Šta je novo?

Metro

Zasto metro mora ici na stubove ili duboko u zemlju
njegova nezavisnost može se obezbediti i plitkim ukopavanjem
a ne svuda dubokim prokopavanjem krticom

Jedna od pruga metroa uz Senu, ukopana je toliko , da taman nad njoj, ulični saobracaj se odvija normalno
takođe plitkim ukopavanjem Beograd ce dobiti i više nedostajucih podzemnih pešačkih prolaza
sa mini trž. centrima (stanice)

Krtica jeste neophodna za metro ali ne mora svuda da bude tako duboko kao kod Vuka
niti po NBGdu mora svuda da ide po stubovima

Svaki prostor sa stubovima na koima se odvija neki saobracaj je ružan i slabo upotrebljiv
ko nije video drugde dovoljna je Gazelina petlja kao primer.

Jednostavno rečeno
gde god može, metro plitko ukopati a time se pojeftinjuje njegova izgradnja
a sumljam da su Francuzi vodili računa i sa te tačke gledišta
Zato sve vreme navijam za kupovinu naše krtice i naš projekat ma kakav bio
mada kad pomislim na ,,naša posla,, može da nam to bude mnoogo skuplje nego da rade Francuzi :p
 
N-ST":1fikzeqt je napisao(la):
Izvinite, ali Zemunu ne treba metro jer već danas iz centra Zemuna 700+ linijama stižete do Brankovog mosta za 10-15 minuta i to u bilo kom delu dana. Sedite kod Ušća na metro (koji saobraća u taktu od 2 min) i u centru ste za 5-7 minuta.
Није то баш тако. Најгоре је у поподневном шпицу, кад настаје хорор.
N-ST":1fikzeqt je napisao(la):
Metro treba da ide do Opštine NBG ali je pointless da se tu okreće kad se širok Bulevar M.Pupina nastavlja sve do inkriminisane Tvorničke/A.Dubčeka. To je sasvim dobro mesto za terminus. U nekoj 4-5 fazi, ako baš ne znamo šta ćemo s parama, onda treba da napravimo mrežu tunela ispod Zemuna.
Још је више поинтлес да иде до нигде. Или нека се заврши код СО НБГ (ако знамо шта ћемо с парама), или нека иде до центра Земуна (ако не знамо шта ћемо с парама).
 
Za to vreme pjongang,glavni grad severne koreje ima 2 metro linije sagradjene 1970tih godina...

DSC_0959.JPG
 
Wile E. Coyote":j3qoa9rz je napisao(la):
N-ST":j3qoa9rz je napisao(la):
Izvinite, ali Zemunu ne treba metro jer već danas iz centra Zemuna 700+ linijama stižete do Brankovog mosta za 10-15 minuta i to u bilo kom delu dana. Sedite kod Ušća na metro (koji saobraća u taktu od 2 min) i u centru ste za 5-7 minuta.
Није то баш тако. Најгоре је у поподневном шпицу, кад настаје хорор.
Па баш зато Земуну и треба метро. Метро треба да замени аутобусе. Кроз Главну иде брдо линија и то је репер да метро мора да прође испод ње.

Међутим, уместо да метро замени највеће загађиваче, код нас се планира да метро замени трамвајске деонице. Ван памети.
 
Да ли им је лако? :/
N-S%2BKorea%2B2003.jpg
Људи гладује и немају струју, а метро ради као у Меки...понекад :)
 
Moze i tako da se posmatra. S druge strane, hrane i struju imaju skoro svi, a metro i A-bombu nemaju... :D

Sve zavisi od pogleda na svet1 :cool:
 
JT ako se Novi Beograd razvija u nekakav centar, odnosno ako on treba da cini centar sa Savskim amfiteatrom. Ako tu puno ljudi dolazi na posao, ako je tu Arena, ako je tu gustina naseljenosti takva, ZASTO ne zakopati taj je*******eni metro, ma kakav bio (lak, tezak, lebdeci) u nekakav plitki rov? Ja ovo cudo po Cikagu ne mogu da gledam, ulice kojima to pridje bivaju unakazene. Jedino mi nije krivo kad voz ide izmedju dva pravca auto-puta jer tu ni estetskog ni efekta buke nema.

