dziggy":tec5ftme je napisao(la):Takav je koncept Pariskog metroa. Ima 14 linija u centru. Samo ce taj metro svi nazvati teski, iako su razmaci izmedju stanica neretko mali, metro ide neretko sporo . Samo sto je kapacitet velik. S druge strane u Pragu ili Budimpesti ima manje linija, ali obuhvata i prigradska naselja. Svaki grad radi metro na osnovu svog oblika velicine kretanja gradjana itd. Tako ce i bg imati specifican svoj metro, meni se vise dopada ideja da bude gradski , dakle vise manjih linija po gradu.
Није доста са Творничком, није ОК, прежвакано је 100 пута зашто, и ко зна кад ће га продужити, јер је град и овако на ивици задуживања. Овакав патрљак никоме неће вршити посао и у томе је поента. Нека се натегну и нека га продуже још једну станицу. Само ме занима којем мозгу је баш Творничка пала на памет???MilisaV":1c5eiglm je napisao(la):dalje dosta više sa tom tvorničkom. pa svakako da će jednog dana produžavati dalje od tvorničke kao što će ići dalje od ustaničke... za prvu fazu je ok.
Evo otkud baš Tvornička....Wile E. Coyote":jjy6cagt je napisao(la):Само ме занима којем мозгу је баш Творничка пала на памет???
To Njile! Zahtevamo da se Tvornička izuzme iz svih dokumenata o metrou, osim eventualno kao prolazna stanica, mada ni to nema baš mnogo smisla ali ajde...Wile E. Coyote":3b4jvjg8 je napisao(la):Није доста са Творничком, није ОК, прежвакано је 100 пута зашто, и ко зна кад ће га продужити, јер је град и овако на ивици задуживања. Овакав патрљак никоме неће вршити посао и у томе је поента. Нека се натегну и нека га продуже још једну станицу. Само ме занима којем мозгу је баш Творничка пала на памет???MilisaV":3b4jvjg8 je napisao(la):dalje dosta više sa tom tvorničkom. pa svakako da će jednog dana produžavati dalje od tvorničke kao što će ići dalje od ustaničke... za prvu fazu je ok.
Delija":d618nkki je napisao(la):Само ми није јасна траса од Вука до Устаничке? Још мање ми је јасно како мисле да туда лрт , пардон,метро потерају по површини а да буде независан?
hazard":2brdsj4x je napisao(la):dziggy":2brdsj4x je napisao(la):Takav je koncept Pariskog metroa. Ima 14 linija u centru. Samo ce taj metro svi nazvati teski, iako su razmaci izmedju stanica neretko mali, metro ide neretko sporo . Samo sto je kapacitet velik. S druge strane u Pragu ili Budimpesti ima manje linija, ali obuhvata i prigradska naselja. Svaki grad radi metro na osnovu svog oblika velicine kretanja gradjana itd. Tako ce i bg imati specifican svoj metro, meni se vise dopada ideja da bude gradski , dakle vise manjih linija po gradu.
Pa ja o kapacitetu i govorim. Inace ja sam poredio ovde ranije LRT vozila iz Spanije sa francuskim metro vozovima. Blizu su po parametrima, ali pariska metro vozila imaju ipak veci kapacitet. Drugo to tamo varira od linije do linije, i po kapacitetu, i po razmaku izmedju stanica. Trece imaj u vidu da je pariski metro otvoren 1900. godine, dakle poceo je da se gradi u 19. veku.
Cetvrto sta je tacno "centar Pariza"? To je vrlo sirok pojam, i uopste Pariz nije grad koncipiran sa jednim centrom. Tih 14 linija metroa pokrivaju celu povrsinu grada Pariza, a vecina izlazi i izvan granica grada Pariza, neke i po 5-6 stanica. Npr. linija 8 ima 8-9 stanica po predgradjima.
Peto upravo zbog takve konfiguracije metroa koja pokriva samo ono sto je administrativno Pariz a ne celu konurbaciju, je izgradjen RER, koji unutar samog grada ima 10ak-20ak stanica (ne znam tacan broj, ali vise od 10 cini mi se) i koji se grana ka predgradjima, i sluzi kao "regionalni metro", a onda pored toga imas i prigradsku zeleznicu (Transilien).
Jednostavno mislim da konfiguracije dva grada (Pariza i Beograda) te ukupna transportna mreza te istorija njene izgrade jednostavno nisu uporedive. A pariski metro sigurno nije "laki" ili LRT, mozda je nekakav medium-capacity system...
Inace +1 za gornji post, tu se slazem, metro u BGD treba da ima stanice u proseku oko 700-800 m udaljene, nikako razdaljine po kilometar i vise.