Šta je novo?

Metro

@jlaki,Pa odavno smo se mi založili za BGVoz i taj sistem je konačno u funkciji i vrši svoju ulogu povezivanja dalekih predgrađa ili mesta u regionu Beograd sa širim centrom grada.To je prava faza ka Regionalnom Metrou,koji kako čitamo u najavi od jučer planiran i na linji NS-BG,tj uvođenje javnog pevoza na toj relaciji.
Ovaj distributivni metro koji sada već izvesno grade Francuzi ima funkciju umreživanja što više delova samog grada,dakle potreban nam je i jedan i drugi da bi se grad rasteretio automobilskog i autobuskog saobraćaja.Ne treba da se odričemo ni jednog od ova dva sistema,posebno sada kada imamo partnera za taj projekat,aBGVoz doživljava zvezdane trenutke u broju novih putnika na prvoj liniji. :kafa:
 
Mislim da me nisi najbolje razumeo. Ti si mislio da sam ja skontao da će se BG:voz ukinuti kada se uradi metro. Ne. Poenta je u tome da konkretno ja ništa ne dobijam izgradnjom metroa, zato što sam u odnosu na kraj trase na Novom Beogradu i kako se krećem u istoj poziciji u kojoj sam sada sa BG:vozom.

Ne znam sa čime da uporedim a da ne zvuči glupo, ali recimo da su gradili potpuno novu Gazelu zato što je konstrukcija mosta zastarela. Ja bih rekao NE tome, nego hajde prvo da izgradimo Adu i Kineski, pa onda da gradimo novu Gazelu. Razumeš?

Na kraju krajeva, mislim da je prva linija metroa trebalo da bude (sada ću zaista lupiti) od Zemuna, preko Ade do Banjice, dakle da se ne preklapa sa trasom BG:voza. Posle kada se izgradi druga koja će povezati Čačača naselja, Karaburmu, Dorćol sa Sajmom recimo i dalje, e onda tek Linija 3 koja bi bila moderniaj i eventualno brža, rapidnija aletrnativa BG:vozu, a da BG:voz postane ono što je u Budapeštu HÉV, odnosno samo regionalna ekspanzija metro sistemu. Dakle, HÉV ne prolazi kroz centar grada, pa bi kod nas izgradnjom metroa BG:voz trebalo da bude ukinut u centru i da mu polazne stanice budu na Rakovici, Krnjači, Novom Beogradu itd, odnosno kod poslednje metro stanice određene linije.
 
Ok,davali smo i ranije razne varijante o trasama Metroa,naravno svi bi voleli da linja prolazi baš blizu naše zgrade ili mesta gde se radi.Jednog dana kada se planira M4,M5 biće više delova grada u igri.Sadašnja varijanta M1 i M2 je sasvim opravdana,s tim što bi M1 na NBG mogla da ima "Y" krak,ali to će ostati za neku drugu fazu,jer se jasno sada već radi o kapacitnom Metrou koji i košta više, a ovde se većina nas složila da je bolje 2 linje klasičnog Metroa od 5 lakog ili Lrt tramvaja.
recim da je i ovo što dobijamo revolucionarna stvar prvo da se povežu dva dela grada koje deli reka,pa dve najudaljenije tačke u starom delu grada Karaburma/Mirijevo sa Vidikovcem..pa idemo dalje.. :kafa:
 
Druze laki,ti u potpunosti zapostavljas istok grada i palilulu.On nema ni Bg Voz niti obilaznicu niti ikakve alternative osim dve ulice-Bulevar Revolucije i 29. novembra.

U-Bahn(metro) i S-Bahn nisu alternative jedan drugome vec se medjusobno dopunjuju.I poenta je da imas presedanje sa jednog na drugi.Recimo kada zavrse prvu liniju metroa neko ko iz panceva bude hteo da ide recimo u opstinu NBG,on ce ici bg vozom do vuka i odatle na metro.

Prva linija metroa mora proci kroz centar da bi se uklonile rugla od okretnica zeleni venac,trg republike,rasteretio grad i.t.d.

