Šta je novo?

Metro

Danas je gradonacelnik izjavio da ce karadjordjeva imati metro blizu beton hale,jos jedna potvrda da ce metro kaciti na brankov most sa nizvodne strane.
 
Управо та ствар је критична тачка број 1 овог плана преко које не могу да пређем.

Критична тачка број 2 је најава компатибилности прве трасе са тешким метроом одприлике до 90% а набавка класичних ЛРТ возила.

То је јако нерационално и скупо решење.
 
beli grad":2zujd1mk je napisao(la):
Ne znam gde je objavljen prikaz te trase, ali izgleda vrlo nepromisljeno.

Pogledajte onaj trougao izmedju Bulevara KA i Visnjicke ulice, u sredini je Zvezdarska suma iza Ada Huja, Bulbuder gde su kuce u vecini, Tasmajdanski park, zatim ko ce iz bulbuderske doline da se penje do bulevara.

A tri puta veci i naseljeniji prostor izmedju ovog trougla i Banovog brda ostaje bez i jedne metro trase !

Zatim tu su na vrlo malom prostoru predvidjene tri trase ispod tla, kakav idealizam, prvo ispod Kralja Milana, pa ispod Bulevara Kr. Aleksandra i treca ispod Despota Stefana.

Pa krivudava trasa iz pravca Zemuna ka Jurija Gagarina, koja nije primerena ni za tramvaj, a kamo li za metro i koja ne povezuje dobro Zemun i Blok 45 itd.

BEograd je takve strukture neravnomerne, tako da bi pravljenje ravnomernog treugla u centru kao u pragu ili budimpesti dovelo do dovodjenja trasa na nebitna mesta. Metro se prilagodjava gradu, a ne grad metrou.
Velika kolicina ljudi ide i kroz kralja milana i kroz bulevar, ali oni idu u dva razlicita pravca, kao i oni sto idu despotom stefanom.
 
Delija":lsniuyve je napisao(la):
Управо та ствар је критична тачка број 1 овог плана преко које не могу да пређем.

Критична тачка број 2 је најава компатибилности прве трасе са тешким метроом одприлике до 90% а набавка класичних ЛРТ возила.

То је јако нерационално и скупо решење.
Pa nije da ne bi pravili most,ali znamo da moraju da uglave prvu fazu Stari Merkator-Vuk u 250 milki sa sve mostom i to do 2017-8 godine pa zato to rade.Naravno to niko od politicara nece reci.
 
PRVA linija metroa mogla bi da "protutnji" pod Beogradom, najranije, 2018. godine
Једва чекам!
soexcited.gif
 
jovin je pisao svoj projekat ako se ne varam desetak godina. ovi ga sabiše na godinu, dve.
 
Tehnologija je napredovala.. a siguran sam da su Franci virili u Jovinov projekat i to dobro..znaci konacno cemo videti koncept oko koga vodismo toliku dugogodisnju raspravu. :cool:
 
све што се ради уочи избора је ђавоља работа.

поготово када се директно "договорите". дакле без тендера, директно кршење закона РС и основних закона слободног тржишта...директан сукоб интереса...све је то ДС. Тако је било и са Фиатом...да бисмо схватили да ево почињу производњу не те године већ 4 године касније. да бисмо сазнали да је фабрику добио џабе, заједно са инфрастркуткуром коју градимо, као и субвенције да ће да купи кајмак бар деценију...а држава само да плаћа све...као и све што је скувао Динкић. Заиста не бих о политици, али овакав метро је готово искључиво политички пројекат.
 
Tralalaa...zna se da su taj posao Franci odavno rezervisali, Nemci aminovali a Ruse udaljili iz igre..dakle nema to veze mnogo sa domacom politikom...to je pragmaticno..ne vrti se sve oko nas vec se mora uvazavati relanost da smo mali i da se za mega projekte tog tipa bore veliki medjusobno a nama saopste rezultat..isti rezultat bi bio i da je i tvoj predsednik partije bio na toj funkciji,tako danas svet funkcionise :kafa: Opozicija je u vezi cele price oko Metroa bila tiha da tise ne moze biti a jasno ti je i zasto.. Ne mislis valjda da ce svo zlato,jadarit i sl.da Srbija sama eksploatise i prodaje i svi happy,vec se za to mora odabrati globalni korporacijski partner a onii tvrde da ce biti fer.. ;)
 
Искрено, није тако....великима је битан профит. Ако су наши рекли, ево вам трасе, то објавите као студију а ми вам дајемо паре, шта њих брига да ли је то добро?
 
Mi vam dajemo pare...mislis oni nama daju pare ;) a daju pare jer imamo odakle da vratimo..zlato i sl.:cool:
 
zelja87":34kyae15 je napisao(la):
све што се ради уочи избора је ђавоља работа.

