Šta je novo?

Metro

Zašto bi moralo da znači!? Nigde se ne pominje reč nadzemno. Đilasova izjava zvuči kao da će se linija 1 graditi u dve faze:

1. NBG-Vuk
2. Vuk-Ustanička

Lepo kaže "prvo da bude gotova do Vukovog spomenika pa se nasavlja dalje". Našao sam video izjave na sajtu grada (http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1491947) i prekucao sam ga od reči do reči, pa procenite sami:

Đilas":3pq19n14 je napisao(la):
"Beogradski metro je završena ta osnovna, da kažem, studija. Sada se polako ona finalizira, privodi kraju. Treba da je usvoje, znači, francuska i naša strana kroz Skupštinu grada. Negde bi mogli to da uradimo u aprilu mesecu, ali ćemo da se dogovorimo sa predsednikom Skupštine, da ne bude da nas neko optužuje za predizborno korišćenje svega toga. Po toj studiji, ona ima, ja sam video taj nacrt, ona ima neke izmene u odnosu na onu prvobitnu. Odnosno, recimo Trg Republike je mesto gde će se ukrštati dve linije. Predviđa se da druga linija ide od Petlovog Brda do Mirijeva, da će imati 24 kilometra, od toga 13 kilometara iznad zemlje, 11 ispod, ako nisam obrnuo. Predviđa se naravno da se radi ova linija od Novog Beograda do kraja Bulevara. Prvo da bude gotova do Vuka, onda da se nastavi dalje, ispod zemlje naravno. Znači, puno stvari se tu radi, ona se finalizira. Na osnovu nje see radi idejni projekat za koji će trebati negde 4 do 5 meseci, koji će biti priprema za tender. Posle toga, ako obezbedimo sredstva, možemo da raspišemo tender, znači već negde u prvoj polovni sledeće godine - tender za izvođača radova na beogradskom metrou. Što se tiče francuske strane, znate našu obavezu. Oni su nam dali donaciju od 3,7 miliona. Sad ćemo to i potpisati zvanično uskoro. Obaveza naša prema njima jeste da dve godine sa njima pregovaramo o kupovini elektro opreme i vozova. ukoliko njihova cena bude u skladu sa svim cenama koje su u svetu, odnosno najniža za nas, mi ćemo od njih u skladu sa zakonom to kupiti. Ako ne, onda ćemo i tu ići na tendersku proceduru"
 
Ok, izvinjavam se za nesporazum, predpostavljao sam da kroz Bulevar svakako ide nadzemno, pošto se uvek nekako vrtela ta opcija kao verovatnija, ali ako ide 100% podzemna onda je ok, iako sumnjam u to. Pa čak i da je planirana podzemna duž bulevara, ipak mislim da je glupost da ona ide prva, tu je sad najmanje potrebna i pokrivena je tramvajima. Mnogo je važnija veza Vuka sa Novim Beogradom i to treba prvo da se radi.
 
Malo se vrtimo u krug sada :D Mislim da kada je rekao da bude prvo gotova do Vuka da je mislio na deonicu Novi Beograd - Vuk. Ranije je i pominjano da bi izgradnja krenula od Novog Beograda ka starom gradu. To, uostalom, i jedino ima smisla.
 
Bobb":2k5esov9 je napisao(la):
Čekaj bre, Đile priča o dve linije, jedna Ustanička - Novi Beograd druga Petlovo Brdo - Mirijevo koje se seku kod Trga Republike. Belam je predviđao Banovo Brdo - Pravni, dakle potpuno druga trasa. Ne znam zašto sad spominjete Belam.

Samo ova prva faza od Ustaničke do Vuka nadzemno, pa tek kasnije pod zemlju ka N.Beogradu mi je van pameti. Upravo treba suprotno, da se Bulevar radi na kraju :bash:

иди на линк који је поставио директор па ћеш видети део који сам ја цитирао. зато спомињем :rant: Белам
 
Da prvo bi krenuli od NBG ka Vuku. Generalno gledamo imamo neke nove informacije, Bulevar podzemno :kk: Petlovo brdo-Mirijevo :kk: , mada treba biti veoma oprezan sa zakljukcima, uskoro pocinje i izborna kampanja.
 
