Šta je novo?

Metro

Homer Jay":36nawq52 je napisao(la):
Jedna Jovinova rečenica u gore postavljenim snimcima me oduševila: "Ja sam 10 godina bio na čelu komisije za metro". Bravo, care! Celu deceniju ste sedeli u toj komisiji i dobijali plate iz budžeta, a koliko kilometara, pardon, koliko metara beogradskog metroa je izgrađeno za vreme vašeg jednodecenijskog rada!?

Браво царе ово од тебе нисам очекивао. :notok: Ти најбоље знаш да је Јовин урадио све што је било у његовој моћи да се метро изгради и да је зарад њега ушао у сукоб са свим градским структурама. А имаш и идејно решење јединог правог пројекта метроа у Београду чији је баш он аутор на теми на којој си и ти био активан. Заиста несхватљив коментар.

Човек је урадио пројекат који је прошао све провере и који је одобрен од стране свих градских структура.Знаш ти врло добро да су обезбеђена и почетна средства а онда је све насилно стопирано 1982. године.Шта је Јовин онда требао да уради?! Да голим рукама крене да копа тунеле ?!
 
Cenim Jovina ali,ja bih ipak prvo da vidim studiju Egis-a krajem januara ,mislim da bih tako objektivno mogao da sudim na osnovu konačnog predloga tj.činjenica..treba biti korektan i dati Vučiću i menadžeru Beogradskog Metroa iz Egis-a da nam predstave zvaničan dokument kako su to sve zamislili.. :kafa:
A ne treba zaboraviti da je gradnja Metroa i koncepta toga u svetu gotovo uvek bilo politička tema između vlasti i opozicije..ne zaboravimo sarkastične spotove opozicije iz političkog sukoba u vezi LRT Edinburg ili pak u Dablinu..
 
Ali veoma je jasno da taj projekat iz 1976te nije bio ekonomski izvodljiv jer da je to bio slucaj, poceli bi da ga grade. Projekat je stopiran 82ge, znaci cekalo se 6 godina od kad je projekat bio zavrsen, jel znate uopste sa se cekalo???
 
Спот немој да си наиван.Стопиран је из многих разлога али сигурно није из финансијских.Ја стварно не знам шта има нејасно у томе да су средства за почетак већ била обезбеђена и насилно преусмерена на трамвај за 21, век.
 
Bilo je obezbedjeno 200 miliona dollara od strane gradjana Beograda, sa tim parama su mogli da krenu da ga grade odmah ali nisu obezbedili otalo, ali oni su cekali 6 godina pare od ruskog duga koje nisu nikad stigle.

To je pravi razlog zasto je metro projekat iz 76te obustavljen a ne neka politicka odluka.

Bile su potebne vise miliarde da se ostvari projekat sa 5 metro linija i 4 regionalinih metro linija. Onih 1.2 :iliarde dolara su samo sluzile da se izgrade 2 polu linije.
 
Стварно не знам одакле ти те информације а видим да си уверен да су то управо једини прави разлози. па бих волео да то подкрепиш неким чињеницама.

По предвиђеној динамици тих 200 милиона је било довољно за 3 године градње метроа.

Ако није политичка одлука не знам шта је пошто се у овој држави одувек све градило по политичкој директиви а овај мост је најочигледнији промер.
 
Delija":2ya78njh je napisao(la):
Стварно не знам одакле ти те информације а видим да си уверен да су то управо једини прави разлози. па бих волео да то подкрепиш неким чињеницама.

По предвиђеној динамици тих 200 милиона је било довољно за 3 године градње метроа.

Ако није политичка одлука не знам шта је пошто се у овој држави одувек све градило по политичкој директиви а овај мост је најочигледнији промер.

@Delija,
Pretrazio sam net u nadi da pronadjem nesto sto bi moglo da ide u pravac onog sto sam rekao ali nisam nasao niti verujem da postoji jer ta odluka o obustavljenju metro-a je prikrivena drugim najavama.
Elem, moje tvrdnje da je, mozda ne jedini razlog, vracanje ruskog duga osnova da se odustalo od izgradnje metro-a jer su se ostale republike bunile da sve pare idu u Beograd je zasnovama na tvrdnjama kolega, strucnjaka, arhitekata iz tog doba sa kojima sam pricao o tome a i slicne informacije sam procitao i po forumima.

