Šta je novo?

Metro

Ja uzimam za reper sofijski metro i prva linija mora biti takva kao kod njih.

Zna li se ko im je gradio prvu liniju 1997 godine?
 
^^ bugari su sagradili metro sa varijantom da npr na razdaljini od centra do Medaka ili Kanarevog brda ima 7 stanica. za sada imaju 14 stanica, a grade ih vec 15 godina. pored toga mnogo je ruzan taj metro, cak mozda najruzniji koji sam video, al to je manje bitno. meni se vise dopada manji razmak medj stanicama jer veca koncentracija ljudi zivi na manjem prostoru u bg koji je neravnomerno terenski rasporedjen, u sofiji grad ide u koncentricnom obliku, centar je u geografskom centru grada, no videcemo sta kazu strucnjaci.

Pogledaj npr kako je u Becu , slicna razdaljina sa vise stanica. Meni bi reper za metro u BG bio Becki.
 
dziggy":tec5ftme je napisao(la):
Takav je koncept Pariskog metroa. Ima 14 linija u centru. Samo ce taj metro svi nazvati teski, iako su razmaci izmedju stanica neretko mali, metro ide neretko sporo . Samo sto je kapacitet velik. S druge strane u Pragu ili Budimpesti ima manje linija, ali obuhvata i prigradska naselja. Svaki grad radi metro na osnovu svog oblika velicine kretanja gradjana itd. Tako ce i bg imati specifican svoj metro, meni se vise dopada ideja da bude gradski , dakle vise manjih linija po gradu.

Pa ja o kapacitetu i govorim. Inace ja sam poredio ovde ranije LRT vozila iz Spanije sa francuskim metro vozovima. Blizu su po parametrima, ali pariska metro vozila imaju ipak veci kapacitet. Drugo to tamo varira od linije do linije, i po kapacitetu, i po razmaku izmedju stanica. Trece imaj u vidu da je pariski metro otvoren 1900. godine, dakle poceo je da se gradi u 19. veku.

Cetvrto sta je tacno "centar Pariza"? To je vrlo sirok pojam, i uopste Pariz nije grad koncipiran sa jednim centrom. Tih 14 linija metroa pokrivaju celu povrsinu grada Pariza, a vecina izlazi i izvan granica grada Pariza, neke i po 5-6 stanica. Npr. linija 8 ima 8-9 stanica po predgradjima.

Peto upravo zbog takve konfiguracije metroa koja pokriva samo ono sto je administrativno Pariz a ne celu konurbaciju, je izgradjen RER, koji unutar samog grada ima 10ak-20ak stanica (ne znam tacan broj, ali vise od 10 cini mi se) i koji se grana ka predgradjima, i sluzi kao "regionalni metro", a onda pored toga imas i prigradsku zeleznicu (Transilien).

Jednostavno mislim da konfiguracije dva grada (Pariza i Beograda) te ukupna transportna mreza te istorija njene izgrade jednostavno nisu uporedive. A pariski metro sigurno nije "laki" ili LRT, mozda je nekakav medium-capacity system...


Inace +1 za gornji post, tu se slazem, metro u BGD treba da ima stanice u proseku oko 700-800 m udaljene, nikako razdaljine po kilometar i vise.
 
MilisaV":1c5eiglm je napisao(la):
dalje dosta više sa tom tvorničkom. pa svakako da će jednog dana produžavati dalje od tvorničke kao što će ići dalje od ustaničke... za prvu fazu je ok.
Није доста са Творничком, није ОК, прежвакано је 100 пута зашто, и ко зна кад ће га продужити, јер је град и овако на ивици задуживања. Овакав патрљак никоме неће вршити посао и у томе је поента. Нека се натегну и нека га продуже још једну станицу. Само ме занима којем мозгу је баш Творничка пала на памет???
 
Wile E. Coyote":jjy6cagt je napisao(la):
Само ме занима којем мозгу је баш Творничка пала на памет???
Evo otkud baš Tvornička....
41856562.jpg
:laugh:
 
Wile E. Coyote":3b4jvjg8 je napisao(la):
MilisaV":3b4jvjg8 je napisao(la):
dalje dosta više sa tom tvorničkom. pa svakako da će jednog dana produžavati dalje od tvorničke kao što će ići dalje od ustaničke... za prvu fazu je ok.
Није доста са Творничком, није ОК, прежвакано је 100 пута зашто, и ко зна кад ће га продужити, јер је град и овако на ивици задуживања. Овакав патрљак никоме неће вршити посао и у томе је поента. Нека се натегну и нека га продуже још једну станицу. Само ме занима којем мозгу је баш Творничка пала на памет???
To Njile! Zahtevamo da se Tvornička izuzme iz svih dokumenata o metrou, osim eventualno kao prolazna stanica, mada ni to nema baš mnogo smisla ali ajde...

