Šta je novo?

Metro

Србија да "увози" радну снагу???? Поред оволико незапослених??? И само да знаш, БГ је пун пензоса тако да њихов одлазак на село пада у воду :bash: :bash:
 
KloShar":2umnar0e je napisao(la):
"Studija će reći i kako linija treba da izgleda, kuda će ići, kako će preći na Novi Beograd, kog će kapaciteta biti i koliko će imati stanica." - još uvek je sve otvoreno :D go go LRT :laugh:

Nemojte spinovati temu na monorail ali čisto da vas razuverim u sve prethodno navedeno, evo dva linka:

Monorail Vs. Other
New BOMBARDIER INNOVIA systems presented
 
Не говорим о апсолутном броју пензионера него о томе да део њих одлази на село или у мањи град да живи након пензионисања. А то је истина. Неки одлазе из жеље да побегну из града у природу, неки јер су жељни завичаја, неки остављају станове деци, неки замене свој стан за мањи у другом месту па крцкају разлику... Тако да учешће те категорије становништва (која има слабије потребе за превозом) опада, плус што се досељавају углавном млађи људи. Развојем земље, вероватно би опадало још више јер би многи од њих искористили шансу да за мале паре купе неку земљу / викендицу / кућу у мањој средини.

Друго, рекао сам, нећу да говорим о опцијама у којима ћемо следећих 20-30 година да се боримо за претпоследње место по висини БДП или стандарда у Европи, јер нам је са таквом визијом сувишан цео овај форум, а камоли тема о метроу. Да не причам о још горим сценаријима. Кажем да ће у случају развоја који сви ми прижељкујемо бити потребе за додатном радном снагом. Чак и да нису у питању неке енормне стопе раста, демографска ситуација је таква. Као што данас наши људи одлазе да раде и у Будимпешту, Праг или Братиславу, што је пре двадесет година било смешно и помислити. То нисам ја измислио, рађене су студије и процене на ту тему и то доста реалне. Е сад, што је код нас економски развој стално тужан, то је друга ствар. А понављам, без развоја нећемо имати одакле да плаћамо ни садашње дугове, а камоли метро.
 
http://media.popis2011.stat.rs/2011/prvi_rezultati.pdf

Гоје ниси написао ништа што ја већ нисам.

Остали,мој коментар у вези ЛРТ-а је био пре свега у циљу скретања пажње на ово што нам се дешава.Медији ће све ово да увију у обланде,рачунаће и интерно расељене,што нису на прошлом попису итд.Мада,како смо кренули и само градско језгро ће пасти испод тог једног милиона.

Што се тиче демографске слике Србије и Београда,ми смо најстарији народ у Европи тако да нема говора о "подмлађивању" Београда.Колико се младих усели,толико их се и исели али углавном оних који треба да дигну ову земљу - млади и тек ишколовани људи.
 
Delija ovo nije nikakva novost. Prosto to je rezultanta desavanja u ovoj zemlji od kraja osamdesetih.

Sa projektom metro-a u Beogradu ovo sve i nema bas neke veze jer je metro potreba Beograda unazad 30 ili 40 godina.
Ubedjen sam da smo se vise bavili ovakvim projektima, a ne politikom koja nas je dovela dovde i demografska situacija bi bila bolja.
 
Ја сам убеђен да је вишедеценијско игнорисање инфраструктурних потреба овог града или њихово најгоре могуће решење (прокоп,трамваји,дивља насеља,или најскорије,северна траса аутопута за југ) имало за циљ овакве демографске резултате.
 
Delija":2yy6054x je napisao(la):
Ја сам убеђен да је вишедеценијско игнорисање инфраструктурних потреба овог града или њихово најгоре могуће решење (прокоп,трамваји,дивља насеља,или најскорије,северна траса аутопута за југ) имало за циљ овакве демографске резултате.
Не бих се сложио.
Демографска трагедија има најмање везе са инфраструктуром, а понајвише са друштвеним вредностима које су наметнуте самим друштвеним системом.
 
