Šta je novo?

Metro

Za Hazard i 2012

Jedna linija metroa je svakako dobra, ali ne resava problem, cak moze da izazove neocekivana kretanja u saobracaju. Broj stanovnika koji gravitira treba ispitati. Sumnjam da je broj 400000 bar 4 puta manji. Narocito ako sracunate cenu karte. Da podsetim, mesecna karta metroa nije mala, pogotovo ako vlast bude primorana da naplacuje kartu bar pola odrzive vrednosti.

U nasem slucaju, cini mi se da bi bolje bilo da se primene druge mere koje sam opisao, narocito integrisan transport. I osposobljavanje Beovoza da preuzme veliku ulogu koju moze da ima.

Cena je prevlika i neodrziva za budzet. Jer grad ne stedi novac, vec neki ( povlasceni )gradjani. Gradjani ne placaju zajam nego grad. Grad ne povecava prihode sa metroom vec izdatke. Zato sa metroom treba sacekati. Zvuci surovo ali je to nasa situacija.

Sa stanovista ekonomije bolje je uloziti pola milijarde u sopstvene javne radove, nego tri u tudji posao. Narocito u vreme duge ekonomske krize koja nam sledi.

Nisam strucnjak, ali imam nekog malog iskustva radeci kao arh. u na infrastrukturnim projektima u UK narocito istocnom Londonu. Princip odrzvisti je tamo uveden, i pokazalo se da mnoge divne ideje vode u probleme. Narocito kada se umesaju politicari koji moraju za svake izbore da obecavaju nesto novo. Cenu naravno ne placaju oni. Nama ne trebaju grandiozne stvari vec male uredjene i efikasne.

http://www.tournorfolk.co.uk/wymondham/wymondhamstationplatform.jpg

Broj stanovnika Beograda ce i onako padati sledecih nekolko decenija i doci cemo na cifru od 1.2 miliona, periferija ce postati znacajnija, taj trend vec postoji.

Zato predlazem da napravite jedan odeljak gde ce strucnjaci, koji su radili x godina na nasoj mrezi ili u svetu kazu svoje miljenje. I opisu sta je moguce a sta ne i sa kakvim posledicama. Recimo panel strucnjaka. U Srbiji ne postoji istrazivacko novinarstvo, tako da Beobuild moze da napravi sjajnu stvar i da osvetli celu temu.
Svaka cast za entuzijajam svim ucesnicima u blogu, i bilo bi sjajno kad bi krajnji proizvod ovog foruma bio pdf ili website sa rezultatima i informacijama koje ste skupili.
 
Што се тиче стубова или плитког укопавање на Новом Београду, разлика у цени би била мања него обично, јер би због пешчаног земљишта стубови морали да буду фундирани дубоко.
 
djordje*******g":u4u2zhb1 je napisao(la):
Koliko logike ima u razmisljaju da ce projekat prve metro linije biti teski metro iz prostog razloga sto ce i izvodjac radova na tom projektu zaraditi vise nego na :fijasko: ? A i izvodjac je iz France?
Uostalom i donacija za studiju dolazi iz razloga sto bi kroz sam posao povratili taj novac i uposlili kapacitete.

Eh kad bi to bila i takva postena racunica... Ovo je vise kao davanje poglavici par staklenih perli za par stotina hiljada hektara zemlje. Ako smo takvi Indijanci da na to nasednemo onda i ne zasluzujemo da nam bude bolje.

I dalje sam za to da novim mostom postavimo sine za voz/teski metro i onda napravimo aukciju ko ce da nam najpovoljnije proda 1-2 kompozicije da idu napred-nazad od raskrpetlje do z.st. N. Bgd. I onda kopaj plitke useke i busi krticama koliko mozes da odvojis svake godine. U protivnom nam sledi ili (A) podvala sa teskim tramvajem ili (B) vecito nadje*******avanje oko pitanja teski/laki, podzemni/nadzemni, itd. Pa nismo valjda Burkina Faso da moramo bas sve po sistemu "kljuc u ruke".

A o tom vecitom srpskom i beogradskom muljanju koje nam je izgleda u genima vise u knjizi "Kaldrma i asfalt" Dubravke Stojanovic. Iz istih razloga je Beograd medju zadnjima u Evropi dobio kanalizaciju ali evo sa metroom nas je i Sofija i-hi-hi presisala... Mi bi vecito nesto optimizirali i palamudili umesto da vec jednom KRENEMO i povezemo Vuka, opstinu i stanicu Novi Beograd, Raskrpetlju, i Autokomandu, i samo malo prilagodimo ostatak gradskog prevoza da se fokusira na ove terminale umesto da tutnji kroz grad.
 
