Šta je novo?

Metro

Па о томе је и причам. Пословни простор зврји празан јер нема потребе за њим. За њим нема потребе јер је тржиште мало и сиромашно. Тржиште је сиромашно јер индустрија не ради....
Круг почиње од здраве индустије.

Ајд да кажем да мало тржиште није изговор, тј. да је Београд на геостратешком положају на Балкану, па да рачинамо сва околна тржишта: Хрватска, Босна, Црна гора, Албанија, Македонија, Бугарска, Румунија..... Логично је да Београд буде центар. Очигледно је да ни тако велико тржиште није баш примамљиво због целокупне куповне моћи региона. Видим,не ничу неки солитери нигде у суседству...

Осим тога, без обзира на бољке наше администрације, опет се стране компаније опредељују за отварање регионалних представништава у Београеду, нпр Мајкрософт. Па опет, није изградио солитер....
 
stf":s9w6l1t8 je napisao(la):
Солитери банака? :lol: А зашто би они ницали ако народ нема чиме да купује?

Око вишка пословног простора нема шта да се дискутује али ево Банка Интеза почиње да гради објекат од преко 30.000 квм што је више него довољно за повисоку кулу а исто важи и за суседни објекат у блоку 11а који се увелико гради.
 
Оно што сам много пута рекао: Кад би земљиште било скупље, било би више кула а мање сандука. :rolleyes:
 
Wile E. Coyote":2daqk0t8 je napisao(la):
Оно што сам много пута рекао: Кад би земљиште било скупље, било би више кула а мање сандука. :rolleyes:
Пре бих рекао да је у случају Банка Интезе и сличних објеката проблем у урбанистичком плану, а не у скупоћи земљишта.

Видиш, Интеза је купила плац те и те величине и свеједно јој је да ли гради уже а више, или шире а ниже. Добија исту квадратуру.
Међутим, да је урбанистичким правилима тражено да заузетост парцеле не сме да пређе 60%, а притом не ограничиш спратност, инвеститор нема где, него у висину.

Значи, земљиште има своју цену, али за кутије је крив ГУП и ДУП.
 
Донекле тачно. Да се Ерпорт сити сусрео са скупим земљиштем, наређао би 5 малих зграда у једну кулу.

А Г(л)УП и ДУП(е) нећу ни да коментаришем.
 
Odosmo totalno u offtopic,

Predlazem moderatorima da premeste sve postove pocevsi od uporedjenja sa Varsavom na ovamo u odgovarajucu temu.
 
JT pa da li vi znate razliku izmedju onoga sto se zove investment banking (u kome se vrte ogromne pare) i onoga sto se zove retail banking (koje je staromodna industrija sa prilicno malim profitima)? Ove banke ovde su jad i beda i bave se uglavnom zelenasenjem i tako siromasnog stanovnistva. I vi mislite da banke u Londonu, Frankfurtu, i Amsterdamu zaradjuju od nekakvih stednih uloga?! POBOGU!

Da imamo TRZISTE NOVCA, SLOBODNU PRIVREDU, TRZISTE AKCIJA, itd. sasvim druga prica. Uostalom ni u Londonu, Hong-Kongu, Nju Jorku, itd. se nista ne proizvodi pa su jezivo bogati. Razmislite malo o tome, mozda se oslobodite okova razmisljanja tipa Mirko & Slavko.

PS I ne samo bankarstvo nego i razne druge usluge. To da Beograd nema jednu jaku regionalnu aviokompaniju koja je "player" na nivou Evrope je SKANDALOZNO. Ali kako bi kad sva javna preduzeca i naravno JAT godinama sluze ne za prevoz putnika i razvijanje tog biznisa nego uhlebljivanje partijskih "kadrova"?

Neko je gore pomenuo i dobar primer kulture i desavanja. Jedna od retkih kakvih-takvih oaza slobodne inicijative (splavovi-kafici-hosteli-estrada), ali vec kad hoces da gradis neki veci hotel odmah naletis na neke "Dulicevce" pa cemo i-hi-hi da pricekamo Kempinskog. Drzava koja se petlja u sve sto ne treba (pre svega reketiranje privrede) a uporno izbegava da radi ono sto joj je posao (infrastruktura, institucije, obrazovanje, zdravstvo). Sta nam je sa Narodnim i drugim muzejima? 25 maj bi najradje srusili da bi mogli da grade vile (uzgred, zatvorili su muzej ustanka, i samo malo po malo otkidaju od tog kompleksa). GOMILE ljudi bi to volele da vide i tu provedu pola dana, eto i ja kao neko ko mrzi komunizam to priznajem, i besan sam sto to nije lepo sredjeno jer je jedan od vaznih sadrzaja koji bi ovaj grad mogao da ima. Zasto se u zgradi dvora siri neka birokratija umesto da se to restaurira i otvori za posetioce? MOGLI bi mi da postanemo omiljena city-break destinacija ali vec decenijama pricamo o potencijalu a nikako nista da uradimo. GDE nam je vise taj je*******eni zeleznicki cvor, ovo sto imamo, ljudi, je SRAMOTA. Izvucite glave iz peska, rat je ODAVNO zavrsen i nije istina da je i "drugde isto" (Slovacka, Poljska, pa i ta je*******ena Sofija gde jos uvek nije sjajno ali ljudi hvataju zalet i menjaju stvari na bolje).
 
