Šta je novo?

Metro

Oko izgradnje metroa na kraju sve ce se svoditi sledecim:

Hoce kaki?
Nece kaki?
 
Beograd -- Metro je potreban Beogradu, kaže gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i dodaje da gradnja metroa nije predizborni adut sadašnje gradske vlasti.

"Novac je potreban gradjanima, kaže ministar Mladjan Dinkic i dodaje da deljenje besplatnih akcija nije predizborni adut sadašnje drzavne vlasti."

On objašnjava da do sledećih izbora metro neće početi da se gradi, a prva linija neće biti završena ni za izbore 2016. godine.

"On objašnjava da do sledećih izbora akcije nece izgubiti na vrednosti, a prva rata neće biti isplacena ni za izbore 2016. godine."

Beograd je odlučio da metro počne da se gradi i da prva linija bude završena do 2017. godine, a gradonačelnik kaže da izbor države iz koje će doći partner za metro neće biti politička odluka.

"Srbija je odlučila da izadje iz sistemske ekonomske krize i da prvi suficit u spoljnoj trgovini bude ostvaren do 2017. godine, a ministar kaže da izbor države iz koje će doći partner za trgovinu neće biti politička odluka.



Potpisali smo zasad dva ugovora sa Francuzima. Ali, nećemo nikom dati da na osnovu dva ili tri miliona evra donacije dobije posao od 500 miliona, ako cena koja se nudi nije ni povoljna ni realna. Niti treba nekom nešto da damo zato što će da podrži naš put ka EU, niti zato što ne priznaje Kosovo. Vodićemo se isključivo ekonomskim razlozima",naglašava Dragan Đilas.

"Potpisali smo zasad dva ugovora sa Azerbejdzanom. Ali, nećemo nikom dati da na osnovu dva ili tri miliona evra donacije dobije posao od 500 miliona, ako cena koja se nudi nije ni povoljna ni realna. Niti treba nekom nešto da damo zato što će da nam rekonstruise park, niti zato što ima talentovane vajare. Vodićemo se isključivo ekonomskim razlozima",naglašava gradonacelnik Ashgabata Azat Bilishov

italic Izvor;wwwb92.rs
 
Metro fijasko?

12.jpg


32.jpg
 
Evo i ja malo da se igram gradskog arhitekte, pa da dam svoj predlog i razmisljanje za linije metroa u Beogradu :)
ovo je šema linija, a objašnjenje sam otkucao u wordu da ne bi ovde bio kilometarski tekst
bg-metro-hv-copy.jpg


bg-metro-moje-copy.jpg

i print screen crteza metro stanica sa presedanjem na ove dve linije. Koriscen je crtez od lakog metroa pa malo korigovan :)
capture.jpg

i word dokument
https://rapidshare.com/files/1519272395/metro_bg_moj_predlog.docx
 
Не знам колико је оправдано користити трамвај као изговор за неувођење метроа у појединим деловима града. Да је са независном трасом, или барем првенством пролаза - ок, али иначе није супериорнији вид превоза кад се гледа основна карактеристика: брзина.
 
Milanche, nemamo mi toliko para i mislim da bi trebalo postaviti realisticnije ciljeve. A to je da metro nekako premosti zonu grada koja postaje sve teze prohodna pa kao takva otezava i saobracaj sa kraja na kraj grada.

Ljudi ce jos dugo morati da drugim vidovima prevoza dodju do Vuka, tramvaj sasvim dobro i brzo ide dalje uz Bulevar tako da ce metro ispod ulice tu jos dugo biti luksuz. Isti slucaj je i sa Pozeskom ili cak i raskrpetljom na pravcu prema Banovim Brdima, opstinom Novi Beograd na zapadu, i Pancevackim mostom na severu, a slican cilj bi trebalo da bude BAR Autokomanda na jugu-jugoistoku ako ne i neka druga zgodna lokacija malo dalje.

U tom smislu mi se svidja Zidarev predog, post 174, na temi JAVNI PREVOZ: NOVI MOST TRAMVAJ ILI METRO. Jedino bih dodao jos jedan krak do opstine Novi Beograd ili eventualno do starog Merkatora. To mi se cini sasvim izvodljivo, pa onda kopaj dalje koliko mozes da si priustis, s tim da mislim da ce onda kriticno biti povezati jugoistok grada, probijajuci se bar do autokomande i nekako (mozda od Vuka) ici ka Kalenicu i Vojislava Ilica. Dodatna prednost tog plana je da se najzad valorizuje i Beovoz koji uporno nikako da pocne da daje doprinos gradskom prevozu koji bi mogao.