Edit: Raspored stanica koji po meni ima smisla:
Opština NBG -> Stari Merkator (Dom Zdravlja) ~850m
S.M. -> Polj. Fakultet / Pinki / Avijat. Trg ~ 900m
Polj. fakultet -> Pijaca / Gospodska / Magistratski trg ~ 800m

I to bi bilo to. Dalje kad se bude para (za cirka 30 godina) može da se popne ispod Ćukovca, pa neka dijagonala Cara Dušana / Ugrinovačka / Prvomajska do okretnice 15/45 ili preko do Altine
 
Само ми није јасна траса од Вука до Устаничке? Још мање ми је јасно како мисле да туда лрт , пардон,метро потерају по површини а да буде независан?
 
Delija,vidis da Djile kaze da ce biti podzeman na starom delu BG-a.Mozda ga poteraju podzemno do ustanicke?A nbg ko sisa :rolleyes:
 
Чисто сумњам.Ако га укопају то ће бити безобразлук преко сваке мере с обзиром на већ постојећу трамвајску трасу која је притом свеже реконструисана а ако га не укопају онда ће им за ово

Delija":d618nkki je napisao(la):
Само ми није јасна траса од Вука до Устаничке? Још мање ми је јасно како мисле да туда лрт , пардон,метро потерају по површини а да буде независан?

...требати још једна фенси студија како народ ништа не би питао. :rolleyes:
 
Било би добро да метро иде подземно паралелно са булеваром. Може кроз Д.Туцовића или са друге стране. Кроз Д.Туцовића је могуће радити системом "cut and cover" од подвожњака негде до градске болнице или још горе. У ствари не може до подвожњака јер се онда не може спојити са станицом Вуков споменик, значи негде близу подвожњака почети "кртицом" у правцу вука и даље наставити подземно :D
Шта мислите о томе?
 
Димитријала није опција због реке која извире мало изнад градске болнице,тече испоре Д. Туцовића а код надвожњака код Рузвелтове се улива у канализациону мрежу или шта већ.Отуда и она мала врата у самом надвожњаку где се та рекка може и видети.
 
Slavujev potok,a takodje postoji i ogromni kanalizacioni kolektor koji ide sve negde do 29 novembra ako se ne varam.Gledah slike iz 1970tih,izgleda skoro veliko kao oni iz nindza kornjaca.

Radi se o tome da dimitrijala nema dovoljno putnika niti ce ikada imati.

Bice bulevar,a nek se Djile pravda oko izgradnje i ponovnog kopanja bulevara,sam je kriv.

mogli su da urade cut and cover deo od vuka do Cvetka i da stoji tako pa da se naknadno naprave stanice za relativno male pare kada su sve vec iskopali.Tako rade u Sofiji.
 
Тако мала улица, а много великих ствари :lool: А преко Црвеног крста?
 
Mislim da je nepotrebno tuda terati metro jer onda niko iz dimitrijale ga nece koristiti,a tu blizu je juzni bulevar,bice ump jednog dana i.t.d.

Sta ima ispod vracara i tog bogatijeg kraja da se tera metro?

takodje je bulevar dobar zbog toga sto ti somi i ostali sa trocifrenih linija sa istoka beograda nemate drugu vezu sa centrom osim na Ustanickoj.

Najsimpaticnija mi je ideja slicna onome sto rade rusi a to je da se linija grana,ali ne drasticno.recimo do cvetka da ide,da jedna grada nastavi do ustanicke pa jednog dana do mirijeva.a druga grana od cvetka do vojislava ilica,raskrsnice sa ustanickom i do okretnice 31 ili negde drugde.
 
Pa svugde je bolje nego kroz bulevar, tu je dovoljno ovoliko tramvaja kolko ide. Ko da u bulevaru živi mnogo ljudi. Ima nekih naselja gde bi mogao metro gde mnogo više ljudi žive.
 
Dobro da li vi stvarno verujete da ce neko proterati metro, bilo kakav, do Ustanicke 2017.?

Ako budu gradili metro koji nije belam, i koji ce biti podzeman svugde u starom delu grada, ici ispod Bulevara do Ustanicke, ali se nece praviti dok ne dodje na red rekonstrukcija tramvajske infrastrukture. Znaci mozda do Vuka 2017., a do Ustanicke 2027.
 
Sada je bio isti prilog u dnevniku rts-a,belam renderi i cifre.

Zanimljivo je sto dovedose lika koji je neki dr iz inzenjerske komore,i kaze ekstra sto je teski metro.

Takodje,kaze francuzi su medju prvima pravili metro,i stvar je da li hoce francuzi nama da grade metro a ne da oni nas jure.Jer oni su elita i ne grade bilo kome metro??? :laugh:

I nekog izvukose iz crne rupe one zgrade u nemanjinoj koji rece da ce metro stanica biti u stanici vukov spomenik i da tamo vec postoji kolosek i.t.d. Nazvao je beovoz-s bahnom.
 
