Šta je novo?

Metro

Mir Boziji Hristos se rodi :)
Delija":25xpxqdj je napisao(la):
Уз данашњу технологију је лако решити проблем слабе носивости тла на Новом Београду уз минималне трошкове. За детаље питај Арнориана
Pa dobro neka nam Arnorian prezentuje kako to moze :) Ono sto ja znam je zamena tla i sipovanje. Mozda ima jos nesta :)
Homer Jay":25xpxqdj je napisao(la):
Meni inače predložena trasa deluje najllogičnije
Moguce, zaista ne znam. Potrebno je uraditi obimno istrazivanje o krenju stanovnika, mozda Karlo ima informaciju da li je i kako uradjeno istrazivanje za Belam? Meni, koji se nikad nisam bavio ispitivanjem u pogledu saobracaja, je najlogicniji indikator najopterecenije linije gsp-a i mozda zamena tih najopterecenijih autobuskih linija sa linijama metroa, cime bi se dobila ogromna usteda i u vozilima, gorivu, zagadjenju itd. Koliko mi je poznato (ako neko zna tacno neka me ispravi) najopterecenije su 16,23,95
Nisam zeleo da pricam o mostu u nemanjinoj, ali kad si vec spomenuo ajde da kazem zbog cega mislim da insistiraju na mostu pored Brankovog.
Kao prvo Jovin nije precizirao da li pomenutih ~50mil e. je dobijeno iz predmera radjenog '99 kada je uradjen projekat. Ako jeste a mislim da je tako, onda bi izgradnja samog mosta bila daleko skuplja jer su se povecale cene radne snage, materijala, nafte...znaci svega sto utice na cenu. Pa sama rekonstrukcija Gazele je bila 50mil e. Takodje u cenu naravno nije uracunao pristupne saobracajnice, ekspropiaciju, a ima je dosta sa Nbg strane jer je tu naselje sa nekim porodicnim kucama. Onda morala bi se izmestati zel stanica, sa svim pratecim funkcijama koje su tu nalaze, a da bi se to zavrsili moralo bi se kompletirati BG zel. cvor sto nije samo Prokop i izgradtiti sva zel. infrastruktura koja tu postoji (garaza za lokomotive... i sta sve vec), morala bi se izmestiti autobuska stanica, a za to je potrebno izmestiti buvljak, a za njega opet naci pogodan prostor, napr neka napustena fabricka hala koja bi se potom preuredila da lici na bazar na sajmu. Dakle to kad bi se sve sabralo bi bilo blizu 400 mil e, ako ne i vise.
Kao drugi razlog je sto zeleznice nisu u nadleznosti grada, pa bi se to oduzilo i zakomplikovalo.
Kao trece vreme te realizacije bi bilo jako dugo, mozda cak do 10 god za sve ovo sto sam nabrojao.
Iz tih razloga mislim da su se opredelili za najracionalnije resenje, a to je samo da dograde do Brankovog za metro.
Bilo bi napr bolje da su umesto mosta na Adi uradili sve ovo naravno, jer se dobijaju vise stvari za istu sumi para. To je argument koji bi ja naprimer koristio kad bi se javno zalagao za nesta.
 
Ja ne vidim toliku korist od stanice varos kapija i Akademija.Neko kompromisno resenje da sa trga republike ide metro na metro most u savskom amfiteatru bi bio pun pogodak.

Po toj logici ni gde sada gradi novi most na adi nije aktivirano zemljiste,NIS,brodogradiliste i ti uzasni blokovi okolo ali nikome to ne smeta.
 
evo primera Kopenhagenskog metroa koji pokazuje da metro ne mora da bude nesto uniformisano i da moze da ide i po vazgudu, zemlji i ispod.

650px-Copenhagen_Metro_map.svg.png


Ukratko , Kopenhagenski metro ima 2 linije, 22 stanice, od kojih je 9 podzemno, to su ove koje 2 linije dele na ruti. Metro je potpuno automatizovan, dakle nema vozaca, napajanje je treca sina, a vidimo da kapacitet vozova (bar to vidim po velicini) nije nesto preterano veci nego ovoga sto se nudi BGu, pa cak i BELAMom.

orestad2.jpg


A evo kako sve to izgleda, Voznja linijom 1 od Vestamagera do Vanlesea. Prvo idu stubovi, pa po zemlji , pa pod zemljom , uostalom pustite neku finu muziku i provozajte se:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ITqvtK-smy8&feature=related[/video]

Sto se mene tice, ja bih ovako nesto voleo da vidim u Beogradu, a za kompleksase ovo se racuna kao metro i na www.urbanrail.net i u medjunarodnim standardima, iako kapacitet voza i nije kao pravi metro, i iako ne ide svugde pod zemljom. poz :)
 
Хомере,најлогичнија траса чега? Метроа? ;)


dziggy":38dewni8 je napisao(la):
^^ Cini mi se da razvoj Savskog amfiteatra, bar Karadjordjeva, zavisi od uklanjanja BASa , i izgradnje mosta Zemun Borca, te renoviranjem zgrada . Mali pijac bi bio svetski da nema sveg zagadjenja i guzve koja se tamo nalazi.
A sto se tice amfiteatra oko Z. stanice i Savske, prebacivanje saobracaja u Prokop, ukidanje sina oko Kalisa i u amfiteatru, stvari koje ce se dogoditi za 10ak godina.

