Šta je novo?

Metro

Zasto medj narodom i novinarima postoji ideja o terenu koji nije pogodan za gradnju tunela na NBG. Moderna tehnologija dozvoljava da se gradi gde hoces. I to po razumnim cenama. Najsmesnija izjava je da Beograd ne moze da gradi metro zbog terena. Gde to postoji, je l' to sme?
 
Vec 1974. su planirani metro i regionalni metro pod zemljom na peskovitom NBGD i kroz greben na desnoj obali Save i to ne kao neka utopija vec kao veoma realan i lako izvodljiv plan.

To sto Narod, Politicari i Novinari nisu informisani je problem njihove lenjosti.
Wikipedia je tu za pocetak, barem za Narod i Politicare ako su iole pismeni, a Novinarima je valjda opis zanimanja da se raspitaju i analiziraju pa aj'mo, na posao.
Lakse je drzati se opstih mesta pa makar bila pogresna nego traziti informacije a ne daj boze istinu.

Tako vecina tih istih Novinara, Politicara i pripadnika Naroda misli da je Srbija lider u regionu, da se moze ziveti od potrosackih kredita, da u redovima SPC nema pedofila, da nas EU nece zato sto nas mrzi a ne zato sto imamo korumpirano rukovodstvo,pravosudje i carinu, da je most na Adi kostao 400 Miliona evra zato sto toliko i vredi...
 
Плитко укопаванје није проблем на НБг. Када могу да се копају темељи за зграде, могу и да се укопавају тунели.

Приликом копања рова прво се копају зидови који се пуне бентонитом, да се не би обрушили. Затим се пуне бетоном, па се простор између откопава. Само не знам да ли би због песковитог тла било потребно побијање шипова испод или косих са стране тунела.
 
Naravno da je sad sve tehnički izvodljivo, ali je pitanje i isplativosti. I to ne samo cene izvođenja, koja je ipak neuporedivo veća za duboki metro, nego i kasnije eksploatacije, održavanja. Energija koju traži ventilacija tunela i metroa takođe nije zanemarljiva.
Zato sam ja ipak za plitki metro gde god je to moguće, a to je ipak za sad jedino na novobeogradskog i krnjačkoj strani i treba to iskoristiti.
 
Da, malo smo napravili nepravdu ,kada pominjemo stari/postojeći projekat Metroa onda treba da se piše Jovin /Maletin. :kafa:
 
dziggy,ma ne brini za to nema ni minimum argumenata za tlo,ako u Amsterdamu sa extra teškim močvarnim tlom trenutno grade i završavaju Metro, onda svaki takav izgovor pada u vodu.Možete pratiti temu o Amsterdam Metrou na ;skyscrapercity.com i uveritie se sami,posebno novinari..
Bobb, kada se nabavi krtica koja će bušiti na strani straoga Beograda,onda je najeftinije da produži do Zemnuna,bušenje krticom je svega 20%cene linje,a stanice na Nbg bi mogle biti pliće i građene otvorenim iskopom. :kafa:
 
Ja ne mogu da verujem da se jos uvek na ovo vracamo. Novi Beograd je gusto naseljen, postaje nekakav poslovni centar, tu su i Arena, i zgrada vlade Srbije koju treba ozbiljno koristiti a pogasiti gomilu stvari koje su rastrkane po gradu (uzgred, mislim da se to ne radi jer se traze modusi kako da se tih vrednih nekretnina dokopaju neki "odabrani" ali dobro, to je druga prica), i Sava centar. I sada izmedju svega toga treba da idu vozovi po zemlji ili na nekakvim stubovima. A stvarno nije neka mudrost napraviti neke plitke useke. Mi ako se vecito budemo vracali na neka ovakva pitanja stvarno nikada necemo ni poceti a kamoli zavrsiti.

PS Na povrsinu tek kad izadjes na zescu periferiju, recimo prema aerodromu, ali ono sto nama pre svega treba je metro kroz zonu koja je postala tesko prohodna, tako da se te deonice i tako nece dugo graditi. Zakljucak: sto pre kupiti 1-2 krtice za greben i ovladati tehnologijom brze/jeftine izgradnje po metodi cut & cover. Ako nam je to preterano komplikovano da ukapiramo i odlucimo ne treba nam metro nego treba da se ili razidjemo po svetu ili vracamo nazad na razna brda da gajimo ovce.
 
