Šta je novo?

Metro

Ma Beograd ima preko 2 miliona stanovnika zajedno sa Pancevom.

Ako za nesto treba uzeti kredit bez razmisljanja, to je za teski metro.
 
Opet se ponavlja ista priča... :shok: niko ne govori o činjenicama, samo gunđate "teški metro" i špekulišete o jeftinom plitkom ukopavanju. "Teški metro" nije samo plitko ukupavanje. Brojke su tu, podaci su tu... biće zanimljivo uporediti ovo sa studijom koju rade francuzi ali hajde neka ih neko sad uporedi sa postojećim metro sistemima u EU i svetu pa da raspravljamo :kafa:

BELaM: Brzina na površini ograničena na 70 km/h, Napon 750 V, kapacitet 300 putnika po vozilu (kompozicija od dva 70% low floor vozila sa prostorom za osobe sa otežanim kretanjem i prostorom za bicikle). Vreme putovanja od Ustaničke do Tvorničke, u špicu: 30.5 minuta. Zato što plan signalizacije omogućava prvenstvo prolaza + ide podzemno na raskrsnicama kod C.Pijace, Hajata i Opštine NBG + drastično se smanjuje broj raskrsnica sa poprečnim ulicama + ukidaju se pešački prelazi na Bulevaru K.Aleksandra i uvode podzemni prolazi. U samom startu dve linije sa taktom od 4 i 12 minuta, radno vreme 05-24 svakog dana, nedeljom i praznikom, stajalište "Arena Hall" (Arena II) u funkciji samo tokom održavanja manifestacija u istoj, postojeći Depo na NBG, brza i ne tako skupa integracija postojeće tramvajske ifrastrukture....

Koliko je "teški metro" skuplji a koliko efikasniji od ovoga?

Ne prizivam LRS/LRT, samo žalim za onim što smo već danas mogli da imamo da nije bilo gunđanja "teški metro" i nedostatka političke volje....
 
Pa,mogu i teski metro bez prokletog pantografa da sprovedu isto tako,ali ne sme biti na povrsini ulice,dakle stubovi ili tunel.To meni smeta kod BELAM-a.

Ako mislis da je problem bio zato sto se jovin i 15 ljudi zali oko BELAM-a grdno se varas.Grad je sam izabrao da gradi most preko ade i UMP,a mogli su metro.Oni su ti krivci.
 
i šta ako se desi neki da neko želi nepropisno da skrene levo ili neki pešak da pretrči ulicu u kralja aleksandra. desi se :fijasko:.

možeš na netu da pogledaš klipove sa tim sudarima gde neko hoće da iseče levo pa ga lrt pokupi.

lrt bi imao značajan uticaj na celokupni saobraćaj. gomila ulica koja seče bulevar je bitna za protok saobraćaja. sve bi to napravilo haos.

znači kroz stari deo grada isključivo tunel. novi beograd plitki tuneli. loša varijanta stubovi. a da li će napajanje biti preko treće šine ili pantografa to nije bitno.
 
"Linija metroa u Alžiru dugačka je oko 9,5 kilometara, ima deset stanica i koštala je 380 miliona evra. Podzemnom želežnicom upravljaće kompanija RATP-Al-Džazer, filijala francuske firme RATP, koja je nadležna za metro u Parizu."
Алжир је екстра прош'о. Нас је мост коштао више од њиховог метро-а :bash:
9,5 км, 10 станица и све то за 380 милиона евра, мислим да је то сасвим ок цена и да би тако нешто могло и код нас да се уради, а нама продају причи да ЛРТ кошта толико.
Мој предлог је да французи ураде метро "за џ" и да управљају њиме једно 20,30 година или заувек :D Нормално услови: све пише ЋИРИЛИЦОМ :D ,наша радна снага, наш материјал, наше фирме... Шта мислите о томе? :cool:

МилисаВ-е Дешавало би се ово сваки дан наредних годину дана :bash:
http://www.youtube.com/watch?v=CV2rdGX4JYc
http://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc
 
Veruje se da bi ova rešenja doprinela komercijalnom uspehu projekta jer bi ubrzala saobraćaj, olakšala pristup lakom metrou i ceo sistem učinila u velikoj meri bezbednim, nezavisnim, tačnim, redovnim i pouzdanim.