поготово када се директно "договорите". дакле без тендера, директно кршење закона РС и основних закона слободног тржишта...директан сукоб интереса...све је то ДС. Тако је било и са Фиатом...да бисмо схватили да ево почињу производњу не те године већ 4 године касније. да бисмо сазнали да је фабрику добио џабе, заједно са инфрастркуткуром коју градимо, као и субвенције да ће да купи кајмак бар деценију...а држава само да плаћа све...као и све што је скувао Динкић. Заиста не бих о политици, али овакав метро је готово искључиво политички пројекат.
Stvarno,tralalalal....,dokle ce da se pricaju ove usiljene opoziciono-politicke price,a pri tom su netacne.
Prvo,samo neznalica je mogla da pomisli da ce da se u Kragujevcu prave automobili godinu dana posle potpisivanja ugovora o partnerstvu i sve to u vreme najgore krize za automobilsku industriju u poslednjih 30-40 godina.Prvo ste pricali kako tu nikada nece da se proizvode automobili,a sad se drvi otome kako se mnogo kasni.Realno kasnjenje ovde je moooozda 1 godina.
Drugo,nije tacno da je FIATu DATA fabrika,podsecam da je drzava Srbija ostala vlasnik 1/3 fabrike,prema tome netacno.
Trece,infrastrukturu je valjda pozitivno graditi,ili ne?
itd,itd
Sto puta sam rekao,nekada ne treba propustiti sansu da se odćuti.
 
gygy11":3plm022j je napisao(la):
zelja87":3plm022j je napisao(la):
све што се ради уочи избора је ђавоља работа.

поготово када се директно "договорите". дакле без тендера, директно кршење закона РС и основних закона слободног тржишта...директан сукоб интереса...све је то ДС. Тако је било и са Фиатом...да бисмо схватили да ево почињу производњу не те године већ 4 године касније. да бисмо сазнали да је фабрику добио џабе, заједно са инфрастркуткуром коју градимо, као и субвенције да ће да купи кајмак бар деценију...а држава само да плаћа све...као и све што је скувао Динкић. Заиста не бих о политици, али овакав метро је готово искључиво политички пројекат.
Stvarno,tralalalal....,dokle ce da se pricaju ove usiljene opoziciono-politicke price,a pri tom su netacne.
Prvo,samo neznalica je mogla da pomisli da ce da se u Kragujevcu prave automobili godinu dana posle potpisivanja ugovora o partnerstvu i sve to u vreme najgore krize za automobilsku industriju u poslednjih 30-40 godina.Prvo ste pricali kako tu nikada nece da se proizvode automobili,a sad se drvi otome kako se mnogo kasni.Realno kasnjenje ovde je moooozda 1 godina.
Drugo,nije tacno da je FIATu DATA fabrika,podsecam da je drzava Srbija ostala vlasnik 1/3 fabrike,prema tome netacno.
Trece,infrastrukturu je valjda pozitivno graditi,ili ne?
itd,itd
Sto puta sam rekao,nekada ne treba propustiti sansu da se odćuti.


Пошто нећу да гушим тему... о првом се распитај, о другом размисли, а треће...да али не ако је поклањаш некоме на експлоатисање.
 
Od metroa sigurno nece biti nista jer ce Srbija u naredne 4 godine bankrotirati sa ovakvim stanjem javnih finansija.
 
"Предложени концепт јавног превоза за 2021. годину предвиђа три вида шинског саобраћаја: (1) градску (и приградску) железницу (2) капацитетни шински систем (LRT) и (3) трамвај."

Izvor: "GENERALNI PLAN BEOGRADA 2021.", SLUŽBENI LIST GRADA BEOGRADA, Godina XLVII Broj 27 (str. 85, označena kao "Broj 27 - 985"), 15. oktobar 2003. godine.

Lepo rekoh da je to zanimljivo štivo koje niko ne čita.

Dakle... kapacitetni šinski sistem tipa LRT... da vidimo šta SYSTRA kaže, kako klasifikuje LRT. U pitanju je isečak iz one čuvene i često spominjane studije. Nadam se da ne treba prevod.

systra-transport-klasifi.png
 
Vranac,mnogi bi se obradovali bankrotu spolja,ali to se neće desiti kada već nije u najžešćoj krizi..mnogi oko nas su i gore prošli pa nisu bankrot.Imamo mi resursa,zlata,ruda,svoju produkciju struje,južni tok i sl..sasvim dovoljno da se finansiraju razvojni projekti pa i metro..da smo uveli euro prerano kao Grčka to bi onda bilo realno..
N-ST, pa na tabeli lepo piše MRT "Urban"70.000 po vrš.času..pantograf ili 3.šina razdaljina među stanicama 1,5km+Lrt..dakle predviđaju se svi vidovi transporta.. :rolleyes: MRT je u Egis specifikaciji..
 
