Šta je novo?

Metro

Свеједно, ставио сам станицу на којој сам први пут овако нешто видео, битно да не постоји теоретска шанса да путник несрећно заврши на шинама.
 
U Pariskom metrou na automatizovanoj liniji 14 na peronima stanicama postoje vrata koja onemogucavaju prilaz kolosecima.

2 razloga:

- ubrzavanje razmene putnika u vozilu posto putnici na peronu znaju tacno gde ce voz stati
- sprecavanje samoubistava koja osim tragicnih posledica za nesrecnike koji najcesce i prezive uzrokuju traume vozacima i blokiraju ceo sistem po pola sata.

800px-Metro_de_Paris_-_Ligne_14_-_Quai.jpg


Iz istih razloga postepeno se isti sistem uvodi na najopterecenijim linijama 1 i 13
images

images


LRT ne moze biti potpuno nezavistan, a to je preduslov za pouzdanost, osim ako se kompletno ogradi sto znaci da pesaci i automobili moraju da prelaze preko ili ispod trase kada im presece put a to bi se pokazalo kao tragican potez u pogledu urbanizma, poput oziljka posred gradskog tkiva.

Metro pod zemlju i mirna backa. :)
 
orion":x25x3v8n je napisao(la):
едит:
Већ су постављани клипови ЛРТ фијаска али није ни тешки метро невинашце, оваквих клипова има на претек
[video]http://www.youtube.com/watch?v=vr2mL7lHR_g&feature=related[/video]
Због тога ако се буде градила подземна станица она треба да изгледа овако некако
[video]http://www.youtube.com/watch?v=xU0ZawxCyMo&feature=related[/video]
Ово у Ст. Петерсбургу је толико одвратно да ја немам речи, стаклено и тачка! :D
 
Meni se ne svidjaju te barijere :) totalno mi metro gubi draž onda, da voz protutnji pored tebe dokle čekaš na stanici. Ako će neko da se ubija može i pod tramvaj da skoči, autobus.... da skoči s'mosta...
 
Када бих ја хтео да се убије, ја бих под метро, а не под оне јадне трамове :cool: :laugh:
 
Не знам о каквој се дражи прича, одлазак под земљу је чиста нужда да не би био колапс на површини, па ако је већ нужда нека буде безбедна.
Слажем се да је стакло лепше, наравно непробојно. Поред тога профили који би носили то стакло не би требало да буду сиве боје већ да буде нека отворенија боја.
 
Bulevar AVNOja je projektovan za podzemne deonice metroa,to je jovin pricao.Od 1983 na ovamo izgradnjom Bloka 24 i ostalih blokova je namerno probijena podzemna regulaciona linija teskog metroa da se ne bi gradio teski metro.Jer projekat da se doradi zbog tih minimalnih izmena trase od po nekoliko metara i pravljenja blagih krivina da se to ispravi.To je jos jedna sabotaza tramvajdzija koji nam unistavaju grad od 1983 na ovamo.I moram priznati da nisam cuo nizasta podmuklije od tada.

Takodje su zeznuli projekat podzemnog metroa garazom pionirski park a to planiraju i podzemnim delom narodnog muzeja koga ce namerno da uguraju gde je planirana metro stanica.

To je juce pricao Jovin i nisam mogao da verujem koliko su doticni prepredeni.

@Barkley Ajde da se slozim,ali ne mora da ga kuje u zvezde i valjda ima covek kicmu i da moze da se nesto promeni od projekata makar malo.Ali ne,sadasnji gradonacelnik radi sve isto kao Nenad Bogdanovic.Kao da je njegov klon a ne drugo ljudsko bice.
 
Vucko, nije mi jasno kako ti kao provereni skeptik imas toliko blanko poverenje u Jovina!? Covek je previse paranoican. Daj molim te, neka tajna tramvajska sekta upravlja gradom vec 30 godina!?

Ja ipak njega razumem, metro je njegovo zivotno delo, njegov najveci projekat, njegova Sikstinska kapela - bio je nadomak njegovog ostvarenja i ostao je kratkih rukava. Ipak, problemi zbog kojih Beograd nije dobio metro su daleko kompleksniji i o njima se moze raspravljati narednih 25 strana.