Ma joj, sad na drugi pogled vidim i sam da sam sve to ja smislio i da se svađam sam sa sobom :laugh:
I to sve zbog šturih, nejasnih, dvosmislenih tekstova pisanih od strane polupismenih 'novinara' :rolleyes:
 
metrolz.jpg
 
Ovo za sada deluje kao prava stvar. Jedino taj nadzemni deo od 11/13 km je sumnjiv, ali videćemo.
Takođe, ako sam ga dobro shvatio, mi zaista i nemamo obavezu da kupimo išta od njih (vozila i sl.) ako nam ne daju povoljnu ponudu?
 
Више нема никакве сумње да добијамо ЛРТ а већ су направили очекивану грешку у корацима а то је потпуно игнорисање јавности. Дакле довели су нас пред свршени чин,план је готов идемо на тендере. :mad:

За један мост је било гласање а у овом случају где се ради о пројекту од животног значаја за Београд и Србију који ће се довека дограђивати они су се ограничили на пар "домаћих" стручњака из комисије и страну компанију а притом нису оставили било каквог простора за измене које би уследиле после неке јавне дискусије.
 
Ако је ово истина што Ђилас каже мислим да свакако треба да будемо задовољни. Прва линија ће ићи старим делом града потпуно под земљом, док ће на НБГ бити вероватно денивелисана надвожњацима, све у свему биће потпуно независна. Са тим нико нема право да буде незадовољан.

И ова друга линија звучи сасвим у реду ако од 24км, 13 иде под земљом, чак и ако се на периферији понегде сече са осталим саобраћајем, јер она неће бити кичма система као што ће то бити А1.

Delija":1so0jhl1 je napisao(la):
Више нема никакве сумње да добијамо ЛРТ а већ су направили очекивану грешку у корацима а то је потпуно игнорисање јавности. Дакле довели су нас пред свршени чин,план је готов идемо на тендере. :mad:

На основу чега нема сумње да је А1 ЛРТ? Стручна јавност је вероватно Јовин, и све што се не поклапа стопроцентно са његовим пројектом из 70-их је промашај?
 
da li ja dobro razumem da po ovom planu metro ili lrt ili sta vec izaberu nece ice preko novog mosta na adi?
 
neka i ne ide. preko ade ide tramvaj i to je dovoljno za sad.
 
Vranac,nije metro samo ono sto ide odvojenom trasom,vazna je i odaljenost stanica,kapacitet vozila i.t.d

edit:ocigledno je gotov idejni projekat,sada bi trebalo lepo da ga pokazu da je ovo demokratska zemlja a ne da ga kriju kao zmija noge i da ga verovatno posalju na skupstinu grada da usvoji plan a da ga ne vidi javnost.

A ta gradnja do vuka se pominje kao prva faza bas kao Belamu,taman 3 godine do izbora ima vremena da se uradi.
 
Hej do juce niko nije ocekivao da ce trasa ici bulevarom pod zemljom i sada odjednom ne valja. Moralo je i na nbg pod zemljom, stanice od 150 metara, samo krtice a ne plitki tuneli...

Sa ovakvim ekonomskim stanjem ovako nesto sto je najavljeno je definitivno maksimum. Preko toga je sigurno nemoguce. Jedino treba utvrditi prave trase nekoliko linija za sledecih 30 godina, jer je posle tesko krpiti rupe.
 
Metro pod zemljom na Bulevaru. Pa to je svemirski korak napred u odnosu na BELAM. Setite se samo onih horor planova kojih smo se svi plasisli.

Ocigledo da Francuzi ipak guraju svoju pricu.
 
Djordje,belam je kostao 386 po planovima a ovde je 700-800 miliona eura u igri!Naravno da mora tuda ici pod zemljom,ali ima jos stvari koje trebaju da se promene,a to je jedino moguce putem javne diskusije a ne ovako da kriju planove od nas.

