Šta je novo?

Metro

Pa Đile radi,svaka mu čast.. ;) Ali setimo se gde smo bili pre samo dve godine u vezi teme Metro.
Desio se ključan pomak ka cilju.Beobuild kumovao da se donese politička odluka,pa pravna u skupštinskoj proceduri,pa glasanje gotovo jednoglasno.Davanje saglasnosti za pregovore ,te skoro potpisivanje ugovora na međudržavnom nivou i sada realizacija tog ugovora.Obezbeđeno je već polovina novca.Dakle,imamo razloga da nastavimo sa optimizmom,.. :cool: :kafa:
 
Gde je to "obezbedjena" polovina novca? Jel' nam to neki pradeda iz Australije koga nismo ni znali nesto ostavio?
 
Bojim se da ce metro biti realizovan kao i autoput Beograd Cacak...... :rolleyes:
 
JohnyBgood":3tkt4vjl je napisao(la):
Gde je to "obezbedjena" polovina novca? Jel' nam to neki pradeda iz Australije koga nismo ni znali nesto ostavio?
Nije iz australije vec Francuske.A gde nestade ona prica nema gradjevinskih radova bez tendera?Samo cemo vozila od alstoma da kupimo
 
kingmanowar":3g42g8nj je napisao(la):
Bojim se da ce metro biti realizovan kao i autoput Beograd Cacak...... :rolleyes:
Не верујем. Аутопут Београд-Чачак ће једног дана ипак бити реализован.
 
Wile E. Coyote":2pm7yea0 je napisao(la):
kingmanowar":2pm7yea0 je napisao(la):
Bojim se da ce metro biti realizovan kao i autoput Beograd Cacak...... :rolleyes:
Не верујем. Аутопут Београд-Чачак ће једног дана ипак бити реализован.

Naravno, kao i metro. Pitanje je samo dal cemo mi to docekati nad zemljom ili pod zemljom :bash:
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=11&dd=17&nav_id=558635

У наслову пише ”БЕОГРАДСКИ МЕТРО ПОСТАЈЕ СТВАРНОСТ”.

У поднаслову пише ”Представници влада Србије и Француске и Града Београда потписаће изјаве о заједничком учешћу у изради пројекта изградње београдског метроа”.

Какво спиновање, но цоммент...

”Изјава о заједничком учешћу у изради пројекта”! То ћемо добити данас.
 
Da li se sada zna kako ce ici denivelacija prve linije metroa? Ako bude isto kao ona karta koja je jutros osvanula u Blicu onda bolje da ne grade metro (ceo bulevar u nivou saobracaja + razmak stanica kao kod postojecih tramvaja). Sistem 'metroa' koji ide u liniji sa ostalim saobracajem imamo vec 120 godina. Samo POTPUNO DENIVELISAN sinski sistem je METRO, sve ostalo je TRAMVAJ.
 
Kada bismo znali denivelacije, broj stanica, kapacitet vozila i sve ostale specifikacije, ne bi nam bila potrebna studija izvodljivosti.

Nazalost, omiljeni izvor domacih medija je drug Google - tako da su tekstovi prethodnih dana pravi paprikas najrazlicitijih podataka - 200gr Jovinovog metroa proprzenog na ulju, pa na to dodato dva kilograma svezeg spanskog BELAM-a i sve to zacinjeno poslednjim pamfletom Direkcije za izgradnju Beograda.

U toj situaciji bi Francuzi bili majstori - dali bi svojoj firmi (Ezis rejl) tri miliona evra da prepisu tekst iz "Blica" i dostave ga Djiletu kao studiju izvodljivosti :D

Iskreno se nadam da nije tako. Metro jeste predizborna prica, ali to ne znaci da od danas necemo biti za korak blize njegovoj izgradnji.

Ono sto mi je drago, a sto ne znam da li ste uocili, jeste da su 2008. godine, tadasnji glavni kandidati za gradonacelnika - i Vucic i Djilas - rekli da je izgradnja metroa u ovom mandatu tesko ostvariva. Cetiri godine kasnije, kampanja i jednog i drugog, kada je infrastruktura u pitanju, centrirana je oko metroa.

Ako sve gledamo kao cisto politicku pricu, stvari stoje ovako - u narednom mandatu realno je ocekivati da bude skroz gotov most na Adi, most Zemun-Borca, da obilaznica bude kompletirana u punom profilu od Batajnice do Bubanj Potoka (Boze zdravlja, mozda i pocne da se radi krak ka Vinci, ali odgovornost za to uvek moze da se prebaci na Republiku, koja jeste nadlezna, ali kada se posao zavrsi onda se svi otimaju za zasluge), cak i nesretni Prokop moze biti zavrsen i stavljen u funkciju. Ali sve to je samo zavrsetak vec zapocetih projekata - u drugoj polovini mandata jednostavno mora da otpocne nesto novo da se radi kao zalog za naredni izborni ciklus. Kandidati su se sami u ovih proteklih mesec dana obavezali da to bude metro.

