Šta je novo?

Metro

@N-ST,Kome raste standard Mađarima?? Možda ako čitaš bajate vesti od pre tri godina,ako pogledaš današnje oni su velikom problemu kao i većina Eu,pogledaj nemire na ulicama Evrope zbog "mera štednje"koliko ljudi u Atini,Budimpešti može da priušti sebi kupovinu benzina a kamo li auta, a za Beograd da ne govrim,zar ti broj prodatih bus plus karata sa 200.000 na 600.000 ne govori najbolje ,ljudi su u hordama krenuli javni prevoz,a cene benzina usled krize sa Iranom? kakav nastavak.. kod nas gotovo stala prodaja najeftinijih automobila,u BGVozu se jedva stoji u špicevima,ceo pogon Karaburma će dobiti autobuse na gas,dakle ovo što pričaš je tako ako si negde u Kanadi pa ne vidiš stvari izbliza :kafa:
 
Remorker":90pt1l7h je napisao(la):
Francuzi su dostavili preliminarne trase, koje su naši tražili da se koriguju u nekim delovima linije 2. Pošto postoji odluka skupštine grada o nezavisnosti trase, Nbgd za sada ide na stubovima. Uvek postoji mogućnost da se odluka promeni, ako se odluka skupštine promeni. To se može uraditi ako ova varijanta ispadne preskupa po nečijim kriterijuma. Takođe, linija dva ide kroz postojeći tunel kod Prokopa. Depo je postojeći na Nbgd.
Hvala na informacijama!Da li si saznao dokle ce ici tunelom duz Bulevara,koliko ce biti stanica okvirno(da li ce biti 25 kao u BELAM-u ili ce biti neki manji,razumniji broj),kakva ce biti vozila?

Izvinjavam se na puno pitanja,posto pominjes da ce biti na stubovima na NBG,da li to znaci da uopste ne planiraju vodjenje u nivou ulice,to jest at-grade?

Hvala unapred na odgovorima i dobrodosao na Beobuild.
 
Remorker dobro dosao koji postojeci depo ako nije tajna :D da nece da ga guraju kod tramvaja po meni tamo mjesta za depo nema i tramvajima je tjesno.A za prokop jeli mislis na postojeci sanduk koji je ostavljen da primi metro jednog dana ili nesto trece ;)
 
Remorker, lepe vesti :) Razumno je sto ce povezati Prokop jer je tu ves ostavljen i izgradjen koridor za metro, kao i kod vuka. Mene samo buni druga linija, kako i kuda ide, ali otom potom, nece ona skoro :) Isto sam hteo da te pitam ako znas da li su planirali i trecu liniju da poveze NBg i Banovo brdo? Nadam se da ce grad uskoro objaviti plan koji je izradio Egis.
 
U vec izgradjeni tunel za metro kod Prokopa. Privremeno, znaci narednih 15 godina ili ko zna koliko, tramvaj će preko mosta. Cela dužina na Nbgd su stubovi. I pešački prelazi ka stanicama pasarele. Depo postojeći, tramvaji idu u novi kome se traži lokacija. Što se stanica tiče, one su za LRT, znaci 500-700m rastojanje, ne znam broj. Brzina je oko 25km/h na liniji 1. Druga je malo brža. Oko vozilaa ne znam ništa. Ovo sve je trenutno tako, kod nas se to može za čas promeniti ako se promeni odluka skupštine o nezavisnosti trase.
 
^^ To se ne sme dogoditi, trasa mora da bude nezavisna :) I ja imam pitanje, da li je ideja da se prvo uradi do Vuka linija , pusti u saobracaj pa onda da se tegli do ustanicke, ili ce sve u cugu?
 
Zvuci veoma dobro. Ako se koriguje broj stanica jer ih je zaista previse, mozemo dobiti pravu stvar.
belam9zg.jpg

Kakvo je vase misljenje, po meni se 3 stanice komotno mogu ukinuti, sto ce povecati brzinu i spustiti cenu.

NAjvaznije je da se ne odustane od nezavaisnosti i da se konacno krene. Kada dobijemo prvu liniju to ce biti zaista revolucionarno i onda vise nema natrag. Nadogradjivati, prosirivati jer samo to je buducnost.
 
