Šta je novo?

Metro

Prosto je neverovatno kako retardirani, neobavešteni i površni novinari mogu da naprave pometnju. Upotrebili su skice i dokumentaciju od nesrećnog španskog rešenja nazovi metroa (teškog tramvaja). Što neko reče, sve je to prošlost, pa sada je ugovorena izrada studije, koja treba da ponudi odgovore na mnoga pitanja.
Ja jednostavno nemam stomak da čitam iz novina i slušam da prva metro linija ide do TVORNIČKE ulice u Zemunu. Pa ta ulica se već godinama ne zove tako, već Aleksandra Dubčeka. Pa da li je moguće da niko ne pogleda plan grada, planplus, GE ili nešto slično. A i šta će TVORNIČKA ulica u gradu Beogradu. Meni je to direktna asocijacija na TVORNICU, reč koja na književnom hrvatskom jeziku znači što i fabrika. A veza tvornice i Zemuna mi daje neke mnogo ružne asocijacije, na neka mračna vremena...
 
А најстрашније је што никакве логике нема да метро полази одатле.

Да не причам о томе да ми је прва асоцијација: шта се производи у творници? Творови.
 
^^^^
Le Beogradski metro Tvornicka <> Ustanicka

images
<>
images
 
Vučko, mislim da je tih 1.5 km prema Malom mokrom lugu,tako načuo' :kafa:
 
igorko":148g0g2s je napisao(la):
Prosto je neverovatno kako retardirani, neobavešteni i površni novinari mogu da naprave pometnju. Upotrebili su skice i dokumentaciju od nesrećnog španskog rešenja nazovi metroa (teškog tramvaja). Što neko reče, sve je to prošlost, pa sada je ugovorena izrada studije, koja treba da ponudi odgovore na mnoga pitanja.
Ja jednostavno nemam stomak da čitam iz novina i slušam da prva metro linija ide do TVORNIČKE ulice u Zemunu. Pa ta ulica se već godinama ne zove tako, već Aleksandra Dubčeka. Pa da li je moguće da niko ne pogleda plan grada, planplus, GE ili nešto slično. A i šta će TVORNIČKA ulica u gradu Beogradu. Meni je to direktna asocijacija na TVORNICU, reč koja na književnom hrvatskom jeziku znači što i fabrika. A veza tvornice i Zemuna mi daje neke mnogo ružne asocijacije, na neka mračna vremena...
Ajd sad ga pretera sa asocijacijama,mnoge reči kao "tvornica""stroj" "dveri"su slovenskog porekla i u Srpsko-Hrvatskom jeziku su uzete najčešće iz Češkog,Poljskog,Ukrajinskog jezika.Tako mi koristimo često reč "sat" koja je Turskog porekla a na radio Beogradu ćete čuti "časova" koja je slovenskog porekla itd.."Fabrika" koja bi se pomenula umesto "tvornice" je Nemačkog porekla i tako unedogled...možda bi Srpska bila "Radionica" i sl. :kafa:
 
tvornička se više ne zove tako nego aleksandra dubčeka.


tvornička koriste novinari iz istih razloga kao što lepe slike teškog tramvaja.
 
2012":ad90pe8b je napisao(la):
Vučko, mislim da je tih 1.5 km prema Malom mokrom lugu,tako načuo' :kafa:
:bash: Чекајте, људи, значи, ми ћемо дати Французима тачну трасу, а они ће да одраде пројекат?
 
@Milisav,znao sam da su Česi umešani :D
@Wil E..,ma ne oni će doraditi postojeći projekat, što bi se mučili :D
 
Сад ми је јасно зашто су Французе отерали из дирекције кад су их питали за пројекат из 76е.
 
А словачка реч за фабрику, továreň :) Што се тиче писанија бурегџија, докле год не видим официјални документ где пише тешки метро, радије ћу бити уздржан, барем ће после бити више радости :) До тада, реално, при земљи...

И 2012, какви Чеси, Александер Дубчек је био Словак ;)
 
Jedna vazna stvar, rekonstrukcija sina u Bulevaru Kralja Aleksandra ce sada jedino imati smisla ukoliko se koristi krtica (u sta sumnjam) jer kopanje plitkog tunela bi znacilo cupanje sina zbog kopanja.

Zajedno sa tramvajskim sinama koje planiraju da postave na mostu preko Ade, to bi bila druga deonica koja bi zahtevala cupanje sina zbog metro-a.

To vec pocinje da bude bacanje para...
 
RockerSVK":342cvk1o je napisao(la):
А словачка реч за фабрику, továreň :) Што се тиче писанија бурегџија, докле год не видим официјални документ где пише тешки метро, радије ћу бити уздржан, барем ће после бити више радости :) До тада, реално, при земљи...

