Šta je novo?

Metro

Kakvo politicarenje.

Razumemo da se razumemo,trep trep namig namig ;)

Gradicete metro a sada dajte podrsku za onu politicku odluku sleceg meseca,tako ce i nemcima da potpisu memorandum o sporazumevanju u vezi epsa,pazite sta vam kazem.To je ustvari tapija da ako se dobiju izbori njima idu te stvari iz memoranduma.

I nije mi vise jasno ko gura to sa metroom djelic ili djilas?
 
То није никаква тапија; они су таквих споразума потписали на стотине у вези разноразних инфраструктурних пројеката. То је не-вест.

Нико ништа не гура. На примеру моста преко Аде смо видели како ствари функционишу кад неко стварно гура (не улазећи у Ђиласове мотиве). Метро за сада никога не занима озбиљно.
 
Djordje":1vacuie0 je napisao(la):
Метро за сада никога не занима озбиљно.
Нити је икад. То није пројекат који се завршава у току једног мандата. :bash:
 
Uzeću za primer deo BG-a u kome živim a koji se u svim planovima metroa spominje kao trasa koju bi trebalo da opslužuje metro. Vidikovac. Prostom računicom se dolazi do cifre od cca. 5500 putnika/h koji idu u pravcu centra grada. To je današnja situacija i to je optimistička pretpostavka na osnovu sabiranja polazaka linija 23, 53 i 59 sa terminusa Vidikovac odnosno P.Brdo, u vreme kad ih ima najviše. Dakle, sabrao sam sve polaske u jednom satu i pomnožio ih sa kapacitetom vozila. Izvor ovog mini istraživanja je red vožnje na sajtu DJP.

Za koliko godina će broj korisnika javnog prevoza u ovom delu grada porasti 600% odnosno do kapaciteta "teškog metroa" (35-40.000 putnika/h)? U narednih 10 god? 20? 50? 100? Verovatno je i dan danas slična situacija na svim mogućim trasama metroa, baš kao i te 2002-2003 godine, kada su rađene studije.

Jednostavno, ne treba nam sistem takvog kapaciteta. Drastično je skuplji, duže se gradi i praktično nikada neće biti dovoljno popunjen. Glavni argument pristalica “teškog metroa” je njegov “izgled” i trip da ćemo biti evropska i svetska palanka ako ne izgradimo “pravi metro”. To nije racionalno razmišljanje.

BG-u je potrebno jedinstveno odnosno optimalno rešenje. Što nas vodi do "Systra" plana. Sa ovim nezvaničnim informacijama, meni se čini da je to prava stvar. Jer predviđa “Mass Rapid Transit” u kombinaciji LRT-a (kapacitet) i nezavisne trase ("teški metro") na većini najopterećenijih pravaca: B. K.Aleksandra, B. V. Mišića, B. D. Stefana, Brankov Most (značaj objasnio član “Express”).

Greška sa BELaM-om je u PR-u, u metodologiji "stanice na 650m" i u trasi druge dve linije (opet objasnio “Express”).​
 
Siniša":28bhzc9b je napisao(la):
O Systrinom planu sam već pisao na forumu. Plan je jednom bio predstavljen na maloj slici, čini mi se u "Glasu javnosti" 2003. Ovaj plan je predviđao tri linije:
1. Zemun-Konjarnik, slična trasa Bleamovoj samo je više zalazio u Zemun i išlaje kroz čitavu ulicu M. Pupina
2. Banovo Brdo-Mirijevo, prolazi kroz B.Brdo, Sajam, Terazije, bulevar Despota Stefana, Dragoslava Srejovića do ulaza u Mirijevo
3. Blok 45-Banjica, identična sadašnjoj 9ci
Trasa bi trebala imati oko 50% podzemne deonice, ostale su po zemlji ili na stubovima i 100% nezavisne, bez ukrštanja u nivou.
Kontam da bi po tom “Systra” planu, naš metro izgledao otprilike ovako:

L1: Ustanička – B.K.Aleksandra – Trg Republike – B.Most – Ušće – Arena – Opština NBG – Zemun
L1B: V.Spomenik – trasa L1 – Blok 39 – Blok 41 – Ž.Stan.NBG – Blok 45
L2: B.Brdo – Hipodrom – Sajam – Gl. Žel. Stanica – Terazije – Trg Republike – B.D.Stefana – P.Most – Mirijevo
L3: Banjica - V.Stepe – Karađorđev Park – Slavija – Gl. Žel. Stanica – Tramvajski most – Ušće / Hajat – S.Centar – Ž.Stan.NBG – Blok 45
L4: B.Brdo – Hipodrom – Most na Adi – Ž.Stan.NBG – Arena – Opština NBG – Zemun

Ukrštanja:
Gl.Žel.Stanica: L2-L3
Trg Republike: L1-L2
Ušće-Hajat: L1-L3
Ž.St.NBG: L4-L1B-L3
Arena: L1-L1B-L4

Metro-Beovoz/BG:Voz > Karađorđev Park, Vukov Spomenik, P.Most, Ž.St. NBG;

Tramvaj (podizanje performansi na nivo LRT-a ali u određenim momentima zavisan od ostatka saobraćaja) bi mogao da opstane na linijama: 3 (Kneževac – Tašmajdan), 5 (Dorćol SRC “25 Maj” - Vukov Spomenik ili Ustanička) i 7 (Ustanička – Omladinski Stadion).

