Šta je novo?

Metro

Вранац,у праву си за Мадрид и друге градове.Код нас би цена била вероватно и мања,због у тој струци 5-10 пута нижих плата а током изградње нема пуно ни материјала који би се морали увозити.Кад би радиле домаће фирме које јесу способне за то цена би била још мања али шта странци имају од тога? :rolleyes: Кредит се мора узети,онај који је дао кредит мора и градити а њихов дупли профит ће наша деца плаћати.

Ето,узимање кредита за најпростије одржавање је постало сасвим нормално "јер се нема пара и не може другачије". Може може,али у том случају би многи морали да мардељају због онога што су радили док се "није могло другачије".

10% годишњег буџета града је довољно да се почне метро и годину дана заправо нешто и гради.Нема теорије да ме неко убеди да то није могуће ако се све градске структуре притегну ,корупција сузбије и одустане се од гребања по инфраструктурним проблемима овог града већ се плански и одлучно крене право у месо.
 
vucko":2pbsqrxn je napisao(la):
Metro u Sofiji.

Prva linija nije 100% podzemna a evo kako izgleda njihova stanica nad zemljom.I naravno nema pantografa

Sofia_metro_at_Musagenitsa.jpg


A druga linija im pocinje sa radom u maju 2012.te.A forumasi su se cimali oko trece linije da ne bude lrt i da nema pantograf.

Što si toliko zapeo za pantograf? To je najmanji problem u celoj priči, pa i vozovi imaju pantografe pa ih niko ne zove "teški tramvaj". Uostalom imaš i metro sisteme sa pantografom (posebno u DE).

Jedino merilo za metro su po meni sledeće tri stavke: nezavisna mreža, kapacitet i pouzdanost. Da li će imati pantograf, levu desnu srednju šinu, da li će imati gumene točkove ili će ići ispod ili nad zemljom mi je apsolutno svejedno dok god se potpuno ispunjavaju tri stavke iz prethodne rečenice.

ajde ovako, ovo je fotka metro stanice i vozila u Bilbau (Španija)

Metro_Bilbao_Bolueta_Station_Trains.jpg


jaoj, pa ovo ima pantograf! užas! Da li je ovo teški tramvaj? NE!
 
Што бих волео да видим метро гарнитуре овог произвођача у Београду.Ако бисмо им остали верни можда би и пребацили нешто производње код нас. Мада би сисгурно било политичких препрека пошто су Шпанци тренутно већи Срби од Срба.
 
@Stevo Zapeo sam za pantograf jer kako stoji to im je opravdanje da poteraju metro povrsinom ulice a to je najgore resenje.A time i pada u vodu prica o pouzdanosti jer ce pre ili kasnije budale pretracavati sine ili neko uleteti kolima tamo.Recimo sada u Bulevaru su se kreteni sa kolima osilili pa idu tramvajskom basticom!

Slazem se za kapacitet,nezavisnost(takav mora biti posle one odluke grada) i pouzdanost.
 
Ako bude teški metro, sigurno neće ostaviti da svako može da udje na šine.... i da je na površini.
Jao što su prelepi ovi CAF vozovi !!!
 
kopmania":whfluxx7 je napisao(la):
Ako bude teški metro, sigurno neće ostaviti da svako može da udje na šine.... i da je na površini.
Jao što su prelepi ovi CAF vozovi !!!

upravo, plus da je nezavisan ne bi se ukrštao sa ulicama/bio prekriven slično kao u Sofiji (vuckova slika!) - sa pantografom ili bez!
 
kopmania":2ai5hm1y je napisao(la):
Ako bude teški metro, sigurno neće ostaviti da svako može da udje na šine.... i da je na površini.
Jao što su prelepi ovi CAF vozovi !!!

Pa zato ni ne verujem da ce biti teski jer je Vukan Vukic govorio kako je najjeftinije i najracionalnije da ide povrsinom van Centra i na NBG,cak je i pominjao neko zatvaranje raskrsnica,to jest levih skretanja u onoj emisiji na Studiu B.
 
jovanovm":1g3lqml4 je napisao(la):
@vranac

Druga stvar, zemljište o kome ppričamo u Madridu je glina i peščar, vrlo slične kompozicije zemljišta Novog Beograda. Reći ćeš "Da, ali imamo podzemne vode!". E stvar je u tome što su podzemne vode na NBG u prosečnoj dubini od 74,5m (link), prosečna dubina tunela madridskog metroa je 45m (link, ili 30m iznad tih podzemnih voda.
Postaviš link a ne znaš ni pročitati vrijednosti sa njega... Plus što ne znam da li igdje postoji tolika dubina podzemnih voda (mada nisam stručnjak) - ali definitivno ne bi mogla da postoji tako blizu rijeke u ravničarskom području.

