Šta je novo?

Metro

jovanovm":wsj5elag je napisao(la):
9.5km, 380 miliona EUR. Normalan metro.

Pogledajte šta će se nama plasirati, i za koje pare...

Nas ce da zaje*******u za cenu, kao i uvek... :rolleyes:

I narod ce vracati kredite, kao i uvek...
 
spatiotecte":4lyo62ex je napisao(la):
jovanovm":4lyo62ex je napisao(la):
9.5km, 380 miliona EUR. Normalan metro.

Pogledajte šta će se nama plasirati, i za koje pare...

Nas ce da zaje*******u za cenu, kao i uvek... :rolleyes:

I narod ce vracati kredite, kao i uvek...

Pa naravno, nigde nema tako lepljive gline kao kod nas, masine prosto stradaju. I stenje kroz greben je od ojacanog granita tako da se kroz to tesko probija, a o tome da je Beograd najstariji grad na svetu tako da cim zakopas nalazis na arheoloske iskopine da ne govorimo. Dodaj tome da je Novi Beograd izgradjen na zivom pesku, i eto ti cene od 1.2 milijarde za 10 km. Brat bratu. Jos dodati jedno 300 miliona za ubrzavanje radova pred izbore, i to je to.
 
JohnyBgood":2uu2ufw2 je napisao(la):
spatiotecte":2uu2ufw2 je napisao(la):
jovanovm":2uu2ufw2 je napisao(la):
9.5km, 380 miliona EUR. Normalan metro.

Pogledajte šta će se nama plasirati, i za koje pare...

Nas ce da zaje*******u za cenu, kao i uvek... :rolleyes:

I narod ce vracati kredite, kao i uvek...

Pa naravno, nigde nema tako lepljive gline kao kod nas, masine prosto stradaju. I stenje kroz greben je od ojacanog granita tako da se kroz to tesko probija, a o tome da je Beograd najstariji grad na svetu tako da cim zakopas nalazis na arheoloske iskopine da ne govorimo. Dodaj tome da je Novi Beograd izgradjen na zivom pesku, i eto ti cene od 1.2 milijarde za 10 km. Brat bratu. Jos dodati jedno 300 miliona za ubrzavanje radova pred izbore, i to je to.
Nema tehnoloških prepreka za krticu sa današnjom tehnologijom,te se takva sastavlja u odnosu na sastav tla geotehničke karakteristike,u svakom gradu.U gradovima sa daleko većim problemima u sastavu tla ,sve ide bez većih problema ..Amsterdam je aktuelni primer,kako bi oni voleli da imaju sastav tla kao u Beogradu.. ;)
 
Ma treba da kupimo nasu krticu i da mi sami kopamo te tunele da ne bi zavisili od drugih zemalja i na taj nacin smanjili troskove.
 
Možda bi naredna kampanja B92 trabala da glasi "nabavimo krtice",svaka opština da nabaci po jednu. :D
 
A sta ce da rade sa onom krticom kada zavrse interceptor? :D

Jel bese isti dijametar za interceptorsku cev kao i za metro ili ne?
 
vucko":31pzyrly je napisao(la):
A sta ce da rade sa onom krticom kada zavrse interceptor? :D

Jel bese isti dijametar za interceptorsku cev kao i za metro ili ne?

U toj cevi interceptora mozes da vozis bicikl i to je to. :D
 
spatiotecte":30zzkcv7 je napisao(la):
vucko":30zzkcv7 je napisao(la):
A sta ce da rade sa onom krticom kada zavrse interceptor? :D

Jel bese isti dijametar za interceptorsku cev kao i za metro ili ne?

U toj cevi interceptora mozes da vozis bicikl i to je to. :D

Pa 'ajde da se onda manemo 6-tracnih tunela UMPa i metroa i napravimo mrezu brzih tunela za bicikliste? Bar je pod zemljom temperatura uvek prijatna i nikada ne pada kisa. Idealno. Mada bi verovatno mogli i neki elektricni vozici tipa onih na Adi i u raznim zabavnim parkovima? Tu-tuuu, i-biiiip, a i ne bi trebala neka skupa signalizacija, sine, i druge skupe gluposti.

PS @2012, da li si ti stvarno ozbiljno odgovorio na onaj predjasnji post?! Pa i beogradksi vrapci, pardon, vrane znaju da glina ispod Beograda postaje ekstra tvrda i lepljiva svaki put kad ljudi pomisle nesto da kopaju a pogotovo u mesecima pred izbore. To je ta tzv. "ziva" srpka glina za koju je ona holandska mala devojcica. A o legendarnom "zivom" pesku na novobeogradskoj strani da i ne pocinjem...
 
vucko":xe94o4y1 je napisao(la):
A sta ce da rade sa onom krticom kada zavrse interceptor? :D

Jel bese isti dijametar za interceptorsku cev kao i za metro ili ne?