Govori vec o usvajanju idejnog plana bez javne diskusije u aprilu!! :rant:

Evo izjave u video formatu

[video]http://www.youtube.com/watch?v=OfrZ4f4luuY&feature=youtu.be[/video]
 
Ja ne vidim nista negativno u ovim najavama Vucko, cak sta vise 2 stvari sto je rekao su posebno pozitivne:

-podzemna trasa posle Vuka, znaci nece biti trasa po zemlji u bulevaru.
-Ukrstanje 2 linije kod Trga Republike, znaci multimodalna hab stanica u centru centra.
 
Dobro je ovome sam se i nadao. Potpuno nezavisno, celi bulevar podzemno , i ukrstanje linija na Trgu. Sto se mene tice, moze.

I ranije sam govorio da ce verovatno uzeti onaj sistem iz starih metro planova- da ce se prvo raditi do Vukovog spomenika uz podrsku vec postojecih tramvaja do ustanicke, a onda ce se na godinu , dve, ili za izbore, kako to vec kod nas biva, graditi po jedna stanica nadalje podzemno, Djeram, Lion itd.
 
Ček da opletem.. ;)
1.Đilas bio veoma jasan,1.linija u prvoj fazi do Vuka da bi verovatno bila i ranije u funkciji što pozdravljam
2.Od Vuka do kraja bulevara nastavlja podzemno,dakle rešili smo i tu dilemu,konačno bravo za to!
3.Za NBG i dalje nemamo jasan koncept,ali i to ćemo uskoro otkriti studija gotovo završena..
Dakle,u starom Beogradu uspeli smo da se izborimo za nezavisnu ,podzemnu trasu ostaje nam da se nadamo najmanje lošem rešenju na NBG :kafa:
4.Trasa druge linje je sasvim ok,to će omogućiti vezu sa marinom Dorćol verovatno je to i bila namera..
 
E sad ja da postavim ključno pitanje kako i gde metro prelazi reku?
 
Паметно је не гурати трасу даље од Вука док се не неђу паре за подземно копање. Јер сада лако може ко хоће да преседне на трамваје, који иду често туда, а надземни ЛРТ не би био никаква предност над трамвајем.
 
Kokos":n7rux6v1 je napisao(la):
E sad ja da postavim ključno pitanje kako i gde metro prelazi reku?

Пошто иде на Трг, не може другачије него код Бранковог.
 
Djilas je znao od pocetka da ce metro da ide ispod bulevara samo sto je cutao do sada i cekao da francuzi to izjave.

Da li mislite da je on toliko naivan da kompromituje rekonstrukciju bulevara koju je on pokrenuo tako sto bi raskopali ponovo ulicu posle par godina da bi izgradili metro? Pucao bi sebi u nogu uoci izbora!

Dao je on direktive Egis-u, da metro mora podzemno da ide celom duzinom i to ce biti buseno krticom.
 
@Karlo

2057? 2067? 2077? ;)

@Vranac

Da li bi ti želeo da presedaš 4 puta za jednu trasu?

Da li grad želi da uvede "one trip" BusPlus umesto "one ride" posle one ride only BusPlus sistema koji se deli na personalizovani i nepersonalizovani?

Treba uvesti na sat i po npr. umesto jedne vožnje. Pa u roku od sat i po vremena možeš da presedaš koliko ti volja.

Ukoliko bude sistem sa srednjom brzinom 40+km/h onda i pored kraće trase možeš stići brže bez obzira što mnogo puta presedaš. Ali opet se postavlja pitanje da li neko zaista želi da preseda?

@spatiotecte

Ja bi oko druge stvari bio vrlo oprezan. Da li je on pod "ukrštanjem" mislio na ukrštanje ili na spajanje na zajedničku trasu? Ako je stvarno mislio na ukrštanje onda bi liniju bilo moguće produžiti preko Dorćola i Koteža za Borču u nekoj doglednoj budućnosti bez bojazni da će doći do preopterećenja deljene deonice. Ako je tako onda je ključnu ulogu u promenu mišljenja imao Prof. Vukan Vučić koji inače smatra da je potrebno što bolje pokriti grad mrežom novog sistema.

Karlo, tvoj komentar u vezi prethodnog pasusa? Ne možemo biti 100% sigurni dok studija ne izađe u medijima.
 
Vrh