74 metra je apsolutna vrijednost nadmorske visine nadzemnih voda - a za Novi Beograd dubina u odnosu na zemlju je navedena na 38 strani (P1 NBGD P2-P4 Zemun) - prosječno 7.14, ali sa fluktuacijama od 3.81 do 9.25 metara. Zemun je još gori sa minimalnom dubinom od 1.2 metara...

Inače ne znam zašto niko nije prokomentarisao moj post od pre nekoliko strana o podignutom metro-u jer mislim da bi to mnogo više odgovaralo širini bulevara zorana Đinđića. Naravno - ne vjerna kopija Bečkog stila - već malo modernija - prilagođena izgledu novog Beograda. Plus što se prodajom/izdajom komercijalnih prostora može pokriti jedan dio troškova.
 
U danasnjoj politici je dao intervju nas drugar Vukan Vukic:

-most umesto tunela ispod save,govori o drugoj grupi strucnjaka koja predlaze tunel ispod save za metro umesto mosta iznad brankovog mosta

-planirano je za 5-6 godina da Beograd dobije prvu metro liniju od Ustanicke do Aleksandra Dubceka(Tvornicka)

-Planirano je da linija da ima 20 do 22 stanice.

-Trasa pored starog merkatora,bulevar avnoja,usce,brankov most,ispod terazija,bulevar revolucije do ustanicke

-Pominje da je vecina stanica odredjena situacijom na povrsini,da bi trebalo stanice da budu kod trga republike,decanska ulica i vukovog spomenika!!?

-Gradnju treba poceti na Novom Beogradu jer u ovom delu prestonice bulevari su siroki,pa nema potrebe da se probija podzemna trasa.Jedini problem mogli bi da predstavljaju vece raskrsnice,ispod njih bi metro mogao da zaroni ispod zemlje

kaze Vukan Vukic clan komisije za ocenu studije Beogradskog metroa
 
@vranac
Zgodno si izbegnuo podatke sa studije koju sam postavio koja pokazuje da Madrid nije jedina anomalija, već su tu i Tuluz, Lil i Kopenhagen sa slično niskim cenama metroa.

@Stijak
Izvini, to ipak nije moja struka. Verovatno si u pravu - priznajem grešku. Ipak, mislim da su Arnorian i vučko dobro napomenuli zašto bi metro na NBG ustvari bio još jeftiniji od Madridskog, i ne bi imao problem podzemnih voda - cut and cover metod.
 
vucko":30kpftmq je napisao(la):
-Gradnju treba poceti na Novom Beogradu jer u ovom delu prestonice bulevari su siroki,pa nema potrebe da se probija podzemna trasa.Jedini problem mogli bi da predstavljaju vece raskrsnice,ispod njih bi metro mogao da zaroni ispod zemlje

kaze Vukan Vukic clan komisije za ocenu studije Beogradskog metroa

Ништа друго се не може ни очекивати од човека који је био један од најзаслужнијих за стопирање метроа 1982. године. Људи праве трамвај на 1453мм колосеку са све посебним мостом поред Бранковог на најосетљивијем могућем месту.

Катастрофа.
 
Delija":26mt52qr je napisao(la):
vucko":26mt52qr je napisao(la):
-Gradnju treba poceti na Novom Beogradu jer u ovom delu prestonice bulevari su siroki,pa nema potrebe da se probija podzemna trasa.Jedini problem mogli bi da predstavljaju vece raskrsnice,ispod njih bi metro mogao da zaroni ispod zemlje

kaze Vukan Vukic clan komisije za ocenu studije Beogradskog metroa

Ништа друго се не може ни очекивати од човека који је био један од најзаслужнијих за стопирање метроа 1982. године. Људи праве трамвај на 1453мм колосеку са све посебним мостом поред Бранковог на најосетљивијем могућем месту.

Катастрофа.

