Nisi me dobro shvatio.
Rupe se iovako i onako nalaze na trasama opterecenih koridora:
- na pravcu centar-NBGD, pojas uz Savu sa obe strane je rupa (takozvani Savski Amfiteatar, od usca Save u Dunav do Sajma)
- od centralnih blokova NBGD do Savskih blokova postoji rupa (polazaj buvljaka, Z. st NBGD i Toplane)
- od Slavije do Autokomande je rupa (Karadjordjev park iokolina petlje autokomanda sve do trga Oslobodjenja)
- od Mostara do Banovog brda je rupa (Sajam, Hipodrom, Jugopetrol)
Samo ti kazem da posto linije metroa moraju kad tad te rupe da preseku, sto je slucaj u SVAKOM dosadasnjem planu, kada se rupe popune linije ce biti znatno opterecenije nego sto "strucnjaci" danas (a i juce) predvidjaju. A sâmo postojanje linija omogucice da se rupe napokon i popune.
Poenta je u tome da ce prisustvo metroa na koridorima visestruko povecati potraznju na istim te metro mora biti dimenzionisan shodno tome a ne shodno danasnjim potrebama i mlakim linearnim projekcijama.
Zbog toga smatram da posto je je opterecenje glavnih koridora 2001. bilo 10-12 hiljada/put/sat/smer, projekcija da ce sa metroom 2021. opterecenje biti 15 000 u krajnju ruku neozbiljno.
Niz faktora koje sam vec spomenuo uticace na to da potreban kapacitet sinskog prevoza na tim trasama prevazidje 25000 put/sat/smer (sto je otprilike granica LRT sistema):
- deo saobracaja sa drugih koridora prebacice se na koridor koji opsluzuje metro zbog atraktivnosti i pouzdanosti metroa
- popunjavanjem rupa na trasi drasticno ce se povecati potraznja
- dostupnost metroom pospesice razvoj opsluzenih krajeva i ponovo povecati potrebne kapacitete
- direktno spajanje opterecenih koridora povecace koriscenje istih
- eventualno pravljenje krakova na liniji cemu su domaci projektanti uvek skloni pod izgovorom ustede i efikasnosti opet povecava potrebu.
Zato koja god trasa bila odabrana, potreban nam je
metro a ne LRT
N-ST":30ob40iw je napisao(la):
Hipotetički, da zamislimo situaciju u kojoj imamo masovna naseljavanja u spomenutom trouglu (stari centar grada, Savski amfiteatar i centar Novog Beograda). Ti ljudi su već u centru, karakter njihovih putovanja će verovatno biti najviše lokalni.
A sta ako, hipoteticki, taj kraj postane mesto gde rade svi Beogradjani, ili spavaonica iz koje svi idu na posao u Srem i Banat?
A sta ce tek biti 25 godina kasnije?
N-ST":30ob40iw je napisao(la):
Pretpostavljam da ih je ovako nešto opredelilo da metro predlože u Bulevaru Kralja Aleksandra i Bulevaru Vojvode Stepe.
Systra u zakljucku analize insistira na tome da tek u
sledecoj fazi projekta treba da se odluci o kapacitetu sistema, njegovim karakteristikama i predvidjenom budzetu za realizaciju, a linije imaju nasumicne boje i nemaju brojeve da se ne bi potencirao neki od pravaca kao prioritetniji.
U ovoj prvoj fazi samo se analizira struktura saobracaja, projektuju buduce potrebe i predlaze nacelna mreza na osnovu ustanovljene potraznje.
Zato se nepristrasno ogranicavaju na koriscenje postojecih ulica i mostova sa minimalnim neophodnim kopanjem tunela u centru. Kada bi predlozili pravljenje mosta/ova ili krupnije radove van centra zatvorili bi sebi prostor za dalji rad.
Ovako prica ostaje otvorena, i imaju odgovor za svaku situaciju:
- Ako u sledecoj fazi klijent zeli da za odredjeni budzet brzo pokrije sto vecu teritoriju predlozice koriscenje povrsinskih trasa i postojecih mostova i LRT
- Ako pak zeli manju ali efikasniju mrezu na duge staze predlozice najbolji polozaj eventualnog novog mosta ili trasu potpuno nezavisne (podzemna/stubovi) linije koja moze da postigne ono sto povrsinske zbog geografije ili postojecih zgrada ne mogu.
Nazalost druge faze nije bilo vec su nasi pametnjakovici smislili projekat BeLaRT (kasnije preimenovan u Beogradski laki metro - BELAM da bi zvucao manje tramvajski), samovoljno odlucili da je Systrina nacelna trasa linije istok-zapad ne samo najbitniji pravac i pravo resenje vec da je trasa kao takva savrsena jer mnogo lici na liniju 1 iz GUPa.
Jedino im nije odgovaralo sto se koristi Brankov most te su odlucili da naprave novi most, tik uz njega.
Nisu ni na trenutak pomislili da Systrina nacelna linija ide preko mosta bas zato sto je most vec tu a ne obavezno zato sto je to optimalno mesto za prelazak Save.
Ili da nacelna linija ide do Zemuna jer to ima logiku, a ne do Tvornicke samo zato sto dalje ne moze povrsinski.
Da ne nastavljam.
Otprilike nasi su pitali Systru da li treba da se renovira kuca.
Systra je nakon prve faze odgovorila : Da, treba, u svakom slucaju nacelno treba srediti tavanicu, prozore, vrata, instalacije i okreciti, a zavisno od vaseg budzeta i vasih zelja videcemo sta i kako uraditi.
Mogli su da traze Systri da odradi i drugu fazu i kaze im da treba na osnovu raspolozivog budzeta prvenstveno srediti tavanicu i prebaciti ulazna vrata na drugu fasadu kako bi mogla da se napravi prostrana veranda i preporodi prizemlje.
Ali ne trebaju njima saveti, pametni su dovoljno da sami zakljuce, te su odlucili da za te pare ostave ulazna vrata na istom mestu i zamene ih najskupljim na trzistu, okrece samo jednu fasadu a ostave krov da prokisnjava.