Prva linija je aksioma,druga i moze da se menja dok ce treca biti ona koju ti prizeljkujes i stoji da je potrebna ali ne sa tim prioritetom.
 
@jlaki

Jasno mi je sta predlazes za ove tri linije. Iskoristiti postojeci BG:Voz koji za sada predstavlja M1 ovom gradu //godina 2011// a uvesti Zemun - Ada - Banjica kao M2, i CaCaCa - Karaburma - Dorcol - Sajam pa tek onda Ustanicka - Zemun.

Sve to izgleda dobro na papiru, ali u praksi ne drzi vodu zbog prioriteta. Ta logika - vi imate bgvoz ajmo sad malo da busimo po BB, Banjica i CaCaCa je samoubistvo politicko. Da li mozes da zamislis Djilasa kako sece vrpcu za supermoderan, poslednja rec tehnologije metro u Borci, a da nisu pre toga provukli bar dve linije ispod Trga Republike a da ti kroz suvi centar grada ide kicma transporta u vidu hiljada autobusa?

BG:Voz nije Metro. Jeste, ide ispod zemlje, sve je to lepo i brzo, ali ne omogucava personalizovaniji pristup.

Razumem ja one koji iz Bataje sad lepo putuju do Fransa i da su veoma srecni jer su na Slaviji za par minuta. Stizu do grada i odatle im je sad sve blizu, kad izadju sa stanice kao da su izasli iz svog stana. Poenta prigradske zeleznice je ostvarena (bar na tom pravcu). Prevezli su udobno i brzo ljude koji zive 20km od centra.

Svrha metroa je vise lokalnog karaktera. Veca gustina saobracaja, i mreza stanica u gradskom podruciju. Primaro "interni" tranzit. Cerak - Zemun, Vracar - Arena, Dorcol - Blokovi. A da bi tako nesto zazivelo i bilo prakticno za korisnike mora imati guscu mrezu stanica od prigradske zeleznice.

Metro ce biti cak i sporiji od sadasnjeg BG:Voz-a zbog guscih stanica ali je njegova prakticna korisnost za one koji zive na njegovoj trasi neuporedivo veca. A na toj trasi zivi mnogo ljudi!

BG:Voz 24km za 38 min ~ 38kmh
M1: 15km za 26 min ~ 28kmh
 
@vucko i ostali, nisam ja ovde pravio novi plan za metro, zaista nisam razmišljao koje delove treba povezati, samo sam davao šture primere da bih bolje predstavio ovu paralelu koju sam napravio između bg:voza i metroa.

No, shvatam poentu, metro je metro. Samo me užasno nervira pozicija depoa.

Što se tiče posta iznad, nemislim da bi Francuzi trebalo da nam dizajniraju stanice, već domaći umetnici i studenti.
 
Da ja bih voleo da odrade posao naši umetnici,ali sada je sve u rukama Francuza pa očekujem da zaista zablistaju,ne bi mi smetao ni dizajn stanica modernog tipa minimalizma kao na M4 u Budimpešti.Ali kako smo ranije pisali na tu temu imali smo sjajnih predloga za tematske stanice,muzeja od Mamuta do Kelta,Slovena i sl.a dakle M1 kao turistička prezentacija grada,istorije,kulture,umetnosti te smo pominjali Teslinu stanicu,Milankovićevu,Umetničku kao galeriju sa prezentacijom remek dela narodnog muzeja,Istorije Beograda,Sportsku..itd. :kafa: M2 smo pominjali kao futurističku i sl..
 
Citam da su potpisali ova predizborna gospoda predugovor o metrou. Posoto sam ziveo u nekoliko velikih gradova i koristio metro i znam neku pricu o metrou, mogu da primetim nekoliko stvari.

- Metro je dobra ideja ali u ovom trenutku treba da ga zaboravimo. Pre svega jer ne mozemo da ga priustimo. Mozemo da krivimo gradonacelnike, staru Jugoslaviju, ratove, politicare i sl- jednostavno metro u ovako ekonomski slaboj Srbiji NIJE ODRZIV. I to u bilo kojoj varijanti.