vucko":1k7t53dt je napisao(la):
prokop not gonna hapen,em kuvajt jutros prizno Kosmet,em mi rodjak koji radi u CIP-u juce rece da muljaju sa projektom koji je bio gotov prosle godine jer hoce da uguraju neke nepotrebne stvari koje hoce neko iz zeleznica a nema potrebe za time vec su im to vlazni snovi.I svesni da ako se ne izgradi od ruskog kredita to sto zele nece nikad.
Mogli su tokom cele godine da se "ugrađuju" gde su sada našli kada je projekat završen,a Rusi juče rekoše sada imaju projekte od naše strane i sve sada zavisi od vlade.. :rolleyes:
 
stf":1z96qch3 je napisao(la):
Wile E. Coyote":1z96qch3 je napisao(la):
Оно што сам много пута рекао: Кад би земљиште било скупље, било би више кула а мање сандука. :rolleyes:
Пре бих рекао да је у случају Банка Интезе и сличних објеката проблем у урбанистичком плану, а не у скупоћи земљишта.

Видиш, Интеза је купила плац те и те величине и свеједно јој је да ли гради уже а више, или шире а ниже. Добија исту квадратуру.
Међутим, да је урбанистичким правилима тражено да заузетост парцеле не сме да пређе 60%, а притом не ограничиш спратност, инвеститор нема где, него у висину.

Значи, земљиште има своју цену, али за кутије је крив ГУП и ДУП.

Slazem se, GUP je totalno glup. A i DUP je glup. Zali Boze sto unistise i nastavljaju da unistavaju Novi Beograd. A na Intezi se tacno lepo vidi da je trebalo da bude toranj, bukvalno je saseceno/zatupljeno. I STA bi to recimo Kempinski zaklanjao i kako bi on kvario taj kraj mi uopste nije jasno.

Mada na prvi pogled ne izgleda tako, ovo u sustini ima veze i sa metroom. Ako ce Novi Beograd da bude gusci i ima visoke zgrade i bude neka impresivna metropola time je plitki usek samo primereniji.
 
Kako gde vidis 226 strana o metrou :p

Jednoga dana kada bude krenuo metro da se gradi a da bude u eri interneta i beobuilda i naravno nas zivih i zdravih ko zna koliko ce ova tema onda imati strana i postova :)
 
Igor":2e77sctk je napisao(la):
Kako gde vidis 226 strana o metrou :p

Jednoga dana kada bude krenuo metro da se gradi a da bude u eri interneta i beobuilda i naravno nas zivih i zdravih ko zna koliko ce ova tema onda imati strana i postova :)
Vec vidim cukununuka 2012ice koji ce imati nick 3012 i koji ce ponosno govoriti po Beogradu buducnosti-moj cukundeda je prvi verovao u metro!!!
 
@ Stranac,

Delimicno si u pravu ali samo u vezi stagnacije glomazne i spore administracije koju nisi ni spomenuo.Premda i tu postoji napredak.Istina je da mi u tehnolosko-ideoloskom smislu kasnimo za svetom jedno 20 godina ali ne zaboravi da su devedeste bacile na kolena sve sto je vredelo,funkcionisalo i islo u korak sa vremenom.Iz tog haosa se nije lako izvuci ali opet Beograd lagano to cini iako bi mogao jos bolje i brze.
Mogu ti samo reci da je u poslednjih nekoliko godina vidljiv veliki napredak u gradu a tempo kojim se Beograd namece kao interesantna i privlacna poslovna destinacija je vec neko vreme prepoznat od strane stranih investitora i poslovnih ljudi iz celog sveta.Svetska finansijska kriza i jako spor i dug period za dobijanje dozvola su prepreka za brzu realizaciju projekata.
Ja sam se odselio iz Beograda jos kao decak,dolazio sam koliko sam mogao i vidim napredak!O tome u poslednje vreme slusam i od stranaca,poslovnih saradnika koji nedvosmisleno kazu da je Beograd najzanimljiviji u regionu.
Los standard,stresovi,kulturni sunovrat,nepoverljivost,lenjost i apatija usled duge izolacije razlog su vase preterane kriticnosti prema Beogradu.
 