Krtice koje su jedino resenje kroz greben (dok kroz Novi Beograd plitki usek zaista ima najvise smisla) i tako mogu da prodju pravcima koje postojeca mreza na povrsini ne sluzi dobro tako da je greh to ne iskoristiti. Na kraju, izuzetno sam protiv dodavanja bilo cega Brankovim mostovima (jer su ih zapravo vec 2), nego napraviti novi most nizvodno pa neka metro odmah zaroni u plitki usek sa obe strane s tim sto bi se tako nastavilo po Novom Beogradu dok bi sa desne strane Save radile krtice.
 
@kingmanowar: ne znam ni sam sto sam napisao mirjevo, mislio sam na medakovic, no dobro hvala na ispravci :)
@lukpot: mislim da je moguće unaprediti sadašnji tramvajski sistem sa nezavisnim trasama kao u Nemanjinoj ili na N.Bg i da bi se tek onda dobila zadovoljavajuca brzina transporta, a prednost u odnosu na autobuski transport je veci kapacitet putnika koji mogu da prevezu, kao i naravno ekoloska prednost
@Johni: Znam da nemamo dovoljno para, zato sam i razmisljao da se sa sto manje linija obezbedi sto veća efikasnot. obe trase su po 14km, koliko se secam i ova kao prva trasa lakog metro je oko 14-15km. Inace video sam neke zidareve pregloge i on mi je bio inspiracija da uzmem i ja dam svoj predlog :D Ono cime sam se ja rukovodio, a to je da najfrekventije autobuske linije dobiju nekakve svoje zamene, sto ce i garantovati potpuniu ekonomsku isplativost celog resenja, a pritom se poboljsava ostali autobuski saobracaj, jer autobusi sa ukinutih linija prelaze na druge. Takodje sam zeleo da se metro linijom poveze obavezno i Prokop, jer kad postane glavna zeleznicka stanica, tesko da ce BG:voz moci da ima takt 15min, a kamoli manji, i ovako je knap.
P.S Inace sad sam prelistavao temu Novi most tramvaj ili metro, celi i nasao da je zidar vec neko slicno resenje i dao, a to je post 64 :) I slazem se mozda bi bilo bolje da trasa ne ide ispod bulevara već, kao sto je on uradio od Vukovog spomenika se odvaja i ide ulicom Voislava ilica pa nadalje
 
Sve vise mi lezi ideja o grananju linija.Recimo ova milanchetova ideja mi je simpaticna.Tu bi legao drugi krak do ustanicke i mirijeva samo tako.I sasvim lepo bi bio pokriven grad jednom linijom.
 
@milanche

Em si ga pogrešno postavio na mapi, em si mu pogrešno napisao ime. Nije Mirjevo već Mirijevo.
 
@milanche
Пар запажања с моје стране:

- На Карабурми је проблем потенцијално клизиште на траси. Поред тога, површина измећу реке и Вишњичке ће бити комерцијална зона па ће и њој требати нека станица.
- Како мислиш да жута линија прелази Бранков мост?
- Не постоји згодан начин да линија сиђе из Булевара код Цветка до угла Војислава Илића и Устаниче због незгодног терена и велике висинске разлике. Ја сам у мом плану због тога пребацио трасу у Војислава Илића и оставио трамвај у Булевару.
- Обе локације за депо немају довољно слободне површине, а депо Земун је предалеко од трасе линије да би се правдао толико дуг сервисни тунел.
- Недостају ти станице Лион и Нови Меркатор. Растојање између станица не треба да буде веће од километра у насељеним деловима града.
- Продужи одмах црвенуи линију даље на југ, јужно од Бановог Брда је сасвим могућа траса на стубовима, а ту су густо насељени делови града.
 
Већ ми се помешало у глави од разних предлога. :) Добро је што је тако, јер из тога обично испадне нешто корисно, тј. реши се већина недоумица, остану само две-три главне дилеме.

Оно што сам запазио у овом предлогу је станица на Славији, већ у другој линији по реду градње. Чини ми се да је у мање-више свим претходним плановима овом тргу посвећено мало пажње. Метро линије је или заобилазе, или се јавља тек у предлогу за неку 4-5 линију. Мислим да је Славија место са јаком фреквенцијом људи и да заслужује да има метро станицу. Схватам да је у већини предлога идеја да станице код Таша/Правног/К. парка буду места која ће ''скупљати'' путнике који иду ка/од околине Славије. Можда сам заведен садашњом ситуацијом саобраћајног хаоса на том месту, али мислим да метро мора да прође туда.
 