Део који сам болдовао је, по мени, кључан. Да ли би систем био у великој мери све набројано или потпуно, је основа сваке приче. Први пут када би тако неко чудо стало на семафору или укрштању бих извшио џихадски напад на предлагаче и оне који су усвојили ту идеју.

Ко год се возио у макар једном граду који има потпуно независни систем, па макар и само једну линију (као нпр. Варшава у којој сам баш био док се на форуму ратовало око ње пре месец дана :) ), зна све предности и никада му не би пало на памет да прихвати причу о унапређеном трамвају као замени за метро, поготово не у граду од 1,7 милиона становника. Да причамо о Новом Саду, Нишу или рецимо Крагујевцу, онда важи.
 
spatiotecte":1gdt33gs je napisao(la):
Ma Beograd ima preko 2 miliona stanovnika zajedno sa Pancevom.

Ako za nesto treba uzeti kredit bez razmisljanja, to je za teski metro.

А мој Београд има само 10.000 више пописаних него 2001е а то је 1 718 847 и једино што је спречило бруталан пад број становника у Београду је миграција несрећног народа по Србији у Бг. Морам да напоменем да следи одузимање од овог броја пописаних минимум 100.000.

А моја Србије ће по свену судећи имати између 300 и 500.000 мање становника у односу на 2001. годину тако да ускоро неће бити никога да мигрира у мој Београд.

Мој Београд је због моста презадужен и никакав кредит не долази у обзир за нешто што ће се градити 10 година и то само прва траса.Пројекат београдског метроа се минира већ 40 година и ваљда сте скапирали да садашња власт наставља то ефикасно да ради.Чим су они реконструисали шине код Вука изнад завршеног метро тунела ту нема више шта да се прича. Заправо,сви промашени,прескупи и недовршени инфраструктурни пројекти у граду имају за циљ баш ово што се дешава са нашом демографском сликом.
 
Delija":3emqf8wz je napisao(la):
spatiotecte":3emqf8wz je napisao(la):
Ma Beograd ima preko 2 miliona stanovnika zajedno sa Pancevom.

Ako za nesto treba uzeti kredit bez razmisljanja, to je za teski metro.

А мој Београд има само 10.000 више пописаних него 2001е а то је 1 718 847 и једино што је спречило бруталан пад број становника у Београду је миграција несрећног народа по Србији у Бг.Морам да напоменем да следи одузимање од овог броја пописаних минимум 50.000.

To je popis ljudi koji se vode u Beogradu.
POgledaj spisak glasaca za Beograd, bilo ih je 1 850 000, dodaj na to decu i Pancevo sa 100 000 i premasuje se cifra od 2 miliona.

Realniji je broj stanovnika koji borave u tom gradu i koji se fizicki nalaze u njemu nego broj ljudi koji se vode u tom gradu.
 
Знао сам.Дакле ја ти причам о званичном попису а ти о броју гласача где се доводи и курта и мурта не би ли партијски пацови навукли неки глас више.Дакле званичан попис.Нема ништа меродавније.

Пошто видим да браниш свој став који је јако слабо утемељен мораћу да ти кажем да су ови подаци погубнији тим пре што ће овим пописом да урачунају и интерно расељена лица у број становника што није био случај 2002е а све у циљу ублажавања очајних резултата пописа.

И није ми јасно ово Београд плус Панчево 2 милиона. Београд плус Кина милијарду и триста милиона и шта сад?
 
Slazem se sa tobom da oni verovatno malo naduvavaju taj broj glasaca sa "kurtom i murtom" kako bi ispalo da smo sto brojniji ali polazim od svog okruzenja:

Evo recimo u okolini moje kuce koja se nalazi u lipovici (22km od centra Beograda), ima naselje hidrotehnika gde zivi nekoliko desetina porodica koji rade za tu firmu. Svi se oni vode u Surdulicu, Novu Varos, Priboj itd...
Ti ljudi zive tu preko 20 godina (dakle nalaze se fizicki na podrucju Beograda), nije realno da se ti ljudi ne vode kao populacija beograda vec nekog grada u provinciji.
A takvih primera ima koliko hoces

Ti ljudi su tu i moraju se uracunati ako vec zelimo da imamo pravo broj ljudi koji borave u Beogradu. A njihov broj je znacajan i mora da se uzme u obzir.

Ista ova prica vazi i za studente koji obicno kad dodju iz unutrasnojsti se ne vracaju vise.

A Pancevo sam uracunao i ako pripada AP Vojvodini jer je on u metro-area Beograda (blizi je od Sremcice) i to je vec 100 000 ljudi vise.