Trasu Slavija – Trg Republike pokriva presedanje na trole ili L2

Prokop ne mora da bude povezan sa tim metro-om. Ostale žel. stanice su povezane. Klinički Centar može da se poveže npr. ekspres minibus kružnom linijom na relaciji Gl.Žel.Stanica - KC Srbije - Birčaninova - Gl.Žel.Stanica,

Možda su francuzi “Prokop” predvideli kao turističku atrakciju... ako nisu, eto mog skromnog doprinosa ovom planu. Što reče “Zidar” - ta stanica je završena. Dodajem da bi u simboličkom smislu bilo značajno na toj ploči iznad perona napraviti park i eventualno izložbu. Park bi sam po sebi bio turistička atrakcija (zbog mesta i prostranstva), povezao bi žel. stanicu i trole a još kad se doda priča o tome kako je nastao...​
 
N-ST":3phydblm je napisao(la):
Za koliko godina će broj korisnika javnog prevoza u ovom delu grada porasti 600% odnosno do kapaciteta "teškog metroa" (35-40.000 putnika/h)? U narednih 10 god? 20? 50? 100? Verovatno je i dan danas slična situacija na svim mogućim trasama metroa, baš kao i te 2002-2003 godine, kada su rađene studije.

Jednostavno, ne treba nam sistem takvog kapaciteta. Drastično je skuplji, duže se gradi i praktično nikada neće biti dovoljno popunjen. Glavni argument pristalica “teškog metroa” je njegov “izgled” i trip da ćemo biti evropska i svetska palanka ako ne izgradimo “pravi metro”. To nije racionalno razmišljanje.

Pravis istu gresku kao i projektanti i zagovornici Belama, drugim recima matematika ti je tacna ali promasena.

Poenta metroa nije samo da brze i bolje prevozi ljude koje trenutno prevozi javni prevoz, vec da preuzme i dobar deo ljudi koji se inace voze kolima - jer ce dobiti brzi, pouzdaniji i udobniji prevoz od sadasnjeg javnog, i brzi i pouzdaniji prevoz od svog automobila.

Dalje metro podrazumeva kompletnu reorganizaciju javnog saobracaja tako da postane kicma sistema, i tako da se sve autobuske linije ulivaju u njega. Dakle u prvoj fazi metroa se govori o tome da on dodje do B. Brda, gde bi onda bili i terminusi svih autobuskih linija koje navodis sa Vidikovca i okoline, ali bi se tu skupljali i putnici sa B. Brda i iz drugih krajeva. Drugim recima bice dovoljno putnika.

Metro menja celu koncepciju prevoza ljudi po gradu i ne mozes racunati broj putnika time sto ces tek puko sabirati koliko se vozi ovom ili onom linijom od ovog kraja do onog.
 
Kojih 15 linija i iz kojih naselja u okolini B.Brda će gravitirati ka metrou? Pri tom govorimo o maksimalnoj popunjenosti autobusa u vreme špica.

Ok, ima ih kod "Sajma" i to 16. Hoćemo sve da preusmerimo na B.Brdo ili ćemo da ravnomerno rasporedimo na autobuse i metro?
 
Pa dobro,nek ta druga linija bude LRT ako nema potrebe za vecim kapacitetom.Ali prva linija kao kicma ne moze ni teoretski biti manja od ovog kapaciteta od 35-40 000 putnika.Recimo Rusi i recimo Bugari imaju caku da im se granaju Linije,recimo imas Liniju A koja se deli na dva kraka na jednom ili oba kraja linije i tako pokrijes vise naselja i stanovnika.Ta caka bi bila dobra i kod nas za takve situacije koje navodis kao primer.

Evo kako izgleda u Sofiji,prva linija im ima to racvanje

map_metro.jpg
 
N-ST":2bja5vu2 je napisao(la):
Kojih 15 linija i iz kojih naselja u okolini B.Brda će gravitirati ka metrou? Pri tom govorimo o maksimalnoj popunjenosti autobusa u vreme špica.

