Šta je novo?

Metro

Mozda ne zivis na NBG pa ti je svejedno da prolaze kilometri stubova i karton naselja ispod po njemu... Meni koji zivi tu samo plitki ukop odgovara...
 
Ako trasa bude kao na onoj grafici koju je objavio Tanjug i koja se uporno ponavlja u list "24 sata", onda moze biti ovako kako profesor Maletin pretpostavlja. Ali imajte u vidu da je to samo njegova pretpostavka na osnovu onoga sto o LRT-u citamo u novinama, a ne nikakav zvanican projekat.

Ako je tu vec potrebna denivelacija za LRT koji ide po zemlji, zar nije logicnije da voz ponire u zemlju ili krece iznad zemlje pre Ulice antifasisticke borbe i ide denivelisano sve do posle raskrsnice sa Ulicom spanskih boraca? Dakle, cak i u najlosijoj varijanti, nema razloga da se pravi ovakav rolerkoster.
 
Svakako da je ukopavanje bolje resenje. Ali trazi se moguce resenje, a ne najbolje.
I bogatiji, a i lepsi gradovi su korisitli stubove pa im nije pala kruna sa glave.
Uostalom ako igde mogu da zamislim stubove onda je to Novi Beograd, mislim da ce mu to dati i moderniji izgled.
Naprosto ukusi se razlikuju.

Ovo sa karton naseljima mislim da definitvno ne stoji. Naravno da razumem bojazan ali to nisu stubovi petlji, autoputa ili zeleznicke stanice. To ce biti uska struktura koja pored dva koloseka nece imati druge elemente te ce sirina same strukture obesmisliti bilo kakvo naseljavanje ispod.
Buka moze biti argument ali sam siguran da ce moze izabrati moderno resenje koje ne stvara previse buke i time ne narusava kvalitet zivota u okolnim zgradama. Uostalom taj potez je prilicno sirok.

Dobar deo zivota sa proveo na ziveo blizu trase kroz Novi Beograd tako da govorim i kao stanovnik istog.:)
 
djordje*******g":3c68kurz je napisao(la):
Svakako da je ukopavanje bolje resenje. Ali trazi se moguce resenje, a ne najbolje.

Ovo sa karton naseljima mislim da definitvno ne stoji. Naravno da razumem bojazan ali to nisu stubovi petlji, autoputa ili zeleznicke stanice. To ce biti uska struktura koja pored dva koloseka nece imati druge elemente te ce sirina same strukture obesmisliti bilo kakvo naseljavanje ispod.
Buka moze biti argument ali sam siguran da ce moze izabrati moderno resenje koje ne stvara previse buke i time ne narusava kvalitet zivota u okolnim zgradama. Uostalom taj potez je prilicno sirok.

govorimo o dva koloseka pruge od oko 1400 milimetara, dakle oko 5 metara nadvoznjaka sveukupno...i ti zaista mislish da to neko nece iskoristiti da postavi ispod kartonjerke. Cak i da ne idemo dotle, prostor ispod tih trasa ce biti samo kolektor za smece, na koje niko nece obracati paznju.

Ovaj projekat, barem sto se tiche ove mape koja je okachena poslednja, mi je smeshan zbog ideje mosta nizvodno od brankovog, posle cele priche o spustanju centra na reke, Kosancicevom vencu, turisticke luke kod beton hale i samog projekta nove Beton Hale. Ako nista drugo ne mozemo pricati o ambijentalnoj celini Kosancicevog venca i turistickog pristanista ako tuda bude prolazio metro most. Ja prvi ne bih vishe razmatrao mogucnost odlaska na kafu u neki od restorana beton hala, ako ce mi 20 metara odatle prolaziti metro.

Ovaj ceo projekat je smeshan, barem meni lichno. Najveci problem, ako izuzmemo gradjevinski aspekt koji je uzasan sam po sebi, pa posle motivaciju, jeste finansiranje ovog projekta. Da se radi valjan projekat, koji nece osakatiti grad (posebno novi Beograd) ne bi mi bilo frka sto cemo se zaduziti barem milijardu evra...a ovako... pa pravimo josh jedan predizborni poster za ljude koji se ne bune sto nemaju hleba ali su zeljni jeftinih igara.