То се неће десити ни за 10 а вероватно ни за 20 година.Од потпуног уклањања шина се одустало.То је један од разлога и ове трасе.Да се ишло по оној давно испланираној траси која је подразумевала и мост у продужетку Немањине пруга би једноставно морала да буде прошлост. Зато за мене ова траса није решење проблема већ стварање нових.
 
Pre svih komentara, smatram da u Bulevaru metro nikako ne treba ici nadzemno, dok na NBGu bi moglo da se napravi nezavisni sistem koji ne bi morao potpuno podzemno ici. Opet, sistem bi mogao da se produzava podzemno po Zemunu.
 
Pa lepo je to.Samo ne kazes da im je prva faza od 11km metroa kostala 900 miliona eura :shok:

I da izabrase sa manjim kapacitetom metro jer imaju ovako razgranatu liniju bg voza-beovoza

Map_trains_cph.png
 
Delija":3b4ztdp5 je napisao(la):
Хомере,најлогичнија траса чега? Метроа? ;)


dziggy":3b4ztdp5 je napisao(la):
^^ Cini mi se da razvoj Savskog amfiteatra, bar Karadjordjeva, zavisi od uklanjanja BASa , i izgradnje mosta Zemun Borca, te renoviranjem zgrada . Mali pijac bi bio svetski da nema sveg zagadjenja i guzve koja se tamo nalazi.
A sto se tice amfiteatra oko Z. stanice i Savske, prebacivanje saobracaja u Prokop, ukidanje sina oko Kalisa i u amfiteatru, stvari koje ce se dogoditi za 10ak godina.

То се неће десити ни за 10 а вероватно ни за 20 година.Од потпуног уклањања шина се одустало.То је један од разлога и ове трасе.Да се ишло по оној давно испланираној траси која је подразумевала и мост у продужетку Немањине пруга би једноставно морала да буде прошлост. Зато за мене ова траса није решење проблема већ стварање нових.

Eto, znaci za 100 godina, kada krene masovna seoba ljudi zbog 3ceg svetskog rata izbeglice cemo da selimo u savski amfiteatar te ce se on izgraditi do kraja. bg i srbija nema vise odakle ljudi da doseljava da bi se napravio toliki grad, a bgu bi trebala potpuno nova ekonomsko strateska, i globalno blagorodna situacija da bi dovukao svetske kompanije i postao neko "bitno mudo" . ne valja sanjati previse.
 
Pa dobro al i s togovi idu po okolnim selima kao i beovoz. da su optimalni, ne bi bilo potrebe za metroom, koji su na kraju napravili. 900 miliona, a koliko bi trebalo da kosta? potpuno nezavisni sistem na delu. To je realna cena, drugo je sto se kod nas misli da moze da se napravi metro za 500 miliona, pa na kraju kad ispadne milijardu i 200 miliona za nesto slicno ovome u Copenabenu onda krecu polemike.
 
Ne moze nikada regionalna zeleznica zameniti metro jer metro sluzi za prevoz u gradu dok regionalna zeleznica pokriva prigradska naselja i gradove koji gravitiraju tom gradu.
 
vucko":oq784qf3 je napisao(la):
Ne moze nikada regionalna zeleznica zameniti metro jer metro sluzi za prevoz u gradu dok regionalna zeleznica pokriva prigradska naselja i gradove koji gravitiraju tom gradu.

tako je, zato su i izgradili metro. i mi imamo beovoz, a treba nam metro. znaci treba da ga izgradimo.
 
Naravno,ali posto necemo imati bar 10tak godina nista jace od dve linije bg voza-beovoza treba nam metro sa velikim kapacitetom,isao on pod ili nad zemljom(nikako na nivou ulice) je manje vise sporedna stvar.Kao sto steva rece kapacitet i poudzanost.

Nego Homere,a i ti Dziggy,sta misliste kako ce da poteraju metro od cvetka do Ustanicke kada nije uradjena ni ekspropriacija stotine kuca na toj deonici jer mora da se siri Bulevar?

