Wile E. Coyote
Advanced
Мене не може нико да наложи са причом о метроу.
Nije iz australije vec Francuske.A gde nestade ona prica nema gradjevinskih radova bez tendera?Samo cemo vozila od alstoma da kupimoJohnyBgood":3tkt4vjl je napisao(la):Gde je to "obezbedjena" polovina novca? Jel' nam to neki pradeda iz Australije koga nismo ni znali nesto ostavio?
Не верујем. Аутопут Београд-Чачак ће једног дана ипак бити реализован.kingmanowar":3g42g8nj je napisao(la):Bojim se da ce metro biti realizovan kao i autoput Beograd Cacak......
Wile E. Coyote":2pm7yea0 je napisao(la):Не верујем. Аутопут Београд-Чачак ће једног дана ипак бити реализован.kingmanowar":2pm7yea0 je napisao(la):Bojim se da ce metro biti realizovan kao i autoput Beograd Cacak......
Ово је 55 пут -.-JohnnyLee":2nrzxl8n je napisao(la):мислим да је ова слика постована овде једно пети пут...
tragac":1y748089 je napisao(la):.. Samo POTPUNO DENIVELISAN sinski sistem je METRO, sve ostalo je TRAMVAJ.
Петак, 18. новембар 2011.
Потписани документи за реализацију пројекта београдског метроа
Град Београд и владе Србије и Француске потписали су данас важна документа за реализацију једног од најзначајнијих инфраструктурних пројеката – београдски метро.
Градоначелник Београда Драган Ђилас, државни секретар Министарства економије, финансија и индустрије Француске Пјер Лелуш и потпредседник Владе Србије за европске интеграције Божидар Ђелић потписали су изјаву о намерама о Пројекту београдског метроа, а потписан је и меморандум о разумевању између града Београда и француске компаније „Алстом транспорт”. Потписивању је присуствовао и премијер Владе Србије Мирко Цветковић.
– Већ 40 година грађани Београда сањају о метроу, праве планове и верују да ће једног дана заиста моћи, као и већина грађана Европе, користећи овај вид транспорта да се најбрже и најквалитетније превезу из једног дела града у други. Сањали смо и о једном новом мосту 40 година и тај сан нам се оствариo као и о мосту на Дунаву, па се он сад увелико гради. Још много других снова о развоју Београда успели смо да реализујемо у последњих неколико година. Све је то најбољи доказ да метро у Београду неће остати само сан, већ ће постати јава за све Београђане и госте нашег града – рекао је градоначелник Ђилас, захваливши Влади Републике Француске на учешћу у овом пројекту, не само за студију већ и обезбеђивање великог дела средстава за прву линију београдског метроа.
Компанија „Алстом” једна је од највећих светских компанија у тој области, казао је Ђилас и додао да су „Алстом”, Влада Француске и град Београд најбоља гаранција „да ћемо то што смо намерили и замислили реализовати у годинама које долазе”.
Државни секретар Министарства економије, финансија и индустрије Француске Пјер Лелуш је истакао да су везе Србије и Француске веома јаке и трају више од сто година.
– Метро представља много више него само средство јавног превоза у једном граду. Он представља нову страницу у историји ваше земље, а то није само одраз модерног времена него и доказ сарадње са Европом. После тешких година које сте преживели, Француска од срца нуди значајну финансијску подршку, која ће омогућити почетак и реализацију новог пројекта. Наша идеја је да покушамо да доведемо што већи број француских предузећа која ће отворити своја представништва и радити овде, а сада се налазимо на осмом месту на листи страних инвеститора у Србији – нагласио је Лелуш.
Потпредседник Владе Србије за европске интеграције Божидар Ђелић је рекао да нема јаке Србије без јаког Београда и нема успешне земље без динамичне, моћне престонице.
– За равномерни регионални развој Србије потребни су мотори, инфраструктурни и економски. Са пројектом метроа Београд ће бити један од тих мотора. Због тога је Влада Републике Србије одлучила да подржи овај пројекат тако што ће дати нужне гаранције граду Београду. Ово је велика шанса за фирме из целе земље. Француска даје 3,8 милиона евра донација за нужне студије и државне гаранције за систем и део грађевинских радова који ће нам омогућити да имамо изузетно повољне финансијске услове за реализацију пројекта. Они под овим тржишним околностима представљају финансирање на 15 година, са пет година почека и просечном каматом од пет одсто, што је упоредиво са најбољим условима које Србија добија од међународних финансијских институција – прецизирао је Ђелић.
Планирано је да се студија коју ће израдити француска компанија „EGIS Rail” у сарадњи са домаћим подизвршиоцима реализује у две фазе: као свеукупни концепт и као идејни пројекат линије 1 београдског метроа. Ова линија, у виду „Y” структуре, требало би да буде дуга око 15 километара, са 25 станица, возним средствима, са једним возачем на сваком крају, водовима, електричним напајањем, као и електричним и механичким подсистемима. Биће формирана и билатерална радна група чији ће циљ бити надзор израде студије општег концепта и идејног пројекта.
Увођење метро система у Београд знатно ће допринети побољшању ефикасности јавног превоза и самим тим унапређењу квалитета живота грађана, пословног и привредног окружења, што су предуслови одрживог економског развоја како Београда тако и читаве Србије.
Да подсетимо, Скупштина града Београда је јуна 2010. године, донела закључак којим је усвојила Информацију о изради документа „Београдски метро – основа за избор решења”. Република Француска је у октобру исте године изразила заинтересованост за учешће у пројекту и у складу са тим спремност да донира средстава за студију изводљивости београдског метроа, коју би израдила француска компанија „EGIS Rail”. Републички парламент усвојио је 18. октобра ове године Закон о потврђивању Споразума између Владе Републике Србије и Владе Републике Француске о стратешком партнерству и сарадњи. Споразум је закључен у Паризу 8. априла и њиме је предвиђено да по потписивању изјаве о намерама између српске и француске владе и градских власти Београда, која би садржала узајамно прихватљиве и усаглашене модалитете за пројекат метроа, Француска буде стратешки партнер Србије.
„Алстом група” је водећа компанија у свету у примени и ширењу иновативних и еколошки пожељних технологија за секторе енергетике, транспорта и преноса енергије. Група послује у око 100 земаља света. „Алстом” држи високо друго место на светској лествици градског транспорта, а његови метро системи у употреби су у Паризу, Лондону, Њујорку, Каракасу, Сингапуру и Шангају. Сваки четврти метро воз светских метроа је „Алстомов”, а компанија је прoизвођач и нове генерације трамваја „citadis”, који су у употреби у 36 земаља у свету.
spatiotecte":l6hyavkz je napisao(la):Da su nam rekli pre par godina da cemo izgraditi most kao ovaj na Adi, svi bi pomislili da je to SF.
Covek koji je osposobio sredstva za UMP i most preko Ade, verujem da moze i da osposobi sredstva za metro.
spatiotecte":324qsnm9 je napisao(la):Da su nam rekli pre par godina da cemo izgraditi most kao ovaj na Adi, svi bi pomislili da je to SF.
Covek koji je osposobio sredstva za UMP i most preko Ade, verujem da moze i da osposobi sredstva za metro.