@миланче
иде у Јерковић што је супер :kk:
али, оставио си непокривене 5 великих делова града (Видиковац, линија Раковица-Миљаковац-Бањица, Миријево, блокове и Земун, и то велики део истог)
 
Mislim da linije metro-a ne treba da budu mnogo krivudave, gubi se na vremenu putovanja i na efikasnosti celog sistema.
 
JohnnyLee":1svkr1z4 je napisao(la):
@миланче
иде у Јерковић што је супер :kk:
али, оставио си непокривене 5 великих делова града (Видиковац, линија Раковица-Миљаковац-Бањица, Миријево, блокове и Земун, и то велики део истог)

Pobogu, koliko bi nam kilometara metroa i stanica trebalo da sve to pokrijemo?! I ovo sto je nacrtano je daleko vise od prve faze. Gledajuci Sofiju i Torino, vrh vrhova za prve dve faze nam je 20 km i 20ak stanica sve na sve.

U tome je poenta, da smo Emirati pa da imamo para da pokrijemo ceo grad odavno bi to uradili. I dalje tvrdim da je jedini realisticni plan 10ak kilometara i 10ak stanica u prvoj fazi i jos toliko u drugoj.
 
На Карабурми је проблем потенцијално клизиште на траси
Moguće, nisam razmisljao o tome, ima metoda saniranja klizista sa elekto diodama, ali to sigurno poskupljuje izgradnju
Како мислиш да жута линија прелази Бранков мост?
mislim da je najoptimalnije rešenje koje je korišćeno i kod lakog metroa a to je dodatni most pored brankovog, jer zaista ne znam kako bi moglo kod na primer tramvajskog mosta, jer dosta ima objekata koji bi morali da se ruse da bi metro usao u brdo ispod terazija. Mislim da je najmanje stetno staviti pored brankovog a neuporedivo jeftine u odnosu na tunel ispod reke.
Не постоји згодан начин да линија сиђе из Булевара код Цветка до угла Војислава Илића и Устаниче због незгодног терена и велике висинске разлике. Ја сам у мом плану због тога пребацио трасу у Војислава Илића и оставио трамвај у Булевару.
Da moguće, mada sam se rukovodio da izmedju Cvetka i Konjarnika ima oko 1100m i ako uzmemo da je max uspon 4% to je negde oko 44m, mada, upravu si bolje je da ide ulicom V.Ilica
Обе локације за депо немају довољно слободне површине, а депо Земун је предалеко од трасе линије да би се правдао толико дуг сервисни тунел
Za depo sam mislio da se iskoriste postojeci kapaciteti zeleznice , na Bezaniji pored depoa za Beovoz ima dovoljno mesta, a mislim da i u zel.stanici u Topcideru ima dovoljno koloseka a i prostora za izgradnju depoa. Po jednoj liniji je dovoljno 7 kompozicija
[code:1:5a12e37b05]Недостају ти станице Лион и Нови Меркатор. Растојање између станица не треба да буде веће од километра у насељеним деловима града[/code:1:5a12e37b05]
Da moze da se stavi i te stanice, mada mislim da nije mnogo ni 1100-1200m rastojanja

@JohnnyLee: izostavio sam delove gde tramvajski sistem moze da se unapredi i da zajedno sa metroom bude uvezan u skladan sistem prevoza.

@ JohnyBgood: da slazem se da je metro uzasno skup, ali po mom misljenju najbolje resenje za takve investicije je koncesija, izgradi i finansira drugi, odrzava sistem u periodu koncesije, kompletna naplata u periodu od 20god ide tom ko je izgradio i posle ostaje gotov i razradjen sistem gradu, koji kasnije moze i da produzava trase
 
Pa tesko da ce i koncesionar da nadje interes da u Beogradu sagradi razgranatu mrezu metroa. Da taj trik pali upotrebili bi ga mnogi siromasni gradovi velicine Beograda kojih u svetu zapravo ima vise nego onih sredjenih i bogatih, sa metroom.

20 km i 20ak stanica max u prve dve faze. Pogledati samo jednu Sofiju ili jedan Torinio.

PS Metro uz sam most zakucava i poslednji ekser u kofer Karadjordjeve ulice kao potencijalno najlepse u Beogradu. Metro po meni treba da prodje negde oko Ekonomskog fakulteta ili cak uzvodnije.
 
JohnyBgood":1dwlpdma je napisao(la):
Pobogu, koliko bi nam kilometara metroa i stanica trebalo da sve to pokrijemo?! I ovo sto je nacrtano je daleko vise od prve faze. Gledajuci Sofiju i Torino, vrh vrhova za prve dve faze nam je 20 km i 20ak stanica sve na sve.

U tome je poenta, da smo Emirati pa da imamo para da pokrijemo ceo grad odavno bi to uradili. I dalje tvrdim da je jedini realisticni plan 10ak kilometara i 10ak stanica u prvoj fazi i jos toliko u drugoj.

