Šta je novo?

Metro

Monorail bi u Beogradu više odgovarao na tangentualnim, manje opterećenim pravcima, npr. Zemun-Bežanijska Kosa-Blokovi--Čukarica
 
Ma da, niko se još nije dosetio u predizbornoj kampanji da nam ponudi maglev ;)
Top lista ponude biračima;
1.Metro (svih 5 linja) 6 Gratis!.. :p
2.Kula od 480 i kusur metara ,(mogućnost parkiranja ferarija) :|
3.Teslin toranj (samo što nije ,(ali neznaju gde da ga smeste) :p
4.Prokop..(ne znaju koji projekt da odaberu,kažu svi su im lepi) :kafa:
5.Obilaznica (sada se pitaju zašto bi nas svi obilazili) :/
6.Mostovi..(kažu treba još..ali ponestalo mesta na Savi..) :(
6.
7.
8.
Slobod dodajte..
 
Wile E. Coyote":3841upuo je napisao(la):
Да није то прекратак потез? Цела деоница (евентуално СУ)-НС-БГ-КГ-НИ-(евентуално ЛЕ) би можда још и имала смисла.
Arnorian":3841upuo je napisao(la):
Маглев се показао као врло неисплатив у односу на конвенционалну железницу. И она линија која постоји у Шангхају је била ствар престижа земље која не зна шта ће да девизама.

Ali u odnosu na avion?
Odavno navijam za Dunavski maglev BBB: Bec-Budimpesta-Beograd, sipovi i stubovi u ravnici i eto nas u Becu za 2h30
Moze i Savski maglev "Bratstvo i Jedinstvo" Ljubljana-Zageb-Beograd...

back to topic

Spanci su pokazali kako brze i jeftinije napraviti metro sistem: standardizacija!
Identicni tuneli, identicne stanice, identicni vozovi koji se spajaju u parove radi povecanja kapaciteta, i razvoj domace tehnologije i umeca.

Isti princip kao i low-cost avio kompanije: celokupna flota sa jednim ili dva modela aviona: ista obuka za pilote i posadu, lakse odrzavanje (rezervni delovi)

Tako treba i kod nas, odabere se jedna tehnologija za duboke tunele (krtica) i jedna za cut and cover, obuce se ekipe i napred! pa dokle stignu. Prva ekipa uci drugu koja uci trecu a onda ona prva ekipa ode da pravi metro u Tripoliju i unovci se steceno znanje.
Odaberu se pouzdane garniture koje mogu da se spajaju 2+2+2+2 ili 4+4 i tako prilagode potrebama linija. Mogle bi cak da budu iste za metro i bg:voz.

Standardizovati i pojednostaviti, bez nepotrebne sminke, metro je prevozni sistem isto kao autobusi a ne sportski auto za paradiranje.
 
Шангхајски маглев је коштао 44 милона долара по километру, али је права цена вероватно већа. Маглев је изузетно је скуп јер "шине" нису пасивне као код обичног воза, већ активне, па су и изградња и одржавање драстично скупљи. ТЖВ-у би требало и мање од 2 и по сата од Београда до Беча.
 
Beograd - Bec je nekih 615 km
TGV ako ima svoju maksimalnu prosecnu brzinu iz Francuske 280 km/h, pokriva ovu relaciju sa 2 sata i 20 minuta
proverena tehnologija, sve radi sve se zna
 
Drustvo arhitekata sutra u 19h u gradskoj biblioteci dodeljuje nagradu za zivotno delo arhitekti Branislavu Jovinu.Ko zeli neka dodje.slobodan je ulaz.

Ja cu licno da pokusam da saznam njegovo misljenje konkretno o ovom dilu sa francuzima o metrou.
 
