Šta je novo?

Metro

jlaki":30cul3ia je napisao(la):
Mene interesuje da li postoji mogućnost da se takav metro produži do blokova i možda kasnije dalje do aerodroma kada je depo tu gde je. Da li bi morao da se izmešta i depo, odnosno da li depo mora da bude na kraju linije ili može i negde između?

Tesko da moze do nbg,krajnje kuda ce da ga zviznu je blok 45 preko jurija gagarina ako uopste budu gradili taj drugi krak.Isplanirase bg voz da ide do aerodroma pa mozda to i dozivimo,metro do aerodroma necemo doziveti.A modernizacijom bg voza sa novim vozilima i ne bi bio problem,ipak Beogradski aerodrom nije prometan kao svetski aerodromi koji su pokriveni metroom.

Koliko znam mora depo na kraj linije,to je dobro Arnorian predlozio neke ledine i cuda.

Sto se tice lrt vs teski metro vs zdrav razum povlacim se u ilegalu,bacise nam kosku,nemam nameru da se glodjem oko nje,polako ce da izlete neke informacije a do tada ce u 24 sata da vrte belam projekat sve dok nam ne poispadaju(ako nisu vec) oci od istog.
 
Sa jedne strane grdite novinare kada koriste termin petlja za denivelisanu raskrsnicu, potpuno argumentovano napadate njihovo neznanje i neprofesionalnost, a sa druge strane slepo verujete informacijama iz 24 sata i drugim slicnim nebulozama.
Zaista ne razumem. Trenutno se apsolutno nista ne zna, niti koji ce metro biti, niti koja je trasa, niti broj i raspored stanica.
Jedina relevantna informacija je da ce biti nezavistan.
Stoga nemojmo trcati pred rudu, sacekajmo tih godinu i po pa da vidimo.
 
tragac":3stxuptd je napisao(la):
I na kraju, kad se sve uklopi to bi trebalo da izgleda ovako nekako:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=unhXEQQk8G8[/video]

:lool: :laugh: :lool:

Od srca sam se nasmejao "provirivsi u buducnost", u 2017. godinu na beogradskim ulicama... :lool:


Mene samo interesuje da li su "pravi metro", "poraz LRT lobija" i slicne definicije nagovestaj PODZEMNOG sistema i na novobeogradskoj strani, ili nije iskljuceno da taj "pravi, pravcijati metro" ipak slusamo sa prozora, iz kreveta, kao tutnjavu kakvog voza... :/
 
Mili Bože, čuda golemoga!
Kad se šćaše u zemlji Srbiji,
Zemlji čuda na Balkanu brdovitome,
Da ugovor o metrou potpišu,
O metrou čudu tehničkome,
O kome 70 i kusur godina pričaše!
Izbori se smeše,
Pa da obraduju Beograđane odlučiše,
Kao i sa JGS vezom o grada beloga do Sada Novog,
Dok sa autobusima kuburiše,
Da tramvaje i trolejbuse privremeno zamene,
Dok radovi na mostovima i šinama trajaše....
 
Баш размишљах како ћу назвати ово, и после ево што сам измислио - БЕЛРТ, ово мислим да није толико лош назив, микс белам-а и лрт-а можда није ко раскрпетља, ал ајде... Пошто једна информација, друга, тотални хаос, докле год не будем видео тешки метро, ово ћу звати БЕЛРТ.
 
Homer Jay":3lnw7f20 je napisao(la):
Onu mapu linija sto je objavio list "24 sata" treba javno spaliti na Trgu kao primer da se prestane sa sirenjem dezinformacija. Ako se "sve vec zna" zasto onda Sarkozi baca 3 miliona evra na studiju izvodljivosti, mogli su lepo da tih 3 miliona daju redakciji "24 sata" posto oni ocigledno vec znaju i trasu, i broj stanica, i koje ce deonice biti nadzemne, a koje podzemne, i brzinu i kapacitet vozila, itd.


U pravu si. Nazalost, nasi novinari su majstori dezinformacija. Karta je preradjena Blicova karta LRT iz 2010.

Pogledao sam sajt EGISa. Stavili su Beogradski projekat u sekciju Klasični metro. Jedino mu je oznaka čudna - MRT
 
Daj link nikola slobodno.