Ipak nisu jasne neke stvari:
Skupljeno je 200 000 000 dolara od beogradjana, ok.
Tvrdis da je to bilo dovoljno da se krene sa radovima i da bi mogli da pokriju bar 3 godine (sto da ne, Bec je zapoceo metro sa 100 000 000 dolara)
-Zasto onda nisu poceli radovi, kroz 3 godine bi mogli da nadju ostatak sredstava?
-Zasto je isprojektovana mreza metro-a i gradskog metro-a u vrednosti od 5-10 Milijardi dollara?
Jel ti nije cudno da jedna socijalisticka drzava 70tih godina planira da izgradi kompletan sistem (9 linija ukupno vecinom podzemnih) za 24 godina? U to vreme ni Pariz ni London nisu mogli sebi da priuste ono sto je Beograd planirao za svoje potrebe.
-Takodje je cudna cinjenica da vrednost celog metro sistema je od prilike u visini kliriskog duga valjda 5 ili 8 milijardi dolara koliko su nam rusi dugovali.
-Zasto se cekalo 6 godina da se odustane od metro projekta? (1976-1982)
-200 000 000 prebacene 1982 na projekat tramvajem u 21vi vek, ajde beogradjani da vas utesimo, federacija se nije slozila da Beogradu izgradimo ceo metro sistem od ruskog duga, bar da vas utesimo i potrosimo pare u prosirenje tramvajske mreze... Republike mirne, a Beogradu tramvaj.

Ispade politicka odluka da su se opredelili za tramvaj kao koncept razvoja za Beograd, zapravo pravi razlog vise lici da se sacuva bratsvo i jedinstvo u federaciji. Ali dzabe i onako je pukla 1991, bolje da su izgradili metro, makar se Hrvati i Slovenci ljutili...

Ovako je puk'o i metro i SFRJ kasnije, propustili smo priliku... zaje*******ale nas ostale republike
 
@Delija

Ne bih da trolujem temu o mostu, ali ne bih ni da bude da izbegavam da odgovaram na postove - istina je da se Jovin trudio za svoj projekat, pa i danas se trudi i zalaže za njega - to je njegovo životno delo i skroz razumem čoveka zašto je besan što su ga iskulirali. Ali deset godina, čoveče!? Kada bi današnja komisija za metro radila 10 godina i za sobom ostavila čak i najsavršeniji projekat ali samo na papiru, narod bi ih spalio na lomači.

Stvar nisu nikada crno bele i ne možeš ih uvek posmatrati u apsolutnim kategorijama - na jednoj strani "good guys" na drugoj strani "bad guys", pa aj' da se pobijemo do smrti. Ne mogu jednostavno da prihvatim da je Brana Jovin bog, a njegov metro projekat Biblija i da sva ostala zapažanja u gradu baziram samo i isključivo na osnovu toga. Sve ima svoje pluseve, a i svoje minuseve, pa i metro iz '76, pa i Most na Adi. Hvala Bogu, ovo je mesto gde svi možemo slobodno da pišemo šta mislimo i ne vidim razlog za periodičnu ostrašćenost u diskusiji.
 
spatiotecte":1a5vh51b je napisao(la):
................
u visini kliriskog duga valjda 5 ili 8 milijardi dolara koliko su nam rusi dugoval........
jer su se ostale republike bunile da sve pare idu u Beograd j

Odakle ti da su nam Rusi dugovali 5 ili 8 milijardi dolara?

Evo ti podatak sa sajta NBS
Ukupan dug 1,3 milijarde $
Srbiji pripada 288 miliona $
Hrvatskoj 23% tj 299 miliona $

http://www.nbs.rs/internet/latinica/40/40_4.html

Drugo taj dug uopšte nije mogao tek tako da se deli.
Nastajao je tako što su neka preuzeća izvozila robu u SSSR, klirinški dolari su deponovani u NBJ, a preduzeća su dobijala dinare.

Tu uopšte nije postojala mogućnost da se dug deli ovako onako, da se neko ljuti ili ne.
Jednostavno, ko je zaradio novac, taj ga je i dobio.

Efektivno se čudite što preduzeća iz Slovenije, recimo, nisu radila i izvozila samo da bi gradili metro u Beogradu, a za plate i investicije u to preduzeće, pa ko ih šiša.
 
@nbumbic,
hvala za detaljne podatke :kk:
BTW, pre 35 godina sa tim 1.3 miliarde dolara je moglo mnogo vise da se izgradi tako da u slucaju da se to slilo u Beogradku kasu, mogli smo da izgradimo dobar deo onog sto je zamisljeno 1976te.
Bar se pricalo da su ta sredstva u jednom trenutku bila namenjena za beogradksi metro.
 