Onako pojednostavljeno objasnjenje ukratko bi moglo da ide ovako - nakon otvarnja SFRJ usledile su dve decenije ubrzanog i neverovatnog razvoja zemlje (50 i 60 godine), svakako najplodnije dve decenije, najsmelija resenja, najkvalitetniji projekti, najbolji kadrovi na najboljim mestima - kada je rec o Beogradu, jednostavno Branko Pesic. Sedamdesete su vec lagani ulazak u krizu. Prvo imate lokalnu krizu - ekonomsku krizu, politricku krizu, nacionalne tenzije, pocetak konfederalizacije drzave i sveopsta kvarljivosrt sistema - nepotizam, korupcija, losa selekcija kadrova, sto naravno sve dobija mnogo vecu dimenziju u kriznim momentima. Te sedamdesete su pracene i globalnom ekonomskom krizom, najvecom posle drugog svetskog rata do ove danas. Osamdesete su vec opasne godine lutanja, zagrevanje za zavrsni cin devedesetih. Kada je jugoslovenski diktator umro ostavio je ogromnu prazninu iza sebe, bezlicne partijske birokrate su krenule da se otimaju o njegovo nasledje, u zemlji krecu restrikcije struje, redovi za benzin, bonovi itd. Repbulike se ponasaju sve vise kao samostalne drzave, Kosmet tresu demonstracije. Od 1988. do danas nema razloga ni da pominjem sta se sve desavalo, toga se uglavnom i sami secamo. Ipak, mali osvrt na preuzimanje Beograda od strane opozicije 1997. Djindjic jeste bio ambiciozan gradonacelnik, a EU je dosta pomagala gradove koje je drzala opozicija - no, gradska koalicija je bila isuvise nestabilna i brzo se raspala, DS je nogiran iz vlasti, SPS je preko preko republickih institucija bukvalno sabotirao gradsku vlast, a SPO je, s druge strane, grad pretvorio u svoju privatnu knezevinu uz nevidjeni nivo bezobrazne korupcije. Spoljnopoliticka i ekonomska situacija su vam vec dobro poznati, na Kosovu su besneli sukobi, pretnje vojnom intervencijom su bile sve intentzivnije, ekonomija se raspadala, a zemlja je i dalje bila pod brojnim sankcijama. I mi sad u takvim uslovima pricamo o metrou vrednom vise milijardi dolara.

Problem sa Jovinovim metrooom je sto je taj projekat dosao isuvise kasno - da je pokrenut 5-10 godina ranije, sigurno bi se krenulo u njegovu realizaciju - tad je jedna od zemalja u kojoj smo ziveli i imala neke ambicije - od tada je krenulo samo drzanje kofa ispod krova koji prokisnjava. Nisu nikakve "tramvajdzije" zeznule Jovina, zeznula ga je drzava koja je zapocela proces samoubistva. Taj "tramvajdzija" je samo jedan nesretni beznacajni birokrata koji je morao da nadje nacina da objasni Jovinu i gradjanimada od metroa nema nista, da za njega nema dovoljno novca i jos vaznije - da ze metro ne postoji politicka podrska - a svi znamo sta je "politicka podrska" znacila pre 30 godina.

Te price o namernoj izgradnji Bloka 24 da bi se sabotirao metro i sl. su obicne paranoicne gluposti. U tim godinama je doslo do ozbiljnih smanjenja prvobitnih ambicija kada je Novi Beograd u pitanju (kamo centar od SIV-a do Zeleznicke stanice sa svim ministarstvima i institucijama, kamo opera, kamo priobalje itd.). Svi ti naknadni blokovi, sve su to bila iznudjena poluresenja, prilagodjavanje onome sto niko nije smeo naglas da kaze - da drzava propada. Isto vazi i za tramvaj - nije on guran zato sto je neko tamo bio ubedjen da je on bolji od metroa, vec zato sto su raznorazni foteljasi morali da racionalizuju stanje u drzavi koja propada prodajuci jedno iznudjeno poluresenje kao vizionarski projekat "Tramvajem u XXI vek".

