vec na terminusima.

Broj konekcija na metro: 3

Broj železničkih stanica državne železnice na trasi L1: 2, glavna Zeleznicka (ceona) i Novi Beograd (prolazna)

Prosečan dnevni broj prevezenih putnika: 390.000 (trecina dnevnih putnika gradskog prevoza koristi liniju)
 
dziggy":18hemoeq je napisao(la):
Ove prve dve linije otvaraju mogucnost da se napravi 10ak nezavisnih linija u Beogradu u buducnosti. Krakovi ka Krstu i Medaku, Komandi, Ustanickoj, Miljakovcu... U urbanom gradskom podruciju zivi 1,2 miliona ljudi, ako oduzmemo novi Beograd i Zemun to je nekih 700-800 hiljada. Mreza bi mogla dobro da se razvije.

A znaš i zašto? Zato što se kompletno produženje mreže zasniva na postojećim tramvajskim koridorima a srž celog sistema je redizajn matrice mreže sa isprepletane tramvajske po starom centru grada na trougao naopačke i produženje za Zemun što je svojevrsna reinkarnacija pokojne linije za Zemun.

Sada su dodali onaj deo za Mirijevo ali to nije ništa novo kad su krajem 80ih predviđali slično samo bez tunela već "on street" kroz 29. Novembra. On street LRV jeste najobičniji ulični tramvaj. Projekat je bio poznatiji pod nazivom "Tramvajem u 21. Vek". Sad će pre biti "Specijalnim običnim Citadis Tramvajem koji zovemo LRT, BeLaM, Beogradski Metro u 22. Vek. po nezavisnoj trasi da slučajno ne dođe do negativne slike projekta u javnosti". Pazi ovo specijalnim običnim. Običan je u Francuskim gradićima od 150-200k a u Beogradu sa milion i nešto je senzacija zakačiti 2-3 Citadisa koji prolaze kroz tunele i prelaze vijadukte.

Zidar je iz Pariza pa sigurno gleda u zakačene Citadise svaki dan i to po delimično nezavisnoj trasi bivše SNCF pruge koja je konvertovana u Paris Tramway T2.

Ja samo hoću Metropolis ili 81-71M umesto 2-3 zakačena Citadisa, stanice na kilometar umesto na 500m, krivine radijusa trećine prosečnog Novobeogradskog bloka umesto prosečne Novobeogradske raskrsnice. Neću fensi našminkane stanice po čemu su LRT sistemi poznati već hoću najobičnije stanice. One koje su nadzemne neka imaju običan asfalt na peronu pa nek posle 20 godina raste korov (kao u Berlinu na U5 ili Beovoz u Zemunu) pa i plastična nadstrešnica mi je dovoljna al da gledam tramvajsku kompoziciju i da je nazivam metroom to neću.

I Sofija je preterala sa stanicama i vozovima. Vozovi bre najobičniji beli sa trakom boje linije i kvit. Stanice mogu biti sve iste samo sa bolje dizajniranim tablama. Bolje dati umetnicima da urade neke skulpture nego da se kinđure sami zidovi stanice. Nije potrebno nikakvo preterivanje a može ispasti sasvim pristojno.

Hoću da stignem od tačke A do tačke B na udaljenosti od 15km brzo, tačno, jedom rečju pouzdano, da sistem nije dizajnerska karakondžula, da nije vizuelno napadan. Kada se vozim metroom neću da se vozim luna parkom već prevoznim sredstvom. Svako kinđurenje diže cenu.

Dakle metro bez kinđurenja ili šik LRT pitanje je sad?
 
Upravo ovo sto pricate u zadnjim postovima je razlog za diskusiju i objasnjenje od strane gradske vlasti.

Jer imamo arhitekte koji imaju svoje misljenje,saobracajce i neke koji nisu strukom povezani za metro ali su zainteresovani za njega.I naravno,svako ima svoj pogled na njega.

Zato se i treba napraviti jasna diskusija i uvaziti stavovi gradjana a i struke i pribliziti stavovi koliko je to moguce,a ne postupati kao da je beogradski metro area 51 i da mi koje zanima metro smo Molder i Skali iz dosijea X koji guramo nos u drzavnu tajnu broj 1 koja je cak povezana i sa vanzemaljcima.
 