-Nista ne znace poredjenja sa drugim gradovima - mi nismo ni ustoj ligi, ni u istoj situaciji.

- Sa ekonomskog stanovista metro nije razvojna komponenta, vec potrosnja. Mi ce mo platiti nekoliko bn e francuzima da razivjaju svoju ekonomiju i zaradjuju na kreditu, a za potrebe elegantnijeg transporta vrlo malog broja beogradjana, koji ce na kraju iz budzeta masivno subvencionisati grad/drzava.

- Troskovi nece biti 1bn e , vec verovatno oko 2.0 e, ili verovatno mnogo vise sudeci po stopi inflacije u Srbiji i kontroli troskova koja dozvoljava da most od 150 me dogura do 600.

-Troskovi kredita koji su vec previliki na objavljenih 5 %, sigurno ce eskalirati prema cifri od 10%, zbog probijanja budzeta, rokova, dodatnog finansiranja i pregvaranja, loseg menazmenta i sl.
Ne postoji grad na svetu koji moze da izdrzi kamatu za metro od 8.5 odsto ( ta stopa ce na kraju biti realna ).

-Veliki i prebogati bradovi se muce sa odrzavanjem mreze metroa, i to predstavlja veliku stavku u budzetima.

- Ako ubacimo u racunaljku sve ove parametre dobicemo odrzivu cenu karte od 200-500 dinara u jednom pravcu. Izvinite hocete li vi to da platite. Ne taman posla, mi hocemo cenu prema nasim primanjima. A ko ce da plati ostatak. Ima ko. To ce e nasi politicari, u vreme predizbornih kampanja da prebace na drzavu.

- Kada bi gradske vlasti ponudile beogradjanima da izgrade odmah metro, ali da plate punu cenu karte, direct-debit-om sa svog racuna, za 15 dana u tunelima bi mogli da gajimo pecurke.
U ostalom da je investicija odrziva ( kao na primeri u Londonu ), na vratima bi cekale razne PFI, PPP, kompanije, da ga izgrade umesto nas.

-Dakle zaboravimo metro jer ce unistiti ekonomiju naseg grada na duge staze.

-Okrenimo se iskoriscavanju postojecih resursa. Beovoz je sjajna stvari i vec postoji. Da danas gradimo Beovoz linije kostale bi nekoliko puta vise nego metro. London se danas muci da izgradi to sto mi vec imamo ( Crossrail ). Medjutim sta se dogadja. Koristi se sa 5% kapaciteta. Zasto? Jer nije integrisan sa drugim prevozom. Nisu izgradili stanice. Koje kostaju 50 hiljada eura ako se grade prefabrikacijom. Stanica u Krnjaci se nalazi u sred njive. Sto hiljada ljudi gravitira toj stanici. Koriste je samo ljudi iz okolnih kuca ( da ne kazem salasa ). Neverovatno ali istinito.
- U Londonu se gospoda voze vozom, niza srednja klasa metroom, radnicka klasa autobusom. To je u poslednje vreme promenjeno jer je bus service znacajno poboljsan tako da ga koriste svi.
- Obnoviti autobski park i koristiti gas umesto dizela, uz pomoc privatnika, nje veliki niti dugotrajan proces. Treba samo postaviti standarde.
-U nasoj situaci moramo da koristimo svaki resurs. Treba dozvoliti i popularisati zajednicku upotrebu automobila. Na primer kada krenete na posao da pokupite komsiju, ili cak stopera, ili cak da naplatite voznju, kao u Moskvi.
-Fleksibilno radno vreme smanjuje guzve na ulicama.
-Omoguciti bickilima da se krecu gradom i urediti povrsine.
-Omoguciti lokalno zaposljavanje, live&work jedinice sa smanjenim porezom ili bez poreza.
-Online administracija smanjuje potrebu za putovanjem u centar grada. Izmestiti centre uprave iz centra grada ka cvoristima.
-Dobra postanska sluzba pomaze da se smanji broj putovanja.
-Poboljsati skole na periferija da roditelji ne bi upisivali svoju decu u bolje skole u centru.