Problem je i u broju stanica. Prva medijska plasiranja su predvidela stanice na 500m, što je po ovoj gornjoj studiji tramvaj.
 
Na ovoj tabeli je prikazana opšta klasifikacija, nije to situacija u Beogradu. Postavio sam je zbog spinovanja da je LRT ustvari isto što i tramvaj. Što se tiče prosečne udaljenosti stsajališta kao i komercijalne brzine, ti podaci su takođe opšti, načelni... to ne znači da sve stanice treba da budu jednako udaljene jedne od drugih

edit: Systra je za BG na primer preporučila komercijalnu brzinu regionalnog šinskog servisa (Beovoz) od najmanje 45 km/h. To nije 60 km/h kao što je naznačeno u njihovoj tabeli ali je brže od 30 km/h
 
Ne treba se drzati te tabele, jer ima cak i u samoj Francuskoj sigurno 50 posto odstupanja od nje. Linija 1 u Parizu ima prosecnu razdaljinu izmedju stanica 660m, linija 2 370m (ej!) , linija 4 480m, linija 5- 680m itd. linija M3 u Budimpesti 850, U1 u Becu 760m, U2 u Becu 700, U3 u Becu 640 itd.
Metro je za grad, a za okolinu je regionalna zeleznica, mada se moze i produziti metro ako je takva mogucnost. Plus to su sve teska visokokapacitetna vozila. Ne znam sta su se ljudi uzrujali oko razdaljina stanica, razdaljine su normalne, ako se za 25 min stize od ustanicke do zemuna, to je dobro, mozda bi bilo bolje jedan tunel bez stanica da se stigne i za 5 minuta? Po meni treba sto vise stanica po gradu, i mislim da je ovaj plan dobar.
Ljudi ova linija 2 u Parizu je dugacka 12km i ima 32 stanice, molim vas o cemu pricamo. Vozio sam se istom, nikakvih problema nema.

Pa evo ja gledah na mapi, od Liona do Djerma je 870m , od Djerma do Vuka 840, od VUka do Tasa 700m, od Tasa do Nikole Pasica 690m. Metro ne moze biti tramvaj, zato sto ide van svakog saobracaja.
 
N-ST":j968xzis je napisao(la):
Na ovoj tabeli je prikazana opšta klasifikacija, nije to situacija u Beogradu. Postavio sam je zbog spinovanja da je LRT ustvari isto što i tramvaj. Što se tiče prosečne udaljenosti stsajališta kao i komercijalne brzine, ti podaci su takođe opšti, načelni... to ne znači da sve stanice treba da budu jednako udaljene jedne od drugih

edit: Systra je za BG na primer preporučila komercijalnu brzinu regionalnog šinskog servisa (Beovoz) od najmanje 45 km/h. To nije 60 km/h kao što je naznačeno u njihovoj tabeli ali je brže od 30 km/h
U Beogardu se takt,brzina i razdaljina izmedju stanica za buduci Metro moze ispobati uzivo saBGVozom kao i brojem putnika po vrs.casu, izgleda da je SYSTRA to i uradila,to je bolje i od kompjutera..
 
beli grad":555h0bo2 je napisao(la):
Ne znam gde je objavljen prikaz te trase, ali izgleda vrlo nepromisljeno.

Pogledajte onaj trougao izmedju Bulevara KA i Visnjicke ulice, u sredini je Zvezdarska suma iza Ada Huja, Bulbuder gde su kuce u vecini, Tasmajdanski park, zatim ko ce iz bulbuderske doline da se penje do bulevara.

A tri puta veci i naseljeniji prostor izmedju ovog trougla i Banovog brda ostaje bez i jedne metro trase !

Zatim tu su na vrlo malom prostoru predvidjene tri trase ispod tla, kakav idealizam, prvo ispod Kralja Milana, pa ispod Bulevara Kr. Aleksandra i treca ispod Despota Stefana.

Pa krivudava trasa iz pravca Zemuna ka Jurija Gagarina, koja nije primerena ni za tramvaj, a kamo li za metro i koja ne povezuje dobro Zemun i Blok 45 itd.

U svim gradovima sveta trasa metro-a ide ispod glavnih bulevara tako da je ovaj plan veoma racinalan.

BTW ipak ga rade francuzi tako da mislim da znaju svoj posao.
 
Ja mislim da koristi mnogo više,opstrukcija Bus plusa u Bgvozu ne deluje mi baš slučajno..a sa uređenjem ,izgradnjom novih stanica,takta od 10 min,novim vozovima onda bi se videlo da je visoki kapacitet bilo koje buduće metro linje neophodan.. :kafa:
 
Vrh