JohnyBgood":jic3p2di je napisao(la):
i zgrada vlade Srbije koju treba ozbiljno koristiti a pogasiti gomilu stvari koje su rastrkane po gradu (uzgred, mislim da se to ne radi jer se traze modusi kako da se tih vrednih nekretnina dokopaju neki "odabrani" ali dobro, to je druga prica)

Скрећем с теме и извињавам се због тога, али је то једна од популистичких тема којих се новинари површно дохвате с времена на време (као и приче о метроу, уосталом). На жалост, у ту зграду би требало уложити велике паре да би могла да прими више људи него што је то сада случај. Ходници су огромни, цео централни део је хол, затим има доста сала, канцеларије су доста велике, било је проблема са системом за вентилацију и грејање јер су доста стари итд. Било је неких прича да би се можда доградила још два спрата, али све заједно тражи доста пара којих сада нема. А и када би кренули да је реновирају, опет би их опљунули да троше паре на себе а криза је у целој земљи. Да не заборавим, део тог уобичајеног грактања је и наглашавање да је СФРЈ имала 8.000 службеника а да садашња Влада има 28 хиљада запослених. Истина је да у многим службама има вишка (а понегде и мањка, поготово квалитетних кадрова), да су свакакви подобни ликови запошљавани, али су те ствари неупоредиве. Заборавља се да је у СФРЈ било и шест републичких Влада (и две покрајинске), које су радиле велики део посла, тако да је укупан број запослених у државној управи био далеко већи него тај што се помиње

Мислим да је права ствар учињена тиме што се највећи број пријема страних државника сада одвија тамо, да се не би блокирао центар града, а за остале промене ћемо морати да сачекамо. А верујем да би многима пријало да се докопају онаквих локација у центру града.
 
Pa moja poenta i jeste da je i za vladu bolje da mnoge od tih sluzbi budu blizu jedna druge, tako se efikasnije radi. A sto se tice dokopavanja lokacija u centru grada, ajde da JEDNOM napravimo transparentnu aukciju, svaki mesec po jedna zgrada pa da vidis koliko para ce da se skupi i za ovu restauraciju a i jos da pretekne u budzet.

Prosla je vec decenija od pada Milosevica tako da te price "pa ne moze sada" i "nema se para" vise ne piju vodu. A ta zgrada, na takvom mestu i dalje uglavnom zvrji prazna i samo propada. Ako ne znaju sta ce sa njom neka NJU prodaju. Ili neka sa njom radi bilo sta.

Ova kolicina inercije i neagilnosti me izludjuje, hiljade opravdanja da se nista ne radi. A tek o onim zgradama u Nemanjinoj da i ne govorim...
 
Umesto apstraktnih prica, hajde da vidimo kako bi to izledalo na licu mesta.

Nije potrebno da trasa nad tlom ide ispod na svakih nekoliko stotina metara zbog raskrsnica, jer neke raskrsnice mogu jednostavno da se zatvore !

Na primer raskrsnice na metro trasi u ulicama Proleterske solidarnosti i Spanskih boraca ne bi morale da presecaju metro trasu, ako bi trasa isla sredinom bulevara, pristup bi opet postojao, ali samo u vidu skretanja.

Posto metro treba da umanji poterebe za upotrebom drugih vrsta prevoza, a Novi Beograd ima puno sirokih bulevara, neki bulevari bi mogli da postanu pesacki, biciklisticki i rolerski. Na mestima gde bi te bulevare presecala metro trasa bili bi prolazi ispod trase za pomenute nemotorne korisnike.

Kandidati za bulevare bez saobracaja su pre svega Milentija Popovica i Bulevar umetnosti, jer povezuju savsku i dunavsku stranu, imaju poslovne i usluzne sadrzaje i raznovrsnu arhitekturu koja im daje odlican izgled koji bi uvodjenjem jos vise usluga, dobio jos vise na vrednosti i zivosti.

Ali i dalje smatram da treba utvrditi koliko bi odredjena vrsta metro vozila pravila buke, mi to ne mozemo da znamo sada, jer ne znamo ni koji tip gradske zeleznice ce se graditi ni koji vozovi ce se koristiti.

Ukoliko bi buka bila jaca od one koju danas prave tramvaji, svako resenje iznad tla na Novom Beogradu bi bilo lose, ma koliko prednosti imalo!
 
Џони, као што рекох, зграда не зврји празна, доста људи ради тамо. Само што је све унутра грађено прегломазно, мора да се реконструише скроз. А сада има и свечану намену за дочек делегација, што је ок јер јој позиција то дозвољава. Она је сама по себи споменик, унутра су бројна уметничка дела на зидовима сала, чак сам читао да је њена архитектура јако цењена у неким стручним круговима који се баве административним зградама. Грех би био да то постане нпр. хотел. Држава мора да има своје симболе, да и административне зграде показују њен значај. Не кажем да је немогуће да се среди, и да те паре не постоје, али им је то тренутно политичко самоубиство да раде тако нешто пре избора. Као што сам већ написао, до тога ће доћи али сада не.