I najvaznije uvesti politiku CISTIH RACUNA. Ne mozete da trazite od drzave ono sto sami ne biste hteli da platite. Sto vazi i u suprotnom pravcu.
 
JohnyBgood":35e1mrag je napisao(la):
Uzas, brzi tramvaj koji vecim delom ide po povrsini. A kad je tramvaj, naravno da ce da ima isto onoliko stanica koliko tramvaji inace imaju.

I neka mi neko objasni zasto deo cak i OVOGA ne ide preko novog mosta do raskrpetlje? Da to nije zato sto bi kad vidimo kakve sine polazu bilo jasno da ce to ipak biti tramvaj? I zasto se "Novi Merkator pretvara u centar Novog Beograda? Pitanja, pitanja...

Немој тако, ово је чисто и јасно метро, још је и та раскрпетља уствари фул петља без семафора. Имагинарна реалност је прелепа ствар.

zidar":35e1mrag je napisao(la):
Plan za razvoj teskog tramvaja to jest lakog metroa pre "Belama" se zvao "Belarte".

Дал је могуће, ово стварно нисам знао :D Онда ће овај тежак трамвај бити за мене Беларте, баш фино звучи.
 
lepe vesti o potpisivanju predugovora.....Samo kad bi studija o izvodljivosti mogla da se uradi za kraci period,npr 6-8 meseci....
 
Treba razmisljati malo o povezivanju prevozom perifernih delova grada linijama koje ne prolaze kroz centar (Slaviju, Karadjordjevu, Zeleni venac). U redu je to za metro ako planiraju da ide Ustanicka - Zemun, ali da li je to 100% potvrdjeno da ce to biti pocetno-krajnje destinacije
 
Galeks":19xttoud je napisao(la):
Treba razmisljati malo o povezivanju prevozom perifernih delova grada linijama koje ne prolaze kroz centar (Slaviju, Karadjordjevu, Zeleni venac). U redu je to za metro ako planiraju da ide Ustanicka - Zemun, ali da li je to 100% potvrdjeno da ce to biti pocetno-krajnje destinacije

Mislis teski tramvaj Ustanicka-Zemun?
 
JohnyBgood":1efltv6t je napisao(la):
Galeks":1efltv6t je napisao(la):
Treba razmisljati malo o povezivanju prevozom perifernih delova grada linijama koje ne prolaze kroz centar (Slaviju, Karadjordjevu, Zeleni venac). U redu je to za metro ako planiraju da ide Ustanicka - Zemun, ali da li je to 100% potvrdjeno da ce to biti pocetno-krajnje destinacije

Mislis teski tramvaj Ustanicka-Zemun?

Pa dobro teski tramvaj, metro, kako god ga zvali mozda je dobro resenje za tu ajde prvu liniju, ali licno mislim da je bolje da su stavili ustanicka-banjica-kanarevo brdo-senjak-ada most-blok 45 (grubo govoreci)
 
2012":385ll0m2 je napisao(la):
Ako si dobro pročitao vesti,Lrt lobi je priznao poraz:Biće klasični!Na osnovu čega tvrdiš suprotno?Da li smo čuli i čitali iste vesti? :rolleyes: :/
На основу тога што ће станице у Булевару бити површинске. :bash:
 
Ko kaze da ce biti povrsinske ???
 
На слици стоји тако.

184635-23.jpg
 
Znaci ti spadas u grupu ljudi koja veruje u sve sto procita i vidi u novinama. Dakle da ponovim ono sto je neko vec na forumu rekao.

U toku je izrada studije koja ce pokazati i definisati tacno linije buduceg metro sistema i stanice koje ce biti u upotrebi. U vise navrata je NAGLASENO da ce metro u starom delu grada ici podezmno dok ce na nbg verovatno ici nadzemno.

Ja ne znam sta tu nije jasno???
 