Arnorian":36op7y1w je napisao(la):
Што се тиче стубова или плитког укопавање на Новом Београду, разлика у цени би била мања него обично, јер би због пешчаног земљишта стубови морали да буду фундирани дубоко.

To mi je i zanimljivo.Kada sam bio pre neki dan do zeleznicke stanice nbg 4 rupe koje su iskopali na trasi ump-a su bile oooogromne,ne bas kao pilon na mostu na Savi ali recimo svaka rupa je bila otprilike kao polovina dijametra pilona.
 
Ако би се одлучили за стубове на траси која би ишла према Савским блоковима, они би преко железничке пруге и УМП-а морали да буду посебно високи.
 
dosen":1ul5t0v3 je napisao(la):
U nasem slucaju, cini mi se da bi bolje bilo da se primene druge mere koje sam opisao, narocito integrisan transport. I osposobljavanje Beovoza da preuzme veliku ulogu koju moze da ima.

Cena je prevlika i neodrziva za budzet. Jer grad ne stedi novac, vec neki ( povlasceni )gradjani. Gradjani ne placaju zajam nego grad. Grad ne povecava prihode sa metroom vec izdatke. Zato sa metroom treba sacekati. Zvuci surovo ali je to nasa situacija.

Sa stanovista ekonomije bolje je uloziti pola milijarde u sopstvene javne radove, nego tri u tudji posao. Narocito u vreme duge ekonomske krize koja nam sledi.

Nisam strucnjak, ali imam nekog malog iskustva radeci kao arh. u na infrastrukturnim projektima u UK narocito istocnom Londonu. Princip odrzvisti je tamo uveden, i pokazalo se da mnoge divne ideje vode u probleme. Narocito kada se umesaju politicari koji moraju za svake izbore da obecavaju nesto novo. Cenu naravno ne placaju oni. Nama ne trebaju grandiozne stvari vec male uredjene i efikasne.

Zato predlazem da napravite jedan odeljak gde ce strucnjaci, koji su radili x godina na nasoj mrezi ili u svetu kazu svoje miljenje. I opisu sta je moguce a sta ne i sa kakvim posledicama. Recimo panel strucnjaka. U Srbiji ne postoji istrazivacko novinarstvo, tako da Beobuild moze da napravi sjajnu stvar i da osvetli celu temu.
Svaka cast za entuzijajam svim ucesnicima u blogu, i bilo bi sjajno kad bi krajnji proizvod ovog foruma bio pdf ili website sa rezultatima i informacijama koje ste skupili.
:kk: potpuno se slažem! Nismo toliko bogati da možemo da pravimo jedan novi saobraćajni podsistem dok su ostali nedovoljno iskorišćeni ili u fazi raspada (Beovoz, tramvaji). Zbog toga me ni malo ne raduje činjenica da će Egis-Rail da radi projekat samo za 15 km "klasičnog metroa". Šta je sa ostatkom mreže? Kada i od kojih para? Šta ako novca za ostatak mreže (za koju btw nikakvog projekta i studije nema) ne bude bilo pa metro zadesi sudbina Prokopa odnosno ostane na tih 15km (jednoj liniji)? Opet ćemo svi mi plaćati cenu tih loših odluka koje su proizvod nerealnih ambicija...
 
BREAKING NEWS! :kafa:
Evo nas udarno na Alstom naslovnoj! :vops:

Alstom and Belgrade sign an agreement aiming to equip the Serb capital with a new rail transport system18/11/2011

Dragan Djilas, Mayor of the city of Belgrade, and Gian-Luca Erbacci, Alstom Transport South Europe Vice President, have signed a Memorandum of Understanding, in the presence of the President of the Republic of Serbia, and Pierre Lellouche, French foreign trade Secretary of State, concerning the construction of a new public rail transport system. Preliminary studies will determine the full technical and operational features of the line, including the type of rolling stock designed to meet the city’s transport needs. The project concerns a first line (L1) with 25 stations. Located on the southern bank of the Danube, the future « Y » shaped line would connect the central districts of the city, linking Ustanicka-Novi Merkator to Tvornicka on one branch, to Zelesnicka Stanica Novi Beograd on the other.