2012":24hq48lt je napisao(la):
uzicanin":24hq48lt je napisao(la):
Pozdrav svima

Imam jedno pitanje. Koliki se nivo buke ocekuje na Novom Beogradu, u delu gde će budući metro ići iznad zemlje?
Hvala
Mislim da buka nije problem, ako vozovi idu na stubove kroz Nbg, jer su novi vozovi zbog nove tehnologije danas puno tiši,eto uporedbe CAF tramvaja i starih,zaista se gotovo ne čuju,zapravo zvuk je prijatan tj.nije iritantan.
Glavni problem na Nbg je što se trase na stubovima tiče, zauzimanje površine,to znaju već na 1.godini studenti urbanizma,Nbg je bio prepoznatljiv po širokim bulevarima i čak i danas savremenom urbanizmu.
Plašim se da će ako ovo bude rešenje biti prepoznatljiv po betonskim stubovima,a ne smem da pomislim da "Metro"ide na površini tj.bulevarima,sem možda na perifieriji grada kada ide u depo,u tom slučaju nam ne ginu rampe,visoke ograde i ruglo.Onda bi dobili hibrid Metro u starom gradu i opet tramvaj na Nbg.Opet će dolaziti iz sveta da nas studiraju,u čemu se razlikujemo od planete i kako to da niko u svetu do sada nije primenio inovaciju. :kafa:


Metro iznad tla je prijatniji za putnike i korisniji za gradsku kasu, jer kosta manje, ali ukoliko je to voz a ne tramvaj, pitanje je koliko zaista buke pravi. Ali u gradu u kome vec godinama postoji ravnodusnost vecine prema raznim oblicima buke, cak i neverovatni pokusaji da se ona opravda, buka ne bi trebalo da predstavlja problem, kolika god bila, bar ne za postojecu vecinu.

I stubovi i ograde bi narusili izgled ulica, tako da tu nema razlike, s tim da ograde ne moraju da budu visoke, kao ove sto se postavljaju danas, da bi dovoljno stitile, nego je bitno kako su napravljene da bi bile uspesna prepreka. Kao prepreka je moguce postavljanje i rastinja, koje bi jos i ulepsalo ulice, a prigusivalo bi i buku i upijalo ulicno zagadjenje .
 
Pa na Novom Beogradu, umesto da metro stavljaju na stubove bi bez ikakvih problema mogao da bude na zemlji, a na mestima gde mu koridor presecaju poprečne ulice, utone u veoma plitki rov, gde bi mogla biti i stanica (faktički bi krov tunela direktno nosio kolovoz poprečnih ulica). E sad, kako su poprečne ulice na Novom Beogradu otprilike na 500 m, to bi stalno bilo gore-dole, a zbog potrebnog relativno blagog nagiba za spuštanje/penjanje ispalo bi da je svakako više u rovu nego na površini. Stoga mi se mnogo realnijom čini ideja da se napravi plitki nepokriveni rov, toliko da su šine uvek ispod nivoa ulice (kao da su radili dig-and cover, ali bez pokrivanja). Jeftinije je od gradnje pravog tunela, prirodno osvetljenje postoji, pristupačnije je za održavanje. Rov se ogradi ogradom i zelenilom što smanjuje i nivo buke (a i tako se koliko znam moraju ugrađivati antivibracione podloške kod gradnje gradskih šinskih sistema). Putnici bi imali dnevno svetlo, mnogo prijatniji vazduh (ko god se ikad vozio podzemnom zna na šta mislim), uštede na osvetljenju tunela i prinudnoj ventilaciji bi se takođe postigle.
Ako bi se posle trebale praviti dodatne ulice ili pešački prelazi - ne bi bio problem jer bi pruga već bila u rovu, samo bi se preko njega prebacile noseće grede mosta i to je to. Nešto kao (iako su u pitanju željezničke, a ne metro pruge) Alameda koridora (ojačan od gore poprečnim gredama celom dužinom, zbog trusnog područja) u LA.
Slično ovome na određenim delovima Berlina je sistem S-Bahna, uz još par tračnica DB-a spušten u plitki rov (severni - severoistočni deo S-Bahn kruga - linije S41, S42).
 
miki_ns":13of9cbc je napisao(la):
Pa na Novom Beogradu, umesto da metro stavljaju na stubove bi bez ikakvih problema mogao da bude na zemlji, a na mestima gde mu koridor presecaju poprečne ulice, utone u veoma plitki rov, gde bi mogla biti i stanica.

Nemoguce je da metro na Novom Beogradu ide na povrsini posto u proseku bi sekao jednu ulicu na svakih 400m od prilike sto bi znacilo da bi on isao samo "gore dole" - "gore dole" kao roaler coaster.
Ispovracali bi se putnici samo tako...
 
:) baš tako,plitki ili duboki tunel je jedino racionalno rešenje..
 
Da,to je metro i treba biti u istom nivou a ne kao u luna parku.Maletin je to lepo pominjao.On je glavni saradnik Jovinu na studiji BG metroa.Jovin je arhitekta,dok je Maletin bio profesor na gradjevinskom fakultetu oko zeleznica i metroa.
 
Vrh