Jovin je naivno slatkoreciv i na perverzan nacin ga je lepo slusati - jer jednostavno iz njegovog ugla deluje kao da je izgradnja metroa isuvise laka, samo da nije nekog podzemnog tajnog trmvajskog drustva koje ga sabotira vec tri decenije. Nazalost, realnost je daleko surovija od te "denbraunovske" verzije izgradnje gradske infrastrukture.
 
HJ,

Jovin sigurno preteruje, i sto je stariji, sve vise preteruje - delom zato sto je stariji pa vise lupeta, delom zato sto ga verovatno sve vise i vise nervira sto 1) razvoj grada ide u suprotnom pravcu od onoga sto je on zamislio 70ih, uz sve manje nacina da se taj tok razvoja preokrene i vrati na po njemu ispravni pravac, i 2) zato sto se danas radi na kub ono sto se radilo 80ih tj. nakon sto je Jovin zglajznuo - kratkorocno planiranje, poluresenja, ne razmisljanje na duzi rok - a kapiram da kako covek stari za neke stvari jednostavno vise nema zivaca. I sve je to razumljivo.

Medjutim, pored svega ovoga sto si naveo, i sto je uglavnom sve tacno, mislim da Jovin govori istinu kada kaze da je metro izmedju ostalog zamenjen tramvajem za 21. vek jer su politicari hteli nesto sto moze brzo da se zavrsi u roku mandata, da se vrca presece odmah, da se vidi da su "nesto uradili". Danas je naravno jos gore po tom pitanju kada imamo vise partija i redovne izbore gde svi glasaju i gde se sve fer broji - sami se smejemo tome kako samo krkaju pred izbore projekte itd. Mislim da je jednostavno ipak delom tacno da u Srbiji postoji cesto strah od upustanja u velike i kompleksne projekte (kakav jeste metro) uz opaske "pa nije to bre za nas", "nismo mi za to", "to je bre skupo", "to traje predugo", itd. Mnogi koji donose odluke u toj zemlji su, kako da kazem, ograniceni.

A sto se tice "tramvajskog lobija", mislim da on ipak postoji, samo sto ga naravno Jovin preuvelicava jedno 10 puta :lol: tramvaj za 21. vek je mozda bio iznudjeno resenje, ali arhitekte i inzenjeri umeju da budu sujetna sorta, pa kada se jedanput uhvate za neki projekat kao "svoj", pa makar to bio i tramvaj za 21. vek, drzace se ga ko pijan plota (ili uz manje modifikacije a la Belam) i nece pustiti da im neko pokazuje kako nisu bili u pravu ili kako su napravili veliku gresku. Kao sto Jovinu toliko znaci metro, tako nekom drugom isto toliko znaci "automobilsko-tramvajski koncept".

Za sve ostalo, +
 
Homer Jay":15nxafv9 je napisao(la):
Problem sa Jovinovim metrooom je sto je taj projekat dosao isuvise kasno - da je pokrenut 5-10 godina ranije, sigurno bi se krenulo u njegovu realizaciju - tad je jedna od zemalja u kojoj smo ziveli i imala neke ambicije - od tada je krenulo samo drzanje kofa ispod krova koji prokisnjava. Nisu nikakve "tramvajdzije" zeznule Jovina, zeznula ga je drzava koja je zapocela proces samoubistva. Taj "tramvajdzija" je samo jedan nesretni beznacajni birokrata koji je morao da nadje nacina da objasni Jovinu i gradjanimada od metroa nema nista, da za njega nema dovoljno novca i jos vaznije - da ze metro ne postoji politicka podrska - a svi znamo sta je "politicka podrska" znacila pre 30 godina.
Не би ништа помогло ни 5-10 година раније. Приче о метроу датирају још од пре Првог светског рата, па ипак никоме није пало на памет да у Београду гради метро.
Homer Jay":15nxafv9 je napisao(la):
Isto vazi i za tramvaj - nije on guran zato sto je neko tamo bio ubedjen da je on bolji od metroa, vec zato sto su raznorazni foteljasi morali da racionalizuju stanje u drzavi koja propada prodajuci jedno iznudjeno poluresenje kao vizionarski projekat "Tramvajem u XXI vek".
Наравно. Нико нормалан не може да тврди да је трамвај бољи од метроа. Ипак, ни то што ти тврдиш баш не бих рекао да сасвим стоји. Прикупљена су нека средства за метро из самодоприноса, али су преусмерена за трамвај. Тад је нарочито била изражена нетрпељивост Хрватске и Словеније које нису никад могле да се помире да Београд буде водећи град у Југославији, а на власти у Београду су били њихови послушници, који су спроводили деградацију Београда. Ни данас нисам сигуран (гледајући онај ретардирани ГУП) да неко није у дослуху са њима и да и даље намерно не деградира град..
 