This agreement opens a negotiation period during which the city of Belgrade and Alstom will define the framework and conditions of cooperation in the development of the different phases of the project. Alstom’s role would consist in building a transport system including infrastructure (track laying, catenaries and power supply), signalling equipment and rolling stock. At the end of the discussions, Alstom and the city of Belgrade should sign a contract which also includes the financing of the project.

The new rail transport system is part of the « Urban Master Plan of Belgrade 2021 » designed to expand and modernise the public transport network of the Serb capital. The development of Belgrade’s public transport is based on this main line (L1) which will be extended into two other lines (L2 & L3).

«This agreement illustrates Alstom’s active policy, with the political and financial support of the French State, to help the Serb authorities develop their transport and power infrastructures. By choosing Alstom, the global leader in urban transport solutions, the city of Belgrade will benefit on a daily basis from the similar efficient solutions already in service in such cities as Paris, Istanbul and Singapore,» said Gian-Luca Erbacci, Alstom Transport South Europe Vice President.
www.alstom.com
 
Rekoh ja prvi za Y krak na NBG,ček'šta mi se još javlja :rolleyes: :p
 
Da i po ovom Y kraku se može zaključiti da će na NBG ići podzemno.. :cool:
Šok,neverica,suze,znoj..to je sada iza nas..Trudbenici Beobuilda sada mogu da krenu detaljno i "stručno"da u javnoj debati pretresaju nove detalje..
Dobro bi nam došli insajderi iz Egisa i Alstoma..da ubacimo novu rubriku "Leaked" ili ti "Procurelo"...a Systra konkurencija nam je joker ;)
Da li ti znači da će na M1 biti četri koloseka do Terazija ili Trga..? Onda bi to značilo veoma širok diajmetar tunela kao i Metro mosta? Ili bi onda tunelom ispod Save onda bilo jeftinije..?
 
2012":344j4d4g je napisao(la):
Da li ti znači da će na M1 biti četri koloseka do Terazija ili Trga..? Onda bi to značilo veoma širok diajmetar tunela kao i Metro mosta? Ili bi onda tunelom ispod Save onda bilo jeftinije..?
4 koloseka :lol: ? odakle ti sad to ?!
i još 1 :lol: za to da je tunel jeftiniji od mosta.
 
A kakvu studiju onda rade kad je vec definisano kuda ide metro i koje su linije i koliko stanica ima? :rolleyes:
 
barrcode11":2bdzncbt je napisao(la):
2012":2bdzncbt je napisao(la):
Da li ti znači da će na M1 biti četri koloseka do Terazija ili Trga..? Onda bi to značilo veoma širok diajmetar tunela kao i Metro mosta? Ili bi onda tunelom ispod Save onda bilo jeftinije..?
4 koloseka :lol: ? odakle ti sad to ?!
i još 1 :lol: za to da je tunel jeftiniji od mosta.
Koliko se sećam 4 koloseka je predviđeno na M1 i M2 i Jovin/Maletin planom ispod trga N.Pašića i Skupštine :rolleyes:
Pa ne bi bilo skuplje jer kada krtica stigne do Save samo gura napred,ali bi tu cenu podiglo podzemna stanica sa obe strane obale blizu obala reke,također visinska razlika starog i Nbg je velika te i ja mislim da je ta opcija manje verovatna..Egis je takvo rešenje upravo završio u Lionu s tim da tamo nije postojao problem visinske razlike dve obale.. :kafa:
Evo filma slika sveže završene stanice i tunela ispod obala Rone..
http://youtu.be/ABzxRlD0tcU
http://www.sytral.fr/uploads/Image/c9/IMF_ACTUFICHE/GAB_INIT/1502_416_marche_01.jpg
http://www.sytral.fr/uploads/Image/d0/IMF_ACTUFICHE/GAB_INIT/1518_431_marche_19.jpg
http://www.sytral.fr/uploads/Image/ef/IMF_ACTUFICHE/GAB_INIT/1509_424_marche_20.jpg
http://www.sytral.fr/uploads/Image/bf/IMF_ACTUFICHE/GAB_INIT/1499_414_marche_02.jpg
http://www.sytral.fr/uploads/Image/d5/IMF_ACTUFICHE/GAB_INIT/1506_418_marche_09.jpg
Nadam se da će i nama omogućiti u sivoj fazi da vidimo objekte u toku gradnje..
 
