Не говорим о апсолутном броју пензионера него о томе да део њих одлази на село или у мањи град да живи након пензионисања. А то је истина. Неки одлазе из жеље да побегну из града у природу, неки јер су жељни завичаја, неки остављају станове деци, неки замене свој стан за мањи у другом месту па крцкају разлику... Тако да учешће те категорије становништва (која има слабије потребе за превозом) опада, плус што се досељавају углавном млађи људи. Развојем земље, вероватно би опадало још више јер би многи од њих искористили шансу да за мале паре купе неку земљу / викендицу / кућу у мањој средини.
Друго, рекао сам, нећу да говорим о опцијама у којима ћемо следећих 20-30 година да се боримо за претпоследње место по висини БДП или стандарда у Европи, јер нам је са таквом визијом сувишан цео овај форум, а камоли тема о метроу. Да не причам о још горим сценаријима. Кажем да ће у случају развоја који сви ми прижељкујемо бити потребе за додатном радном снагом. Чак и да нису у питању неке енормне стопе раста, демографска ситуација је таква. Као што данас наши људи одлазе да раде и у Будимпешту, Праг или Братиславу, што је пре двадесет година било смешно и помислити. То нисам ја измислио, рађене су студије и процене на ту тему и то доста реалне. Е сад, што је код нас економски развој стално тужан, то је друга ствар. А понављам, без развоја нећемо имати одакле да плаћамо ни садашње дугове, а камоли метро.