Та кртица копа тунел дијаметра 4,8 м.
 
@Siniša
Колико сам ја укапирао, то је цена за целу прву линију (за сада је отворен само део од 10 станица). Додуше, појављују се различите цене - нажалост и француски и арапски су ми рудиментарни, па нисам ништа нашао на њиховим сајтовима (осим предивних слика Алжира који изгледа страшно добро)...

Ево неких извора који спомињу 380 милиона ЕУР (мислим да сви преносе од АФП-а који би требало да буде како-тако поуздан):
http://www.mobilicites.com/en_news_...etro--in-service-next-november_0_77_1171.html
http://www.modernghana.com/news/349626/1/algiers-metro-moves-into-final-test-phase.html
http://www.news24.com/Africa/News/Algerian-metro-opened-after-30yr-wait-20111031

Други извори наводе цену од 1.2 милијарде ЕУР, али они нуде мање детаља. Њихов министар саобраћаја Ту је сам споменуо да је цена испала доста мања него што су људи очекивали (има у једном од тих чланака).

Укратко - нисам сигуран.
 
Ministar kaze da je kostao 1,2 milijarde dolara, mada i to puno zavisi kako je racunato.

Kad se nesto radi 30 godina postavlja se pitanje da li sve troskove samo saberes ili sve pokusas da prilagodis inflaciji i pretvoris u DANASNJE dolare. Takodje mozes istorijske troskove da pretvaras u dolare po tadasnjim kursevima pa te dolare pretvaras u danasnje ili mozes da nekadasnje troskove pretvaras u danasnje u originalnim valutama pa konvertujes u dolare danas. A dolar i sve druge valute su jako puno oscilovale tokom ovih godina tako da zavisi kad sta pretvaras.

Dodatni faktor je da se neke tehnologije jako menjaju, tako da troskovi onoga sto se sve vise i vise mehanizuje relativno padaju a rucnih radova verovatno rastu. Tako da je veliko pitanje za koje pare bi se takav isti sistem napravio danas, to moze da bude jako razlicito od tog istorijskog troska.

Ali na kraju ipak fascinira da a gledao a Sofiju, a Torino, a Alzir, nekako sve uvek pocne sa deonicom od 10ak kilometara i 10ak stanica, sto ja uporno tvrdim.

Evo francuskog izvora koji takodje kaze da je karta pola evra, a mesecna karta 18 E. Duzina 8.5 km, 10 stanica od kojih je 9 pod zemljom... a njihov RATP se omastio za 130 miliona evra za osmogodisnji ugovor.
http://www.mobilicites.com/fr_actualites_la-ratp-fait-rouler-le-premier-metro-d-alger_0_77_1413.html
 
drugari jedno , mozda glupo pitanje.
Ako je na mostu preko Ade predvidjena i trasa za metro, zasto se insistira da prva trasa bude Bulevar - Tvornicka ?
To ako se ne varam ukljucuje odmah izgradnju novog mosta.
Mozda gresim, ali zar nije logicnije da se prvo gradi trasa na kojoj postoji makar deo infrastrukture ???
 
Laki,zato sto nema potrebe za metroom trenutno tuda,tramvaj ce sasvim dobro raditi posao.Jasno je da se mora prvo rasteretiti centar metroom i osloboditi gazela i brankov most od putnika i kola.

UMP sa trasom do Bezanije sa tramvajem do Ivana Ribara preko novog mosta ce da drzi vodu 10tak godina taman dok dodju razmisljanja o sledecim linijama metroa.

Novi sad ima u glavnim ulicama po 6-7-8 traka i gradjen je urbanisticki dok uske ulice u starom Beogradu koje jedva imaju po 4 trake jedino moze spasiti metro.
 
sto se tice cene izgradnje metroa u Alziru, cena zavisi od toga da li se kraduckalo ili kralo :laugh:
 
Kako lako izgraditi metro u Beogradu?

Korak 1: Kupiti krticu
Korak 2: Zaduziti 2012 da upravlja njom
:D
 
3.krtica mora da ima ugradjen zvucnike i da ide Marseljeza iz nje.
4.Pozeljno je i sediste na krtici,ili ce morati 2012 da je sam osedla :lol:
 
2012 Midnight Rider.. :)
http://www.ezskins.com/previews/w/wallmidrider.jpg
I Beobuildovci udarnički... ;)
http://www.richter-ag.de/media/images/herrenknecht.jpg

A evo i malo info za one koji brinu za tlo,glinu i sl.mantre..


http://www.herrenknecht.com/uploads/pics/EPB_234x190_01.jpg

Simple and secure: The dismantled ground as supporting medium.