Po mom, broj stanovnika moze samo biti veci od ovog zvanicnog popisa a ne manji.
 
Oтворите тему "Број становника Београда" ако већ не постоји па расправљаје тамо. На свакој теми везаној за Београд на сваком форуму иста расправа. Плашим се да ћу да отворим на Јутубу видео песме "Април у Београду", и да ће иста расправа бити и тамо.

Било ми је досадно па сам допунио мој план метроа тролејбуским линијама за НБг и Земун. Мислим да у овој конфигурацији не би имало потребе за аутобуским линијама унутар урбаног подручја, тј., јавни превоз 100% на струју.

Пуна величина: линк

nbgzemun.jpg
 
Somi303":tf777wne je napisao(la):
"Linija metroa u Alžiru dugačka je oko 9,5 kilometara, ima deset stanica i koštala je 380 miliona evra. Podzemnom želežnicom upravljaće kompanija RATP-Al-Džazer, filijala francuske firme RATP, koja je nadležna za metro u Parizu."
Алжир је екстра прош'о. Нас је мост коштао више од њиховог метро-а :bash:
9,5 км, 10 станица и све то за 380 милиона евра, мислим да је то сасвим ок цена и да би тако нешто могло и код нас да се уради, а нама продају причи да ЛРТ кошта толико.
Мој предлог је да французи ураде метро "за џ" и да управљају њиме једно 20,30 година или заувек :D Нормално услови: све пише ЋИРИЛИЦОМ :D ,наша радна снага, наш материјал, наше фирме... Шта мислите о томе? :cool:

МилисаВ-е Дешавало би се ово сваки дан наредних годину дана :bash:
http://www.youtube.com/watch?v=CV2rdGX4JYc
http://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc

Metro u Alziru je kostao 1,2 milijarde dolara, pogledaj postove gore.
 
spatiotecte":1jkh1ozb je napisao(la):
Ista ova prica vazi i za studente koji obicno kad dodju iz unutrasnojsti se ne vracaju vise.

A Pancevo sam uracunao i ako pripada AP Vojvodini jer je on u metro-area Beograda (blizi je od Sremcice) i to je vec 100 000 ljudi vise.

Ај да ти оборим и овај аргумент па да прекинемо са троловањем. :)

Ако је тако,а јесте,онда од овог броја одузми становнике Обреновца,Сопота,Гроцке,Младеновца и Лазаревца,можда и Барајева јер они нису део метро подручја а воде се као део Београда.
 
Delija":ojqyg81e je napisao(la):
spatiotecte":ojqyg81e je napisao(la):
Ista ova prica vazi i za studente koji obicno kad dodju iz unutrasnojsti se ne vracaju vise.

A Pancevo sam uracunao i ako pripada AP Vojvodini jer je on u metro-area Beograda (blizi je od Sremcice) i to je vec 100 000 ljudi vise.

Ај да ти оборим и овај аргумент па да прекинемо са троловањем. :)

Ако је тако,а јесте,онда од овог броја одузми становнике Обреновца,Сопота,Гроцке,Младеновца и Лазаревца,можда и Барајева јер они нису део метро подручја а воде се као део Београда.

Onaj prvi argument mi nisi oborio... :rolleyes:
Kako mozes da znas koliko ljudi iz unutrasnjosti ima trenutno u Beogradu plus svi crnogorci, izbeglice i studenti??? Gde je otislo 400 000 izbeglica iz krajine? Da nije mozda na Kosovo?

Metro podrucje ima blizu 2 miliona a zajedno sa Pancevom, Barajevo, Grockom itd ima 2.2, 2.3 miliona

Beograd je jednostavno usisivac ove drzave, njegova populacija ne moze da se smanjuje.
 
Требао си то да кажеш овима из завода за статистику па да не губе време са пописом.Свуда у свету су то основне цивилизацијске тековине на основу којих се планира даљи развој државе и те податке нигде нико не оспорава осим разних ликова на овим просторима.