И 2012, какви Чеси, Александер Дубчек је био Словак ;)
E Bravo, socijalistička istorija se brzo zaboravi :) a ovo za "továreň" na Slovenačkom je "tovarna".
Oficijelni dokument za sada je na Egis sajtu i Railway Gazette,i kategoriju u koju su ga svrstali,a gledajući njihov sajt veoma su detaljni u vezi projekata.
@Delja,stari projekat su dobili još kada je francuska ministraka bili kod druga Mrke :D kao i Systra studiju..od kolega.
 
spatiotecte":1cr1u90i je napisao(la):
Jedna vazna stvar, rekonstrukcija sina u Bulevaru Kralja Aleksandra ce sada jedino imati smisla ukoliko se koristi krtica (u sta sumnjam) jer kopanje plitkog tunela bi znacilo cupanje sina zbog kopanja.

Zajedno sa tramvajskim sinama koje planiraju da postave na mostu preko Ade, to bi bila druga deonica koja bi zahtevala cupanje sina zbog metro-a.

To vec pocinje da bude bacanje para...

POCINJE?! A o gradnji mosta koji moze da nosi voz/teski metro ali ce njime i u XXII veku da idu tramvaji i GOMILAMA drugih gluposti da se ne govori...
 
Pregovori sa Beobuildovcima su bili dugi i teški,i mi smo morali da na nešto zažmurimo :cool:
 
2012":28cl3kyg je napisao(la):
@Wil E..,ma ne oni će doraditi postojeći projekat, što bi se mučili :D
Ух, надам се само да ће да га дораде како треба.
RockerSVK":28cl3kyg je napisao(la):
докле год не видим официјални документ где пише тешки метро, радије ћу бити уздржан, барем ће после бити више радости :) До тада, реално, при земљи...
Слажем се.
 
dosen":2os0vbzk je napisao(la):
- Sa ekonomskog stanovista metro nije razvojna komponenta, vec potrosnja. Mi ce mo platiti nekoliko bn e francuzima da razivjaju svoju ekonomiju i zaradjuju na kreditu, a za potrebe elegantnijeg transporta vrlo malog broja beogradjana, koji ce na kraju iz budzeta masivno subvencionisati grad/drzava.

Sa ekonomskog stanovista - metro stedi odredjen novac, jer guzve u gradu kostaju. Postoji i racunica, koliko kostaju saobracajne guzve u Beogradu.
 
Upravo,veca usteda vremena putnika a i novca za gorivo,rezervne delove i.t.d.

Znate i sami da nam sa mostom preko Ade izbise oci pricajuci o ustedi goriva i.t.d.Ima logike i za metro da je tako zar ne?

A imamo i srecu da imamo jaku energetiku i jeftinu struju zbog domacih nalazista uglja pa ce nam i troskovi saobracanja metroa biti malo manji nego sto su inace.
 
hazard":24e00qh2 je napisao(la):
dosen":24e00qh2 je napisao(la):
- Sa ekonomskog stanovista metro nije razvojna komponenta, vec potrosnja. Mi ce mo platiti nekoliko bn e francuzima da razivjaju svoju ekonomiju i zaradjuju na kreditu, a za potrebe elegantnijeg transporta vrlo malog broja beogradjana, koji ce na kraju iz budzeta masivno subvencionisati grad/drzava.

Sa ekonomskog stanovista - metro stedi odredjen novac, jer guzve u gradu kostaju. Postoji i racunica, koliko kostaju saobracajne guzve u Beogradu.

" a za potrebe elegantnijeg transporta vrlo malog broja beogradjana"???? :shok:
Zna se da je krajnji cilj konvencionalnog Metro sistema distribucija za 80% građana.A gde se to u svetskim metropolama ili evropskim Metroom vozi vrlo mali broj građana??
Kada se promet u svakoj od prestolnica meri milionima putnika,imaš i zvaničnu statistiku.Kako rekoše samo za M1 dnevni promet Beogradskog Metroa bi bio od 300-400.000 putnika,po vršnom času do 40.000.a sad dodaj broja automobilia ili autobusa na tu masu pa broj potrošenog goriva (koga em nema em je sve skuplje) pa ljudi ostavljaju svoje aute na parkingu a o čemu govori manje gužve na Gazeli i pre puštanja u funkciju mosta na Adi,kao i traženje mesta više za stajanjue u BGVozu.A da ne govorimo o uštedi vremena ,novca,živaca za ogromnu većinu građana a da ne pričamo još o razvoju grada,uvođenje novih tehnologija,podizanja poslovnog rejtinga Beograda kao prirodnog centra regiona..dakle ovaj post ti je potpuno neutemeljen.. ;) :kafa:
 
Koliko logike ima u razmisljaju da ce projekat prve metro linije biti teski metro iz prostog razloga sto ce i izvodjac radova na tom projektu zaraditi vise nego na :fijasko: ? A i izvodjac je iz France?
Uostalom i donacija za studiju dolazi iz razloga sto bi kroz sam posao povratili taj novac i uposlili kapacitete.
 
Radi se o tome da ni ne mozemo da se zaduzujemo puno,a i metro koji ima vise deonica na povrsini makar bio teski metro kako ga zovemo se brze gradi iz razumljivih razloga.
 
Vrh