Мада, ако би је продали некоме ко би изградио прву линију метроа... :laugh:
 
greh bi bio da metro ide u nivou...


i uopšte ne želim da to neko na ovom forumu pominje.
ili plitko ukopavanje ili lošija varijanta stubove. najskuplje je graditi pogrešno.
 
Toma Nikolić reče u intervju;
Od kud se sad i Rusi nude da ulažu i Francuzi da prave metro, ako je svet u recesiji?", upitao je Nikolić.
Izvor;wwwb92.rs
 
MilisaV":2qgjbm82 je napisao(la):
greh bi bio da metro ide u nivou...


i uopšte ne želim da to neko na ovom forumu pominje.
ili plitko ukopavanje ili lošija varijanta stubove. najskuplje je graditi pogrešno.

Pa i onako je nemoguce da ide po nivo-u s 'obzirom da je raster ulica na NBG 400m tako da smo resili svaku dilemu...
 
Plitki tunel je lako izvodljiv s obzirom da mogu da ga grade naše firme,a to bi omogućilo i gradnju stanica u otvorenom iskopu.. :kafa:
Evo i primera kako bi to izgledalo ispod Bulevara Z.Đinđića..čak sa dodatkom garaže na jednoj etaži..
Plitki tunel;
http://img.fotki.yandex.ru/get/1/fog-nsk.2/0_f3a_fc8eb11c_XL
http://img.fotki.yandex.ru/get/1/fog-nsk.2/0_f40_599084f0_XL
Duboki tunel;
http://img.fotki.yandex.ru/get/1/fog-nsk.2/0_f3e_2b1fa551_XL
http://img.fotki.yandex.ru/get/1/fog-nsk.2/0_f3c_23c35dc6_XL
Svečano otvaranje..
http://www.almanews.kz/sites/default/files/IMG_6045.jpg
Sveže upakovani voz..
http://www.almanews.kz/sites/default/files/IMG_5922.jpg
 
2012":1gmkvowu je napisao(la):
Toma Nikolić reče u intervju;
Od kud se sad i Rusi nude da ulažu i Francuzi da prave metro, ako je svet u recesiji?", upitao je Nikolić.
Tipična Tomina narodnjačka demagogija. Naravno da je moguće da je sve to samo predizborna patka ali sigurno je da svet nije stao zbog recesije. :blah:
 
НБГ плитки тунел, стари Београд дубоки до плитки, у зависности од дела града и готово. нема шта да се прича даље да ли ће на површини или стубовима. једино може на стубовима када прелази из једног гребена у други и када иде преко Саве

2012":2cwfbhot je napisao(la):
Toma Nikolić reče u intervju;
Od kud se sad i Rusi nude da ulažu i Francuzi da prave metro, ako je svet u recesiji?", upitao je Nikolić.
Izvor;wwwb92.rs

сам си рекао, Тома Николић....
 
Taj gospodin N. je retardiran.Moj pas ima bolje znanje o ekonomiji od njega.
 
Ajd' sad nismo postavili njegovu izjavu radi politike i predizborne kampanje, već samo rečenicu koja se odnosi na Metro,uz to još i optimistična,znači gradi će Francuzi čim opozicija to ističe.. :kafa:
 
Steta sto cu ja pre otici u penziju nego docekati da od Vuka do Opstine N. Beograd idem metroom na posao. :(
 
Kamo srece da jesam! :D Imam jos dosta da gulim, ali sumnjam da ce do tada da metro proradi. :bash:
 
Pa taman kad postaneš kljokav i krenu da te bole noge,spas u pravi čas.. ;)
 
Beograd -- Metro je potreban Beogradu, kaže gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i dodaje da gradnja metroa nije predizborni adut sadašnje gradske vlasti.


http://www.b92.net/news/pics/2011/10/4036471724eaa0a5c864a3152041167_640x360.jpg

On objašnjava da do sledećih izbora metro neće početi da se gradi, a prva linija neće biti završena ni za izbore 2016. godine.

Beograd je odlučio da metro počne da se gradi i da prva linija bude završena do 2017. godine, a gradonačelnik kaže da izbor države iz koje će doći partner za metro neće biti politička odluka.

"Potpisali smo zasad dva ugovora sa Francuzima. Ali, nećemo nikom dati da na osnovu dva ili tri miliona evra donacije dobije posao od 500 miliona, ako cena koja se nudi nije ni povoljna ni realna. Niti treba nekom nešto da damo zato što će da podrži naš put ka EU, niti zato što ne priznaje Kosovo. Vodićemo se isključivo ekonomskim razlozima", naglašava Dragan Đilas.
Izvor;wwwb92.rs
 
Vrh