ако буде ишла овако линија онда: станица Пошта и Трг Николе Пашића да се споје у једну испред Скупштине, Правни факултет да се помери 100 м у правцу Таша, Академија да се укине. с друге стране реке, Пролетерске солидарности и Арену спојити у једну, испред Арене. од Вука на даље нећу да коментаришем јер сматрам да треба одатле окренути или ка Булбудеру и Миријеву или ка Црвеном крсту и Шумицама
 
Remorker":fnahbvpl je napisao(la):
U vec izgradjeni tunel za metro kod Prokopa. Privremeno, znaci narednih 15 godina ili ko zna koliko, tramvaj će preko mosta. Cela dužina na Nbgd su stubovi. I pešački prelazi ka stanicama pasarele. Depo postojeći, tramvaji idu u novi kome se traži lokacija. Što se stanica tiče, one su za LRT, znaci 500-700m rastojanje, ne znam broj. Brzina je oko 25km/h na liniji 1. Druga je malo brža. Oko vozilaa ne znam ništa. Ovo sve je trenutno tako, kod nas se to može za čas promeniti ako se promeni odluka skupštine o nezavisnosti trase.
Hvala puno!

A znas li dokle je tunel na Bulevaru,pretpostavljam do cvetkove pijace?

Brzina je nedopustivo mala od 25 km/h,cak je i Belam planiran na 28km/h prosecne brzine.
Moramo lobirati da povecaju razdaljinu stanica,to jest da im smanje broj.
 
Nadam se da će odustati od sulude ideje prokopa.

eto to je moje mišljenje.
 
Ako su stubovi na celoj dužini NBG onda je to ok, sve je bolje od površinskih deonica,dakle onaj "sprat u vazduhu"je izgleda realan kako ga opisah u predhodnim postovima..zbunjuje me brzina kao i veći broj stanica..ali su možda zaključili da će linija biti maksimalno iskorišćena sa više stanica,tj.da će ljudima metro biti dostupniji na što više tačaka.. :kafa:
 
Remorker hvala na informacijama suludo je po meni trositi pare za novi depo za tramvaje inace napravljen 1988god a onda tu praviti depo za metro zar nije logicnije naci novu bolju lokaciju za depo metroa .Sto se tice stanica smanjiti broj i napraviti dio do vuka .I krenuti drugu liniju.Prosto mi nije jasno da das ljudima da projektuju nesto tako kompleksno .A ne postavis odredjene parametre na pocetku nego ih vozas u hodu oce kakoi nece kaki :mad:
 
Idealan rasplet. 1. linija NBG - Vukov.sp. je najpametnije i najracionalnije moguce resenje 2.linija Petl.brd - Mirijevo daleko bitnija od ostatka 1.lin. Deo od Vuk.sp do Ustanicke moze da ceka neka bolja vremena i uziva u tramvajima.

Drago mi je da priznam da sam pogresio :D
 
Nadam se da Skupština grada nema ozbiljnu nameru da promeni odluku o nezavisnosti trase :|
 
Proucio sam temeljno celu Systrinu studiju iz 2002., 168 strana detaljne analize situacije u Beogradu, buduceg razvoja i prevoza u 18 slicnih gradova, pa da podelim to sa vama.

Systra je dobila zadatak da osmisli novi sinski sistem za gradski prevoz u Beogradu zasnovan na GUP-u 2012.

Zakljucivsi da GUP nije dovoljno napredan to jest da planira da ce Beograd 2021. biti tek na nivou na kojem je bio 1990., Systra predlaze svoju optimisticniju hipotezu razvoja, vise stanivnika i jaca ekonomija, i na njoj zasniva svoje opcije za mrezu.

Kao postulat postavlja se sledece:

- novi sistem mora biti vezan sa gradskom zeleznicom
- novi sistem mora imati nezavisnu trasu
- novi sistem mora imati brzinu oko 30km/h i intervale 4-5min
- gradska zeleznica mora imati brzinu 45 km/h i intervale 15 min

U studiji se ne ulazi u tehnicke detalje, cenu izvodjenja i izbor vozila to jest ukupnog kapaciteta sistema, sto je ostavljeno za naknadnu studiju koja dolazi posle izbora mreze (nikada nije uradjena). Stanice su ucrtane nacelno kako bi mreze mogle da se medjusobno porede.