Inace, ako vec imas krtice i kopas, onda je suludo to raditi po glavnim najopterecenijim pravcima, nego bas naprotiv treba preseci poprecno tuda kuda bi ljudi hteli ali zbog konfiguracije ulica ne mogu. Neki pravci su najoptereceniji dobrim delom zato sto je mreza ulica nastajala stihijski. Da imas vise ulica kojima se sa Banovskih Vidikovaca moze stici do "grada" ne bi bulevar Vojvode Misica bio toliko opterecen.

Ubedjen sam da je za prvu fazu Beogradu neophodan jedan X linija i na to se treba koncentrisati. Svakako nesto tipa Opstina Novi Beograd - Vuk plus nesto poprecno na to, tipa raskrpetlja - Studentski Trg.

Ali i dalje tvrdim da je ono sto se iskristalisalo na temi "tramvaj ili metro preko novog mosta" zapravo i jako dobro i moguce, samo kad bi se htelo.

PS Inace sto se Zemuna tice, ja sanjam o danu kada bi se od one lakat krivine povukao jedan siroki bulevar do Novog Beograda, cime bi se veliki deo starog Zemuna mogao pretvoriti u polu-pesacku zonu (puno ulicica rezervisati samo za pesake a u ostatku dozvoliti spori lokalni saobracaj sa puno lezecih policajaca, mozda cak i uvesti tramvaj)
 
Da vas podsetim:

"The Copenhagen Metro is a driverless rapid transit system (...) It has two lines, M1 and M2. They share track between Vanløse and Christianshavn (...) The system was built as a light metro that supplements the city's other rapid transit system, the S-train (...) The two lines are in total 21 kilometers (13 mi) long, of which 10 kilometers (6.2 mi) is in tunnels and 11 kilometers (6.8 mi) is elevated (...) The system has 22 stations, of which 9 are underground and 12 are elevated."

Evo kako izgleda ta "elevated" verzija:
http://www.flickr.com/photos/spag85/4548087287/
http://www.flickr.com/photos/robynalman/5788169645/

Ružno?
 
хахаха...у Дубаију је лепо и сличне је величине, али није за поређење са нама :laugh: Реално ни метро на стубовима и није толико ружан. У Њујорку и Чикагу јесте јер су рађени "одавно", али сад имамо "скупу технологију" која би смањила ружноћу и буку као и време завршетка линије и време путовања :D Јесте подземна боља и све то, али ако ћемо тако банкротирати онда боље на стубовима :cool:
 
Meni su ti stubovi u Čikagu genijalni jer mi se potpuno uklapaju u grad i daju mu neki šmek. Ne vidim poentu toga na NBGDu, mislim da se ne bi uklopilo (e.g. odvratna železnička stanica kod buvljaka).

Već rekoh, daleko sam od ikakvog stručnjaka, ali jedini problem koji vidim da metro bude "tramvaj" na NBGDu je to što pretpostavljam da će imati previše vagona da funkcioniše normalno na raskrsnicama, a i stanice bi bile prevelike.
 
jedno pitanje za vas koji se duze bavite ovom temom

zar nije najbolje napraviti za pocetak jednu kruznu liniju
trg np, vuk, ustanicka, komanda, prokop, novi most, delta city, arena, usce
ili pak nesto slicno tome

mislim da bi dosta smanjilo guzve i dobro povezala neke bitne lokacije
 
Pustolov":339c5ruy je napisao(la):
jedno pitanje za vas koji se duze bavite ovom temom

zar nije najbolje napraviti za pocetak jednu kruznu liniju
trg np, vuk, ustanicka, komanda, prokop, novi most, delta city, arena, usce
ili pak nesto slicno tome

mislim da bi dosta smanjilo guzve i dobro povezala neke bitne lokacije

Prva linija nikad nije kruzna, a imamo vec BG-Voz cija trasa tangira strogi centar i na neki nacin kruzi oko njega.
 
Da.Kruzna linija tek 4 ili peta bude i ona zaokruzuje i povezuje radijalno postojece linije.

Nikada ne moze jedna ili dve linije srediti saobracajne probleme.