@Čestitke Jovinu u svakom slučaju...njegovi projekti neće biti zaboravljeni.. :kk:
@Zidar,mnogo toga što si naveo bi se moglo iskoristiti,mi imamo sposobne građevinare koji bi za kratko vreme ovladali najnovijom tehnologijom gradnje,primeri su brojni od završenog mosta kod Beške,Ade,Novome Sadu,Tornju na Avali,Vukov Spomeniku.. :kafa:
 
hazard":3ibegf4s je napisao(la):
Beograd - Bec je nekih 615 km
TGV ako ima svoju maksimalnu prosecnu brzinu iz Francuske 280 km/h, pokriva ovu relaciju sa 2 sata i 20 minuta
proverena tehnologija, sve radi sve se zna

Ma da ide i "samo" 200 to je oko 3 sata. Kad uzmes u obzir drndanje od grada do aerodroma, cekiranje, let, cekanje prtljaga (ako ti ga ne izgube), pa ponovo transfer do grada opet, puno, puno zgodnije od aviona.

Da Beograd izgradi terminal na aerodromu (znaci da vozovi staju tu, NBgd, i Prokop), mogao bi postati zesci regionalni HUB jer bi njemu uz Srbiju gravitirala i istocna Hrvatska, juzna Madjarska, zapadna Rumunija, a verovatno bi i puno Bugara i Makedonaca na voz do aerodroma pa onda let za severnu Ameriku, i druge dalje destinacije. To koju lokaciju Beograd ima nije normalno, prirodni centar jugoistocne Evrope.

Beograd - Sofija i Beograd - Skoplje oko 330 km - 1h 40 min cak i "sporim" TGVom od 200 km/h

Beograd - Budimpesta i Beograd - Zagreb manje od 400 km, znaci manje od 2 sata cak i sporim TGVom

Ako ga ubrzas na 250, onda manje od 1h 20 min do Sofije i Skoplja i manje od 1h i 40 min do Budimpeste i Zagreba. Da se Nis, Novi Sad, i Beograd prakticno stapaju u jedan grad da ne govorim.

A tek koliko bi onda grad mogao postati destinacija za provod, vikend, i razna desavanja da ne govorim. Beograd - Ljubljana 535 km, znaci samo nesto malo vise od 2 sata brzim a 2 sata i 40 minuta sporim TGVom. Slovenci bi mogli 'ladno u provod na jednu noc ili na koncert.

No dobro, izvinite za zesci off, nisam mogao da se suzdrzim... :rolleyes:
 
хехе, мој имењаче, свесни смо сви свега тога, само је проблем што ови који управљају овом земљом тога нису свесни
 
A ja nešto nisam siguran da ste vi svesni koliko košta TGV.

Mi ne možemo običnu prugu da održimo na brzini od 120 km/h jer nema dovoljno para (između ostalog).
 
Tako je vucko :) Ne samo sto je to (pre)skupo za izgradnju i održavanje nego i sama eksplatacija tog sistema je užasno skupa. Koliko je samo karta za te vozove? Skuplja nego da se ide komercijalnim avio kompanijama a da ne govorim o low cost. Zato bi bio prezadovoljan vozovima koji idu 120-140km/h i klasinim metroom u Beogradu od jedno 20km i 20stak stanica :)
 
JohnyBgood":1a8zllpb je napisao(la):
Da Beograd izgradi terminal na aerodromu (znaci da vozovi staju tu, NBgd, i Prokop), mogao bi postati zesci regionalni HUB jer bi njemu uz Srbiju gravitirala i istocna Hrvatska, juzna Madjarska, zapadna Rumunija,


Pitam se ja kako niko, osim Srba ne vidi da je Beograd centar regiona i da nam jug Mađarske gravitira, ma i celi univerzum.

Samo treba nesretnicima iz Segedina objasniti da je glupo ići u Budimpeštu, koja je celih 170km udaljena, jer im je mnogo bliže da dođu u Beograd koji je samo tričavih 220km udaljen od Segedina tj samo 30% više.

A ne znam i što idu na taj aerodrom u Budimpešti koji je katastrofa, sa mizernim prometom od 8,5 miliona putnika spram Surčinskih 2,7mil.

No, ipak ima nade da će stanovništvo na Jugu Mađarske shvatiti da je Beograd centar univerzuma.
Čujem da prate redovno BeoBulid, a posebno temu o metrou i sa nestrpljenjem očekuju završetak svih realnih projekata o kojima se na ovoj temi razgovara.


