Samo je jedan član zapazio najbitniji momenat iz ovog intervjua: metroa preko Mosta na Adi neće biti! Verovatno nije planiran ni preko Prokopa!
To je rezultat nerealnih ambicija ovog društva i to je onaj
9/10 precenjenih railway "transportation forecasting-a", gde se bacaju pare na nešto što nikada neće imati dovoljno korisnika. Imamo najveći i najlepši most, zamalo da dobijemo najveću i najlepšu železničku stanicu a zbog čega? Da bi nam danas profesionalci/stručnjaci (pretpostavljam) nakon ozbiljnih istraživanja i analiza rekli da objekti takvih dimenzija i kapaciteta, na tim mestima zapravo uopšte nisu potrebni.
Isti ti profesionalci nisu mogli da biraju ni tehnologiju gradnje Mosta na Adi (na ovom forumu rekoše - 20% u ceni) a kamoli njegov tip i kapacitet. Zato što su bili uslovljeni (edit: marketinškim promocijama političara odnosno) izgledom te građevine a ne stvarnim potrebama. Sudeći prema najavama gradonačelnika, plašim se da će istu sudbinu zadesiti i beogradski metro. Struka neće birati kako će se raditi nego ima da bude onako kako je političarima marketinški isplativije.
U najboljem slučaju će to biti sudbina Mosta na Adi - izgrađen, lep na oko ali glede kapaciteta praktično nepotreban duuuugo vremena. U najgorem ga čeka sudbina Prokopa. Izgrađen na pola, donekle upotrebljiv ali opet krajnje nepotreban. Naravno, u oba slučaja precenjen naspram kretanja i potreba potencijalnih korisnika.
Da, i dalje spinujete priču o broju korisnika tog metroa... svi će kao odjednom nagrnuti na njega... a stvarnost je dakako drugačija. Najnovija zanimljivost tiče se
Budimpeštanskog BKV-a (srpski: GSP-a). Hajde da zanemarimo činjenicu da
njihov metro dnevno preveze 1.27 miliona putnika a da usluge gradskog prevoza u BG-u dnevno koristi 1.5 miliona putnika. Normalno kad Budimpešta ima više stanovnika, ali je opet indikativno kada govorimo o kapacitetu "klasičnog metroa" kakav nam ovde kao treba. Ima jedna mnogo bitnija stvar: u socijalističkoj eri je odnos javni vs. privatni transport u Budimpešti bio 80% : 20% u korist "mass transit-a". Danas je taj broj opao pa se npr. 2009. godine 54% Budimpeštanskog "passenger traffic-a" opredelilo za usluge BKV-a (metro,
HÉV, tramvaj, autobus, trolejbus). Dakle, sa rastom stanovništva i porastom standarda, učešće javnog prevoza u saobraćaju Budimpešte opada. Pa kako to kad imaju fenomenalan metro i to nezavisan da nezavisniji ne može više biti? - građanima raste standard i građani kupuju automobile, žele u njima da se voze, fenomenalni javni prevoz ih ne interesuje.