direktor":bk171tda je napisao(la):
Remorker hvala na informacijama suludo je po meni trositi pare za novi depo za tramvaje inace napravljen 1988god a onda tu praviti depo za metro zar nije logicnije naci novu bolju lokaciju za depo metroa .Sto se tice stanica smanjiti broj i napraviti dio do vuka .I krenuti drugu liniju.Prosto mi nije jasno da das ljudima da projektuju nesto tako kompleksno .A ne postavis odredjene parametre na pocetku nego ih vozas u hodu oce kakoi nece kaki
Tek sad videh tvoj post.
Iskreno imam utisak da mi po ovome što reče Remorker cela ova priča o razrađivanju BeLaM-ovih derivata deluje kao "nit smrdi nit miriše". Bolja je od prethodnih ali imam utisak da ćemo kada bude izašla u javnost videti da je znatno lošija od onoga što stvarno može da se uradi
pametnim sortiranjem kompromisnih rešenja.
U vezi mog kilometarskog posta najvažniju stvar oko metroa sam zaboravio da istaknem:
-Sistem o kome svi ovde razgovaramo
se gradi samo jednom i nikada više. Ovo nek vam odzvanja u glavi. Imam osećaj da mnogi od vas ovu noć neće ni prespavati zbog ovoga. Imam utisak da ste svi zaboravili tu stvar, a posebno tvorci studija koji su inače i prouzrokovali ovoliku plemiku.
-Još gori problem je što neadekvatno trasiranje može dovesti do problema prilikom budućih produženja ili optimizacije sa drugim sistemima (GŽ, tramvaji, trole, autobusi pa i ostale metro linije). Svaka izmena (bila ona dobra ili loša) povlači sa sobom domino efekat drugih izmena bile one dobre ili loše.
-Treći problem je što sama prva faza koja će svakako predstavljati kičmu celog budućeg sistema
neizostavno utiče na sve buduće linije bez obzira na vreme gradnje, što znači da jedna mala greškica može da dovede do povećanja cene gradnje 4-5-8-12te linije 2095. godine na primer (čisto sumnjam da će ih biti toliko).
-To znači da odluka koja se donese
sada možda ne bi izgledala kao greška ali bi u budućnosti donela mnogo više problema nego što bi privremeno u prvim fazama rešila. Ovakve stvari dovode do ukidanja čitavih sekcija linija, odnosno napuštanja trasa i preusmeravanja. Kod ovoga ima mnogih faktora kao što su socio-ekonomski i urbanistički.
Celu priču oko prve trase treba uzeti sa veeeelikom dozom opreza. Mnogi predlozi (a posebno GUP koji je inače urađen na vrat-na nos) tretiraju trasiranje budućeg sistema poput crtanja linija voštanim bojicama u dečijem zabavištu.
Ova poslednja rečenica me iskreno najviše plaši jer ako se prihvati neko skretanje sa trase može doći do odbacivanja kompletne nove trase u budućnosti samo zato što bi bile dve paralelne metro trase na maloj udaljenosti jedne od druge.
Dakle društvo, pamet u glavu i ne dajmo da se "igraju" našim budućim saobraćajnim tokovima.