Usput čuo sam da su oduševljeni što se ovde niko ne smara sa sitnim detaljima u planovima

Poput recimo cene TGV ili pitanja

Da li bi Hrvati hteli da prave TGV prema Srbiji?
Da li bi Mađari hteli to?
Što bi to uopšte radili?



Ljudi da li vi gledate nešto drugo osim mape Beograda?
Prosto ne mogu da verujem, da neko ko iole gleda kartu Evrope može da veruje u priču o Beogradu kao velikom centru sa extra položajem?


Da li vam je nekad palo na pamet zašto se puno gasovoda ukršta u Mađarskoj, zašto će i južni tok ići u Mađarsku?
Da li ste nekad vozili autoputevima kroz Mađarsku i videli obim saobraćaja na njima?

Da li ste primetili, kad se Rumuni u blizini Segedina, odvoje sa autoputa i ostane saobraćaj samo prema Srbiji, koliko je on mizeran i gotovo nepostojeći?
 
Bumbiću majstore.

Jedino mesto gde Beograd stvarno jeste nezaobilazan jeste rečni saobraćaj, jer reka ne može da se izmesti tek tako. A mi to ne koristimo.

Ima dovoljno stvari za maštanje i oko samog metroa, na čijoj smo temi, nema potrebe da se gađamo stvarima koje mnogo bogatije zemlje ne uvode, niti planiraju za još duži niz godina.
 
Pogledaj kartu Evrope
http://www.eurail.com/sites/all/files/eurail.com/downloads/eurail-map-2011.pdf
i uocices par stvari.

(1) Mreza brzih pruga se odavno iz Francuske prelila na ostatak Evrope i vec ide i do Budimpeste. Da li ti zaista verujes da ce se taj proces tu zavrsiti? I svi znaju da je TGV skup, ali je takodje istina da se cena drasticno povecava kad krenes da guras te limite od preko 200 km/h. Upravo zato sam bazirao pricu na nekoj realisticnijoj brzini, da ne pricam da bi 150-175 bilo sasvim izvodljivo kad bi se htelo i manje kraduckalo. Uostalom vozovi u Hrvatskoj vec sada idu sasvim pristojnim brzinama, da, cak i prema Srbiji! I samo je pitanje dana kad ce ih oni i dalje modernizovati, ne radi nas nego radi njihove Slavonije, a Vinkovci su onda na samo par kilometara od nase granice. Ne verujem da ce jos dugo, dugo na Balkanu vozovi ici 250, ali 170ak bi mogli, pogotovo kroz vojvodjansku i slavonsku ravnicu, a i dolinom Morave.

(2) Budimpesti kao aerodromu prirodno gravitira dosta mala regija zbog blizine Beca a Beogradu ipak veca i sa vise stanovnistva zbog UDALJENOSTI gradova slicne velicine i velikih aerodroma. To nema NIKAKVE veze sa time koliko naftovoda i gasovoda ide kroz Madjarsku. Uostalom svaki put kad sletim u Surcin uvek vidim GOMILU osijeckih registracija. Hmmmm, otkud TO?

Naravno, PUNO SMO ZAOSTALI, i aerodrom je po prometu puno iza budimpestanskog ali nam cak i u ovoj kuratoj ekonomskoj situaciji promet raste jako velikom brzinom. A zaostajemo zbog toga sto smo jos uvek ekonomska nedodjija, pre svega zahvaljujuci ovim ekspertnim reketasima na vlasti. I zbog toga sto nismo nikakva turisticka destinacija, i sto nam je JAT tu gde je, i sto smo zemlja u kojoj ti vise i za pilotiranje treba politicka veza a ne dozvola (!), a i to smo opet zbog ovih ekspertnih lopova na vlasti. Da vec jednom prestanemo sami sebe da saplicemo, promet na beogradskom aerodromu bi jos brze rastao. Uzgred, i Amerikanci se slazu, pogledaj velicinu ambasade koju grade u Beogradu :rolleyes:

Uzgred Segedin, - Beograd je 213 kilometara a do Surcina je manje i od toga.
http://distancecalculator.himmera.c...ade_to_szeged_between_road_direction-285.html
A to je to, da mozes na jedan brzi voz koji ide blizu 200ak km/h i da sidjes direktno na aerodromu, ta razlika od 40ak km je bukvalno 12-15 MINUTA, jos ako ti je tu transfer zgodniji nego u Budimpesti i ta razlika se potire. To je vec nivo na kome normalan covek krece da gleda povoljnost rasporeda i cene i DEO pocinje da se odlucuje za vezu B. O ljudima iz Vinkovaca, Osijeka, cak i Slavonskog Broda da i ne govorim. A ovima iz Temisvara i Arada daj samo pristojan put i sa njima je isti slucaj.
 
