@jlaki
Kojim projektom?
Sali na stranu, gledas suvise lokalno - kako ja iz blokova da stignem do centra? Tako dati varijanta da tramvajem odes do Buvljaka i uhvatis BG voz i za 10-ak minuta stignes do Vuka ili uhvatis metro i za 10-ak minuta stignes do Vuka dodju na isto.
Funkcija BG voza ne bi uopste ni trebalo da bude savladavanje te destinacije i to ce vremenom postati sve uocljivije - BG voz ce biti najefikasniji nacin da ljudi iz
udaljenih predgradja (Batajnica, Altina, Zemun polje, Krnjaca, Rakovica...) stignu do grada (NBG, Prokop, Karadjordjev park, Vuk) odakle ce dalje da presedaju na metro, bus, tramvaj, trolu, taksi ili ce jednostavno pesaciti do krajnje destinacije.
BG voz ima redji takt (cekaces ga nekada po 15-ak minuta, metro kompozicije idu praqkticno jedna za drugom), ima redji raspored stanica, duze linije, veci kapacitet itd.
Ono sto ce metro sa tim okvirno utvrdjenim prvim linijama (Ustanicka-Zemun i Banovo Brdo-Vuk) doneti kao efekat jeste smanjenje guzvi u centru grada.
Da na licni primer uzvratim licnim
Pre rekonstrukcije Bulevara u centar grada sam najcesce stizao autobusom 31 (od moje okretnice ti treba 10 minuta laganog hoda do pocetne stanice 31 koji za otprilike 25 minuta stigne do centra grada), od rekonstrukcije Bulevara se cesce opredeljujem za tramvaj. Okretnica mog busa je istovremeno i okretnica tramvaja 5, 6, 7 i 14 - bilo kojim od njih idem do Vuka (za sta mi treba 15 minuta) i tu uzimam 26 ili 27 koji imaju odlican takt i kojima do trga od Vuka stizem za 10-ak minuta. Brze, a i jednostavnije.
Kakve to veze ima sa metroom? Kao ilustracija kako ljudi menjaju navike kad im se ponude bolje alternative. Nazalost, kod nas su ljudi i dalje usredsredjeni na koriscenje samo jedne linije za stizanje do krajnje destinacije. Ruku na srce, nas gradski prevoz je i dalje takav da destimulise avanturizam menjanja linija. Ali cak i sad imas situacija da je putovanje A-B-C-D nekada brze nego putovanje A-D. Metroom ce to tek biti radikalno promenjeno. Opet taj licni primer - od Ustanicke do Trga republike ce nam metroom biti potrebno maksimum `15 minuta. Svi koji dolaze 30X busevima do grada, a krajnja destinacija im je centar ili Novi Beograd ce koristiti metro, samim tim se radikalno menja danasnja uloga autobusa 17 i 31, pa cak i 50 (kada se izgradi linija metroa do Banovog brda). Sto, naravno, ne znaci da one nece biti potrebne.
Tako da verujem da ako malo sire pogledas, iako mozda u pocetku neces imati neposrednu korist (mada to tvog kraja bi trebalo jednog dana da stigne metro, a cak i u ovoj varijanti ce npr. prouzrokovati npr. ukidanje sedmice kakva danas postoji), posredno ce efekti metroa biti vrlo primetni u gradu.