- Metro projekat iz '74 nije bio dobar jer je bio zasnovan na kompletnoj mrezi 5 metro linija i 4 linije regionalnog metroa, ogromnom poduhvatu, a prve faze koje bi realno i bile odradjene nisu dobro pokrivale grad i imaju malo smisla bez celokupne mreze.
Uz to linije dele tunele i time ogranicavaju kapacitet sistema, a predvidjen razvoj grada zamisljen je po principu vec tada prevazidjenog zoninga i ekstenzivnog sirenja umesto gusceg naseljavanja centralne zone.

Njegova glavna pozitivna odlika je to sto je na vreme prepoznat trend ubrzanog rasta automobilskog saobracaja i potreba da se obuzda to jest pruzi efikasnija alternativa: pravi podzemni metro da se grad ne bi ugusio (sto se i desilo).

- Belam projekat je pokusaj prilagodjavanja postojece tramvajske mreze koristeci prethodne planove za metro (onaj iz '74. i druge) to jest forsiranje osovine Vuk-Trg-bul. AVNOJ-a iz cisto dogmatickih razloga bez obzira na realne potrebe kretanja gradjana, studiju tih kretanja, potencijal umrezenja sa zeleznickim sistemom. Taj projekat pokusava da sanira postojece stanje saobracaja u Gradu bez ikakvog pogleda u buducnost i pruzanja mogucnosti da se grad iole drugacije razvija. Da ne spominjemo da kosta koliko i klasicni metro a ima 3 puta manji kapacitet uz sve ostale svoje mane.

Metro plan iz '74 gleda u buducnost, ali na pogresan nacin.
Belam krpi rupe proslosti resenjima iz 19og veka.

Dada Jovin i deda Vukan su se fino naradili ali su daleko od uzora, a kamo li bogova, i krajnje je vreme da se povuku u zasluzenu penziju.

Beogradu je potreban ozbiljan projekat razvoja grada (a ne sadasnji GUP koji samo konstatuje situaciju kroz naocare 20og veka) i metro sistem koji ce biti njegov sastavni deo. Vizija, a ne reciklaza bajatih dogmi.
 
Хомере,а и остали

Јовин није бог,његов план из 76е (74 ) није библија али тешки метро за Београд јесте!

Е то јесте црно - бело а ја сам се хвала богу уверио да постоје добри и лоши момци.
 
Naravno da treba sacekati studiju egis-a da bi se vidjelo sta je u pitanju.
Ovdje ce se ljudi zaliti i ako se ispostavi da ce zaista biti metro. Vec citam kako se neki zale kako im nikako ne idgivaraju stubovi a odgovora im niski iskop koji bi totalno podjelio ulicu na dva djela.

Grad Bordeaux je prije tramvaja htio da izgradi metro. Narucili su jednu studju koja je zakljucila da se metro uopste ne isplati radi sastoja zemlje. Gradski oci nisu prihvatili tu studiju i narucili su inda drugu koja je imala isti zakljucak. Tek poslije trece studije su se odlucili za tramvaj (i to onaj najskupli) ali su ih te studije kostale nekoliko miliona eura (rekli su mi da je kostalo trecinu citavog projekta ali mi je to bilo nekako puno).
Moze sve da se gradi ali neki sistemi jednostavno se ekonomski ne isplate.
 
TV Svet+,vlasnik je onaj Čoban(tako se preziva) :lol: sto drzi onaj toalet papir od novina SVET.Sto bi rekao nas narod,nasla krpa zakrpu!A da im je to jalovo(SNSu) govori vam i to sto su krenuli zutom stampom ,na zute :laugh: ,pa to je unapred osudjeno na propast!
 
spatiotecte":xadg73on je napisao(la):
Bilo je obezbedjeno 200 miliona dollara od strane gradjana Beograda, sa tim parama su mogli da krenu da ga grade odmah ali nisu obezbedili otalo, ali oni su cekali 6 godina pare od ruskog duga koje nisu nikad stigle.

To je pravi razlog zasto je metro projekat iz 76te obustavljen a ne neka politicka odluka.

Bile su potebne vise miliarde da se ostvari projekat sa 5 metro linija i 4 regionalinih metro linija. Onih 1.2 :iliarde dolara su samo sluzile da se izgrade 2 polu linije.

А колико се чекало да се крене у реализацију моста на ади? Шта су ови чекали? А притом су паралелно и градили мост и пројектовали остатак.Они су ономас само ову студију коју сам ја окачио радили годинама а ко зна кад су завршили идејни пројекат који је после морао да прође целу процедуру.Брате мили лупаш ово за Русе само тако и то без икаквих основа.
 