Hahaha hvala ti za lepu dozu humora. Baš me nasmeja ali šta je tu je, uz Moldera i Skali smo odrasli. :D

Ječ neko napravio smajli za pravi metro kao što ima za :fijasko: ?
 
Bas i koristim to poredjenje jer smo odrasli uz njih.Pa se mladje genracije mogu lako poistovetiti sa njima.

Cemu potreba za dodatnim smajljem kad je Citadis LRT kao CAF na slici?Lako cemo ubaciti smajli skucanog citadisa(u paru naravno) kad ga ozvanice :)
 
Danas u Novostima izasao dodak o buducim projektima..gde je na jednoj stranici posveceno metrou,kazu na NBG na stubove u starom gradu 8 podzemnih stanica...ima jos trallaa i neki presek stanice na Nbg :kafa:
 
A gde je bilo to da ce biti Citadis pa da cekamo da ga ozvanice.
 
2012":70b9swqv je napisao(la):
Danas u Novostima izasao dodak o buducim projektima..gde je na jednoj stranici posveceno metrou,kazu na NBG na stubove u starom gradu 8 podzemnih stanica...ima jos trallaa i neki presek stanice na Nbg :kafa:
8 stanica je tacno onoliko koliko ih ima do Vukovog spomenika ako racunamo od Varos Kapije-Pop Lukine

Igore,moraju biti Citadisi jer su oni najsavrseniji sistem sa pantografom,dok napredniji sistemi zahtevaju trecu sinu,a znamo dobro da do toga nece doci.
 
ja ne znam da do bilo cega nece doci dok ne vidim konacni plan. Jel ti znas nesto vise ili?
 
U Egisovim i Alstomovim referencama stoji metro legere-Laki metro.Dakle pantograf a ne treca sina.Oko toga makar nema diskusije,dok oko svih ostali stvari ima.
 
Igor":3w44s440 je napisao(la):
A gde je bilo to da ce biti Citadis pa da cekamo da ga ozvanice.

Zapravo svugde.

Ako čuješ reč "ugovor potpisan sa kompanijom ALSTOM", odeš na sajt Egisa, pročitaš "métro léger" poput ovoga: http://www.egis.fr/corporate/references, pročitaš ovo: Etudes du réseau et de la ligne 1 du métro léger de Belgrade.

Onda se vratiš na Alstomov sajt i naletiš na ovo: http://www.alstom.com/transport/, prelistaš sekciju "Rolling stock" i izbaci ti sledeće: Metropolis metros, Citadis tramways, Citadis compact tramways, Tram-trains Citadis Dualis and Regio Citadis, Coradia regional trains, X'Trapolis suburban trains, Prima II locomotives, Pendolino high-speed trains, Duplex very high-speed trains, AGV very high-speed trains.

^^^Dakle sudeći po ovome šta je po Francuskoj definiciji u Alstomovoj gami proizvoda "métro léger" dolazimo do zaključka da može biti samo ono boldirano - dakle samo i samo Citadis tramvaj ili tramvajski vozovi Citadis Dualis ili Regio Citadis.

Teoretski je nemoguće da Francuzi zovu VAL ili nešto slično "métro léger" kad su gradili taj "métro léger" po svim manjim gradovima širom Francuske pa se može vrlo lako zaključiti kako taj "metro" stvarno izgleda.

Francuski naziv za Tuniski "laki metro" je pogodite: http://en.wikipedia.org/wiki/Métro_léger_de_Tunis

Dakle ni manje ni više nego "Métro léger de Tunis"

Zvaničnni članak Francuske wikipedije o terminu "Métro léger": http://fr.wikipedia.org/wiki/Métro_léger

docklands-light-railway-london-gblndl4.jpg


Kao što vidite DLR spada u taj sistem, i to najviši mogući stadijum, čak je i automatski i bukvalno je VAL na metalnim točkovima koji izgleda konzervativnije, dakle između VAL-a i Berlinskog Klein Profil-a.

Sve ostalo je bliže tramvajima a Alstom od sveg srca forsira Citadis jer on ne proizvodi ništa slično vozilima DLR koja proizvodi Alstomov najveći rival - Bombardier. Alstom nema šta slično da ponudi, žao mi je.

Inače Alstom prednjači u LRT sistemima, dakle ne metro sistemima dok je za Bombardier potpuno suprotna priča.

