Šta je novo?

Metro

BG voz nije japanski tacan jer u Srbiji ne postoje 2 casovnika koja su uskladjena. pa ni oni na stanici vukov spomenik.
 
Homer Jay":36yh24f3 je napisao(la):
Jedna poprilicno glupava vest, ali ima jedan zanimljiv detalj, a to je da su Francuzi trenutno u Beogradu :) Na TV-u je i bila izjava ovog lika iz Ezis rejla, ali sam je propustio, ukacio sam samo kraj gde kaze da ce metro promeniti nacin zivota u Beogradu, blablabla, i da ce se od Vuka do centra Novog Beograda stizati za 10 minuta, sto je sada nezamislivo. Onda je gradski arhitekta pricao kako ce metro biti povezan sa linijama BG voza i tramvaja i od toga je sacinjena ova mala vest koju su okacili na sajt. Nadam se da veceras imati neki opsirniji izvestaj, vrlo me zanima sta kazu Francuzi.

Vesti :: Beograd
Povezivanje linije metroa sa šinskim sistemima »
22. Decembar. 2011 | (11:47 -> 12:36), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Metro u Beogradu biće povezan sa trasom BG voza i tramvajskim linijama.

S obzirom na veliki uspeh BG voza, koji je sa početnih četiri hiljade, došao do više od 26 hiljada putnika mesečno, Grad Beograd zadao je dodatnu obavezu kompaniji Ežis Rejl koja pravi projekat prve linije beogradskog metroa, a to je da poveže beogradske šinske sisteme.

Projekat Beogradskog metroa trenutno je u fazi pripreme dizajna i tehničkih detalja, kao i upoređivanja opcija i odabira najbojle, kaže za Studio B direktor projekta Beogradskog metroa Vensan Lišer.

Izvor: Studio B

Novinari su definitivno jedini pored političara u situaciji da nikakva odgovornost kod njih ne važi. Lupa se opušteno a onda se pitamo zbog čega je narod zbunjen.
 
Imate u stampanom izdanju danasnjeg blica intervju sa menadzerom elzisa koji je u Beogradu.

Koliko divnih informacija saznah u intervjuu,toliko da mi ne preostaje nista do

suicide.gif
 
zvucacu kao cinichni mracnjak, ali sve vishe zelim da ovaj i ovakav projekat metroa "umre" posle izbora, jer ovo drustvo nema pare da pravi metro u ovom trenutku, ako ce trka za mandatima dovesti do ovakvog reshenja koje ce "da drzi vodu" sledecih 15-20 godina godina, kada cemo morati da placamo opet da bi se adaptirao. A para nece biti, jer cemo josh uvek da odplacujemo ovih milijardu, dve koliko cemo sigurno uloziti (ako se gleda koliko je kostao npr most na Adi, kompleksnost projekta i poslovichna sklonost nasih politicara ka kradji i korupciji) do famozne 2017te
 
Ukrstanje prve dve linije na trgu republike,treca linija ce biti preko mosta preko ade.Pametno ne pominje deo od cvetka ili vuka do ustanicke,jasno je da ce to zviznuti povrsinom.

Beogradu trebaju 3-4 linije.

U centru Beograda ce ici povrsinom dok na NBG mozda podzemno mada dace i verziju u kojoj ce ici na zemlji ili vijaduktima jer je pod zemljom voda a to poskupljuje projekat.

Bice stanica akademija nauka,najveci izazov ce im biti izgradnja tunela varos kapija i stanice tamo,i pravice novi most severno od brankovog,valjda nece kaciti konstrukciju na brankov.

Dace vise predloga koji ce imati samo razlike koliko razumeh ne po trasi vec po tome gde ide podzemno a gde povrsinom i gde su vijadukti.

Dok ce ona vukan vukic ekipa da izabere najbolju i prosledi gradu na usvajanje.To ce biti gotovo krajem januara,a onda posle usvajanja od skupstine grada pocece da se radi projekat konkretno.

I da,rece da ce metro biti kao u portu.-

The Porto Metro (Portuguese: Metro do Porto), part of the public transport (mass transit) system of Porto, Portugal, is a light-rail network that runs underground in central Porto and above ground into the city's suburbs.

Singidunum;86949720":1tutdeu1 je napisao(la):
Kaže da će metro biti kao u Portu. Evo metroa u Portu

800px-Maia_4_%28Portugal%29.jpg

Ovako im izgledaju ulice gde ide povrsinski,kapiram da nam to ne gine na nbg i bulevaru,samo je pitanje da li od vuka ili cvetka

http://maps.google.rs/maps?q=porto,...YBcSgdenaMu2wtMs8A&cbp=12,248.94,,0,8.71&z=17
 
vucko wrote ,,. . . . .U centru Beograda ce ici povrsinom dok na NBG mozda podzemno. . . . ,,

Uzimajuci u obzir prosečnu brzinu na nezavisnoj trasi i sam takt učestalosti prolaska metroa
nadzemni deo negira postojanje nezavisne trase pa i postojanje i samog metroa
to potvrdjuje prodaju roga za sveću . tj. tramvaja za metro itd. . . .