Очигледно се не разумеш у материју.Студенти се махом дупло пописују (родбина кући их пријави) па се тако после пописа одбија доста њих.2002е су тако одузели око пола милиона дупло пописаних и ИРЛ.Овде сам већ писао да су избеглице овим пописом урачунате (за разлику од прошлог пописа).Горе сам написао да Барајево,Гроцка итд и јесу урачунати овим пописом а ти их сабираш на она твоја два милиона. И још нешто,ти као Београђанин би морао да знаш да је овај град многима успутна станица.Свако ко може бежи одавде.У осталом,статистика све говори.Имамо највећи одлив мозгова,радно способних... Годишње се из Београда исели око 30.000 људи (2009е чак 52.000)а тек нешто више усели.Зато и кажем,ускоро неће бити ни тог гладног народа да хрли у тај твој велики двомилионски Београд.

Ето,рекао си пар апсолутно нетачних података и на крају ставио цифру од 2.2 милиона и као одговорио си ми.Неозбиљан си и скроз неупућен у дешавања око пописа.Имаш на ссц-у одличну тему о томе,прелистај је па се јави онда.
 
N-ST":pjfynfnh je napisao(la):
Opet se ponavlja ista priča... :shok: niko ne govori o činjenicama, samo gunđate "teški metro" i špekulišete o jeftinom plitkom ukopavanju. "Teški metro" nije samo plitko ukupavanje. Brojke su tu, podaci su tu... biće zanimljivo uporediti ovo sa studijom koju rade francuzi ali hajde neka ih neko sad uporedi sa postojećim metro sistemima u EU i svetu pa da raspravljamo :kafa:

BELaM: Brzina na površini ograničena na 70 km/h, Napon 750 V, kapacitet 300 putnika po vozilu (kompozicija od dva 70% low floor vozila sa prostorom za osobe sa otežanim kretanjem i prostorom za bicikle). Vreme putovanja od Ustaničke do Tvorničke, u špicu: 30.5 minuta. Zato što plan signalizacije omogućava prvenstvo prolaza + ide podzemno na raskrsnicama kod C.Pijace, Hajata i Opštine NBG + drastično se smanjuje broj raskrsnica sa poprečnim ulicama + ukidaju se pešački prelazi na Bulevaru K.Aleksandra i uvode podzemni prolazi. U samom startu dve linije sa taktom od 4 i 12 minuta, radno vreme 05-24 svakog dana, nedeljom i praznikom, stajalište "Arena Hall" (Arena II) u funkciji samo tokom održavanja manifestacija u istoj, postojeći Depo na NBG, brza i ne tako skupa integracija postojeće tramvajske ifrastrukture....

Koliko je "teški metro" skuplji a koliko efikasniji od ovoga?

Ne prizivam LRS/LRT, samo žalim za onim što smo već danas mogli da imamo da nije bilo gunđanja "teški metro" i nedostatka političke volje....

Да, лаки шински систем је савршено решење. Из непознатог разлога није га применио нити један европски град величине Београда. :fijasko:

Неколико претходних случајева у којима су Срби били паметнији од читавог света:
* Националне државе које сви остали праве су фуј; уместо да искористимо ратну победу у сопствену корист, ми ћемо да направимо Југославију. Исход: познат.
* Социјализам, капитализам, СЕВ, и НАТО су фуј, ми ћемо да направимо самоуправни социјализам и Покрет несврстаних. Исход: познат.
* ”Државна заједница”. Исход: познат.
* Трамваји по граду су фуј; хајде да размонтирамо целу мрежу и уведемо аутобусе. Исход: познат.
* Приватне авиокомпаније су фуј; ми морамо да имамо ”националног авиопревозника” под државном управом. Исход: познат.
* Буржоаски метро је фуј; треба радничку Раковицу увести трамвајем у 21. век. Исход: познат (укључујући и то како је радничка Раковица ушла у 21. век).

Да ли Срби у једном случају могу просто и без филозофирања да ураде исто што и сви остали народи у упоредивим ситуацијама, а то је у случају организације превоза у скоро па двомилионском граду - нормалан метро? У сваком од горњих случајева је постојала некаква теорија зашто је то баш право решење за наше ”специфичне услове”, и сви су се завршили како су се завршили.

Бај д веј, та студија ЛШС је комична. Као посебно комичне аспекте бих означио ”две варијанте” које су упоређиване а које се разликују у једној станици; ”две линије” од којих је једна скоро па подскуп друге; ”систем од три линије” у којем се успело готово немогуће: да грађани Бановог брда до центра мењају све три линије (у првој варијанти - после су схватили колико је план био мајмуски па су га закрпили), итд, итд. :fijasko:

И коначно... нисмо ми могли ништа да имамо да није било гунђања. Пример моста на Ади показује да ће градска власт урадити оно што заиста жели да уради без обзира на ”гунђање”. Други начин гледања на исти принцип (контрапозиција) јесте да чињеница да ЛШС није изграђен доказује да то никада није био озбиљан пројекат.
 