Što se Tunisa tiče jasno se može videti na šta liči mreža:

1000px-Metro_tunis.svg.png


I na šta liči Alžirski "Métro":

1024px-Algermetroplan.jpg


i druga slika:

1021px-Metro%2C_suburban_train_and_tramway_map_of_Algiers.png


^^^Jasno se vidi da Tunis ima nešto slično kao bilo koji BeLaM derivat kao i to da se grana na sve strane baš kao postojeći Beogradski tramvaj. U nekom od prethodnih postova sam spomenuo širenje "LRT-a" baš po postojećim tramvajskim pravcima što je Dziggy prokomentarisao kao razgranatu mrežu. Ako je sadašnja Beogradska tramvajska mreža razgranata šta je onda Zagrebačka zaboga? Jel Zagreb ima 3 miliona? I don't think so.

Dakle bilo koji oblik "Métro léger" po Francuskoj definiciji sem automatskog DLR-a jeste ništa više nego poboljšani tramvaj pa makar išao po potpuno nezavisnoj trasi. Od tramvaja vodi korene i ne možete ga sada nazivati spejsšatlom kada i dalje itekako liči na tramvaj (jer on to inače i jeste).

Kod Alžira se pak vidi jasno da tramvaj nije nešto preterano različit od LRT-a ali se bitno razlikuje od metroa, te RER-a. RER ima najdalje stanice, metro bliže a LRT može imati iste ili nešto veće udaljenosti od tramvajskih. Izuzetak je Portland gde LRT prolazi kroz brda i američku "car-orionted" suburbiju.

Vozovi u Alžiru su CAF a ne Alstom dok su u Tunisu za Métro léger "Alstom Citadis LRVs".

4-citadis-tram.jpg


^^^Tunis Light Rail "Alstom Citadis LRVs"

170679_bgtramvaj020-foto-emil-conkic_origh.jpg


^^^Najnoviji Beogradski tramvaj je "CAF Urbos 3 unidirectional LRV"

Jerusalem+Light+Rail.jpg


^^^Jerusalem Light Rail "Alstom Citadis LRVs". Koja lepota, baš to očekujem ovde. Krcati zakačeni niskoposni bidirekcioni moderni Alstomovi tramvaji koji se nezivaju Beogradskim metroom i kreću se po nekoj nezavisnoj trasi poput Pariske tramvajske T2. Pošto nemamo normalan metro kao Pariz koriste svakojake marketniške trikove pa najmoderniji proizvod tramvajske evolucije nazivaju "Beogradskim Metroom". Čak stavljaju slike onog pravog metroa u medijima. Dok god Citadis ne ode u staro gvožđe odakle je i došao (iz Francuske) i ne vidim Metropolis umesto njega neću da kažem da imamo "Beogradski Metro".

5367630281_a9ef4b4fdb_z.jpg


^^^Paris Tramway Ligne T2 "Alstom Citadis LRVs"

Ustvari Pariski T2 je nezavisniji LRT nego Tuniski pa se zove tramvaj jer Pariz nema koga da laže marketinškim trikovima kad već ima onoliku mrežu metroa i RER-a.

Dakle sudeći po ovim slikama Beogradski CAF je verzija LRV prilagođena za kretanje po ulici (on street LRT, odnosno ulični tramvaj). Pošto Evropa a ni Srbija nemaju Severnoameričke regulacije za LRT mi ne možemo videti Siemens S70 iz Hjustona već nešto što neodoljivo liči na postojeći CAF. Naime Američki "teški LRV" je u svakom slučaju odvratan dok su Evroposke verzije LRV mnogo lepše. Za tramvaj su lepi. Za metro nisu ni za poređenje jer su tramvaji a ne vozovi pa je stoga poređenje sa metroom suvišno.

Dakle "LRT je nezavisni podzemno nadzemni brzi tramvaj sa fensi stanicama umesto običnih tramvajskih stajališta". Ne možete ga nazivati metroom već morate kazati upravo kako sam naveo da bi ljudi bili svesni o čemu se zapravo radi. Naime ljudi su svesni kada vide pravu sliku ali novinari vole da stavljaju pogrešne slike poput Alstom Metropolisa umesto Citadisa tako da aktivno učestvuju u obmani javnosti a zakoni o javnom informisanju nam služe za ukras. Građane niko da zaštiti.