20 stanica,to je ovo.

belam9zg.jpg
 
Uopste mi se ne svidja kako napreduje prica oko metroa :( Kao prvo ne znam po kojim kriterijuima su definisali trasu prve linije. Jovinov plan je isto imao tu liniju ali tada nije postojala tramvajska veza Nbg sa Bulevarom, a ovaj plan kao da ignorise to, ili sa druge strane planiraju sirenje tramvajske linije i prebacivanje na 1453mm kolosek, sto mi je cudno.
Nisam strucnjak za zeleznicka vozila, ali koliko mi se cini oni forsiraju sa pantografom jer mislimm da ona mogu savladati veci nagib, cini mi se do 8%. Kod metroa obicno je nagib 4%. Ako bi racunali potreban uspon i pad (kod uranjanja ili izdizanja "metroa"iznad raskrnica) sa nagibom od 4% , pod pretpostavkom da uranja ili se izdize 7m (sa konstrukcojim) do bi prakticno znacilo da mu je potrebno malo manje od 400m, koliki su neki novobeogradski blokovi, a to dovodi do toga da cim se zavrsi uspon odma sledi pad, sto je besmisleno. Mozda zbog toga guraju pricu vozila sa pantografom.
Ako bi sagledavali realno stvari tj funkcionalnost ali u ekonomskim prihvatljivim okvirima, cini mi se da bi na metro na stubovima na deli Nbg-a bio najoptimalnije resenje. Najbolje ali i najskuplja opcija bi bila svakako ispod zemlje, sto kako mi se cini mozemo vec sad da otpisemo.
Inace ja zivim na Nbg i upocetku sam mislio da bi metro na stubovima kvario urbani ambijent, poucen iskustvu tragicnog stanja ispod zel.stanice Nbg, ali kad sam video ovo
max_56203.jpg
shvatio sam da ipak to moze da bude lepo uradjeno :)
RandstadNetkous.JPG
za jos slika ove stanice na googlu kucajte haag Netkous :) Inace sta bude kada se ukrsta u nivou :notok:
20110426-Collision-between-Randstad-Rail-3-and-Tram-11-The-Hague-_MG_9090.jpg

inace ovako zamisljam ukrstanje nekad na Prokopu :)
3448826708_6991b80899_b.jpg

Izgleda da je Vukanu LRT neka vrsta profesionalnog fetisa. Pogledajte LRT u Tel Avivu
220.jpg

451.jpg

pic3-1.jpg

inace slovi za mass rapid transport :shok: http://www.railway-technology.com/projects/telaviv-lighrail/

@vucko: mislim da je za vise ocekivati da na Nbg budu stanice na sredini blokova a ne na raskrsnicama, ako bude usvojeno da se spusta ispod ukrstanja
 
Миланче,од опције са стубовима је вероватно јефтинија она која подразумева плитки тунел који би био најбоље и најрациоанлније решење за НБГ .

vucko":24pbwvuu je napisao(la):
I rece da nam treba 6 metro linija da pokrijemo Beograd.

Толико о јефтиноћи и рационалности.Заправо они су у оном документу што га потписаше са Французима предвидели возило дуго 30-36м што је опет најобичнији трамвај тако да би им са тиме требало не 6 већ 36 линија да покрију Београд.

Како дани одмичу и последњи изговори што горе,што скупље лобија падају у воду. :vops:
 
Imam jedno pitanje u vezi trase metroa. Nedavno je na Studiju B bila emisija sa g.Vukanom Vučićem, koji smatra da trasa na Novom Beogradu treba da ide u većem delu nadzemno. Par dana kasnije prošao sam prošao kroz Bul. M. Pupina ka Tvorničkoj. Ono što mi nije jasno je kako je zamišljeno da se na toj trasi sprovedu dva koloseka po sred ulice? Jednostavno nema mesta, a varijanta sa stubovima mi je :shok: i zaista na mnogo načina ubila tu ulicu. Zamišljam one odvratne ulice kao u Čikagu.
 