Beogradjani, da sam na vashem mestu, ja bih se ovih dana prosetao bulevarom avnoja ili Mihajla Pupina jer cemo ovim projektom izgubiti (osim bulevara Nikole Tesle) poslednja dva prava modernisticka bulevara ovog grada, savrshene shirine, gde se covek mogao osecati slobodno tokom setnje. Bulevar Jurija Gagarina smo vec izgubili zbog kojekakvih autokuca i drugih objekata "tranzicionog perioda)
 
Jedino onda nadzemne deonice kao u sofiji da gurnemo u cevku od stakla pa ce tako biti manje buke i bice manje ruzno.

Ali opet,veliki problem mi je takodje guranje metroa na silu pored brankovog mosta i varos kapije smao da bi se opsluzilo TC usce.Mada to pravdaju i aktiviranjem turistickog potencijala tog dela Beograda.Dakle turisti nece nigde ici osim metroom???

Valjda se metro gradi za stanovnike grada a ne za turiste koji su zanemarljivi pogotovu kod nas.
 
Prevedeno ista je komisija bila i za onaj metro-BELAM kada radise spanci i za ovaj koji rade francuzi

Dakle,komisija za metro je jedina konstanta,i oni usmeravaju kako francuzi da rade metro,a ocigledno je da rade da bude BELAM-oliki.
 
Svidja mi se kod ove studije sto su stanice malo razmaknutije u odnosu na postojece tram i bus stanice, pa nece metro stajati pored svake, ehm, mhm, bandere ;)
 
Velikog li napretka.Metro ne sme imati cesce stanice od 700-800m.
 
Malo mi se gadi da pominjem političare, ali ipak...
Jel neko zna koji je stav sns-ovaca oko metroa? Nesto Vučića nisam čuo da se izjašnjavao o tipu metroa, samo je izjavio "mi ćemo izgraditi metro" (jako ubedljivo :rolleyes: ). Malo pre gledam na tv-u neka dvojica iz SNS-ovog tima za beograd objašnjavaju da ako dodju na vlast da će graditi pravi teski metro koji će ići pod zemlju po već postojećem projektu a ne ovaj hibrid. Ako se promeni vlast i dodje neko ko je za teški metro, da li će moci da poništi postojeće ugovore, projekte oko LRT-a (pretpostavljam da da, ali ne bez neke štete)
 
Može isto ko i Davinićev satelit :laugh: :bash: :lool:
 
niks":1g66p6ai je napisao(la):
Malo mi se gadi da pominjem političare, ali ipak...
Jel neko zna koji je stav sns-ovaca oko metroa? Nesto Vučića nisam čuo da se izjašnjavao o tipu metroa, samo je izjavio "mi ćemo izgraditi metro" (jako ubedljivo :rolleyes: ). Malo pre gledam na tv-u neka dvojica iz SNS-ovog tima za beograd objašnjavaju da ako dodju na vlast da će graditi pravi teski metro koji će ići pod zemlju po već postojećem projektu a ne ovaj hibrid. Ako se promeni vlast i dodje neko ko je za teški metro, da li će moci da poništi postojeće ugovore, projekte oko LRT-a (pretpostavljam da da, ali ne bez neke štete)

Које уговоре? ;)
 
vucko":1c8pxknl je napisao(la):
Jedino onda nadzemne deonice kao u sofiji da gurnemo u cevku od stakla pa ce tako biti manje buke i bice manje ruzno.

Ali opet,veliki problem mi je takodje guranje metroa na silu pored brankovog mosta i varos kapije smao da bi se opsluzilo TC usce.Mada to pravdaju i aktiviranjem turistickog potencijala tog dela Beograda.Dakle turisti nece nigde ici osim metroom???

Valjda se metro gradi za stanovnike grada a ne za turiste koji su zanemarljivi pogotovu kod nas.

kako mogu da pricaju o aktiviranju potencijala kosancicevog venca ako ce tu biti metro most? Pa valjda je poenta, odnosno sustinski kvalitet tog dela grada sto je praktichno isti kao pre 70 godina, tih, usporen a na 300 metara od gradskog centra
 
Ако несрећним сплетом околности једног дана и реализују местимично подземни,више надземни,којекуде и тобогански трамвај и тај мост насаде тако да избија по сред гребена Косанчићевог Венца,изнад Карађорђеве то више неће бити урбицид већ злочин против човечности.
 
