Šta je novo?

Metro

Kasne sa isplatama uveliko i sa onima sa kojima su postigli dogovor.
 
Ono kad otkriješ, opet, da čak i jedno tropsko raspalo geto ostrvo Dominikanska republika ima metro a tvoj grad nema...

Metro-de-Santo-Domingo-El-Caribe-e1622640085450.jpg


gun-to-my-head-gun-to-head.gif


Doduše, zato jeste istina da oni imaju neke od najgorih i najvećih getoa na svetu, a u Srbiji to ipak nemamo, kakvi god da smo... Ali ipak... Sramota je malo da oni imaju 2 linije metroa a mi nemamo ni 100 metara prokopanog tunela.

Dobro, bar imamo najskuplji i najmegalomanskiji železnički čvor na svetu.
 
Veoma smo daleko od toga da imamo najskuplji i najmegalomanskiji železnički čvor na svetu.
Sa samo 3 kraka u centralnoj zoni on je zapravo minijaturan.
 
Za naše potrebe, kapacitet i mogućnosti, definitivno je jedan od najskupljih i najmegalomanskijih.

I opet nije gotov ni posle pola veka.
 
Današnje najsvežije informacije za moju zgradu:

3-4 stanara prihvatilo ponudu od strane Gradske direkcije za gradsko građevinsko (procenu radio Gradski zavod za veštačenje).

Većina stanara izjavilo žalbu i čeka dalji rasplet događaja.

Ako se većina odluči i na vanparnično, i ovu narednu zimu ćemo provesti u zgradi, bez daljeg pomaka za ovaj deo gde dolazi krtica.

Planirano je bilo da zgrada bude porušena do 1 novembra. Od toga nema ništa po svemu sudeći.

Dobio sam ponudu i za moje stanove i izjavljujem žalbu ovih dana.
O kojem delu grada je reč?
 
Ono kad otkriješ, opet, da čak i jedno tropsko raspalo geto ostrvo Dominikanska republika ima metro a tvoj grad nema...

Metro-de-Santo-Domingo-El-Caribe-e1622640085450.jpg


gun-to-my-head-gun-to-head.gif


Doduše, zato jeste istina da oni imaju neke od najgorih i najvećih getoa na svetu, a u Srbiji to ipak nemamo, kakvi god da smo... Ali ipak... Sramota je malo da oni imaju 2 linije metroa a mi nemamo ni 100 metara prokopanog tunela.

Dobro, bar imamo najskuplji i najmegalomanskiji železnički čvor na svetu.
Podugačak je spisak svih prosjačkih trećesvetskih geta koja su dočekala metro pre Beograda, a po svemu sudeći i onih koji će ga tek dočekati.

Ali Santo Domingo, Panama Siti, Manila, Lagos, Abudža, Adis Abeba, Daka, Palembang zato nemaju.........ekspo delfinarijum i jedan od 5 najskupljih stadiona na svetu 🤡 🤡 🤡 5:0 za Srbiju, ekonomskim tigrovima ne treba javni prevoz, samo skok u budućnost!
 
A Jelanča u nekom svom filmu u kome se teši da su propale Katice, Divazi i RVRovi, svi stari 50 i više godina dostojna zamena za metro.
 
Imamo skupo plaćen čvor koji ne koristimo kako treba. A bukvalno su minimalna ulaganja u odnosu na šta se baca sve novac, a benefiti su skoro pa slični metrou. Za prigrad bi to bila revolucija. Aliii ništa. Čekamo promenu vlasti pa možda nešto i krene
 
Nema para, otišlo na gluposti. Između ostalog i na megalomanski nedovršeni čvor.


Čvor je bio potreban, kao što mislim da je i stari bio potreban kao dobra sinergija novom.
Koliko novi čvor znači može se i videti po današnjoj organizaciji saobraćaja koja ne bi bila moguća čak i da je stari ostao.

Finansiranje za železnički čvor je bilo lakše obezbediti, jer je po hijerarhiji bitnosti bio iznad metroa, na kraju krajeva bio je bitan i za ceo JŽ, ne samo za ŽTP Beograd.
Metro je bio Gradski projekat i dizefirkacija izvora finansiranja je bila dosta uža od onog za čvor.
Čvor nije megalomski, po svojoj strukturi poprilično jednostavan sistem, sa samo jednom "dubokom" stanicom, gde je moglo izbegli su se veliki troškovi.
Neke stvari jesu za diskusiju, nije svakako najsrećnije rešenje, ali daleko je od promašaja, Previše su ovo komplikovane teme da bi se stvari banalizovale.