Naravno, ovo je Beograd - hram izneverenih ocekivanja. Uvek prica moze da se okrene na nesto drugo, uvek mogu reci "dobro, nismo poceli da gradimo metro, ali smo zavrsili Prokop i obilaznicu", moci ce da pocnu most kod Vinci ili Ade huje, tunel na Senjaku i prodaju to kao novi super-giga-hiper-mega projekat za buducnost.

Ali aktuelnu buku o metrou treba iskoristiti i obrnuti joj smer - umesto propagandne aktivnosti vlasti na gradjene ona treba da postane pritisak gradjana na vlast - foteljasi sami sebe u to uvlace i uzivam da ih danas gledam kako se hvalisaju u nadi da ce vecina racionalnih sugradjana u naredne cetiri godine svakodnevno postavljati pitanje - a gde je taj metro!?
 
danas samu 24 sata pogledao sliku gde ce ici metro
i kako ce oni da spoje tramvajski deo sa metrom da nece slucajno da ide metro voz po tramvajskim sinama
 
ma to su "novinari"

jasno je đilas rekao da će sistem biti nezavistan, odnosno na nbg na stubovima a u starom delu grada tuneli.

ovako da bi bio nezavistan šinsko vozilo bi moralo čas da uranja u zemlju čas da se penje na stubove.....

u svakom slučaju u 24 časa su napisali da će kapacitet biti između 20.000 i 40.000 putnika na čas, što valjda znači da će biti teški metro....

stubove još i mogu da svarim, ali ako slučajno negde krenu da prave metro da ide u nivou sa normalnim saobraćajem ja izlazim na gradilište da blokiram radove.
 
Da su nam rekli pre par godina da cemo izgraditi most kao ovaj na Adi, svi bi pomislili da je to SF.

Covek koji je osposobio sredstva za UMP i most preko Ade, verujem da moze i da osposobi sredstva za metro.
 
Петак, 18. новембар 2011.

Потписани документи за реализацију пројекта београдског метроа

Град Београд и владе Србије и Француске потписали су данас важна документа за реализацију једног од најзначајнијих инфраструктурних пројеката – београдски метро.

1477619_potpisivanje__metro_v.jpg


Градоначелник Београда Драган Ђилас, државни секретар Министарства економије, финансија и индустрије Француске Пјер Лелуш и потпредседник Владе Србије за европске интеграције Божидар Ђелић потписали су изјаву о намерама о Пројекту београдског метроа, а потписан је и меморандум о разумевању између града Београда и француске компаније „Алстом транспорт”. Потписивању је присуствовао и премијер Владе Србије Мирко Цветковић.

– Већ 40 година грађани Београда сањају о метроу, праве планове и верују да ће једног дана заиста моћи, као и већина грађана Европе, користећи овај вид транспорта да се најбрже и најквалитетније превезу из једног дела града у други. Сањали смо и о једном новом мосту 40 година и тај сан нам се оствариo као и о мосту на Дунаву, па се он сад увелико гради. Још много других снова о развоју Београда успели смо да реализујемо у последњих неколико година. Све је то најбољи доказ да метро у Београду неће остати само сан, већ ће постати јава за све Београђане и госте нашег града – рекао је градоначелник Ђилас, захваливши Влади Републике Француске на учешћу у овом пројекту, не само за студију већ и обезбеђивање великог дела средстава за прву линију београдског метроа.

Компанија „Алстом” једна је од највећих светских компанија у тој области, казао је Ђилас и додао да су „Алстом”, Влада Француске и град Београд најбоља гаранција „да ћемо то што смо намерили и замислили реализовати у годинама које долазе”.

Државни секретар Министарства економије, финансија и индустрије Француске Пјер Лелуш је истакао да су везе Србије и Француске веома јаке и трају више од сто година.

– Метро представља много више него само средство јавног превоза у једном граду. Он представља нову страницу у историји ваше земље, а то није само одраз модерног времена него и доказ сарадње са Европом. После тешких година које сте преживели, Француска од срца нуди значајну финансијску подршку, која ће омогућити почетак и реализацију новог пројекта. Наша идеја је да покушамо да доведемо што већи број француских предузећа која ће отворити своја представништва и радити овде, а сада се налазимо на осмом месту на листи страних инвеститора у Србији – нагласио је Лелуш.