Od kada je za most Beska pocela da se duplira cena, nisam cuo Mrku da pominje da je umesto ovakvog mosta na Adi trebalo da se o istom trosku napravi i metro-drumski most za koji imamo projekat.

Drumski-metro most na poziciji Nemanjine ulice kao deo metro linije M1- Gardos - Novi Beograd - Vukov spomenik. Po nalogu gradonacelnika Zorana Djindjica, „Mostprojekt“ je 1997-98. uradio projektnu dokumentaciju. Projekat je revidiran, obalni stubovi su obelezeni na terenu, bombardovanje 1999. prekinulo je pripreme za izgradnju mosta. Ima nesto i na Wiki u okviru Beogradsjog metroa ali me mrzi da izvlacim pojedinosti.

Drugo, da li ce francuzi raditi novu studiju kretanja stanovnistva ili ce koristiti Sistrinu.

Jedno moje laicko razmisljanje.
Kolko se secam prilikom popisa je bilo ako si zaposlen da se upise adresa firme, ako si student, adresa fakluteta. Ne mogu bas da se setim dali je bilo pitanje dali koristite sopstveni ili javni prevoz ali to je manje bitno. Ti podaci postoje. To moze da se iskoristi u vezi sa dnevnim kretanjem stanovnistva, normalno tako ne moze precizno da se izracunaju najopterecenije deonice i koliko je vrsno opterecenje. Mada ukupano kretanje, opterecenje moze, unese se podatak (A) mesto stanovanja, (B) mesto zaposlenja ili fakulteta, u odnosu na postojece saobracajne koridore koji logicno pretstavljaju i manje vise najkrace i najbrze rute izmedju tacke A i B. Verujem da je to obiman posao da se unesu ti podaci, osim ako vec nisu unoseni ti podaci u neke baze podataka zbog neke analize. Mislim kad je vec to bilo na popisu. Sluzi necemu.

I da se pridruzim. Cak je i studija iz 68. predvidjala plitki tunel po Novom Beogradu. Znaci evo ja javno dajem rec. Da u januaru kad stignu neke informacije od Francuza, ako bude nesto nalik ovom rolerkosteru ja cu prvi da izadjem da protestvujem. Ako moze narodna milicija zbog 10 000 mogu i ja zbog 1 milijarde evra za rolerkoster tramvaj.

Znaci otvoreni iskop-plitki tunel na NBG, u najgorem slucaju na stubovima, mada sam i protiv toga. Ovo malo podzemno, malo na povrsini, pa denivelisanje negde gore, negde dole NE.

U starim delu podzemno do Ustanicke. Ako nemaju pare, nek urade samo do Vuka. I onako je radjen Bulevar, posluzice tamvaj 10 godina dok ne skupe pare za ostalo.

Most uz Brankov uzvodno NIKAKO, samo potez Nemanjina - Bul.Z.Djindjica. metro-drumski most. Ubiti 2 muve jednim udarcem.
 
Ne postoji ništa logičnije od tog metro drumskog mesta na ka Nemanjinoj. Baš zato i mislim da ga neće praviti :(
Ali se pridružujem potencijalnim protestima ako bude ovog rolerkostera - ako nemaš para, nemoj ga praviti nikako i tačka.
 
Problem kod metro mosta je sto mora da se iseli Autobuska stanica BAS da bi mogao da se gradi,to niko ne pominje.

A grad nema nameru da seli bas zbog toga autobusku stanicu na NBG gde je i planirano bas iz tog razloga...
 
gzthe":9mjp6rkf je napisao(la):
Kolko se secam prilikom popisa je bilo ako si zaposlen da se upise adresa firme, ako si student, adresa fakluteta. Ne mogu bas da se setim dali je bilo pitanje dali koristite sopstveni ili javni prevoz ali to je manje bitno. Ti podaci postoje.
Пописне подаци су нетачни јер су се подстанари масовно крили од пописивача по наређењу власника станова, а много оних који не живе у Београду али имају некретнину се из престижа пописивало као да живи. Користити попис за грубу процену броја становника неког дела града је у реду, али ништа више од тога.
 
^^Mislim da ce se najprecizniji podaci dobiti preko Bus+ kartica, i mislim bas zbog toga da je to dobra stvar. U svakom slucaju sacekacemo kraj januara, da vidimo sta ce francuzi da kazu, mada nisam bas optimista.
 
vucko":1w5vmv13 je napisao(la):
Problem kod metro mosta je sto mora da se iseli Autobuska stanica BAS da bi mogao da se gradi,to niko ne pominje.