Инфраструктура је такође један од резултата друштвених вредности наметнутих самим друштвеним системом. :grand:

Можда не под толиким утицајем, али "пут радничке Раковице трамвајем у 21. век", "превазилажење метроа као декадентне капиталистичке умотворине", "Не дамо да Руси врате део дуга изградњом метроа у Београду, јер се код нас у Загребу и Љубљани неће ништа градити" итд. такође су део друштвеног система.
 
Стф,Вили ти је лепо одговорио.

Не знам које науке утичу више на друштво и његову околину од урбанизма и архитектуре.Заправо, ради се у основама развоја сваког друштва.
 
Ех, кад би био овакав... :rolleyes:
12159437374eb883d09cc25440036875_640x360.jpg

Можда је и боље да добијемо ЛРТ него ништа односно "Трамвајем у 22 век" :bash:
Ја мислим да БГ може да "живи" са овим, али да буде 100% НЕЗАВИСТАН и већег капацитета!
Madrid_-_Metro_Ligero_%28l%C3%ADnea_3%29_-_Colonia_Jard%C3%ADn_-_20070804a.jpg
 
Somi303":33ks9c13 je napisao(la):
Можда је и боље да добијемо ЛРТ него ништа односно "Трамвајем у 22 век" :bash:

LRT je zapravo tramvaj za 22 vek
 
оно што ми се свиђа код метроа у Стокхолму је то што су возови дводелни (2х3 вагона), па када дође викенд они откаче један део па буде 1х3 вагона, а иста фреквенција
 
Bejah na ovoj dodeli nagrade za zivotno delo jovinu.Covek je posteno 3 sata pricao a od toga recimo 45 minuta o metrou i avanturama sa gradskom vlascu od samoupravljaca 1983,Djindjica 1997,Nenada Bogdanovica 2000,Djilasa 2007me(da,2007me,videli su se pre nego sto je izabran za gradonacelnika).

1983 kada su kantirali metro projekat proglasise ga od strane predsednika gradskog odbora(to je tada bilo nesto kao gradonacelnik) da je neprijatelj radnicke klase Rakovice.I onda dadose od samodoprinosa 200 miliona dolara na tramvaje za rakovicu i NBG! :bash: :bash:

Bec je zapoceo svoj metro projekat sa 100 $ dolara,a vidite ih sada.

Djindjic je bio ok,ali ih zeznuo SPO i bombardovanje,makar su metro most trebali da zapocnu.

Nenad Bogdanovic ga nazvao slugom rezima jer je radio za komunjare i slobine,a Jovin nikada nije bio clan ni jedne partije pa cak ni KPJ.

Djilas je bio korektan prema njemu i cak se slagao oko mosta preko Ade da je ludo graditi most za koji se mogu napraviti dva mosta,a takodje i oko teskog metroa i metro mosta.Mada to je bio novembar 2007me kada doticni jos nije bio Gradonacelnik.Cim je postao gradonacelnik promenio je pricu i poceo je da naziva Bogdanovica najboljim gradonacelnikom Beograda ikada.

Jovin kaze da je ovo predstudija sto rade Francuzi i da sluzi kao BELAM da masu necime pred izbore i loze narod.

Jovin nije kontaktiran od strane gradske vlasti sve od onog sastanka u skupstini grada sa spanskom LRT ekipom kada je toliko iznervirao Djilasa da je nogom otvorio vrata i otisao na sednicu skupstine grada i ispsovao nekog poslanika opozicione partije :laugh:

I da,osnovna postavka po kojoj je radjen metro sistem je da kada se zavrsi planirani sistem 80% stanovnika grada ima put ka odredistu manji od 30 minuta i da taj sistem obavezno bude nezavistan i podzeman u centru grada.Dakle,obezbediti kapacitet i linije zavisno od potreba koje ce podmiriti potraznju i brzinu.
 
Председник градског одбора, то је оно што се једно време звало ”председник Извршног одбора Скупштине града”. Нешто као председник градске владе. Мислим да се у то време председник Скупштине града сматрао за првог човека града односно колоквијално називао ”градоначелником”. Нпр. Бранко Пешић је био председник Скупштине града. Ђинђић је такође био председник Скупштине (тзв. ”градоначелник” мада та функција није постојала) а Крунић председник Извршног одбора/”Градског одбора”.