Johnny, mnogo tu drugih stvari treba da se poklopi pre svega toga.

Nemamo povoljnost cene u odnosu na aerodrome u okruženju, a u odnosu na neke ni naročito dobar raspored.
Nemamo skoro ništa od početnih uslova za takvu prugu.
Nemamo ni prugu od Beograda do Surčina.
Nemamo dovoljno ljudi koji bi bili spremni da plate bitno više od standardne usluge. Još pamtim kako sam pre nekoliko godina kao student bio spreman da čekam putnički voz koji ide 45 minuta do sat vremena duže da bih uštedeo 100 dinara. Brza pruga košta, mnogo brza pruga mnogo košta, i ne vidim način da postane isplativa tek tako u zemlji sa ovakvim standardom. Nema baš toliko stranaca koji jedva čekaju da dođu ovde.
Jedino što imamo je granica ka svim susednim državama, a već za par godina neće biti granice od Osijeka do Budimpešte.

Lepo zvuči sve to što pričaš i bilo bi više nego sjajno, ali mi imamo mnoogo prečih stvari od tako nečega. Recimo normalnu regularnu prugu i metro.
 
medjutim":3md0zsn4 je napisao(la):
Johnny, mnogo tu drugih stvari treba da se poklopi pre svega toga.

Nemamo povoljnost cene u odnosu na aerodrome u okruženju, a u odnosu na neke ni naročito dobar raspored.
Nemamo skoro ništa od početnih uslova za takvu prugu.
Nemamo ni prugu od Beograda do Surčina.
Nemamo dovoljno ljudi koji bi bili spremni da plate bitno više od standardne usluge. Još pamtim kako sam pre nekoliko godina kao student bio spreman da čekam putnički voz koji ide 45 minuta do sat vremena duže da bih uštedeo 100 dinara. Brza pruga košta, mnogo brza pruga mnogo košta, i ne vidim način da postane isplativa tek tako u zemlji sa ovakvim standardom. Nema baš toliko stranaca koji jedva čekaju da dođu ovde.
Jedino što imamo je granica ka svim susednim državama, a već za par godina neće biti granice od Osijeka do Budimpešte.

Lepo zvuči sve to što pričaš i bilo bi više nego sjajno, ali mi imamo mnoogo prečih stvari od tako nečega. Recimo normalnu regularnu prugu i metro.

To sve naravno sve stoji, pa i ja sam sam osuo po nasim reketasima na vlasti zbog kojih ova privreda i zemlja nikako da se dignu. Sada vec decenijama. Pa mi jos nismo dostigli ni predratni nivo industrijske proizvodnje. No to naravno ne menja cinjenicu da Beograd ima dobar polozaj i da bi puno toga mogao, ne u nekim idealnim, nego u samo kako-tako NORMALNIM uslovima. Samo sam to hteo da kazem i nema nikakve potrebe da se imputira kako "ljudi u Segedinu nikako da shvate da je Beograd centar sveta".
 
Само за spatiotecte-у

Beograd - popisanih 1 731 425 - stalno naseljenih 1 639 121

Дакле "раст" за 9 година је невероватних 16.000. У реалности,ово је огроман пад када се узме у обзир да се у град годишње усели 30-50.000 људи.Као што сам већ рекао,ускоро неће бити младих људи да се усељава у овај град а онда ће нас све поклопити реалност.Па тако и тај "препорођени" НБГ има 5.700 људи мање.

Сад се сви питате зашто ово пишем на овој теми.Е па зато што ће нам,дугорочно гледано, ЛРТ бити сасвим довољан. :notok:
 
@Delija

Izvor ove informacije?