Tako je Brate Igore,novinari su hteli da okite clanak pa ono sta su imali od ranije postavili,cak ih je mrzilo da pogledaju Egis ili Alstom sajt.
Tamo je veoma precizno postavljeno u kategoriju viokokapacitni Metro /MRT mass rapid tranzit,takodjer Rialway Gazette ne postavlja neproverene informacije kao udarnu vest,i na kraju prof.Vujanic lepo priznao da se Grad odlucio za klasicni nezavisni sistem.
A i izjava ministra finansija Francuske vlade da oni finansiraju Metro, je vise nego dovoljna potvrda kao i njegovo prisustvo kao i naseg premijera.Pa ako ste primetili Alstom voz u pozadini gde su potpisivali ugovore je model klasicnog Metroa za Beograd.Ovaj voz na slici koju je nalepio novinar je commuter ili dobar model za BGVoz,mislim da je to iz Helsinkija,mogao je barem da vidi na google kao izgleda Lrt vozic ili da jednostavno postavi sliku CAF tramvaja..a imam neproverenu info da ce voz na Nbg ici u plitkom tunelu koji ce se raditi po sredini Bulevara Djindjica u otvorenom iskopu,sto je Bogom dana za nase gradjevinare.
Ono sto je jos enigma su dve narucene varijante skuplja i jeftinija, ali mislim da se tu radi o izboru srednjeg ili visokog kapaciteta tj.duzine vozova.. :kafa:
 
Одлично ако је тако. Ја сам на више места чуо да ће Булеваром ићи површински.

А ако ја верујем новинама... :p Нећемо да се вређамо! :lol:
 
Pa vidiš da nemaju pojma,a ja mislio da su nešto naučili od nas.. ;) Svima je jasno da, ako bi voz u bilo kojoj varijanti izašao na površinu u gradskom jezgru od Ustaničke do Zemuna,osim prema Malom mokrom lugu ili kratke ograđene deonice koja ulazi u depo u Zemunu onda nema ni M od Metroa.
Na Nbg postoje samo dve varijante da bi se sistem nazvao "Metro"; ili plitki tunel u (zatvorenom ili otvorenom iskopu) ili stubovi.Naravno ne bih isključio i dublji tunel ako bi krtica prešla Savu.
Imamo i primer BGVoza koji vozi po visokom nasipu sa podvožnjacima ali i tu se već ukazuje neophodnost postavljanja zaštitne ograde zbog obliženjeg romvill naselja i prelaženja pruge kao i krađe struje,kablova i sl.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/Chepauk_to_Triplicane_MRTS_railway_track.jpg
cut&cover
http://railforthevalley.files.wordpress.com/2010/06/100.jpg?w=400&h=305
 
Da navedem jos jedan problemcic,ne znam kako planiraju metro da poteraju od cvetka do ustanicke povrsinski,podzemno ili na stubovima,a da ta trasa nije prosirena na 2+2 sa razdelnim ostrvom?

Nadam se da ce ova studija makar doprineti da se realizuje sirenje tog dela Bulevara(ako nista drugo ne bude od nje,to jest ne bude izgradnje).

Da ponovim ta BELAM studija je proslost,kao i Jovinova.Verujem da ce francuzi uraditi solidno resenje.
 
Онда се надајмо да метро неће завршити у Творничкој. Причало се Устаничка-Земун, али нисам чуо да је неко спомињао где у Земуну.
 
Wile E. Coyote":1r43wnlx je napisao(la):
На слици стоји тако.

184635-23.jpg

Molim vas, nemojte se obazirati na ovu kartu, nije verodostojna studiji koju ce uraditi za nas Egis rail, vec je samo interpretiraju kako znaju i umeju nasi glupi novinari koji nemaju pravi materijal kako bi obrazlozili ono sto pisu.
 
Wile E. Coyote":3ohmlhdm je napisao(la):
Онда се надајмо да метро неће завршити у Творничкој. Причало се Устаничка-Земун, али нисам чуо да је неко спомињао где у Земуну.
Na sajtu francuza stoji da je trasa 15km,nesto ne verujem da su u odnosu na belam je produzili za 1.5km posle ustanicke vec tipujem da je bas to oko Zemuna.Mada ovo je sve nagadjanje.U svakom slucaju bice mnogo bolje resenje nego ova nesreca kojoj ne damo da pociva u miru. :)
 
Vrh