Wile E. Coyote":z7bwq1lw je napisao(la):
Е па, стварно, Творничка... :bash:

Njile, a ko ti kaže da kad završe metro do Tvorničke neće biti naknadnih proširenja?

Pa cela priča metroa se zasniva na stalnom produžavanju, ovo je samo prva tura.

A neko će već za 20 godina produžiti metro (ako ga uopšte bude bilo) do Zemuna da bi tamo dobio izbore :)
 
Наравно да је прва тура. Слажем се ја то. Само, Земун нема никакав превоз до центра осим аутобуског. Овако метро долази надомак Земуна. Само ме занима која су то "стручна" истраживања и анализе утврдила да је метро потребан да иде до Творничке, а не до Земуна.

А што се тиче избора, то си у праву. Километар-два се може изградити за 4 године :lol:
 
Nema do centra osim jedno 300 autobuskih linija koju ima....
 
Сам си рекао: аутобуских (а то сам и ја рекао). Не можеш правити хаб који је аутобусом повезан са центром (мислим, можеш, али то није решење, јер не постоји брза веза - типа метро или трамвај - са центром), а у Творничкој се не може направити хаб због тога што је: 1. немогуће прићи великом броју аутобуса због уских улица и 2. неприродно место. Много више логике има да метро иде до СОНБГД, па да се у будућности продужи до центра Земуна. Овако је патрљак који је слепо црево и који никакву функцију неће имати док се не продужи. Ја се и даље питам коме је паметњаковићу пало на памет да метро иде баш до тамо.
 
Wile E. Coyote":3n92em0v je napisao(la):
Само ме занима која су то "стручна" истраживања и анализе утврдила да је метро потребан да иде до Творничке, а не до Земуна.

Od '74 do danas nijedno "strucno" istrazivanje niti analiza nisu nista utvrdili.

sto se planova u prikazanih u stampi tice:
- Potez Ustanicka-Vuk-Centar je izabran po inerciji, tramvaj je vec tu pa se moze unaprediti u LRT
- podzemni deo ispod Trga Republike do Brankovog mosta je stvar ciste sentimentalnosti, metro kod Konja.
- prelazak Save preko Brankovog mosta je eventualno moguc tramvajem, metrou treba novi most ili tunel
- bulevar Avnoja je kopija plana iz '74 zato sto ima mesta na ostrvima u sredini za nadzemni tramvaj
- linija umire kod "Tvornicke" jer niko nije znao kako dalje nadzemno a kamo li kuda podzemno

sve u svemu taj plan je prevljen za unapredjeni tramvaj a ne za metro i nije relevantan.

Posto imamo hrpu sakupljenih informacija, ideje i energiju treba narednih meseci da aktivno lobiramo u tri smera:

- nametnuti podzemni "pravi" metro
- predloziti optimalnu trasu
- objasniti javnosti koliko metro zaista danas kosta (spanski primer) da ne bude kao sa mostom 4 puta skupljim nego sto je trebalo
 
zidar":24rncpny je napisao(la):
Od '74 do danas nijedno "strucno" istrazivanje niti analiza nisu nista utvrdili.
То сам и претпостављао. Сачекаћемо француски план, па ћемо да видимо.
mekbejn":24rncpny je napisao(la):
Ili Opština NBG ili Centar Zemuna. Ništa između Njile i ja ne priznajemo :D
Ништа између ни нема смисла.
 
S'obzorom na trenutni LRT fijasko sa tramvajima i zahtev grada da trasa prve linije metro-a bude potpuno nezavisna, nece moci pruga da ide mnogo po zemlji posto je duz cele linije gusto naseljeno, tako da nas cekaju najverovatnije tuneli i nadvoznjaci na vecini deonica. (a to vec lici na pravi metro)
 
то са Творником је тренутна прича. ионако су рекли да ће се радити нова студија, па ће вероватно доћи до промена у правцима. најбитније је да је нешто урађено поводом свега тога
 
JohnnyLee":357uca3i je napisao(la):
то са Творником је тренутна прича. ионако су рекли да ће се радити нова студија, па ће вероватно доћи до промена у правцима. најбитније је да је нешто урађено поводом свега тога

Е баш на овакав закључак просечног грађанина су власти рачунале. Шта је урађено? Организована је фенси свечаност приликом потписивања уговора за почетак израде нове студије.Који ће нам студија кад имамо готов идејни пројекат и метроа и белама?
 
Vrh