ја колико сам разумео ово је комплетан план, а за комплетан план ово је мало
 
Da napomenem samo jednu stvar koja ima svoju vaznost, ako se opredele da grade pravi metro, GSP depo na novom Beogradu nikako nece moci da primi dugacke kompozicije niti ima mesta za to, morali bi onda da prave nov depo negde drugde blizu trase prve linije metro-a.
 
spatiotecte":300cxfjm je napisao(la):
Da napomenem samo jednu stvar koja ima svoju vaznost, ako se opredele da grade pravi metro, GSP depo na novom Beogradu nikako nece moci da primi dugacke kompozicije niti ima mesta za to, morali bi onda da prave nov depo negde drugde blizu trase prve linije metro-a.

I sa te tacke je ono sto je predlozeno na temi da li novi most treba da sluzi za metro ili tramvaj ima smisla.

Depo dok je sistem manji kod Belvila a na duzi rok izmesten na Ledine.

Prva linija Raskrpetlja-ZStN.Bg-Padina-Terazije-Vuk. Onda dograditi taj krak do Ledina, produziti do Pozeske i dodavati nove krake koliko se ima para.

Ponavljam da nam nije problem nacrtati nekakav "kompletan sistem" jer sistem zapravo nikad nije kompletan i uvek ce biti jos nesto sto treba da se doda. Nas problem je kako se najzad jednom nakaniti i KRENUTI, i to u uslovima kad realno prve dve faze mogu da obuhvate 20ak kilometara i 20ak stanica.

Za vise para jednostavno nema i samo je pitanje da li cemo zato sto se u prvoj fazi ne povezuje Mirijevo, Brace Jerkovic, Vidikovac (odaberi naselje po licnom ukusu i potrebi) minirati citava ideja da gradnja mora da pocne od negde. A to negde cesto ne moze da bude ni najzagusenija deonica zato sto ti svakako treba bar privremeni depo.

Najzad, upravo dobijamo most preko koga moze da prodje metro i sad je to sansa da se najzad krene. A i mesto za depo je tu blizu. Znaci, "Jablane, KRENI", kopaj plitke useke po N.Bg. i planiraj taj prokleti metro most koji ce ti omoguciti da predjes na greben. A tamo bi i par jedna krtica vec mogla da pocne da kopa negde od Ekonomskog fakulteta prema Terazijama i Vuku.
 
Алжир је добио своју прву линију метроа ("тешког") после 30 година чекања.
Podzemna železnica je otvorena uz veliku pompu na 57. godišnjicu početka borbe za nezavisnost od Francuske 1954, prenela je agencija AP.Projekat metroa započet je 1980, u vreme predsednika Šadlija Bendžedida, ali je izgradnja odložena zbog gradjanskog rata, tehničkih problema i nedostatka finansijskih sredstava.

Linija metroa u Alžiru dugačka je oko 9,5 kilometara, ima deset stanica i koštala je 380 miliona evra. Podzemnom želežnicom upravljaće kompanija RATP-Al-Džazer, filijala francuske firme RATP, koja je nadležna za metro u Parizu.
Metro će funkcionisati od 05.00 do 23.00 časa i očekuje se da će, tokom perioda najveće gužve, svakog sata u oba smera prevoziti oko 21.000 ljudi.
http://www.youtube.com/watch?v=7P-eKe2MYkw
Siemens_metro_Alger_1.jpg

Возови су (ваљда) марке КАФ урађени у сарадњи са Сименсом
426152989.jpg

03_100402952.jpg

Essais-Metro-Alger.jpg

alger-metroplan.jpg

Аутомат за карте
250847_2119049775270_1216538109_32582440_7694036_n.jpg

Станице су сасвим ок урађене
280720113190.jpg

298650_223350977717794_208366835882875_697573_2158008_n.jpg

Унутрашњост вагона
294159_112884428820925_100002981044531_89624_654182764_n.jpg

319647_253733044679587_208366835882875_806741_291081313_n.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=flqasocC36Q&feature=player_embedded
Радови на другој линији
cimg1387copier.jpg

cimg1389copier.jpg

cimg1388copier.jpg

Замолио бих модераторе да пребаце пост у тему "Градски превоз у свету" ако не треба да буде овде :)
 
Bravo Somi!>Videh vest ali me mrzelo da postujem.Meni se ovo svidja!Ima li prva trasa deonica na ili iznad zemlje?

Sve mi se svidja osim boje naslona garnitura.
 
Нзм једва сам и ово превео и све похватао, али мислим да је 100% подземна :D
 
Vrh