To mu dodje medium rapid transit ako se ne varam.i to je nesto :kk:
 
Stavili su ga u Conventional metro projekte. Sto je dobar znak.
 
Мене само занима да ли у студију улази и глобалнија слика од једне линије, тј целокупна мрежа у наредних 30-50 година. Без тога можемо само да употребимо студију као :blah:
 
Uzas, brzi tramvaj koji vecim delom ide po povrsini. A kad je tramvaj, naravno da ce da ima isto onoliko stanica koliko tramvaji inace imaju.

I neka mi neko objasni zasto deo cak i OVOGA ne ide preko novog mosta do raskrpetlje? Da to nije zato sto bi kad vidimo kakve sine polazu bilo jasno da ce to ipak biti tramvaj? I zasto se "Novi Merkator pretvara u centar Novog Beograda? Pitanja, pitanja...
 
Михаило":t8mhb7rw je napisao(la):
Мене само занима да ли у студију улази и глобалнија слика од једне линије, тј целокупна мрежа у наредних 30-50 година. Без тога можемо само да употребимо студију као :blah:


B r a v o
+1 :)
Pravo i veliko pitanje u ovako malom postu
 
Ok je da nam neko gradi metro, ali ja se pitam zasto uvek treba neki stranci da nam projektuju trasu?

Kao da smo retardi i ne znamo sta je NAMA potrebno.

A ocigledno jesmo...
 
spatiotecte":1qkbfeqg je napisao(la):
Ok je da nam neko gradi metro, ali ja se pitam zasto uvek treba neki stranci da nam projektuju trasu?

Kao da smo retardi i ne znamo sta je NAMA potrebno.

A ocigledno jesmo...

Niti znamo sta nam treba, niti imamo inzenjere i operativu da kopamo plitke useke po Novom Beogradu, niti smo ikada koristili krtice da kopamo kroz greben... mi smo narod koga ne samo resetuju, nego mu ponovno instaliraju OS svake noci tako da uvek pocinjemo od pocetka. A pri tome se gube svi prethodni podaci, iskustva, secanja...
 
RockerSVK":163mw9fx je napisao(la):
Баш размишљах како ћу назвати ово, и после ево што сам измислио - БЕЛРТ, ово мислим да није толико лош назив, микс белам-а и лрт-а можда није ко раскрпетља, ал ајде... Пошто једна информација, друга, тотални хаос, докле год не будем видео тешки метро, ово ћу звати БЕЛРТ.

Plan za razvoj teskog tramvaja to jest lakog metroa pre "Belama" se zvao "Belarte".

dr strangelove":163mw9fx je napisao(la):
super, jos jedan retardirani naziv poput "raskrpetlje"

"Rakrspetlja" je sjajan naziv i verovatno ce se odrzati. :kk:
 
JohnyBgood":2bc50k50 je napisao(la):
spatiotecte":2bc50k50 je napisao(la):
Ok je da nam neko gradi metro, ali ja se pitam zasto uvek treba neki stranci da nam projektuju trasu?

Kao da smo retardi i ne znamo sta je NAMA potrebno.

A ocigledno jesmo...

Niti znamo sta nam treba, niti imamo inzenjere i operativu da kopamo plitke useke po Novom Beogradu, niti smo ikada koristili krtice da kopamo kroz greben... mi smo narod koga ne samo resetuju, nego mu ponovno instaliraju OS svake noci tako da uvek pocinjemo od pocetka. A pri tome se gube svi prethodni podaci, iskustva, secanja...

Bas se pitam da li bi francuzi angazovali Jovina da im projektuje liniju metro-a u Parizu :p
 
djordje*******g":2wbl7ri1 je napisao(la):
Stavili su ga u Conventional metro projekte. Sto je dobar znak.
Bravo to je nabolja potvrda,rekoh ja jučer čim je Railway Gazette objavio kao udarnu vest ,više nije šala..a imamo i priznanje od Lrt lobija da su izgubili ,pa šta treba još.. :kafa:
@JohnyBgood,Predpostavljam da si zaboravio da smo tunele kojima sada juri BGVoz radile domaće firme i inžinjeri kao i podzemnu stanicu Vuk,krtica bila uvozna ali naši je vozili.
Isto da te podsetim da trenutno nova krtica radi na grebenu za Interceptor kojom rukovodi Hidrogradnja sa domaćim inžinjerima,također Energoprojekt je u svetu izveo nekolijko Metro stanica,dakle imamo ljude ,mašine se kupe,finansije su ključne.. :kafa:
 
Da su pametni, radili bi na razvitku mreže BG:voza, unapređenju šina za veće brzine i frekvencije i kupovinu novih garnitura.