Recimo u Sofiji zavrsavaju drugu liniju,vec se spremaju za trecu i prave planove za cetvrtu liniju a koliko razumeh planiraju da ih bude 5 do 2030. godine.
 
a sta se desava kad na ovaj nadzemni deo napada sneg ili ledena kisa? :/

Ne svidja mi se ta nadzemna ideja, mislim da ce unistiti izgled grada. I trasa je sumanuta, gde vec prolazi tramvaj.
 
Pa naravno,najbolje rešenje za NBG je plitki tunel,po cut &cover metodi ili ti (otkopaj&zatpaj)
Prednost takve metode je da se ne zauzimaju površine,saobraćaj bulevarima teče neometano,ne postoji ugrožavanje trase od pešaka ili vozila,ili pravljenje betonske ili čelične ograde duž bulevara i rampi.
Još jedna bitna stvar da takve građevinske radove mogu da izvode naša preduzeća.
Ima i ALI,ako se već pod obavezno kupuje krtica za stari deo grada ,a zašto onda ne bi odradila posao do kraja,a što onda koša mnogo manje,nego gore navedeni radovi.
Drugo ALI,pa krtica koja buši za Kanalizacioni Interceptor istog promera kao ona što će se nabaviti za Metro je već negde ispod Karaburme i u nastavku treba da buši Dorćol,ispod reke Save pa sve do palate Federacije..pa u čemu je onda problem? ;) Hoćemo li imati luksuzni kanalizacioni kolektor a vozove kojima se spušta rampa na površini da bi vozili.? :rolleyes:
 
ДСС Београд: 500 милиона евра за француске вагоне?

Одборници Демократске странке Србије у Скупштини града Београда оштро су се супротставили изгласаном концепту изградње метроа и нагласили да је нечувено да се на бази донације за израду студије вредне 3 милиона евра у старту опредељује фирма од које ће град купити возове и опрему а да се при том не зна ни ко ће да гради инфраструктуру београдског метроа, ни колико ће то да кошта. Оваквим меморандумом унапред се одређује да једна компанија има монопол на возове и електро опрему уместо да то буде одређено поступком јавног тендера где би се, у складу са Законом, одабрала најбоља понуда.

1. Демократска странка Србије снажно се залаже да што хитније отпочне изградња метро система у Граду Београду. За изградњу метроа неопходно је укључити све државне институције, јер метро систем Београда мора бити државни пројекат од највећег значаја.

2. Градски одбор Демократске странке Србије сматра да је једино права одлука да се гради висококапацитативни независни шински систем као свуда у свету, који ће Београду, односно његовим грађанима обезбедити „средње време путовања“ до 30 минута за 80% становника града.

3. Важно је да се пројекат сагледа са становишта вођења траса по следећем принципу:

- подземно тамо где услови општег саобраћаја не дозвољавају друго решење

- на објектима тамо где услови дозвољавају, а сами објекти не предстваљају било какву сметњу

- на терену, тзв. Заштићене трасе, тамо где постоје услови реорганизовања општег саобраћаја дуж траса метроа и у окружујућој уличној мрежи, тако да се не стварају сметње повезивања две стране урбаног ткива уз истовремену забрану пресецања трасе метроа.

4. Прву трасу метроа треба одредити по принципу општег ка појединачном. То значи да полазећи од Стратегије дугорочног развоја града пројекат треба сагледати у целини, па на основу потреба исказаних у том документу извршити одабир прве трасе, све до коначне верзије, водећи рачуна о принципу да се Метро систем развија упоредно са развојем града.

5. Изградња метро система представља дугорочни стратешки пројекат за град Београд, који изискује велика новчана улагања, те је стога потребно већ сада отпочети преговоре са могућим стратешким партнерима из Русије и Кине.

http://www.ekonomskisavetdss.com/2011/10/dss-beograd-500-miliona-evra-za-francuske-vagone/

U pravu su oko dve zadnje stavke zato ih i boldovah.
 
Bitno je da su oni poceli ozbiljno da se pozabave sa metroom i da sve to izadje ka potpisanim ugovorom o izgradnji.
 
Pa navodno je prosecna brzina 40 km/h...sto je brze od mnogih metro sistema...ko ce ga znati...inace pise da prave novu kruznu liniju, koja ce biti 100% pod zemljom
 
Vrh