"Belam" linije nisu tek tako nekom pale na pamet već su rezultat studije opterećenosti pravaca. To su ako se ne varam: Bulevar Vojvode Mišića, Bulevar Mihajla Pupina i Bulevar Kralja Aleksandra (od Vuka do Centra). Npr. Bulevar Despota Stefana je takođe opterećen ali kod P.Mosta postoji BG:Voz koji se direktno vezuje na metro do centra grada.

I dalje mislim da su metro koridori "belama", uz male izmene, sasvim ok. Izvinite, ali Zemunu ne treba metro jer već danas iz centra Zemuna 700+ linijama stižete do Brankovog mosta za 10-15 minuta i to u bilo kom delu dana. Sedite kod Ušća na metro (koji saobraća u taktu od 2 min) i u centru ste za 5-7 minuta.

Metro treba da ide do Opštine NBG ali je pointless da se tu okreće kad se širok Bulevar M.Pupina nastavlja sve do inkriminisane Tvorničke/A.Dubčeka. To je sasvim dobro mesto za terminus. U nekoj 4-5 fazi, ako baš ne znamo šta ćemo s parama, onda treba da napravimo mrežu tunela ispod Zemuna.
 
Јесте булевар наша једина веза, али глупо је да га униште ако су га "јуче" реконструисали :bash:
А могли би да ископају од Вука па до општине НБГД и отворе га, а касније наставе од Вука ка Устаничкој ( или од општине НБГД даље ка Земуну) када се булевар распадне, верујем ускоро :rolleyes:
 
hazard":2brdsj4x je napisao(la):
dziggy":2brdsj4x je napisao(la):
Takav je koncept Pariskog metroa. Ima 14 linija u centru. Samo ce taj metro svi nazvati teski, iako su razmaci izmedju stanica neretko mali, metro ide neretko sporo . Samo sto je kapacitet velik. S druge strane u Pragu ili Budimpesti ima manje linija, ali obuhvata i prigradska naselja. Svaki grad radi metro na osnovu svog oblika velicine kretanja gradjana itd. Tako ce i bg imati specifican svoj metro, meni se vise dopada ideja da bude gradski , dakle vise manjih linija po gradu.

Pa ja o kapacitetu i govorim. Inace ja sam poredio ovde ranije LRT vozila iz Spanije sa francuskim metro vozovima. Blizu su po parametrima, ali pariska metro vozila imaju ipak veci kapacitet. Drugo to tamo varira od linije do linije, i po kapacitetu, i po razmaku izmedju stanica. Trece imaj u vidu da je pariski metro otvoren 1900. godine, dakle poceo je da se gradi u 19. veku.

Cetvrto sta je tacno "centar Pariza"? To je vrlo sirok pojam, i uopste Pariz nije grad koncipiran sa jednim centrom. Tih 14 linija metroa pokrivaju celu povrsinu grada Pariza, a vecina izlazi i izvan granica grada Pariza, neke i po 5-6 stanica. Npr. linija 8 ima 8-9 stanica po predgradjima.

Peto upravo zbog takve konfiguracije metroa koja pokriva samo ono sto je administrativno Pariz a ne celu konurbaciju, je izgradjen RER, koji unutar samog grada ima 10ak-20ak stanica (ne znam tacan broj, ali vise od 10 cini mi se) i koji se grana ka predgradjima, i sluzi kao "regionalni metro", a onda pored toga imas i prigradsku zeleznicu (Transilien).

Jednostavno mislim da konfiguracije dva grada (Pariza i Beograda) te ukupna transportna mreza te istorija njene izgrade jednostavno nisu uporedive. A pariski metro sigurno nije "laki" ili LRT, mozda je nekakav medium-capacity system...


Inace +1 za gornji post, tu se slazem, metro u BGD treba da ima stanice u proseku oko 700-800 m udaljene, nikako razdaljine po kilometar i vise.

N aravno, nisam ni mislio da uporedjujem koncept Beograda i Pariza, samo sam naveo primer metroa koji opskrbljuje centar (pod tim sam mislio administrativni grad Pariz, arondismane), koji se po mom misljenju dosta razlikuje od varijante tri linije koje se ukrstaju u centru (to mu dodje onaj istocni blok koncept). Dakle nesto manji razmak izmedju stanica, a o kapacitetu ce se racunati. ne verujem da ce se bas isplatiti visokokapacitetni metro za ovo sto oni prave, no videcemo sta ce reci strucnjaci. Sto se tice RERa , valjano prosirenje mreze BG voza bi moglo da resi mnoge probleme, naravno jedan od njih ce biti i dolazak na aerodrom Nikola Tesla.
 
Da li izgradnja metroa podrazumeva i rusenje velikih objekata, tipa zgrade sa 6 spratova i sl.?
 
Naravno da ne.Pogledaj samo Terazijski tunel kojie prosecen iznad povrsine zemlje kroz zgradu 1970tih!
 
Vrh