Ovde su prebaceni postovi u vezi metroa i price koja se pokrenula na temi o mostu. Svi postovi su hronoloski prebaceni osim od spatiotecte-a i johnyBgood-a, nesto forum nije hteo da vremenski sinhronizuje ta dva post pri prebacivanju pa stojie kao poslednji i ako bi trebalo da su na pocetku strane.
 
Na ovom klipu voditelj govori da je most nepotrebno izgradjen. Ovaj most uopste nije nepotreban, mozda nije prioritet , ja bih pre gradio metro, ali sigurno nije bespotreban. i govori se kako se nece smanjiti guzve i kako se nece brze putovati.
A mogu samo da zamislim sta bi bilo da se 9 godina gradi metro od Vuka do Zemuna i od Komande do Trga, pa opet ne bude smanjenja guzve jer je metro deo sistema koji treba da se razvija. Tako je i most deo sistema koji treba da se razvija.
Ja sam opet da se saceka Egisova studija. Mislim da ni Jovin ni Vucic nisu dovoljno kadri da stvore projekat metroa u BG koliko su Francuzi.
Iskren da budem, meni se studija iz 76 ne svidja zbog toga sto je to veliki projekat koji bi mnogo kostao, a do Trga ide jedna linija, ukrstanja su kod Narodne skupstine gde je cirkulacija minorna. Ja sam za ukrstanja na Trgu. Egisova studija podrazumeva ukrstanja linija na Trgu , a tako nesto nema ni u BELAMu ni u 76, zato cekam potpuno NOVI projekat. Ove mape BELAMa i vizuelizacije sto se pojavljuju u javnosti su cist amaterizam novinarski.
 
Ja sam odgledao to oko metroa na svet+info, i nema tu puno stvari koje mi nismo ovde pisali. A i malo o televizijama, verujem da ste gledali studioB ovih dana nove godine, barem da vidite trenutnu temperaturu. Triput dvenvno je išla specijalna emisija o novom mostu i triput dnevno emisija Beograd u 2011. U kojoj se između ostalog pričalo, pogodite, o novom mostu, kao i novim tramvajima, renoviranju tašmajdana, izgradnji škola i vrtića, ali se i spominje kako je urađen projekat za metro. I tada se prikazuje ona slika viđana u 24 sata, sa rolerkostorem na NBG, i nadzemnim tramvajem u Bulevaru.
 
Upravo,ovo je kontrapropaganda da se ne lazemo.Ako Studio B kao zvanicna gradska televizija pokazuje te materijale,trasu i rendere onda se mogu i koristiti zvanicno za kritiku.Posto nisu naglasili-ovo su samo stari materijali,sluze kao ilustracija.

A i posle emisije na Studiu B sa Vukanom Vukicem valjda je postalo jasno o cemu se radi oko tog projekta.

Edit:Evo rendera koji je pokazivan kada je potpisan ugovor sa francuzima.Obratite paznju na pantograf i kontaktnu mrezu

[video]http://www.youtube.com/watch?v=1O6Sb5KG8_w[/video]
 
Фуј Шкодин трамвај :D
И ако има пантограф не мора да значи да је одмах ЛРТ/трамвај :p
 
Да,не мора да значи,можда је само обичан трамвај.

dziggy":2zidrozk je napisao(la):
Na ovom klipu voditelj govori da je most nepotrebno izgradjen. Ovaj most uopste nije nepotreban, mozda nije prioritet , ja bih pre gradio metro, ali sigurno nije bespotreban. i govori se kako se nece smanjiti guzve i kako se nece brze putovati.
A mogu samo da zamislim sta bi bilo da se 9 godina gradi metro od Vuka do Zemuna i od Komande do Trga, pa opet ne bude smanjenja guzve jer je metro deo sistema koji treba da se razvija. Tako je i most deo sistema koji treba da se razvija.
Ja sam opet da se saceka Egisova studija. Mislim da ni Jovin ni Vucic nisu dovoljno kadri da stvore projekat metroa u BG koliko su Francuzi.
Iskren da budem, meni se studija iz 76 ne svidja zbog toga sto je to veliki projekat koji bi mnogo kostao, a do Trga ide jedna linija, ukrstanja su kod Narodne skupstine gde je cirkulacija minorna. Ja sam za ukrstanja na Trgu. Egisova studija podrazumeva ukrstanja linija na Trgu , a tako nesto nema ni u BELAMu ni u 76, zato cekam potpuno NOVI projekat. Ove mape BELAMa i vizuelizacije sto se pojavljuju u javnosti su cist amaterizam novinarski.