Delija":1cwp6nr6 je napisao(la):
Миланче,од опције са стубовима је вероватно јефтинија она која подразумева плитки тунел који би био најбоље и најрациоанлније решење за НБГ
Mozda je moguce da je jeftinije, mada ja sumnjam. Na Nbg nije problem samo podzemna voda, nego i zemljiste koje je slabe nosivosti. Tek na 20-30m se nalazi zemljiste dobrih karakteristika. Takodje podzemne vode ne treba podcenjivati, jako su jake i opasne ne samo zbog stvaranje vlage to je mizerija u odnosu na potisak koji imaju. Kao da si gredu opteretio al sa suprotne strane. Dakle teren je nestabilan i moguce je da dodje do pucanja zbog sleganja u jednom slucaju ili zbog potiska vode u nekim delovima u drugom slucaju. Stoga se mora vrsiti duboko fundiranje pomocu sipova u celoj duzini trase tunela, sto je ogroman broj. Takodje u gradjevinarstu i prilikom izgradje stambenih zgrada, najskuplji deo predstavljaju zemljani radovi sa izvodjenjem temelja sa sipovanjem ili dijafragmama. Pored toga zbog vlage se mora raditi ceo tunel kao zatvoreno korito oblozeno hidroizolacijom ili se u beton dodavati aditivi da bude vodonepropusan, to takodje poskupljuje izgradju. Sa trasom sa stubovima bi bilo drugacije, a to je da bi se samo pobijali sipovi gde su stubovi i ne bi bilo koplikacije oko hidroizolacije.
Naravno da se slazemo da je najbolje resenje plitki tunel i moguc je (mada pricaju kao da nije moguce uraditi na Nbg) ali mislim da bi zaista bio skup. Takodje da kazem da ogromne podzemne vode imaju i na terazijama i tu ce verovatno morati da rade vodonepropusan beton.
Inace bila je interesantna prica oko izgradnje metro sistema na History-ju pre par dana kao je neko postavio ovde, gde su prikazali kako se gradio Metro u Parizu, Londonu... Zanimljivo u Londonu je napravljena i stanica u vodi (kao u nekom rukavcu), tako da je sve moguce napraviti danas, samo je pitanje koliko kosta.
 
Уз данашњу технологију је лако решити проблем слабе носивости тла на Новом Београду уз минималне трошкове. За детаље питај Арнориана. :)

А подземне воде су проблем с друге стране Саве али и то се да решити.Е сад,то нису фактори који би у већој мери смели да одређују судбину па и тип шинског система који би требао да буде основа јавног градског превоза.
 
I ja sam čitao intervju sa Vukanom Vučićem u "Politici". Upravo je za broj stanica rekao da će oko toga biti najviše neslaganja. On, čini mi se, forsira priču o većem broju stanica (preko 20) i tvrdi da bi sa manje stanica LRT bio brži, ali bi izgubio značajan broj putnika na trasi. Ostalo je "bla-bla-bla", iz šupljeg u prazno, ma sve što je Vučko već preneo.

Inače, u aktuelnoj komisiji postoji izvestan konzervativizam kada je u pitanju trasa linija - forsira se taj pravac Ustanička-Zemun i Trg Republike kao centralno čvorište šinskog sistema. Čak kada priča o varijanti most ili tunel, Vučić smatra da je most u blizni Brankovog bolje rešenje jer je na trasi koju koristi veći broj putnika. Pitam se, pitam, da li bi i koliko bi eventualno spuštanje metroa sa Terazija u Savski amfiteatar zapravo pomoglo razvoj tog dela grada.

Meni inače predložena trasa deluje najllogičnije (imajte u vidu da je ovo strogo egocentrični pogled na celu stvar), kreće tačno od okretnice mog busa i pokriva neke značajne tačke poput Vukovog spomenika, Skupštine, Trga, Kneza, Kosančićevog venca, Ušća i Arene... Ali, ne mogu da se odlučim da li mi to tako deluje jer je to stvarno najbolje ili sam se jednostavno celog života navikao da se vozim tuda, pa mi odstupanja deluju neracionalno?
 
^^ Cini mi se da razvoj Savskog amfiteatra, bar Karadjordjeva, zavisi od uklanjanja BASa , i izgradnje mosta Zemun Borca, te renoviranjem zgrada . Mali pijac bi bio svetski da nema sveg zagadjenja i guzve koja se tamo nalazi.
A sto se tice amfiteatra oko Z. stanice i Savske, prebacivanje saobracaja u Prokop, ukidanje sina oko Kalisa i u amfiteatru, stvari koje ce se dogoditi za 10ak godina.
 
Vrh