Arnorian":1z6z3abq je napisao(la):
Било ми је досадно па сам допунио мој план метроа тролејбуским линијама за НБг и Земун. Мислим да у овој конфигурацији не би имало потребе за аутобуским линијама унутар урбаног подручја, тј., јавни превоз 100% на струју.

Пуна величина: линк

nbgzemun.jpg

i ja sam isto mislio da javni prevoz unutar urbanog tkiva treba da bude na struju. a da postoje hubovi tipa trošarina, ustanička i slično gde bi se presedalo na autobuse za prigradska naselja.

tvoja mapa se razlikuje od važećeg gupa u delu kojim je aerodrom spojen sa gradom. u gupu je spojen železnicom od stanice zemun, pa dalje za surčin i obrenovac. mislim da je to možda bolje rešenje ako bi onda od aerodroma postojale železničke linije za veće gradove, pre svega novi sad, pančevo, valjevo.... a da sa beogradom bude spojen bg vozom, gde bi onda ljudi mogli da presednu na metro na stanicama novi beograd, prokop ili vukov spomenik.
 
Део мог плана је ЖС НБг као главна међуградска, са главном аутобуском поред ње, повезане са аеродромом жутом линијом. Мислим да је то довољно.

ГУП не узимам превише озбиљно, посебно ту пругу до аеродрома јер јој траса иде испод писте. То се не ради ако може да се избегне, а овде може.
 
Djordje":sl6jpaqw je napisao(la):
Да, лаки шински систем је савршено решење. Из непознатог разлога није га применио нити један европски град величине Београда. :fijasko:
Ni jedan? Dublin (1.800.000 stanovnika) ima Light Rail System - LUAS (Youtube reportaža i još jedan zanimljiv snimak). Zatim: Porto, Hanover, Mančester, Keln...
Barkley":sl6jpaqw je napisao(la):
Да ли би систем био у великој мери све набројано или потпуно, је основа сваке приче. Први пут када би тако неко чудо стало на семафору или укрштању бих извшио џихадски напад на предлагаче и оне који су усвојили ту идеју.
To čudo ne bi stalo ni na jednom semaforu jer ima plan signalizacije koji mu omogućava prvenstvo prolaza. Evo kako to izgleda u praksi: Paris T3. Nagradno pitanje: koliko je semafora + ukrštanja prošao i na koliko njih se zaustavio?

Jeste - to je tramvaj. Mane u odnosu na "teški metro": sporiji je na površini, nije u potpunosti izolovan od ludaka u saobraćaju i to ga čini više ranjivim u odnosu na potpuno nezavisan sistem. Ali niko ne bi pustio ta vozila niz Bulevar K.Aleksandra sa idejom da će verovatno "pokupiti" koje crveno svetlo semafora, pešake, automobile... prvo je projektom rešeno a druga dva su incidentne situacije, nisu pravilo. Uostalom, koga uopšte briga da li je zavisan ili nezavisan kad za 30 min stiže sa Ustaničke do Zemuna? Da ne pominjem da bi bio napravljen tako da verovatno za male pare može da se transformiše u "teški".
 
Arnorian":2xo2ufix je napisao(la):
...Било ми је досадно па сам допунио мој план метроа тролејбуским линијама за НБг и Земун. Мислим да у овој конфигурацији не би имало потребе за аутобуским линијама унутар урбаног подручја, тј., јавни превоз 100% на струју....

ја би само трамвај протерао скроз до Бежаније, тачније до гробља, тамо има доста мета за окретницу. и ставио би тролу преко Бранковог моста

N-ST":2xo2ufix je napisao(la):
[ Ni jedan? Dublin (1.800.000 stanovnika) ima Light Rail System - LUAS (Youtube reportaža i još jedan zanimljiv snimak). Zatim: Porto, Hanover, Mančester, Keln...
човече, то што ти спомињеш су трамваји, исто као и БеЛам што је трамвај који већ имамо по Београду. то што су они рекли за БеЛаМ ти је управо садашња ситуација у Булевару с тим да га само ставиш под земљу од Вука.
е да, и Даблинци кукају због тог Луаса, гомиле пара потрошене ни за шта. поготово што се линије нигде не укрштају
 