Нема ти ту шта да замишљаш.Да се тако радило за 3-4 године(не за 9) би добио готов метро мост у продужетку Немањине са све 6 саобраћајних трака који би истог часа био немерљиво проточнији и кориснији од овога на Ади.

Што се тиче укрштања на тргу ниси у праву за 76у а ни замерка да је велики пројекат ти није на месту.Па ваљда се ради о кичми развја града која се никада не би престала развијати и што већи и темељнији план то боље јер будуће генерације не би безглаво лутале са промашеним пројектима као што је случај данас.

А морам да те разочарам за Французе,стручна комисија је предвидела такође укрштање код скупштине само што ће то бити укрштање трамваја а не метроа.Очигледно је да су или Французи или комисија ту само као козметикаа можда и обе групе.Французи су ту вероватно да им "донација" не остане у Србији а комисија је та која само прецртава БЕЛАМ.

Морам да кажем да је ово постало мало замарајуће и нисам ни слутио да ћу оволико времена потрошити на одбрану нечега што сам мислио да нам је свима заједничко.

Један изконструисао неку причу са Русима без икаквих основа,други се подсмевају једином човеку у Србији који је посветио( и жртвовао) каријеру зарад метроа,трећи се помирили са местимично подземним трамвајем...

Само ћу вам рећи да се неколицина нормалних бугарских форумаша на ССЦ-у и много више њихових квазинационалиста,тупсона са форума изборило за тешки метро у Софији.

Ја сам много труда уложио да бих набавио и вама представио план тешког метроа и надао сам се да ће то покренути здраву дискусију из које би произашао конкретан план и програм деловања у циљу добијања онога што по (изгледа мањини) на овом форуму Београд заслужује.

Видим да од тога нема ништа тако да... Уздајте се у "стручну комисију". :notok:
 
Polako Delija,ne gubi zivce.Krajem ovog meseca cemo saznati definitivno od francuza sta nam sleduje crno na belo pa cemo shodno tome delati.

Znate vec moje misljenje o tome sta nam sleduje a i indikacije Vukana Vukica i ovog novog rendera su ozbiljne.
 
Сам си рекао "шта нам следује". Они кад заврше план то ће експресно да интегришу у планове вишег реда Београда ( ако уопште има потребе за тим пошто им је гуп 2021 кец на десет) и то би био крај приче.
 
Bravo Delija +
I zvinjavam se što upadam ovako u raspravu kao novi član sve je s dobrom namerom da se podstakne dijalog :kk:

Što se tiče mosta na adi nije poenta ko ga voli ili mrzi, sad kad je gotov dobar je i koristiće. Dete je rodjeno mora se voleti i paziti. Mogu da razumem da ga neko ne voli jer vidi u njegovoj gradnji kraj teškog metroa. Isto tako sigurno možemo zamisliti da bi svi jednako bili sretni da se danas otvara drumsko šinski metro most. I nije dobro izjednačavati i relativizovati strane, možda starom planu fali nešto dorade al on je dobar.

Eto čitajući izmedju ostalog i ovaj forum zaključak je da 90% ozbiljnih gradova veličine Beograda nisu izabrali tramvaj/LRT za osnovu saobraćaja. Zbog čega to mi radimo?

Kako neko može biti protiv toga da se raspiše tender za metro i izabere najpovoljnija ponuda?

Dalje, ne treba ići daleko što su Bugari budale pa grade metro a ne lrt ako je ovaj toliko bolji.
Kažu "Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari" e to važi i za ovu dilemu metro/lrt.

Što se tiče čekanja izveštaja meni ne treba, francuzi su dobli okvir u kojem treba da predlože rešenje. Dobiće se neki sistem za koji će moći da se vodi neka akademska rasprava da li je to metro ili tramvaj pošto definicija i nije tako striktna. A sigurno je da nećemo dobiti ono što ima Budimpešta ili Sofija.

Pitanje za moderatore, tema se zagrejava bilo bi interesantno staviti na glasanje koliko ljudi podržava ovakav "metro" koji se predlaže?
 
Somi303":1hfnhm3v je napisao(la):
Фуј Шкодин трамвај :D
И ако има пантограф не мора да значи да је одмах ЛРТ/трамвај :p

Што би онда копали много већи тунел за пантограф ако граде прави метро?
 
Vrh