Ako je nama sasvim dovoljan LRT onda je Sofiji dovoljan Trolejbus... :rolleyes:
 
problem u tom razmišljanju je što je Beogradu trebao metro i sa milion stanovnika.

Nije da sad nama treba preko 2 miliona da bi nam zatrebao metro..
 
@Делија, поједностављено гледаш на ствари. Тема је доста широка, само ћу да наведем пар аргумената:

Тих 1,7 милиона становника је више него довољно за метро систем. Поред њих, Београду гравитира сигурно још барем сто хиљада људи. Развојем везе са Новим Садом, тај број ће се вишеструко увећати. На шта би личило да успемо да ефикасно повежемо два највећа града у земљи и још гомилу мањих или већих места у околини, а да у самом БГ-у влада хаос?

Још не знамо како се променила старосна структура становништва у Београду, али мислим да се знатно повећало учешће млађих од 65 у односу на старије од те границе (супротно од стања у земљи у целини). Сам си навео колико се људи усељава у БГ годишње, већина њих долази због школе, факса или посла - расте удео оних који су активни, покретљивији и којима треба бољи транспорт. Такође, за очекивати је да се и старији људи делом повлаче на село или у мање средине.

О будућим кретањима можемо само да нагађамо, у суштини зависиће од економске ситуације. Не желим да не лицитирам сад неким катастрофичним сценаријима, јер у том случају неће нам требати ни бицикл, него да претпоставимо развој Србије, што је уосталом и услов да бисмо имали од чега да финансирамо и развој саобраћајне мреже. Није тајна да је земља у целини у демографски лошој ситуацији, али развој економије би сигурно појачао и миграцију из окружења. Одавно је јасно да ће Србија морати да ''увози'' радну снагу, многе анализе су то показале. Тешко је очекивати да ће број становника опадати у Београду у сваком од тих позитивних сценарија.

Дакле, метро мора да буде део ''светле будућности''. :)
 
Delija":109i7zer je napisao(la):
Само за spatiotecte-у

Beograd - popisanih 1 731 425 - stalno naseljenih 1 639 121

Дакле "раст" за 9 година је невероватних 16.000. У реалности,ово је огроман пад када се узме у обзир да се у град годишње усели 30-50.000 људи.Као што сам већ рекао,ускоро неће бити младих људи да се усељава у овај град а онда ће нас све поклопити реалност.Па тако и тај "препорођени" НБГ има 5.700 људи мање.

Сад се сви питате зашто ово пишем на овој теми.Е па зато што ће нам,дугорочно гледано, ЛРТ бити сасвим довољан. :notok:

Evo da dodam ipak preciznije informacije:

Broj popisanih je irelevantan jer se odnosi na broj popunjenih listića, ali je objavljen jer se do njega prvo dolazi
Stalan broj stanovnika u administrativnom području Beograd: 1,639,121
Broj stanovnika naseljenog mesta Beograd: 1,135,502
 
GOJE":30hjd7wz je napisao(la):
Delija":30hjd7wz je napisao(la):
Само за spatiotecte-у

Beograd - popisanih 1 731 425 - stalno naseljenih 1 639 121

Дакле "раст" за 9 година је невероватних 16.000. У реалности,ово је огроман пад када се узме у обзир да се у град годишње усели 30-50.000 људи.Као што сам већ рекао,ускоро неће бити младих људи да се усељава у овај град а онда ће нас све поклопити реалност.Па тако и тај "препорођени" НБГ има 5.700 људи мање.

Сад се сви питате зашто ово пишем на овој теми.Е па зато што ће нам,дугорочно гледано, ЛРТ бити сасвим довољан. :notok:

Evo da dodam ipak preciznije informacije sa popisa 2011:

Broj popisanih je irelevantan jer se odnosi na broj popunjenih listića, ali je objavljen jer se do njega prvo dolazi
Stalan broj stanovnika u administrativnom području Beograd: 1,639,121
Broj stanovnika naseljenog mesta Beograd (tzv. City Limits): 1,135,502
 
Vrh