Mnogo puta ovde su jasno izneti stavovi da
stubovi u starom delu Beograda i starom delu Zemuna ne dolaze u obzir
ni hektolitri Bloody Mary nece im pomoći da to proguraju :vops:
 
Zna se sta je metro, zna se sta je tramvaj, ovo u Portu je tramvaj a nek ga oni nazovu serpom ako hoce, ono na slici je tramvaj.
I tacka! Polemike oko toga ne moze biti.
 
то ти је "пре-метро", тј. нит смрди нит мирише. и то може да прође у Порту јер град има 300.000 људи (оно што у Београду има 1,2+м)
 
Ето,остварише се претње градских челника и стручњака да ће Београд добити метро какав заслужује. По њима Београд заслужује систем какав има град од 300.000 становника. Нема шта политика планирања у Београду у стопу прати државну политику.Очигледно им порасли апетити а све моје слутње се изгледа остварују.Мора да сам видовит. :rolleyes:
 
Pa mozda bi gradjani mogli malo ozbiljnije da shvate svoju ulogu, a ne samo da vegetiraju. Taj travmaj ne mora da bude kraj beogradskog sna. ustvari on treba da bude kraj ove sumanute gradske garniture. Oni se mazu demokratijom. E pa lepo mi i ocemo demokratiju, a ne oligarhiju. Prvo apelovati na medije da obrazuju gradjane o pravoj razlici u projektima metroa i ovog cuda, a onda traziti referendum. Pa ako se ogluse o odluku, kakva god bila onda palcaju penale, ne samo politickom pozicijom vec i zaplenom imovine. ALi ajde da sacekamo taj famozni januar da vidimo sta ce biti. Ali ja ponavljam svoj stav da ukoliko ne bude adekvatan treba reagovati. Ako treba i demonstracijama odnosno blokadom grada. Ni ja ipak ne zalim da budem rob njihove uskogrudosti i ne zelim da finansiram unazadjivanje Beograda. Ocigledno ga suvise volim, za razliku od njih.
 
vucko":2ahtncmq je napisao(la):
U centru Beograda ce ici povrsinom dok na NBG mozda podzemno mada dace i verziju u kojoj ce ici na zemlji ili vijaduktima jer je pod zemljom voda a to poskupljuje projekat.

Vucko, nadam se da je ovo nenamerni lapsus. Jednostavno, ako je nesto vec godinama u svim verzijama metroa pominjano kao izvesno, to je da bi on kroz centar grada isao podzemno. Dodatno mi je nelogicno da prave varijantu gde bi LRT kroz prostrani NBG isao pod zemljom, a u centru se provlacio kroz ulicice izmedju Trga i Kosancicevog venca :laugh:

Meni se cini da je iz ovog dajdzesta intervjua jasno da Francuzi prave nekoliko varijanti projekta prve linije LRT-a:

A) ful podzemna od Ustanicke do Zemuna - najbolja, ali i najskuplja varijanta

B) podzemna od Ustanicke do NBG-a sa:
a) novobeogradskom trasom na vijaduktu - delimicno bolja varijanta
b) novobeogradskom trasom na zemlji - delimicno losija varijanta

C) delimicno nadzemna trasa od Ustanicke do:
a) Cvetkove pijace - jako lose
b) Vukovog spomenika - katastrofa
sa daljim produzetkom na NBG:
c) vijaduktom
d) na zemlji - najlosija od svih losih kombinacija

Buduci da je odluka u rukama Grada Beograda, bojim se da ce se pilicarski opredeliti za najgoru varijanru (C-d) jer je to nesto sto moze najjeftinije i najbrze da se zbudi i proda kao metro.

Najambiciozniju varijantu (A) mislim da mozemo da zaboravimo jer sve izjave koje dolaze iz Grada ukazuju na to da "ako nema potrebe da se ide pod zemlju, to nece ni biti ucinjeno", tako da u najboljem slucaju, ako neko u Gradu ima prostorno-vremensku orijentaciju siru od cetvorogodisnjeg izbornog ciklusa, mozda mozemo da dobijemo varijantu (B-a).

Sto se tice LRT-a u Portu koji se pominje kao primer za BG - mislim da je covek pod tim podrazumevao neke tehnicke karakteristike (vozila, sirina koloseka, napajanje, kapacitet) nego samu trasu (buduci da je rec o dva potpuno razlicita grada ne vidim kako se takva paralela moze povuci). U tom slucaju najproblematicniji je kapacitet - ovo u Portu deluje malo.

No, treba imati u vidu da se Beograd u ovom trenutku opredelio za sistem koji obuhvata uze gradsko podrucje (trasa prve linije se moze prepesaciti uz malo vise napora) i da treba biti realan kada su u pitanju nasa velicina i potrebe (1,7 miliona stanovnika, ukljucujuci Mladenovac, Lazarevac, Obrenovac, Sopot, Barajevo i Grocku - koje metro, ovakav kakav je zamisljen, nece ni dotaci), tako da su poredjena sa Moskvom, Parizom, Londonom ili Njujorkom (koji se cesto pominju na ovoj temi) smesna. Naravno, smesno je i poredjenje sa Portom koji je daleko manji grad od Beograda. Mozda je organizacija prevoza u Becu nekako najbolja varijanta onoga cemu bi trebalo teziti.
 