Zapravo moderni "LRT" vam je kao produženi Airbus A340-600 koji se razlikuje od A330-300. Pošto su 330 i 340 na istoj bazi A340 se razvio od A340-300 ali je i dalje identičan kao A330-300 samo što je razlika u broju motora i dometu (A330 ima manji domet). Onda su ovaj sa 4 motora produžili i stavili jače trent 500 motore. I rodili su se A340-500 i -600. -600 je najduži. Dakle Tramvaji su odjednom postali LRT ali me užasno iritira kad se nazivaju Antonov AN225 umesto A340! I Evolucija se nastavlja!

Pošto je ETOPS stupio na snagu četvoromotorci su znatno izgubili tržište. Pojavio se Boeing 777 i sve ih potukao (čak i Erbasov A330) Onda je Erbas odbacio ceo A340 program zbog jako loše prodaje i pokrenuo A350 program koji će zameniti i A330 i A340 iako se trenutno A330 još proizvodi do A350 ne uđe u upotrebu (pošto su na istoj bazi). Imaće 3 verzije -800, -900 i -1000. -1000 je zamena za A340-600. Nešto je širi i za dlaku kraći ali opet izgleda kao cigara i ima krila povučena nazad, odnosno izgleda kao Labud kada leti baš kao A340-600. Ima 2 velika motora (Trent XWB) i ekonomičniji je od bilo kog četvoromotorca. Ali on i dalje nije AN225. On je samo evolucija A330/340 što je proizvod pritiska od strane Boingovog 777.

Dakle cela priča o "métro léger" kod mene nikako ne pije vodu kad sam svestan evolucije vozila, trasa i sistema. Citadis Dualis je po meni A350-1000 i ništa više i niko neće moći da me ubedi da je Boeing 777-300ER kada on to nije. Da ga nazivam Boingom 777-300ER jednostavno ne mogu jer ne mogu da lažem samog sebe.

A350-1000 da nazivam "Boeing 777-300ER léger", ma how yes no. On ima nešto veći kapacitet od A340-600 ali nije rang 777-300ER i nema GE90-115B - najjači high bypass turbofan motor za komercijalne avione na svetu.

I ne znači mu ništa što sleće na isti aerodrom (potpuno nezavisna trasa) kada je i dalje A340 evolution a ne 777.

Eto nadam se da je bar nekim članovima ovog foruma ova priča o povezivanju evolucije modernih aviona sa evolucijom Lakih Šinskih Sistema bila zanimljiva.

@N-ST

E sad samo da malo izbombardujem N-ST:

Onaj post sa poređenjem Budimpešte sam napisao tebi (N-ST) da bi ti dokazao odgovornost Urbanističkog Zavoda i njegov uticaj na buduće trase bilo koje metro linije. Time sam dokazao da Beograd jeste urbanistički cirkus baš kao što nam neunificirani vozni park nadzemnih vozila javnog prevoza predstavlja onaj putujući cirkus.

Nadam se da ti Budimpešta daje predstavu o greškama Urbanističkog Zavoda u prošlosti. Retko koja tramvajska linija preseca glavnu metro trasu u centru pod pravim uglom, čak šta više obično skreće paralelno sa njom i "izjeda" potencijal metroa. Da bude još gore jednom trasom ide po nekoliko linija dok je u Budimpešti slučaj samo u Budimu zato što metro ne zalazi dalje. To znači da mnoge tramvajske trase jednostavno treba da budu zatvorene, šine počupane, mreža počupana a većina vozila bačena na otpad.

I hoću da ti kažem da sam apsolutno svestan namera tog Urbanističkog Zavoda da krči put Direkciji za Javni Prevoz koliko je to moguće da se dotrajali i u javnosti negativan tramvaj pretvori u modernu verziju istog nazivanjem onime što nije samo da bi se stare trase iskoristile i čak dodale nove (izmena matrice sa tramvajskih u centru na obrnuti trougao za osnovu LRT-a) umesto masovnog čupanja šina jer se Beogradski tramvaj nalazi na sred puta metrou i samo mu smeta. To je posledica grananja. Da je mreža kao Zagrebačka, Budimpeštanska, Bečka, Praška, Amsterdamska, Moskovska bile bi počupane šine samo na radijalnim trasama dok bi sve poprečne pomoćne ostale i uspešno vršile ulogu feedera. Mogle bi biti konvertovane u premetro gde je god moguće tako da bi tramvaj bio konvertovan u svojevrsni LRT i pored toga što metro na glavnim trasama postoji.