A grad nema nameru da seli bas zbog toga autobusku stanicu na NBG gde je i planirano bas iz tog razloga...

А то је боље,рационалније а у ширем смислу и јефтиније решење без обзира на цену измештања станице( трећа мува једним ударцем) јер се не би радио само метро мост већ бисмо добили и друмски на најприроднијем месту. Мислим да кад би детету од 5 година дали карту Београда и задали му да нацрта линију преко реке тамо где он мисли да би требало он б то урадио у продужетку Немањине.

Arnorian":1w5vmv13 je napisao(la):
gzthe":1w5vmv13 je napisao(la):
Kolko se secam prilikom popisa je bilo ako si zaposlen da se upise adresa firme, ako si student, adresa fakluteta. Ne mogu bas da se setim dali je bilo pitanje dali koristite sopstveni ili javni prevoz ali to je manje bitno. Ti podaci postoje.
Пописне подаци су нетачни јер су се подстанари масовно крили од пописивача по наређењу власника станова, а много оних који не живе у Београду али имају некретнину се из престижа пописивало као да живи. Користити попис за грубу процену броја становника неког дела града је у реду, али ништа више од тога.

Та хистерија подстанара и станодаваца је била кратког века и сви они су на крају пописани.Мислим да је само у Београду у оном додатном року пописано преко 100.000 људи. Од пописа нема веродостојнијег податка јер је то,јелте, попис.

Едит: Кад смо већ код моста ево две варијанте како би он изгледао по плану из 76. године


picture5ot.jpg


picture4qj.jpg


За обе варијанте постоји идејни пројекат па предпостављам да је покојни Ђинђић планирао један од ова два да гради.
 
milanche":h8zrxpp6 je napisao(la):
^^Mislim da ce se najprecizniji podaci dobiti preko Bus+ kartica, i mislim bas zbog toga da je to dobra stvar. U svakom slucaju sacekacemo kraj januara, da vidimo sta ce francuzi da kazu, mada nisam bas optimista.

Ne bih se slozio oko bus plus kartica i popisa.Ja licno koji sam odgovoran,kupujem markicu pa cak i upisujem broj legitimacije u nju nemam nameru da se "overim" kada ulazim u vozilo GSP-a,takodje ce to i puno ljudi koje znam raditi,dakle tihi protest.To validiranje je samo uvedeno da bi birokratija iz direkcije za saobracaj koja sedi na zadnjicama mogla da uziva ne radeci nista i vrteci palcevima kao do sada.

Sto se tice francuza,hajd da sacekamo,mada kao sto kazes crno nam se pise.

Na popisu su svi prijavljivani bas u tom naknadnom roku,komsija je radio kao popisivac.Brojevi su realni.

Auf delija,kakav most,posebno mi se svidja ova ideja bez pilona.Bio bi izuzetan sto bi i pesacke staze bile na nivou ispod automobila,ako se secam tako nesto ima bruklinski most.

I kako bre,bez pilona planiraju da premoste tu ljutu divlju reku Savu samo sa stubovima a da smeste po tri trake po smeru,2 metro linije i pesacke staze? :rolleyes:
 
@vucko, @Delija
Радио сам попис, и ја и колеге смо имали случајеве да станари кажу нешто типа "не станујемо овде, дошли смо да опајемо". Да ли су се пописали негде другде то нико не зна. Из прве руке знам и за случајеве да је људима који живе у Београду брањено да се пописују у стану где живе, па их је пописивала породица у унутрашњости. Имао сам случај да су ми станари отворено рекли да им газда брани да се ту попишу али да баш хоће намерно. Такође и девојку која се посвађала са власницом стана око пописа, па се иселила и накнадно ме тражила да је упишем код родитеља, као и жену која ме је преко месне заједнице тражила да ми каже да је њен стан у мом реону празан, а испоставило се да је њему болесна непокретна жена коју чувају деца која живе два спрата ниже.

Не верујте попису превише.
 
Pa dobro ljudi i predstavljate kao da taj podatak o broju ljudi na nekoj adresi mora biti 100% tačan. To nije i ne može biti. Ali nekih 85-90% verujem da jeste, a to je već neka osnova za kalkulacije i planiranje.
 
Vrh