jovanovm":3i6pj6x0 je napisao(la):
@vranac
Zgodno si izbegnuo podatke sa studije koju sam postavio koja pokazuje da Madrid nije jedina anomalija, već su tu i Tuluz, Lil i Kopenhagen sa slično niskim cenama metroa.
Градови Тулуз, Лил, Копенхаген, Торино имају или развијају једну интересантну врсту метро-а која се назива "VAL". Неки га класификују као
, неки да је класичан метро, али према обе дефиниције
то је стварно
јер се користе објекти инфраструктуре неки пут и по неколико пута јефтинији него за класичну железницу, а и осовинско оптерећење возила је до 12 тона по осовини.
Неке од основних карактеристика система
:
- Систем је аутоматизован, и без возача/машиновође.
- Траса је потпуно издвојена (према класификацији Вукана Вучића траса типа "А")
- Станице и возила су кратки, од 25-60 метара, зависно од система до система.
- Често се користе надземни делови трасе, повремено и површинска траса, максимални успони и падови на траси могу бити и до 10%, итд. односно критеријуми трасирања пружају много веће могућности од класичног метроа.
- Веома висока учесталост полазака. Најчешће, интервали су 1-4 минута.
- Нижи укупни капацитет у односу на класичан метро.
- Нижи трошкови инвестиција у односу на класичан метро.
Студија Систре је предложила ово решење
, међутим, ти Французи су све прерачунали у француским ценама, и то је један од разлога зашто јако сумњам у ове, сада, Французе који нам долазе као метроградитељи. Такав систем
заиста заслужује озбиљно разматрање, јер дневни капацитет једне линије је 300.000-400.000 путника дневно. У градовима величине и структуре Београда питање је да ли ће већи капацитет на једној линији-коридору икада требати, јер 300.000 путника је 20% од укупних путника на преко 130 тренутних линија градског превоза.
Омск, други по величини град у Сибиру, је одлучио да гради управо овакав
, први у Русији. Имали су проблем да су једини успех 30 година градње метроа у том граду били два међустанична одстојања (једно на мосту преко Иртиша) и једна станица. Сагледавши реалну ситуацију, и услове финансирања, одлучили су се да рационалишу своје планове... Надам се да ћу успети да поново нађем тај њихов план за
. Иначе, у Омску се налази један од најстаријих и најјачих Универзитета железниког саобраћаја (обухвата саобраћајни, грађевински, електротехнички, машински, економски факултет и још неки), а студенти учествују у развоју опреме за возове великих брзина.