Homer Jay":28k16e7y je napisao(la):
Vucko, nije mi jasno kako ti kao provereni skeptik imas toliko blanko poverenje u Jovina!? Covek je previse paranoican. Daj molim te, neka tajna tramvajska sekta upravlja gradom vec 30 godina!?

Ево ја могу да потврдим све што је Вучко написао.Имам исте информације из прве руке.Ја сам то Вучку писао пре неких 15-20 дана на пм.Ако не верујеш нека ти он проследи мој пм.

Едит: И није исправно ту гарнитуру људи називати трамвајским лобијем јер је то за њих само један од пројеката који имају за циљ стопирање развоја овог града и државе.

Знам да вам то све звучи као теорија завере.И ја бих исто тако мислио да ми је неко од форумаша ово причао пре 20 дана...
 
Ја не знам зашто се оптужују јадни трамваји, јер је суштина у трамвајско аутомобилски против метро концепта. Можда решење треба тражити у томе да одлуке доносе они који се не би возили са гомилом других грађана па да имају и врхунски метро систем а наравно не занимају их ни трамваји.
Сада је ситуација таква да је први концепт победио и дошао је у ту фазу да повратка назад нема и то треба узети у обзир када се дискутује о метроу.
 
Ствар је у томе да никакав повратак не би био потребан да су само испоштовали оно што је испројектовано или новим пројектима испоштовали оно што је већ изграђено као што је тунел код Вука нпр.

Опет кажем,не боре се ови за белам,лрт,трамвај...већ против метроа.
 
Wile E. Coyote":3n06as0a je napisao(la):
Наравно. Нико нормалан не може да тврди да је трамвај бољи од метроа. Ипак, ни то што ти тврдиш баш не бих рекао да сасвим стоји. Прикупљена су нека средства за метро из самодоприноса, али су преусмерена за трамвај. Тад је нарочито била изражена нетрпељивост Хрватске и Словеније које нису никад могле да се помире да Београд буде водећи град у Југославији, а на власти у Београду су били њихови послушници, који су спроводили деградацију Београда. Ни данас нисам сигуран (гледајући онај ретардирани ГУП) да неко није у дослуху са њима и да и даље намерно не деградира град..

Ja ovo znam usmeno, neko je bio upucen u pravljenje strategije razvoja grada/GUPa odma iza 2000. mi je rekao kako se racunalo na to da ce za 20 godina broj stanovnika u Beogradu da opadne za 300.000 (ili 500.000, ne mogu vise da se setim tacno). Navodni razlog za ovu predpostavku bio je predpostavljen rast regionalnih centara, tj. drugih vecih gradova po zemlji. Ne znam da li neko moze da iskopa relevantnu studiju pa da vidi da li je to zaista tako. Mada u prilog tome ide Alimpiceva izjava o Belamu od pre koju godinu, kada je rekaod da se kada je pravljen GUP/studija za LRT racunalo da se broj automobila u gradu dugorocno nece povecavati.
 
Delija":2vm56m75 je napisao(la):
Ствар је у томе да никакав повратак не би био потребан да су само испоштовали оно што је испројектовано или новим пројектима испоштовали оно што је већ изграђено као што је тунел код Вука нпр.

Опет кажем,не боре се ови за белам,лрт,трамвај...већ против метроа.

Upravo.Vec su hazard,drug Njile i delija odgovorili.

Jovin preteruje sa lrt lobijem,to nije nikakav lobi vec kratkovidost i samozivost politicara koji su tada a i sada vladali i kojima je jedino vazno da se uradi nesto za vreme njihovog mandata ili jos dok su aktuelni u politici a ne za 10tak godina kada budu istorija.