E vidiš N-ST taj Urbanistički Zavod koji ti toliko braniš je direktno zaslužan za haotičan raspored ulica bez koncentričnih kružnih bulevara (koji mogu biti građeni i po brdima jer topografija nije baš toliki problem ko što se misli) kojima će ići feeder premetro. Mi imamo samo jednu trasu koja direktno seče buduću trasu metroa a to je trasa linije 10 kod Pravnog. Pritom ne računam trasu ispod Brankovog Mosta jer je stanica prilično udaljena pa nije baš direktan transfer. Svaka moguća stanica metroa bar u starom delu grada i u Zemunu (ako ne i u NBG) je trebalo da preseca tramvajsku trasu da bi imala zavidnu efikasnost jer metro je sabirni sistem, glavni a ne pomoćni sakupljač sitne ribe.

Urbanistički Zavod je odgovoran za raspored ulica a raspored ulica je zaslužan za trasiranje tramvaja dok je trasiranje tramvaja u velikom domenu odgovorno za efikasnost metroa i njegovu opravdanost. Ako tramvaj slučajno ide trasom metroa mora biti ukinut a grad koji je u teškoj finansijskoj situaciji mora da se odrekne postojećeg da bi potom izgradio nešto 10 puta skuplje na istom mestu. Zato se sada Beograd grčevito bori da spreči Metro po svaku cenu i izgradi na jedvite jade neku mrežicu LRT-a koju će da kači na minimalno poboljšane postojeće tramvajske koridore koje Dziggy naziva "razgranatom mrežom".

Dakle ako je iko pokrenuo domino efekat rušenja opravdanosti metroa u korist evolucije tramvaja (LRT derivata) to je onda Urbanistzički Zavod i niko više. Glavi osumnjičeni je upravo Urbanistički Zavod a cela gradska vlast je glavni saučesnik zločina nad sopstvenim građanima.

Ja da budem žrtva neću pa zato želim da se borim za svoja prava da se normalno krećem kroz grad i uopšteno za pravdu nad svim svojim sugrađanima jer smatram da i oni isto žele što i ja za razliku od tebe i tvojih istomišljenjika.

Hvala na razumevanju za ovoliki tekst ali kasnije pazi šta pišeš da ne bi pisao još duže tekstove.

Koliko god Zidar pokušava da objasni značaj metroa za arhitektonsku matricu Beograda toliko ti pokušavaš da mu "se olakšaš" na glavu. E pa to više da gledam ne mogu pa te zato molim da pripaziš šta pišeš a posebno one stvari bez ikakvog osnova i veze sa mozgom.

Unapred, Hvala.
 
vucko":rm2dz1su je napisao(la):
2012":rm2dz1su je napisao(la):
Danas u Novostima izasao dodak o buducim projektima..gde je na jednoj stranici posveceno metrou,kazu na NBG na stubove u starom gradu 8 podzemnih stanica...ima jos trallaa i neki presek stanice na Nbg :kafa:
8 stanica je tacno onoliko koliko ih ima do Vukovog spomenika ako racunamo od Varos Kapije-Pop Lukine

Igore,moraju biti Citadisi jer su oni najsavrseniji sistem sa pantografom,dok napredniji sistemi zahtevaju trecu sinu,a znamo dobro da do toga nece doci.
Kako bi počela da niču karton naselja oko trase sa trećom šinom... besplatna struja a na dohvat ruke :)
 
vucko":2w97p81z je napisao(la):
Igore,moraju biti Citadisi jer su oni najsavrseniji sistem sa pantografom,dok napredniji sistemi zahtevaju trecu sinu,a znamo dobro da do toga nece doci.
R.I.P. Bg metro. :violina:

800px-alstomcitadis-madr.jpg
 
angry bird":1wab2oa6 je napisao(la):
vucko":1wab2oa6 je napisao(la):
Igore,moraju biti Citadisi jer su oni najsavrseniji sistem sa pantografom,dok napredniji sistemi zahtevaju trecu sinu,a znamo dobro da do toga nece doci.
R.I.P. Bg metro. :violina:

800px-alstomcitadis-madr.jpg

Onaj prvi je :fijasko: , drugi je automatski full capacity metro što znači da nije čak ni medium kao u Kopenhagenu, Breši i Solunu. :cool: Inače u pitanju je Alstom iz Singapura. Ista kompanija ali slepcima prodaju tramvaj koji nazivaju lakim metroom iako je laki metro nešto pout VAL-a. Da imamo VAL sa više od 2 vagona pa bio bi prezadovoljan ali šta ću kad su se oni zalepili za tramvaj pa za tramvaj, tj. za evoluciju tramvaja. Ako je Düwag GT6 (Švajcarac) prva generacija Lakih Šinskih Vozila kao što profesor Vučić zbori i predstavlja neofarbano jaje onda je Citadis samo fensi Uskršnje jaje i ništa više. Obično jaje (Švajcarac) se stavlja u kartonsku kutiju za jaja jer nije farbano (ulične šine) a Citadis (Uskršnje farbano jaje) se stavlja u fensi korpicu (delimično nezavisna ili potpuno nezavisna trasa sa tramvajskim bašticama nadzemno ili pak balastiranom prugom kao T2 iz Pariza).

I za sve diplomirane tramvajologe još jednom: nećete me ubediti da je jaje jaje a Uskršnje jaje Kinder jaje kad je Uskršnje jaje jaje, odnosno ofarbano pravo jaje a ne spomenuto Kinder jaje. AMIN :vops:

Jao Đinđiću dal nas vidiš sada kakvu muku mučimo. :rolleyes:

vucko":1wab2oa6 je napisao(la):
Bas i koristim to poredjenje jer smo odrasli uz njih.Pa se mladje genracije mogu lako poistovetiti sa njima.

Cemu potreba za dodatnim smajljem kad je Citadis LRT kao CAF na slici?Lako cemo ubaciti smajli skucanog citadisa(u paru naravno) kad ga ozvanice :)

Ma nisam mislio na Beogradski metro mislio sam na smajli za METRO. :D Pravi metro. Kako bi mi godio jedan smajli za metro bilo bi mnogo lepše videti bitku rečima između :fijasko: i teškog metroa.

Može da bude :teški: samo treba da se lepo vidi da ima dole točkove i couplere i po mogućstvu prednja vrata za operatera da se baš razlikuje od :fijasko:. Neka bude bele boje kao Metropolis iz Budimpešte.
 
Ne razumem zbog cega se toliko insistira na tramvaju slicnim kompozicijama? Ako ce vec trasa da bude nezavisna, bez ukrstanja sa ostalim saobracajem? Sta se time dobija? Usteda novca? Uzi tunel?

Dve meni najspornije tacke su ko-Brankov most i koriscenje tramvaja.

U ovoj raspravi ima dosta jako sukobljenih strana, sto je za sada dobro. Barem dokle nisu pocele da preovladavaju strasti. Argument koji mi se za sada najvise dopao je taj da ako se vec gradi 'teska' infrastruktura, tj takva koja moze da podrzi visokokapacitivna vozila sa trecom sinom, zasto bi se onda na njima koristila laka sinska vozila?

Druga stvar koja je pominjana je Savski amfiteatar. Cinjenica je da ce se tamo NESTO nalaziti, pre ili kasnije (a mogao bi da bude jedan divan park na primer :) ), samim tim bi tamo mogla da se pozicionira barem jedna stanica. Ta stanica bi mogla da opsluzuje i Zeleznicku stanicu, nesto sto metro po mom milsjenju ne bi smeo da preskoci.

Karlo je u pravu sto se tice funkcije metroa, mada se ne slazem sa problemom gustine naseljenosti (u Beogradu). Pobgu, pa voznja od Zemuna do Vuka moze da potraje i po 40 do 45 minuta, od blokova da ne pricamo. Sta je tek sa daljim naseljima, npr. Zeleznik, Cerak, Kumodraz... A svi ti ljudi moraju da putuju u centar (eventualno na Novi Beograd). Uspostavljanje masovnog, brzog i efikasnog prevoza bi drasticno povecalo kvalitet zivota gradjana. Cak i kada bi 20% ljudi koristilo prvu liniju, to bi mnogo pomoglo - dovoljno je da se reorganizuju neke linije i autobusi se prebace na ostale pravce (deo na gradski, deo na prigradski).