ЛРТ и није тако лош, ако се лепо уради. Манила која има 1,6 милиона има 2 линије ЛРТ-а. ЛРТ иде по површини односно по вијадуктима, вероватно због поплава и осталих временских (не)прилика у Филипинима или због немогућности да се гради подземно због терена ( подземне воде итд...).
Возови на линији 1 су слични трамвајима док су на линији 2 слични класичним метро возовима.
ЛРТ 1
Возови прве генерације (саобраћају од пуштања ЛРТ-а у саобраћај)
LRT_Tayuman_2011.JPG

phil33.jpg

Возови друге генерације
LRT_Gil_Puyat.jpg

Возови треће генерације
LRT_Baclaran_Station.jpg

LRT1-Manila_towards_Taft_Station.jpg

Платформе на линији 1
Vito_Cruz2.JPG

Возови на линији 2
LRT_J._Ruiz.jpg

Платформе на линији 2
Recto_Station.jpg

Поред ове 2 линије имају и 1 линију МРТ-а
Manila_MRT3.jpg

Ја нисам за ЛРТ, али ако већ мора да се гради нека буде сличан Манили, јер ако Манила са 1,6 милиона становника функционише зашто не би Београд са 1,2 милиона становника? :)
 
Sve ovo je bukvalno ,,tvrdi baba pazar,,
U kriznom momentu u kakvom se nalazimo logično je da se zadužimo za nešto što donosi veliki profit i veću zaposlenost
prilike govore da se zadužujemo za veći konfor a ne za veći profit i radna mesta
Ovom ,,podmetačinom,, cilj je da se raspljava hocemo ovaj ili onaj, umesto goruće dileme odložiti ili ne
očigledno ovo je ,, tvrdi baba pazar,, a mi se primimili ko . . . :laugh: :lool: :laugh:
 
Ono sto je novo je izgleda to da ce druga linija da se ukrsta sa prvom na Trgu. To ne postoji ni u planu za LRT ni u planu za metro iz 76, sto verovatno podrazumeva novi projekat. Sacekacemo pa cemo da vidimo sta ce na kraju da ispadne. Ako budu gradili novi most pored Brankovog, to bi mogla da ispadne vrlo dobra stvar ako urade valjan i estetski lep most, jer Brankov bas i nije nseto reprezentativan, a najblizi je starom jezgru.

Intuicija i zelja me navode na to da mislim da u BGu ipak ovako nesto necemo videti
800px-Maia_4_%28Portugal%29.jpg


, a da ce na kraju da se usvoji varijanta da se grade tuneli do Vuka (sa podrskom tramvaja u Bulevaru), te da ce onda nakon toga doradjivati po stanicu dve za izbore sve do MMLa npr. Ono sto zaboravljamo je da su politicari sa sve gradonacelnikom vise puta ponavljali da u BGu zele potpuno nezavisan sistem, a verujem da su to rekli i ovima iz Egisa i Vukanu Vucicu, i da ce na kraju tako i biti.
 
Interesantan tekst:

http://www.aas.org.rs/pdf/Agenda 2005. Akademije arhitekture.pdf

A ovaj deo mi je zapao za oko:

Gradska vlast - Milorad Unković-Zlatan Peručić (1990-1992.) u znak zahvalnosti za podršku, poverila je sanu
"izmišljeni" zadatak "transportni sistemi Beograda"...
• akademici Branko Žeželj i Vukan Vučić - umesto uskokolosečnog "tramvaja za 21. vek" predlažu za
osnovnog nosioca prevoza ljudi milionskog Beograda - laki šinski transport (lrt) tzv. laki metro - ulični
tramvaj nešto veće šoferšajbne i nešto šireg koloseka od koloseka "tramvaja za 21. vek".
 
Одговор неког Португлаца на питање да ли је метро у Порту независтан, са SSC:
The Metro do Porto is always independent from road trafic, including the route between Senhora da Hora«»Sr. de Matosinhos, the road traffic only crosses the line at some points, but the Metro do Porto vehicles always have the priority over all the rest!!
 
ЛРТ систем им је потпуно исти као наш Белам, с тим да он има 15 линија и покрива 600 хиљада људи, док метро у Београду треба да покрије 1,2 милиона. обичан укопани трамвај
 
A zamisli kad mi sa 2 linije LRTa hoćemo da pokrijemo 1.2 miliona :D

Šalu na stranu, dao sam primer gde LRT dobro funkcioniše, ali na manjem prostoru i sa dosta linija gradske železnice.
Poenta nije da promovišem LRT, jer ga ni ja ne volim, već više da ako nam se već smeši nešto slično makar preuzmemo neka dobra iskustva.
 
Ovaj portugalski LRT stvarno liči na naše CAF-ove. Da li postoji šansa da na kraju uvale da sadašnji CAF-ovi postanu LRT vozila?
 
Vrh