Što se tiče metroa, podržavam plan Lakog metroa, za koji smatram da je najrealniji za Beograd u trenutnoj situaciji.
 
Sve je to išlo iz istog buždeta, kao što ide i sada. Da, bilo je malo teže nego sad jer je bila ozbiljnija država i uz to su bile i druge republike. Ali isto kao i danas, i tada je sve išlo iz istog budžeta i istih krugova politike i moći.

A nije problem menjanje ili dopuna starog čvora novim, problem je ovaj ovakav čvor, ova megalomanska varijanta koja je izabrana.

Samo na Prokop je do sada utrošeno bar 300 miliona evra, ako ne i više. Ali bar 300 je sigurno.

A isti taj Prokop, odnosno ova varijanta, je skenyala i metro jer je onim idiotskim kasetama uslovila da metro ide u greben ispod KCS pod pravim uglom što je van pameti. Takođe je zauzela mesta za metro stanice na Autokomandi i kod Vukovog spomenika.

Okačiću ovih dana na temi o Prokopu ilustraciju kako je sve moglo mnogo lakše i jeftinije, na nesreću i neodobravanje svih koji misle lepo o ovoj varijanti BG čvora (a stvara se pravi mali kult na toj temi, samo još ikone Savu Janjiću nisu počele da se prave).
 
Što se tiče metroa, podržavam plan Lakog metroa, za koji smatram da je najrealniji za Beograd u trenutnoj situaciji.
Laki "metro" ili LRT imamo odavno, na Novom Beogradu, u Vojvode Stepe, Pariskoj, Karađorđevoj, Nemanjinoj, Savskoj, duž Sajma i većeg dela BKA. Imali smo i do Kneževca pre Vesićevog i Gangulinog urbicida. Nije nam od preterane pomoći niti je održivo rešenje za grad ove veličine, zato nam pored njega treba i "teški" metro. A LRT bi bukvalno preporodio Novi Sad i Niš, u Nišu već imamo oslobođen nezavisni koridor od glavne železničke stanice pa sve do Banje. Samo potpuni moroni bi na toj trasi umesto LRT-a gradili bulevar ili niški Linijski Park.
 
Poslednja izmena:
Što se tiče metroa danas, da mi neko da upravljanje Beogradom ovde i sada, i sve i da pare nisu problem i da ih imam beskonačno (a mi ih nemamo), ne bih znao odakle da počnem. Jer je ceo grad toliko usran i obogaljen sa 100 godina slepila i srbovanja (srpska posla, taborenje i otaljavanje) da bih najpre morao da potrošim 20 godina na saniranje svih svinjarija od ranije pa tek onda da počnem da pravim novi, smislen metro.

P.S.
Ovo nije železnička stanica, ovo je aerodrom
prokop-iz-vazduha-jpg.106471

I opet ni sad kad je dovršena kao takva, opet nije funkcionalno kompletna i sveobuhvatna.

Zato što je deo šenutog i promašenog megalomanskog plana.
 
Poslednja izmena:
Својевремено замишљена као главна железничка станица главног града државе од 20 милиона становника, данас и даље недовршена и саобраћајно лоше повезана станица главног града државе од 6,5 милиона становника.
Нови чвор је био неопходан и гледано чак и из данашње перспективе ништа осим, можда, Прокопа, ту није мегаломански.
Нови чвор решио је проблеме везано за стари чвор који јесу постојали, створио услове за градску железницу, ослободио стотине хектара атрактивног грађевинског земљишта и створио услове за уређене приобаља.
Шта више очекивати.
 
Poslednja izmena:
Pojeo brdo para, truda i vremena za izgradnju kako megalomanskog Prokopa tako i tunela koji nisu morali da budu u tolikom broju i dužini. Gradsku železnicu sveo na par linija i pravaca. Pojeo pare a negde i prostor i mogućnosti za metro.

Na kraju stvorio više problema nego što je rešio. A sve zbog megalomanije i promašenih vizija umišljenih stručnjaka koji su hteli da cepkaju jednu stanicu u tri-četiri umesto na maksimum dve.

Tvrdnje da je rešio nešto je kao kad bismo rekli da EXPO rešava problem Sajma i svega vezanog za njega.
 
Poslednja izmena:
Budimpešta Sofija i Bukurešt sanjaju da imaju gradsku železnicu koju Beograd ima sa sve tunelima ispod grada i podzemnim stanicama.