In all unstable soils support pressure must be built up at the tunnel face in order to equalize the earth and ground water pressure acting on the cutting wheel and thus prevent the tunnel face from collapsing. In the EPB process the earth material itself, which has been excavated by the cutting wheel, is used to support the tunnel face. The soil at the tunnel face is loosened by the cutters on the rotating cutting wheel and conveyed through the openings in the cutting wheel into the excavation chamber, where it mixes with the plastic soil already there.



The force of the support pressure is transmitted from the thrust cylinders via the pressure bulkhead onto the soil, thus preventing uncontrolled penetration of the soil from the tunnel face into the excavation chamber. A state of equilibrium is reached when the soil in the excavation chamber cannot be compacted any further by the native earth and water pressure.

The screw conveyor reduces the support pressure from overpressure to normal atmospheric pressure. The support pressure is controlled by the speed of the screw conveyor and the cross-section of the opening of the upper screw conveyor driver. In order to serve as a support medium the soil loosened at the tunnel face should have the following properties: good plastic deformability, a liquid to soft consistency, extrudability, low internal friction and low water permeability.



Ideal soils for this purpose are cohesive soils with a high clay, loam or silt content. By conditioning, that is additional preparation of the soil, the range of use of EPB technology can be substantially increased: by injecting foam and/or polymer into the excavation chamber, non-cohesive soils or fine-grained sand or even coarse-grained gravel can be made artificially workable and thus capable of being excavated by EPB technology.
www.herrencnecht.com
 
metro1982.jpg


Имао сам детаљан увид у овај пројекат данас на предавању.Могу само да кажем да је пројекат одличан,применљив(барем овај део "кичме" од Земуна до Вука,па и крак до аутокоманде) и остаjем при ставу да је ово најбоља опција за почетак.

Исто тако,неко би морао кривично да одговара за то што се приликом реконструкције булевара није ишло на cut & cower.
 
Prema ovom nacrtanom, jedina moguća lokacija za depo ("tehnička baza") u Zemunu je ovo (zaokruženo crvenom bojom):
depo.jpg


U pitanju je nekadašnja trasa pruge kroz Zemun, ukopana u brdo Kalvarija.
Ono što je tu problematično je cigan mala koja sada postoji na tom području. Ako bismo ovim projektom o istom trošku to divlje naselje iselili, to bi bilo odlično.

Inače, što se tiče ostatka plana, malo mi mnogo krivuda, ali pozdravljam svako povezivanja (makar dela) Voždovca sa centrom.
 
U današnje vreme kad nema potrebe za stanicom 25. maj, sigurno bi samo manje krivudala..
 
medjutim":iuzg1jxx je napisao(la):
U današnje vreme kad nema potrebe za stanicom 25. maj, sigurno bi samo manje krivudala..

I jos bi samo na Novom Beogradu umesto Fontane isao na opstinu Novi Beograd i stvarno izgleda kao plan koji bi mogao sutra da se pocne da se radi sto se mene tice.

Jedino most na Adi koji se upravo otvara prosto MOLI da se doda krak koji bi povezao i Raskrpetlju preko Zst NBg. sa ostatkom sistema. Kad je ovo planirano taj most nije bio ni na vidiku.
 
mekbejn":57awd9ld je napisao(la):
Prema ovom nacrtanom, jedina moguća lokacija za depo ("tehnička baza") u Zemunu je ovo (zaokruženo crvenom bojom):
depo.jpg


U pitanju je nekadašnja trasa pruge kroz Zemun, ukopana u brdo Kalvarija.
Зар није својевремено и био план да ту буде депо?
 
JohnyBgood":34veghn7 je napisao(la):
medjutim":34veghn7 je napisao(la):
U današnje vreme kad nema potrebe za stanicom 25. maj, sigurno bi samo manje krivudala..

I jos bi samo na Novom Beogradu umesto Fontane isao na opstinu Novi Beograd i stvarno izgleda kao plan koji bi mogao sutra da se pocne da se radi sto se mene tice.

U praksi nisam siguran ima li svrhe uopšte cela krivina ka Autokomandi, nek produže odatle ili ka Banovom brdu ili nek preprave trasu da ne kruži baš ovoliko ako već nema 25. maja.

S druge strane, stanice kod stadiona bi skroz imale smisla.

Ili nek prave samo od Kalemegdana do Prokopa ako nije sigurno za dalje, malo li je.. i tako bi ovaj sistem bio logičniji nego da se u početku gura samo jedna linija..
 
Vrh