Ne znam za vas, ali meni je dosta poluresenja i zivota na veresiju :notok: Moglo bi nekada da se nesto uradi kako treba!
 
b_tuta":18dfbyt3 je napisao(la):
Ne razumem zbog cega se toliko insistira na tramvaju slicnim kompozicijama? Ako ce vec trasa da bude nezavisna, bez ukrstanja sa ostalim saobracajem? Sta se time dobija? Usteda novca? Uzi tunel?

Dve meni najspornije tacke su ko-Brankov most i koriscenje tramvaja.

U ovoj raspravi ima dosta jako sukobljenih strana, sto je za sada dobro. Barem dokle nisu pocele da preovladavaju strasti. Argument koji mi se za sada najvise dopao je taj da ako se vec gradi 'teska' infrastruktura, tj takva koja moze da podrzi visokokapacitivna vozila sa trecom sinom, zasto bi se onda na njima koristila laka sinska vozila?

Druga stvar koja je pominjana je Savski amfiteatar. Cinjenica je da ce se tamo NESTO nalaziti, pre ili kasnije (a mogao bi da bude jedan divan park na primer :) ), samim tim bi tamo mogla da se pozicionira barem jedna stanica. Ta stanica bi mogla da opsluzuje i Zeleznicku stanicu, nesto sto metro po mom milsjenju ne bi smeo da preskoci.

Karlo je u pravu sto se tice funkcije metroa, mada se ne slazem sa problemom gustine naseljenosti (u Beogradu). Pobgu, pa voznja od Zemuna do Vuka moze da potraje i po 40 do 45 minuta, od blokova da ne pricamo. Sta je tek sa daljim naseljima, npr. Zeleznik, Cerak, Kumodraz... A svi ti ljudi moraju da putuju u centar (eventualno na Novi Beograd). Uspostavljanje masovnog, brzog i efikasnog prevoza bi drasticno povecalo kvalitet zivota gradjana. Cak i kada bi 20% ljudi koristilo prvu liniju, to bi mnogo pomoglo - dovoljno je da se reorganizuju neke linije i autobusi se prebace na ostale pravce (deo na gradski, deo na prigradski).

Ne znam za vas, ali meni je dosta poluresenja i zivota na veresiju :notok: Moglo bi nekada da se nesto uradi kako treba!

Od mene +. ;)

Šta misliš zašto sam toliko kivan na guranje evolucije tramvaja (moderni LRT) preko reda na mesto metroa?

Došli su do potpuno nezavisne trase a pritom se opet suludo lepe za evoluciju tramvajskih vozila (LRV) što nema baš nekog smisla osim ukoliko ne žele da sve stanice imaju niske platforme da bi ta vozila mogla da se kreću po postojećim tramvajskim koridorima i tramvajskim bašticama i balastiranoj pruzi (Gagarinova). Ako je ovo poslednje onda je Dziggyjeva "razgranata mreža" (čitaj postojeći tramvajski koridori apgrejdovani na LRT) zaslužna za baš takav stav.

A to verovatno gura niko drugi nego Vukan Vučić zato što smatra da je potrebno raširiti mrežu što pre (Essen, Stuttgart i to društvo) umesto feeder tramvaj+kičma metro (Budimpešta, Prag...).

Novi Beograd je jako pristupačan posebno zbog širokih bulevara sa širokim razdelnim ostrvima (stvorenim za LRT) a pritom ima čak 3 mosta sa 6 traka i jedan sa 2 trake dok Vidikovac, Miljakovac, Banjica i Mirijevo imaju samo po jednu vezu sa centrim a nalaze se po vrlo nepristupačnim i problematičnim Brdima Bogu iza nogu. Borča ide okolo naokolo ili preko Pančevačkog ili preko budućeg mosta preko Galenike. Ko kiša oko Kragujevca a relativno je blizu i centru i NBG i Zemunu. Sramota urbanističkih cirkuzanata iz Urbanističkog Zavoda. Važnije je da kamioni idu oko Borče nego da se ljudi dovezu tunelom ispod VRO pravo do bloka 26. Bruka i sramota 21. veka.

Ja smatram da se prilikom gradnje teškog metroa prioritet treba dati na povezivanju južnih i istočnih brdovitih delova grada sa Prekosavskim Zemunom i Prekodunavskom Borčom te bi tako bilo omogućeno brzo i efikasno kretanje sa kraja na kraj grada i to povezivanjem nepristupačnih delova grada sa lošom postojećom drumskom i železničkom infrastrukturom.