Juce je Jovin fino pricao i nije bilo nikakvih prica o lrtu i lobiju vec samo kao sto delija kaze borbi protiv metroa jer je skup,a sto najvise smeta politicarima sto ne moze da se uradi za 3-4 godine.

Zanimljivo je da je danas u blicu bila vest o metrou,i sa strane stoji vest na ivici strane o dodeli priznanja Jovinu,i kako ga nazivaju ocem Beogradskog metroa.Naveli su novinari da metro nije gradjen zbog kratkovidosti politicara,ratova i svetske ekonomske krize.I kako ce sada posle 3 decenije ipak Jovin doziveti da se napravi metro.

Bas danas u resavskoj regularno iduci caf je napravio guzvu jer zauzme celu stnaicu kod SKC-a,stvarno tramvaju niej mesto tamo.A vozih se i prvi put do rakovice 3kom inspirisan pricom Jovina od juce i tim vajnim samoupravljacima koji su hteli da radna klasa ima tramvaj a burzuji u centru da voze kola.To je bio taj populizam 1980tih posle smrti tita,toboze neka briga za obican narod i.t.d.

U rajicevoj ce se ispod trznog centra-hotela graditi 800 garaznih parking mesta.Ovaj grad je pravljen po meri automobila i tako ce biti.Zpaitam se kako su uopste uspeli knez mihajlovu 1988 da pretvore u pesacku zonu...A to je isto radio Jovin,a to je sve prva faza metroa i pesacka zona u centru bez ulaska za motorna vozila...
 
Wile E. Coyote":26wnrvsw je napisao(la):
Наравно. Нико нормалан не може да тврди да је трамвај бољи од метроа. Ипак, ни то што ти тврдиш баш не бих рекао да сасвим стоји. Прикупљена су нека средства за метро из самодоприноса, али су преусмерена за трамвај. Тад је нарочито била изражена нетрпељивост Хрватске и Словеније које нису никад могле да се помире да Београд буде водећи град у Југославији, а на власти у Београду су били њихови послушници, који су спроводили деградацију Београда.Ни данас нисам сигуран (гледајући онај ретардирани ГУП) да неко није у дослуху са њима и да и даље намерно не деградира град.

Погледај ко нам је радио гуп 2021 па ће ти све бити јасно.

hazard":26wnrvsw je napisao(la):
Ja ovo znam usmeno, neko je bio upucen u pravljenje strategije razvoja grada/GUPa odma iza 2000. mi je rekao kako se racunalo na to da ce za 20 godina broj stanovnika u Beogradu da opadne za 300.000 (ili 500.000,ne mogu vise da se setim tacno). Navodni razlog za ovu predpostavku bio je predpostavljen rast regionalnih centara, tj. drugih vecih gradova po zemlji. Ne znam da li neko moze da iskopa relevantnu studiju pa da vidi da li je to zaista tako. Mada u prilog tome ide Alimpiceva izjava o Belamu od pre koju godinu, kada je rekaod da se kada je pravljen GUP/studija za LRT racunalo da se broj automobila u gradu dugorocno nece povecavati.

Дакле неко је предвидео демографску катастрофу Србима и на основу тога "планирао" развој града.Нисам случајно баш овде "троловао" са причом о демографији.На жалост, то предвиђање ће се и остварити али кроз више деценија под условом да се ништа не промени у овој држави.

vucko":26wnrvsw je napisao(la):
Juce je Jovin fino pricao i nije bilo nikakvih prica o lrtu i lobiju vec samo kao sto delija kaze borbi protiv metroa jer je skup,a sto najvise smeta politicarima sto ne moze da se uradi za 3-4 godine.

Пројекат из 76е је предвиђао градњу само прве трасе током 9 година.А знамо где је тад била СФРЈ а где данас СРБ.Ово је шарена лажа.Ови неће моћи ни лрт да заврше за толико.


vucko":26wnrvsw je napisao(la):
U rajicevoj ce se ispod trznog centra-hotela graditi 800 garaznih parking mesta.Ovaj grad je pravljen po meri automobila i tako ce biti.Zpaitam se kako su uopste uspeli knez mihajlovu 1988 da pretvore u pesacku zonu...A to je isto radio Jovin,a to je sve prva faza metroa i pesacka zona u centru bez ulaska za motorna vozila...