Јовин под ”предстудијом” вероватно сматра студију изводљивости, односно још не ни пројекат. Како било, налазим да су новински чланци према којима у петак практично почиње изградња заиста врхунац спиновања. Тако дебело још нису лагали до сада.

Било ми је забавно да прелистам ову тему и прочитам наше постове на 10. страни из 2008. на тему разноразних тадашњих Ђиласових интервјуа, укључујући и мој коментар ”Не могу да верујем да ћемо још четири године свирати у празно на овој теми...”. Ево, прође преко три године, а макли се нисмо. Опет претстудија, студија, ’оћемо, нећемо, ’оћемо округли ал на ћоше и обавезно са грејс периодом. Бла. Интересантно, политичаре нико никад не пита шта су рекли пре три године - новинари памте док не запишу у бележницу, а изгледа понекад ни толико.
 
Upravo tako,i to je bio neki zadrti lik koji je oznacio pocetak loseg perioda za grad i drzavu.Famozno je da je on tadasnjom general zdanovom ili ti Resavskom kako se sada zove peske oznacavao kuda ce ici tramvaj i da je hteo da ga sprovede umesto u Nemanjinu do klinickog centra?

Da,studija izvodljivosti,pa projekat,pa gradnja,a gradonacelnik vec na drugom mestu i onda dodje neki drugi i jovo nanovo.

To je to,farbaju nas kao uskrsnja jaja,a tako je kada narod ima pamcenje kao zlatna ribica,posle 2 sekundi zaboravi sta si rekao...

Inace,rece Jovin da je imao super kontakt sa Mrkom i da posle sto je metro proglasen za razvnojni projekat broj 3 na nivou drzave da je Djilas blokirao sve napore da se preko tog nacionalnog saveta za infrastrukturu uradio nesto sa tim metro planom.
 
Bio bi red da Grad Beograd na potpisivanje ugovora pozove i delegaciju Beobuilda tj.naših moderatora,Tako ćemo dobiti i više informacija o projektu iz prve ruke.. :kafa: :dil:
 
vucko":vfup6ni6 je napisao(la):
Cim je postao gradonacelnik promenio je pricu i poceo je da naziva Bogdanovica najboljim gradonacelnikom Beograda ikada.

Скрећем с теме, али ово је скроз логично из перспективе политичара. Из исте су странке, па би критиковањем претходника направио проблем и себи. Знају они ко је какав, али овако чувају ''образ куће'' (то је као оно у филмовима, када се испостави да је неки високи функционер или полицајац био лопов, па ако погине, представе га као хероја - решили проблем а чувају мир у кући). Плус, овако се ствара неки као континуитет, чини се да размишљају плански, на рок дужи од једног мандата и слично.
 
Мене занима да ли је приликом пројектовања булевара АВНОЈ-а узето у обзир да би требало градити ЛТР. Какав год да буде независан систем он треба да буде такав да му је немогуће прићи мада по ономе што сам видео на анимацији и за пешаке је предвиђена сигнализација. Ово је катастрофално решење. Увек ће се наћи неко коме је много да чека и сигурно ће машиновођа чим угледа да постоји шанса да неко пређе максимално успоравати композицију, о потенцијалним несрећама да и не говорим. На НБГ би требамо комбинацијим нових подземних пешачких пролаза и ограда физички онемогућити прелазак улице на траси.
Исто тако за аутомобиле није довољно поставики знак забрањеног скретања лево већ је то потребно физички онемогућити.

едит:
Већ су постављани клипови ЛРТ фијаска али није ни тешки метро невинашце, оваквих клипова има на претек
[video]http://www.youtube.com/watch?v=vr2mL7lHR_g&feature=related[/video]
Због тога ако се буде градила подземна станица она треба да изгледа овако некако
[video]http://www.youtube.com/watch?v=xU0ZawxCyMo&feature=related[/video]
 
A možda da si stavio neki elegantniji primer, kao Westminster stanica Londonske cevi

Westminster.tube.station.jubilee.arp.jpg
 
Vrh