A onda bi metro isprojektovali tako da se prva linija ne poklapa sa linijama BG:voza, nego da bude samo modernija ekspanzija tom sistemu. Pa da se onda nekada u budućnosti kada bude bilo više para linije BG:voza konvertuju u metro linije.

Ali nisu pametni, tako da dobijamo overpriced BG:voz ovim projektom. To je moje mišljenje.
 
@jlaki

Kojim projektom? :D

Sali na stranu, gledas suvise lokalno - kako ja iz blokova da stignem do centra? Tako dati varijanta da tramvajem odes do Buvljaka i uhvatis BG voz i za 10-ak minuta stignes do Vuka ili uhvatis metro i za 10-ak minuta stignes do Vuka dodju na isto.

Funkcija BG voza ne bi uopste ni trebalo da bude savladavanje te destinacije i to ce vremenom postati sve uocljivije - BG voz ce biti najefikasniji nacin da ljudi iz udaljenih predgradja (Batajnica, Altina, Zemun polje, Krnjaca, Rakovica...) stignu do grada (NBG, Prokop, Karadjordjev park, Vuk) odakle ce dalje da presedaju na metro, bus, tramvaj, trolu, taksi ili ce jednostavno pesaciti do krajnje destinacije.

BG voz ima redji takt (cekaces ga nekada po 15-ak minuta, metro kompozicije idu praqkticno jedna za drugom), ima redji raspored stanica, duze linije, veci kapacitet itd.

Ono sto ce metro sa tim okvirno utvrdjenim prvim linijama (Ustanicka-Zemun i Banovo Brdo-Vuk) doneti kao efekat jeste smanjenje guzvi u centru grada.

Da na licni primer uzvratim licnim :) Pre rekonstrukcije Bulevara u centar grada sam najcesce stizao autobusom 31 (od moje okretnice ti treba 10 minuta laganog hoda do pocetne stanice 31 koji za otprilike 25 minuta stigne do centra grada), od rekonstrukcije Bulevara se cesce opredeljujem za tramvaj. Okretnica mog busa je istovremeno i okretnica tramvaja 5, 6, 7 i 14 - bilo kojim od njih idem do Vuka (za sta mi treba 15 minuta) i tu uzimam 26 ili 27 koji imaju odlican takt i kojima do trga od Vuka stizem za 10-ak minuta. Brze, a i jednostavnije.

Kakve to veze ima sa metroom? Kao ilustracija kako ljudi menjaju navike kad im se ponude bolje alternative. Nazalost, kod nas su ljudi i dalje usredsredjeni na koriscenje samo jedne linije za stizanje do krajnje destinacije. Ruku na srce, nas gradski prevoz je i dalje takav da destimulise avanturizam menjanja linija. Ali cak i sad imas situacija da je putovanje A-B-C-D nekada brze nego putovanje A-D. Metroom ce to tek biti radikalno promenjeno. Opet taj licni primer - od Ustanicke do Trga republike ce nam metroom biti potrebno maksimum `15 minuta. Svi koji dolaze 30X busevima do grada, a krajnja destinacija im je centar ili Novi Beograd ce koristiti metro, samim tim se radikalno menja danasnja uloga autobusa 17 i 31, pa cak i 50 (kada se izgradi linija metroa do Banovog brda). Sto, naravno, ne znaci da one nece biti potrebne.

Tako da verujem da ako malo sire pogledas, iako mozda u pocetku neces imati neposrednu korist (mada to tvog kraja bi trebalo jednog dana da stigne metro, a cak i u ovoj varijanti ce npr. prouzrokovati npr. ukidanje sedmice kakva danas postoji), posredno ce efekti metroa biti vrlo primetni u gradu.
 
Vrh