Не знам да ли сам већ овде писао о томе али пројекат из 76е је предвиђао подземне гараже у склопу сваке важније метро станице. :)
 
hazard":1xv1ppwn je napisao(la):
Ja ovo znam usmeno, neko je bio upucen u pravljenje strategije razvoja grada/GUPa odma iza 2000. mi je rekao kako se racunalo na to da ce za 20 godina broj stanovnika u Beogradu da opadne za 300.000 (ili 500.000, ne mogu vise da se setim tacno). Navodni razlog za ovu predpostavku bio je predpostavljen rast regionalnih centara, tj. drugih vecih gradova po zemlji. Ne znam da li neko moze da iskopa relevantnu studiju pa da vidi da li je to zaista tako. Mada u prilog tome ide Alimpiceva izjava o Belamu od pre koju godinu, kada je rekaod da se kada je pravljen GUP/studija za LRT racunalo da se broj automobila u gradu dugorocno nece povecavati.
Без обзира, и да је пао број становника чак и за 500.000, то би и даље било охо-хо преко милион. Онај ко може доћи на идеју да ту није потребан метро, него ЛРТ је, најблаже речено, злонамеран (наравно, не мислим на тебе, него на ЛРТ/трамвајски лоби). А свакако, кад се видело да ће се број аутомобила ипак повећавати, требало је и то узети у обзир. И тај идиотски ГУП није прављен јуче.
vucko":1xv1ppwn je napisao(la):
Zpaitam se kako su uopste uspeli knez mihajlovu 1988 da pretvore u pesacku zonu...
Можда због самита несврстаних, одржаног 1989? Метро свакако с тим нема благе везе.
Delija":1xv1ppwn je napisao(la):
Погледај ко нам је радио гуп 2021 па ће ти све бити јасно.
Ко је тај ретард? Чиме се бавио?
 
Јовинов план није саботиран на Новом Београду. Траса кроз средине блокова 24, 25 и 42 је само померена на булевар Антифашистичке борбе. Чак су и нове зграде у боковима 22 и 25 постављене тако да не прекидају трасу. Слично је и у блоковима 1 и 2.

metrotrasablokovi2225.jpg
 
Wile E. Coyote":10krdh9z je napisao(la):
Метро свакако с тим нема благе везе.

Заправо у директној је вези.Протеривање колског саобраћаја из центра града је по правилу везано за развој метро система.


Wile E. Coyote":10krdh9z je napisao(la):
Ко је тај ретард? Чиме се бавио?

МИОДРАГ БРАЦА ФЕРЕНЧАК (1943, Златар, Хрватска). Генерални план Београда 2021.
године. Размера 1:20 000 са повећаним нивоом уопштавања приказа пре свега због своје величине и организације града.
Објављен у Сл.листу града Београда 15. X 2003. године.
 
Delija":3u3ydzll je napisao(la):
Wile E. Coyote":3u3ydzll je napisao(la):
Метро свакако с тим нема благе везе.

Заправо у директној је вези.Протеривање колског саобраћаја из центра града је по правилу везано за развој метро система.
У овом случају не. 1988. Је увелико био трамвајски лоби на власти. Други мотив је у питању, који се сасвим случајно поклопио са предусловом метроа.
Delija":3u3ydzll je napisao(la):
МИОДРАГ БРАЦА ФЕРЕНЧАК (1943, Златар, Хрватска). Генерални план Београда 2021.
Аух, јеботе! :shok:
 
Wile E. Coyote":252j451d je napisao(la):
У овом случају не. 1988. Је увелико био трамвајски лоби на власти. Други мотив је у питању, који се сасвим случајно поклопио са предусловом метроа.

Само што "трамвајски" лоби тада још није ушао у све поре институција које су одлучивале о развоју града.
 
Јеси ли сигуран? 1983. су сахранили метро за сва времена. Ово је ипак било после тога.
 
Vrh