Ok, ima ih kod "Sajma" i to 16. Hoćemo sve da preusmerimo na B.Brdo ili ćemo da ravnomerno rasporedimo na autobuse i metro?

23,53 vidikovac, skojevsko naselje, blagoja parovica
56 petlovo brdo, labudovo brdo
58,88 zeleznik
51,52 cerak, cerak-vinogradi, bele vode, rupcine, naselje filmski grad
i tako dalje

sve preusmeravamo na metro, jer to je poenta metroa
uz metro sistem samo mali broj linija ide sa kraja na kraj grada ili sa kraja do centra
 
N-ST":2rc2lfy0 je napisao(la):
Glavni argument pristalica “teškog metroa” je njegov “izgled” i trip da ćemo biti evropska i svetska palanka ako ne izgradimo “pravi metro”. To nije racionalno razmišljanje.

Metro je skupa rabota ali ispravljanje gresaka jos skuplja cf "tramvajem u 21. vek"

Metro ommogucava brz prevoz velikog broja putnika ali nije sve u kapacitetu, glavna odlika "klasicnog" metro je POTPUNA fizicka odvojenost od saobracajne povrsine, znaci nivo ispod ili nivo iznad kako ne bi ometao zivot na povrsini grada, bilo to automobilski saobracaj ili kretanje pesaka i gradske vizure.

Da li ce vozilo imati manji ili veci kapacitet je pitanje studije kretanja putnika i potreba, sadasnjih i buducih, vazno je da to vozilo ide kroz tunel ili na stubovima kako infrastruktura ne bi smetala kolima i pesacima i obrnuto.

LRT onakav kakav je bio zamisljen za Beograd bio je

u najboljem slucaju:
- ogradjena pruga koja preseca grad kao zid
- tramvaj u tunelu

u najgorem:
- sudar na svakoj raskrsnici
- rolerkoster na NBGD

LRT takav kakav je bio zamisljen u sustini vec imamo, vecina tramvajskih trasa je vec nezavisna - sa papucicama za prednost na raskrsnicama, nekoliko saobracajaca i duplim katicama eto BELAMA :)

Ono sto je potrebno Beogradu je pouzdan prevoz koji se ne boji bahatih vozaca, ludih pesaka i snega.

Metro:

- tunel ili stubovi
- jedna trasa=jedna linija
- stanice na 600m-1200m
 
vucko":3kldyg0n je napisao(la):
Pa dobro,nek ta druga linija bude LRT ako nema potrebe za vecim kapacitetom.Ali prva linija kao kicma ne moze ni teoretski biti manja od ovog kapaciteta od 35-40 000 putnika.Recimo Rusi i recimo Bugari imaju caku da im se granaju Linije,recimo imas Liniju A koja se deli na dva kraka na jednom ili oba kraja linije i tako pokrijes vise naselja i stanovnika.Ta caka bi bila dobra i kod nas za takve situacije koje navodis kao primer.

Evo kako izgleda u Sofiji,prva linija im ima to racvanje

map_metro.jpg


tako je najbolje...takav metroski plan je i kod mene u becu..
 
Па ваљда нико не очекује 35-40 хиљада путника целом дужином, од једног до другог краја. По мени је битно да он има такву проточност на неких 60-70% линије, а остале станице ће служити да приђе што већем броју становника и тако увећа број путника у централном делу линије. Возови на многим линијама у свету су на последњим станицама релативно празни. Мада, ако се на тим последњим станицама направе додатне окретнице бусева за даља предграђа, то ће још више повећати потенцијал метроа, јер ће приближити центар и тим људима, до којих метро физички не долази.

Нпр. бг:воз се већ врти на двадесетак хиљада корисника дневно. Кад се продужи до Крњаче, уз могуће стајалиште на Панчевцу са банатске стране и уз додатне две станице на другом крају линије (Алтина и Камендин), већ ће имати број путника вредан једне метро линије.
 
myback":1dqce1lm je napisao(la):
tako je najbolje...takav metroski plan je i kod mene u becu..
Бечки U-Bahn нема линија које се рачвају/деле трасу.
 
Naleteo sam danas na ovu fotku. Ispod fotke je pisalo "Socijalistčko planiranje, Posleratni urbanistički plan za Olimpijske igre". Koliko ja znam, Beograd je bio kandidat za Olimpijske igre 1992. godine kada je dobila Barselona, a odlučeno je 1986. Ono što mi je zanimljivo, to su mostovi koji se vide na ovom planu. Ne vidi se stari železnički ni tramvajski, ali se vidi neki novi na mestu tramvajskog i novi u sred Savskog amfiteatra. Zna li neko nešto više o ovom planu? Po njima je Prokop odavno završen ;)

files.php
 
Mislim da nisi dobro skontao mapu, nepostojeći most je prvi most sleva nadesno. Drugi iz tog pravca je Brankov most. Obrati pažnju na poziciju Ušća i 6 kaplara. :) Još jedan nepostojeći je u Savskom amfiteatru koji si spomenuo, a onda ide Gazela i Novi Žel. most. :)
 
Simba,ovo je Jovinov Plan za metro.Brankov most se povezuje na onaj gornji bulevar izmedju Siva i DUnav-a.Metro most izmedju Hajata i usca na onaj bulevar(tuda je trenutno brankov most).Narandzasta linija je metro trasa.