Kao sto je jovin planirao prvu fazu metroa do Vukovog spomenika i ja sticem isti utisak,ili ce ga doterati do cvetka.
 
^^ od kad razmisljam o metrou svih ovih godina, mislim da nikako ne moze tuda nadzemno da ide metro, jer treba mnogo toga da se rusi, a i neke posleratne zgrade su gradjene vrlo blizu ulice tako da bi sirenje bulevara iziskivalo i njegovo krivudanje, a sve bi to mnogo kostalo i vremena i novaca.

Mislim da ce iz Jovinovog plana uzeti foru da tunele izvedu do Vuka, pa onda kasnije terati dalje ka Cvetku i Ustanickoj stanicu po stanicu. Ako budu gradili tako sto ce metro do Ustanicke kopati iz cuga , a pominjali su i okretnicu u MML , to ce biti veliko pozitivno iznenadjenje za mene.

Sve u svemu, ne vidim ikakvu mogucnost da u starom Beogradu na liniji br 1 bude ijedna nadzemna deonica. (osim od Ustanicke pa nadalje, dakle van "centra").
 
U Hamburgu se vec par godina gradi U4,i za oko godinu dana bi trebao da je u funkciji.
Linija je smesna... 4 km dugacka,3 stanice i 330 mil.€
Ide polukruzno i podzemno kroz centar grada do nove poslovno-sambene cetvrti Hafen City-ja.
Za dve godine planira se pocetak produzenja linije do kraja naselja.
Taj deo ce biti pretezno stambeni.
E,sad... produzetak duzine 1.5km sa dva stajalista ce ici skroz nadzemno!
Cena kvadrata u Hafen City-ju je ca. 50% iznad hamburskog proseka. Tu zivi visi srednji i bogatji
deo stanovnistva,firme koje su se tu skucile su svetska imena...
Nikom tu ne smeta sto ce im pod prozorom na svakih 5 minuta prolaziti metro.
Cak sta vise,jos bolje ce da se uklapa u futuristicku arhitekturu ovog novog dela grada.Nove tehnologije
izgradnje,kao i materijali smanjuju buku na najmanji moguci nivo.
Iz turisticke perspektive je nadzemna (na stubovima) linija takodje pun pogodak.
Mnogi misle da je u Beogradu problem kod stubova prljavstina,smece,ulucni prodavci...
To sve stoji,samo to ce biti problem i pod zemljom.
Nasta sve lice beogradski podzemni prolazi!
Takve ce biti i stanice.
Ako jednoj od najbogatijih cetvrti (Hafen City), jednog od najbogatijih gradova (Hamburg),u jednoj od
najbogatijih drzava (Nemacka), ne smeta da joj nova linija metroa ide nadzemno, na stubovima izmedju zgrada,
zasto se kod nas pravi panika oko toga?
Metro mora da bude:
A. Potpuno nezavistan
B. Visokokapacitetan
E jos da se sve to izfinansira i bice :kk:
 
^^ Meni je jedino panika oko toga kod nas zato sto se u bogatim zemljama takve stvari odrzavaju, a kod nas izmedju stubova baca smece koje se ne skuplja i nicu divlja naselja. takvo iskustvo imaju ljudi tu.
 
@dziggy
Ne znam odakle ti ideja da u bogatim zemljama to održavaju, ali u Čikagu i Njujorku to sigurno nije slučaj.
 
dziggy":2ik9mhgi je napisao(la):
^^ Cini mi se da razvoj Savskog amfiteatra, bar Karadjordjeva, zavisi od uklanjanja BASa , i izgradnje mosta Zemun Borca, te renoviranjem zgrada . Mali pijac bi bio svetski da nema sveg zagadjenja i guzve koja se tamo nalazi.
Mislim da mora i most u Vinci da bude gotov da bi se potpuno izmestio teretni saobracaj ispod Kalemegdana i Karadjordjeve.


dziggy":2ik9mhgi je napisao(la):
A sto se tice amfiteatra oko Z. stanice i Savske, prebacivanje saobracaja u Prokop, ukidanje sina oko Kalisa i u amfiteatru, stvari koje ce se dogoditi za 10ak godina.

Pitanje je da li ce i za 20. Nije dovoljno samo zavrsiti Prokop, nego ceo BG zeleznicki cvor sa sve obilaznicom. Teretni saobracaj ispod Kalisa ce poslednji biti sklonjen nazalost.
 
danko68":kufrkl1f je napisao(la):
Nikom tu ne smeta sto ce im pod prozorom na svakih 5 minuta prolaziti metro.