LRT je za kraće relacije one pomoćne, nikako za glavne "crosstown" trase.
 
Express,ovaj model tj.njegov kokpit na slici br.2 je Alstom predstavio na konfernicij za novinare u Beogradu.
 
2012":1ungl70i je napisao(la):
Express,ovaj model tj.njegov kokpit na slici br.2 je Alstom predstavio na konfernicij za novinare u Beogradu.

Videh, to je ona priča o aktivnoj manipulaciji novinarima tj. ekstenzivnom korišćenju marketinških trikova.

Da li si ti svestan koliko to čudo u Singapuru košta? Ne zna se šta je skuplje, da li trasa ili sami vozovi.

Nemoj da se zanosiš 2012 ali to što vidiš nećemo videti u Beogradu nikad.

Inače odvratni su mi, debeli nezgrapni, izuvijane linije ko kvočka da ga pravila, ništa kao Metropolis iz Budimpešte i Istanbula.

Mnogo mi je lepši Citadis 302 sa T2 nego taj Alstom Metropolis C830. Šta će mi automatika kad treba da gledam u vrata bez stakla napred. Ne mogu da gledam tunel kao u Kopenhagenu ili bilo gde gde ima VAL.

Tako da C830 :notok:

Ako se ikada bude gradio metro u ovom gradu neće izgledati kao C830 tako da je slika "samo" iskorišćena baš povodom potpisivanja ugovora što mi smrdi na agresivni marketing i ništa više.

I dan danas mi nije jasno koji zakon dozvoljava iskazivanje netačnih informacija (npr. slike onoga što se neće graditi) u javnost? Odakle državnoj aparaturi pravo za agresivni marketing širenja dezinformacija u vidu pogrešnih slika. Metro leger nije isto što i Metro pa je stoga slika C830 neadekvatna prilikom potpisivanja ugovora o gradnji metro legera.

Odakle gradu pravo da samovoljno putem sistema slona u dnevnoj sobi potpisuje ugovor pred očima javnosti izbegavanjem polemike korišćenjem "tražene slike" a potpisivanjem ugovora za nešto što većina ne želi. Anarhija i birokratija na delu, kakva crna demokratija.

Ja sve vreme pričam o najobičnijem teškom metrou i odbacivanju nepotrebnih troškova a 2012 mi spomene papreno skup Singapurški metro koji je Grad Beograd iskoristio za dobijanje poena pred izbore od glupih glasača naravno. OMG :shok:
 
Iz jucerasnjih novosti.

Dakle 20 stanica na prvoj liniji Tvornicka-Ustanicka sa 8 podzemnih.To je Belam sa manjim brojem stanicama.Bese je najmanji belam imao 20 stanica.

A i ovo ukidanje tramvaja i pretvaranje u "metro" osim linije Banjica-Kalemegdan je sumanuto.
Naravno,nigde nema pomena o podzemnim garazama i.t.d
metro1.jpg


metro2.jpg


metro3.jpg


trasa.jpg
 
moja razgranata mreza podrazumeva tunele i nezavisne trase, a mogu reci da ako bude ovakav tramvaj na liniji da cu biti razocaran, pa taj tramvaj je iste velicine kao i CAF, to nam ne treba, jer se moze samo videti tokom spiceva da na stanicama, narocito u Bulevaru kod Vuka, ljudi ne mogu da stanu svi u CAF pa cekaju sledeci tramvaj. Mogli su barem neke kratke vozove da stave, ako vec nije isplativa kompozicija od 6 vagona kakva ide na ozbiljne velike metroe. Evo vraticu se na ovaj Kopenhagen, mislim da bi ovakvi vozovi sa taktom od 2-3 minuta resili sve probleme na toj trasi.

metro3606.jpg


a evo kako izgledaju stanice. lepo nema sta.

r101_0132.JPG
 
samo da dodam na ovaj Vuckov post da pre mislim da aerodrom treba spojiti sa gradskom zeleznicom nego sa ovim metroom, sto ce verovatno i biti slucaj. Vidi , sto uzese sliku Kopenhagena , hehe :)
 
To sa metroom iz kopenhagena je manipulacija putem medija.Pogledaj gornji render stanice na NBG.Ocigledno je LRT vozilo-Citadis,samo sklonise pantograf da bi ponovo lagali ljude.Express ce bolje znati.
 
Vrh