Шта мислите, да ли би Београд могао себи да приушти једну линију БеЛаМ-а? Наравно то не би била Устаничка-Творничка, него можда Аеродром-Ташмајдан(или нека друга окретница). Линије са којих се преседа на аутобусе за приградска насеља морају бити "тешки" метро (свака линија са Устаничке или Трошарине мора бити тешка, али можда Миријево може добити БеЛаМ или неко друго насеље :)
 
N-ST":12o52wkm je napisao(la):
Djordje":12o52wkm je napisao(la):
Да, лаки шински систем је савршено решење. Из непознатог разлога није га применио нити један европски град величине Београда. :fijasko:
Ni jedan? Dublin (1.800.000 stanovnika) ima Light Rail System - LUAS (Youtube reportaža i još jedan zanimljiv snimak). Zatim: Porto, Hanover, Mančester, Keln...
Barkley":12o52wkm je napisao(la):
Да ли би систем био у великој мери све набројано или потпуно, је основа сваке приче. Први пут када би тако неко чудо стало на семафору или укрштању бих извшио џихадски напад на предлагаче и оне који су усвојили ту идеју.
To čudo ne bi stalo ni na jednom semaforu jer ima plan signalizacije koji mu omogućava prvenstvo prolaza. Evo kako to izgleda u praksi: Paris T3. Nagradno pitanje: koliko je semafora + ukrštanja prošao i na koliko njih se zaustavio?

Jeste - to je tramvaj. Mane u odnosu na "teški metro": sporiji je na površini, nije u potpunosti izolovan od ludaka u saobraćaju i to ga čini više ranjivim u odnosu na potpuno nezavisan sistem. Ali niko ne bi pustio ta vozila niz Bulevar K.Aleksandra sa idejom da će verovatno "pokupiti" koje crveno svetlo semafora, pešake, automobile... prvo je projektom rešeno a druga dva su incidentne situacije, nisu pravilo. Uostalom, koga uopšte briga da li je zavisan ili nezavisan kad za 30 min stiže sa Ustaničke do Zemuna? Da ne pominjem da bi bio napravljen tako da verovatno za male pare može da se transformiše u "teški".


Одмах после постављеног линка за ЛУАС у Даблину следи и овај:

http://www.youtube.com/watch?v=3ccTye_mu5s&feature=related

Рекло би се да је сниман у Булевару Краља Александра. ;)

Да, то је трамвај. Нпр. овакав систем има Стразбур, на неком сајту о трамвајима у Француској сам нашао да је овај град најбољи пример за то. Стварно је сјајан, стално га шире и унапређују, ма милина. Али то је град са 300 хиљада становника, у целој планираној зони коју ће покрити трамвај до рецимо 2017. живи око 500-600 хиљада људи. Веруј ми, возио сам се много пута и мислио како би било добро овако нешто увести у Ниш и Нови Сад, на пример. Била би то револуција у градском превозу у ови градовима, огроман скок напред. Лепо он иде у предграђима, може и да убрза, у једном делу иде и испод земље. Због њега се све више шири подручје где је забрањен или смањен аутомобилски саобраћај. Али треба да видиш на два места у граду где се укрштају линије, како зна да се успори све, да се чека, стоји у месту по пар минута. Дакле, трамвај. И то је то. Не бих се уопште бунио када би београдски трамвај био унапређен на овако нешто. Да се направи што је могуће независнија траса, а не да се и сада по Немањиној или Милентија Поповића разни паметњаковићи возе по шинама. Мени се више свиђа и шири колосек, возила су већег капацитета него КАФ-ови, некако ми делују стабилнија и робуснија (да, знам да је то немогуће, само маштам :) ). Али то у граду као што је БГ може да служи смо као допуна метроу и ништа више. Као у Паризу, рецимо. Уосталом, замисли Париз без метроа... А у метро зони живи само 2 милиона становника, још мало па ће и БГ имато толико.
 
nećemo tramvaje da nam uvale za metro. ako to već gledamo onda možemo da damo prednost tramvajima i kroz bulevar pa da pričamo da je katica naš LRT.
 
Da nam uvedu LRT, i da on ima prednost u odnosu na ostali saobracaj, uvek bi se nasao neki majmun da mu sece trasu i da napravi udes.

Tako da nista osim samostalne trase ne dolazi u obzir. Jednostavno nemamo kulturu saobracaja za LRT na ulicama.
 
Vrh