Потпредседник Владе Србије за европске интеграције Божидар Ђелић је рекао да нема јаке Србије без јаког Београда и нема успешне земље без динамичне, моћне престонице.

– За равномерни регионални развој Србије потребни су мотори, инфраструктурни и економски. Са пројектом метроа Београд ће бити један од тих мотора. Због тога је Влада Републике Србије одлучила да подржи овај пројекат тако што ће дати нужне гаранције граду Београду. Ово је велика шанса за фирме из целе земље. Француска даје 3,8 милиона евра донација за нужне студије и државне гаранције за систем и део грађевинских радова који ће нам омогућити да имамо изузетно повољне финансијске услове за реализацију пројекта. Они под овим тржишним околностима представљају финансирање на 15 година, са пет година почека и просечном каматом од пет одсто, што је упоредиво са најбољим условима које Србија добија од међународних финансијских институција – прецизирао је Ђелић.

Планирано је да се студија коју ће израдити француска компанија „EGIS Rail” у сарадњи са домаћим подизвршиоцима реализује у две фазе: као свеукупни концепт и као идејни пројекат линије 1 београдског метроа. Ова линија, у виду „Y” структуре, требало би да буде дуга око 15 километара, са 25 станица, возним средствима, са једним возачем на сваком крају, водовима, електричним напајањем, као и електричним и механичким подсистемима. Биће формирана и билатерална радна група чији ће циљ бити надзор израде студије општег концепта и идејног пројекта.

Увођење метро система у Београд знатно ће допринети побољшању ефикасности јавног превоза и самим тим унапређењу квалитета живота грађана, пословног и привредног окружења, што су предуслови одрживог економског развоја како Београда тако и читаве Србије.

Да подсетимо, Скупштина града Београда је јуна 2010. године, донела закључак којим је усвојила Информацију о изради документа „Београдски метро – основа за избор решења”. Република Француска је у октобру исте године изразила заинтересованост за учешће у пројекту и у складу са тим спремност да донира средстава за студију изводљивости београдског метроа, коју би израдила француска компанија „EGIS Rail”. Републички парламент усвојио је 18. октобра ове године Закон о потврђивању Споразума између Владе Републике Србије и Владе Републике Француске о стратешком партнерству и сарадњи. Споразум је закључен у Паризу 8. априла и њиме је предвиђено да по потписивању изјаве о намерама између српске и француске владе и градских власти Београда, која би садржала узајамно прихватљиве и усаглашене модалитете за пројекат метроа, Француска буде стратешки партнер Србије.

„Алстом група” је водећа компанија у свету у примени и ширењу иновативних и еколошки пожељних технологија за секторе енергетике, транспорта и преноса енергије. Група послује у око 100 земаља света. „Алстом” држи високо друго место на светској лествици градског транспорта, а његови метро системи у употреби су у Паризу, Лондону, Њујорку, Каракасу, Сингапуру и Шангају. Сваки четврти метро воз светских метроа је „Алстомов”, а компанија је прoизвођач и нове генерације трамваја „citadis”, који су у употреби у 36 земаља у свету.

Izvor: Grad Beograd
 
spatiotecte":l6hyavkz je napisao(la):
Da su nam rekli pre par godina da cemo izgraditi most kao ovaj na Adi, svi bi pomislili da je to SF.

Covek koji je osposobio sredstva za UMP i most preko Ade, verujem da moze i da osposobi sredstva za metro.

Evo lepo sam rekao! :) :D
 
Ипак ћемо добити метро :o
ПРАВДА ЗА ЛРТ!!!!
Шалим се :D Чини ми се да нигде у тексту нисам прочитао цену овог пројекта. Знам да је било приче о милијарду и нешто евра, али када ће се знати коначна цена? :D
 
y krak!!!!!!


verovatno jedan krak za blokove i jedan za zemun.



a LRT na đubrište istorije.
 
spatiotecte":324qsnm9 je napisao(la):
Da su nam rekli pre par godina da cemo izgraditi most kao ovaj na Adi, svi bi pomislili da je to SF.

Covek koji je osposobio sredstva za UMP i most preko Ade, verujem da moze i da osposobi sredstva za metro.

Sta znaci "osposobiti" sredstva? Po meni je bez veze i reci "obezbediti' ako je u biti POZAJMIO u ime svih nas. Um korumpira jezik a jezik korumpira um.
 
184635-23.jpg


Bilo bi dobro da smanje broj stanica. Da spoje u jednu: Olimp i Kluz; Batutovu i Lion; Đeram i Sredačku; Gl.poštu i Pravni (na Tašu) i ukinu stanicu na Trgu Nikole Pašića
 
Vrh