Razmotrene su 4 opcije za mrezu novog sistema:

- trasa LRT iz Gupa
3 linije u trouglu, novi most uz Brankov, novi most na Adi
19_gup.png


- Systra opcija 1

Maksimalna mreza koja zadovoljava sve sadasnje i buduce potrebe grada. Koriste se iskljucivo postojeci mostovi.
19_2002-systra-opcija1.png



- Systra opcija 2

Pokusaj da se u prethodnu mrezu ukljuci politicka odluka razvoja zeleznicke stanice Prokop (bas tako pise :) )
19_2002-systra-opcija2.png


- Systra opcija 3

Zadrzavane sadasnje tramvajske mreze. Novi sistem pokriva samo pravce Zemun, Karaburma/Mirijevo i Banovo Brdo.
19_2002-systra-opcija3.png



Te 4 mreze su uporedjene uzimajuci u obzir mnogobrojne kriterijume od karakteristika trasa preko cene izvodjenja do uticcaja na gradsko tkivo i zivotnu sredinu.
Rezultat je sledeci:

1. mesto: Systra opcija 1
2. mesto: Systra opcija 2
3. i 4. mesto: Systra opcija 3 i GUP zauzimaju 3. ili 4. mesto zavisno od koeficijenata korisceenih u poredjenju.

tabela (francuski)
http://www.imamoplan.com/files/tabela-systra.pdf

Studija zakljucuje da je Opcija 1 najbolja i da nju treba razraditi u funkcionalnu mrezu.
 
Не бих се сложио да крак до устаничке није битан....Окретница Устаничка опслужује огроман број људи,ту окреће 7 линија сељобуса до гомиле насеља уз смедеревац + трамваји +линија 50...
Метро би значајно растеретио и линије трамваја...као и 17 и 31 где се такође гомила људи са Устаничке преусмерава...
Решење Вук-Творничка је половично у више димензија :notok:
 
Ja tvrdim da presedanje sa "seljobusa" od Ustaničke do Vuka nije nikakav problem ako tramvaji idu na dva minuta (a idu). Onda kod Vuka metro i udri. Nije idealno, ali je realno.
 
Реално је да немамо пара за идеално решење и да ће можда и скратити линију до вука (за сада)...
али да трамваји иду на 2 минута.... камо среће да иду и на 10 минута :laugh:
 
Ja se samo nadam da nadležni ne razmišljaju kao deo ljudi ovde. Sve je bolje nego napraviti krnje rešenje, jer će se doći u situaciju kao sa Prokopom.

Jednostavno zanemarljiv broj ljudi će presedati kod Vuka, nastaviće vožnju tramvajem ili će ostati na linijama 17/31.
 
@zidar
Hvala za trud! :gobb: :kk:

Sada je glavno pitanje da li je Egis-ova studija nastavila tamo gde je Systra stala, ili su se opet bavili izborom mreže pa došli do gotovo istih zaključaka.

Zanimljivo je i da smo saznali da su tadašnje gradske vlasti, kao mrežu novog šinskog sistema, izabrale praktično najgoru opciju od svih ponuđenih. Eto zašto se ta studija krila od građana.

Ono što je sigurno, definitivno je vreme za pokretanje inicijative o brisanju Prokopa iz svih budućih planova i opcija. Ta stanica je završena, treba da postane muzej (betona npr.) i stajalište gradske železnice, ništa više :gobb:
 
milanobelgrade":10b8zp2d je napisao(la):
Реално је да немамо пара за идеално решење и да ће можда и скратити линију до вука (за сада)...
али да трамваји иду на 2 минута.... камо среће да иду и на 10 минута :laugh:
Mislio sam na relaciju Ustanička - Vuk, tu ih uvek ima.

edit: šta je ljudi vama sa tim presedanjem??? Pa BG Voz je najbolje pokazao da će mnogi ljudi presedati na prevoz koji je pouzdan i siguran, makar prešli njime 2-3 stanice.
 
Mora da je velika frka za izbore cim vec izlaze u javnost sa pricom o metrou a ne cekaju pocetak aprila.
Naravno da ce se raditi samo NBGD-Vuk, to je izvodljivo do sledecih izbora, a to je jedino sto je bitn

Meni se svidja sto ce da rade samo do Vuka, ima vremena da ih opametimo da dalje ide preko Crvenog Krsta na Konjarnik. :cool:

Jos da izvrsimo pritisak da se odmah ikoristi i most na Adi umesto da se bacaju pare na tramvajsku trasu koja ce se posle cupati.

Kada vec prave Y trasu nek jedan krak ode za Zemun a jedan do Cukarice.
 
Vrh