Pesacki most kod treceg bulevara-zorana djindjica sa pesackom zonom u tom bulevaru.

I dole klasika gazela i novi zeleznicki most.

Dakle,stari savski i stari zeleznicki adio a bondjorno metro most :)
 
ne jlaki pogrešio si.

prvi je brankov, sa time da je bulevar mihajla pupina ispravljen, tj. nema luk ka brankovom nego produžava pravo do novog mosta koji dalje ide do zgrade železničke stanice oko koje je kružni tok, a u savskom amfiteatru su tri kule, treći most bi bio pešački most koji bi spajao SA i naselje staro sajmište, četvrti most je gazela a peti novi železnički. na slikama nema tramvajskog i starog železničkog.
 
Ono sto mi ni danas nije jasno gde je na ovom Jovinovom planu stara zel.stanica? Kako misle da naprave most i spoje sa nemanjinom ulicom, kada je tu zgrada stare zel.stanice? Da li planiraju da je ruse ili sta? Ako neko zna neka mi odgovori, bas me zanima :)

Pored nedostataka LRT-a koje je naveo zidar, planiranje gradova se ne radi danas za sutra, već se gleda 10,20,50 godina unapred. Nisamo toliko bogati da za 20god kazemo malo smo se z... ipak sad imamo 35000 putnika/cas, treba nam teski metro. Pa ajde jovo nanovo. Nego se sada odmah planira visoko kapaciteni sistem koji ce biti u mogucnosti da opsluzi potrebe i za narednih 50 pa i vise godina (prosirenja linija su moguca naravno u zavisnoti od potreba i finansija) Sumnjam da su Budimpesta i Sofija kad su krenuli da grade metro u danasnjem obliku (ovo napominjem jer je Budimpesta prvu liniju dobila 1896!) imali kapacitet u startu 35.000puitnika/cas, ali danas sigurno imaju, pa cak i prosiruju i grade nove linije. To je pametno planiranje.
 
milanche":21moemf5 je napisao(la):
Ono sto mi ni danas nije jasno gde je na ovom Jovinovom planu stara zel.stanica? Kako misle da naprave most i spoje sa nemanjinom ulicom, kada je tu zgrada stare zel.stanice? Da li planiraju da je ruse ili sta? Ako neko zna neka mi odgovori, bas me zanima :)
Зграда старе железничке станице се јасно види, око ње иде кружни ток на који се уливају Савска, Немањина, Карађорђева, и нове улице према мосту и ове три куле поред реке.
 
I nek ima ta dva podzemna koloseka ispod glavne stanice,da bude recimo kao Vukov spomenik stanica bg voza jednog dana,samo naravno na mnogo manjoj dubini.A recimo u zgradi da bude muzej zeleznice i gsp-a.Kako vam to zvuci?
 
To za muzej je i predvidjeno sve to jednog lijepog dana :kafa:
 
И даље ми два колосека не звуче. Укопавање би коштало колико и пола линије метроа. :mad:
 
Boze kad vidim ovu sliku prosto ne mogu da verujem sta su planirali.

Dinamitiranje pola Slavije, pola Trga republike, oduvali su niz blokova iznad Karadjordjeve do teraziske terase.

Imas osecaj kao da nam je grad izbombardovan pa se vide krateri i rupe u urbanom tkivu koje su oni zeleli da popune modernistickom gradnjom.
Unisten je kontinuitet urbane matrice.

A arhitektura ko u filmu "Tehnotise, Edit i ja"
 
spatiotecte":356zef6b je napisao(la):
Boze kad vidim ovu sliku prosto ne mogu da verujem sta su planirali.

Dinamitiranje pola Slavije, pola Trga republike, oduvali su niz blokova iznad Karadjordjeve do teraziske terase.

Imas osecaj kao da nam je grad izbombardovan pa se vide krateri i rupe u urbanom tkivu koje su oni zeleli da popune modernistickom gradnjom.
Unisten je kontinuitet urbane matrice.

A arhitektura ko u filmu "Tehnotise, Edit i ja"
To на Славији, Теразијама и Тргу је испод земље, нацртано је овако да би се виделе подземне структуре.
 
Vrh