I nema potrebe za kontra tezom, znamo da Beograd sanja o metrou kakav je u tim gradovima.
Ovde pričamo o železnici.
 
Budimpešta Sofija i Bukurešt sanjaju da imaju gradsku železnicu koju Beograd ima sa sve tunelima ispod grada i podzemnim stanicama.

I nema potrebe za kontra tezom, znamo da Beograd sanja o metrou kakav je u tim gradovima.
Ovde pričamo o železnici.
Sofija i Bukurešt onako, ali gradska železnica u Budimpešti radnim danima vozi u taktu od 10 minuta do Sentandreje, koja je otprilike isto što i Pančevo u odnosu na Beograd. Ko regionalni metro. Koliko često ide BG Voz i koliko je pouzdan? Linija do Pančeva čak i ne postoji, gradska železnica ne ide dalje od selendre Ovče 5 kilometara pre Pančeva, što je idiotizam nezabeležen u svetskoj železničkoj i opšte saobraćajnoj istoriji. A nije baš ni da Sofija i Bukurešt nemaju česte Re vozove do okolnih gradova, čak i češće nego što ih Beograd ima do Pančeva, Rume, Smederevske Palanke ili Valjeva. A do Smedereva i Požarevca sem autobusa nema ništa već odavno.

Retko koja prestonica u svetu može sanjati ovakav krš i lom od javnog prevoza, pogotovo šinskog. Možda jedino Najrobi ili Kinšasa, u Evropi nijedna.
 
Poslednja izmena:
Nemaju podzemnu gradsku zeleznicu i podzemne zeleznicke stanice koje Beograd ima.
Ja ne pricam koliko je bg voz efikasan ili pouzdan već o infrastrukturi u gradjevinskom smislu. Sistem zeleznickih tunela Beograda je apsolutno superioran u odnosu na te 3 prestonice koje nemaju tako nešto kad je gradska zeleznica u pitanju, to kako se koristi i koliko cesto vozovi idu je druga stvar.
 
Trava je uvek zelenija kod komšije.

Podzemnu zeleznicku mrezu tunela nema veliki broj gradova u Evropi ali eto Beograd pripada tom malom drustvu.

I ako ćemo iskreno, mozda su ti tuneli i te podzemne stanice jedna od retkih dobrih stvari u novom zeleznickom čvoru.
 
Nemaju podzemnu gradsku zeleznicu i podzemne zeleznicke stanice koje Beograd ima.
Ja ne pricam koliko je bg voz efikasan ili pouzdan već o infrastrukturi u gradjevinskom smislu. Sistem zeleznickih tunela Beograda je apsolutno superioran u odnosu na te 3 prestonice koje nemaju tako nešto kad je gradska zeleznica u pitanju, to kako se koristi i koliko cesto vozovi idu je druga stvar.
Budimpešta bez ukopanog železničkog čvora postiže 6-7 puta više dnevnih prigradskih polazaka od Beograda sa ukopanim čvorom i 2 podzemne stanice. I to sa Flirtovima iz 21. veka, ne sa poluraspadnutim Gorbačovima starim 50 godina.

I Split ima ukopanu prugu kroz centar sa jednom nefunkcionalnom podzemnom stanicom, pa se ne bi moglo baš reći da ima bogzna kako razvijenu prigradsku železnicu. Čak nije ni elektrifikovana, minijaturne švedske DM garniture 710 opslužuju nekolicinu prigradskih vozova dnevno. Ali zato Zagreb bez podzemne pruge ima prigradske vozove na 15-20 minuta glavnim pravcem istok-zapad od Dugog Sela do Savskog Marofa kroz glavnu stanicu u strogom centru grada.

Splitski prigradski voz ili "metro" kako ga tamo kolokvijalno nazivaju. Čak i mučeni Bor koji se suočava sa namernim železničkim urbicidom ima prugu u tunelu ispod centra grada koja izlazi na glavnu stanicu koju su zlotvori iz Gumenajre ukinuli, i tamo voze iste ovakve garniture.

Split_suburban_train.jpg
 
Poslednja izmena:
To je problem voznih sredstava, da BG voz u svojoj mrezi ima flotu od 100 Stadlera, broj putnika bi bio drasticno povecan.

Opet ponavljam moj post se odnosio iskljucivo na fizicku gradjevinsku zeleznicku infrastukturu ne na vozna sredstva ili efikasnost sistema.
 
Vrh