(da ne kvotujem sve)
Pa ovde prozori baš i ne dihtuju tako dobro kao u prestižnom kvartu Hamburga. Takođe održavanje svega (instalacija, saobraćajnica, objekata, čistoće ulica...) je tamo besprekorna, a ovde katastrofa. :( Kad bi krenulo da klopara sve živo. :bash: Jeste možda logika malog Perice, ali ja nekako metro doživljavam kao podzemnu instalaciju. :)
 
jovanovm":2wxlvwnl je napisao(la):
@dziggy
Ne znam odakle ti ideja da u bogatim zemljama to održavaju, ali u Čikagu i Njujorku to sigurno nije slučaj.
Mislio sam na kulturne bogate zemlje :) Danska, Svajcarska, Nemacka, Svecka ovo ono.

Sto se tice onoga da ce za 10 godina skloniti sine, to sam pomalo ironicno rekao, jer vec 10 godina sam amater pratilac gradnje po BGu , naravno pratim i forume te vrste od kad postoje, i cega sam se sve nagledao , od momenta kada sutra sklanjaju sine, do ovoga sto je danas.
Mada secam se neke prorocice od pre 5-6 godina koja je u ono doba malo boljeg zivota nego danas prorekla u Kuriru kako Srbiji dolaze teske godine, i da ce tek od 2017 biti bolji zivot. :dil:
 
Par glupih pitanja i konstatacija.
Nesto gledam google maps i nikako ne mogu da pohvatam gde bi taj 50m od brankovog most trebao ( ustvari kako ) da se proturi, a da ne bude pritom mnogo toga u nepovrat unisteno?!
Metro koj se iole ukrsta sa drumskim saobracajem ce biti u startu osudjen na propast u Beogradu. Dovoljno je samo pogledati kulturu nasih vozaca da bi bilo jasno o cemu pricam. Drugo, samo se treba setiti kakv je haos pravilo jedno beznacajno ukrstanje sa prugom kod Careve Cuprije.
Citajuci poslednje postove ja sam nekako laicki dosao do zakljucka da je sustinski bolje da Beograd u ovom trenutku odustane od metroa i krene u resavanje problema, savskog amfiteatra, autobuske stanice, zeleznickog cvora i kompletiranje obilaznice. Za to vreme bi mogla da se pusti krtica da lagano gricka neku srecniju varijantu beogradskog metroa koj ce biti finansiran od savskog amfiteatra...
Mada iskreno pocinjem da se drapam od nervoze cekajuci ovu francusku studiju. Sve se nekako ipak nadam da ce biti dobra...
 
Samo jos da dodam komentar o emisiji sa Jovinom.
Stekao sam zakljucak da Jovin optuzuje sadasnji metro tim upravo za ono sto on radi, a to je drzanje jednog isto prilicno besmislenog projekta kao pijan plota. Mada mislim da to isto radi i Vukan i stvarno, najiskrenije smatram da bi trebali svi kolektivno da obrisu svojim diplomama svoje guzice u svoja radna mesta ustupe nekim ljudima sa malo manje plesni u glavi. Ili koji ce bar malo manje biti egoisticni prilikom rada na ovako kriticnom i znacajnom projektu za Beograd.
 
Takodje obratite paznju na jednu stvar.

Vukan je saobracajac a Jovin urbanista(arhitekta),sa jovinom je i profesor Maletin sa gradjevinskog fakulteta.

Zanimljivo je sto pored Vukana Vukica koji je saobracajac nemamo nijednog domaceg strucnjaka koji potkrepljuje njegovu pricu.

Kao sto i Jovin rece od 5 clanova komisije za metro 4 su saobracajni inzenjeri a jedan je arhitekta(i to gradski arhitekta).
 
Ukoliko se metro na NBG, i kroz gornji deo bulevara moze resiti plitkim tunelom, u cemu je problem ako napravimo sada LRT, a kada dodju bolja vremena ukopamo nadzemne trase?

Jeste da ostaje onaj ruzni most nabudzen na Brankov, ali u svakom slucaju je sada skoro nemoguce praviti most u produzetku Nemanjine dok se ne resi problem Savskog amfiteatra.
 
@vranac
Problem je u kapacitetu - generalno ono o čemu ti govoriš je tzv. premetro, koji je dokazano skuplji od izgradnje pravog metroa. Znači, LRT se ne može "preraditi" u metro zbog različite konfiguracije samog sistema. Ako bi se pravio tako da se ostavi prostor prerađivanja, onda bi se cenom dosta približio metrou.

Da pojasnim u čemu je glavni problem LRT plana - trenutni broj putnika BG:Voza je već skoro duplo veći od planiranog kapaciteta LRT sistema.
 
Gresis Jovanom.

25 000-35 000 ljudi dnevno koristi bg voz dnevno

Dok je propusnost lrt-a 16 000 po satu.

A recimo tramvaj sedmicu koristi dnevno nesto preko 100 000 ljudi.
 
Vrh