Šta je novo?

Metro

Nisam bio u Bukurestu ali ono sto sam video na bing maps-u i google earth me dosta sokiralo.

Caucesku je hteo da napravi od njega Pariz, to je tacno (po mom samo bleda kopija)

Jeste ima ogromnih avenija sa neoklasicnim zgradama koje su dugacke vise stotina metara, kao ogromni zidovi u gradu.
A iza njih tuga i beda... To sto si video je samo sminka, dobar urbanizam se vidi iz vazduha.

Po mom ono sto je uradjeno tamo je u rangu sa projektom Skoplje 2014.

Istina, ima dobrih predratnih zgrada u samom centru, slozicu se. ;)
 
Evo sta rece Djile na Studiu B-

350 milki kupujemo od alstoma vagone i elektronsku opremu.Nema tendera.

150 milki daju za gradjevinske radove,ostalo uzimamo kredite od EDRB-a.

Bice tender za gradjevinske radove.

Samo se grad zaduzuje,nece ucestvovati drzava.

Mislim da mozemo uzeti jos 200 milki preko tih 500,dakle LRT nam ne gine.

A zaduzenje grada ce biti uzasno i stvarno ce posle Djileta biti potop jer nece moci nista da se investira.A on,naravno posto puca na izborima 2016 na mesto premijera nece ni dinar od republike da uzme da mu ne bi bio minus u toj kampanji,a Beogradjane ko sljivi.

Nek nam je Alah u pomoci drugovi!
 
Pricam ja stalno, kredite treba vracati...

"Što zadužih, ti (unuče moje) oduži !!!!" ;)
 
laki72":3sdl2lax je napisao(la):
Pricam ja stalno, kredite treba vracati...

"Što zadužih, ti (unuče moje) oduži !!!!" ;)

Zato ce unuce moci da se vozika u metro-u i da broji sijalice u tunelu. :p
 
Bio i ja Wile,potvrđujem Bukurešt je prava metropola sa puno tradicije,i linija Metroa.Dakle nemojte predrasude molim,idite i vidite. :kafa: a Rumuni će vam ponosno reći da Srbe oduvek smatraju najvećim prijateljima na Balkanu.
A reče Mladenović iz DSS-a u Beogradskoj hronici Rts;."da se oni ne slažu sa ovakvim predlogom jer se radi o Lakom Metrou ili praktično tramvaju,koji je nedovoljnog kapaciteta za Beograd,i da treba staviti predlog i lakog i teškog i videti koliko košta jedan i drugi" eto to nam reče.. :rolleyes:
 
2012ice.Pa covek je u pravu.Recimo da gradjevinski radovi kostaju 350 miliona eura bez elektronike i vozila.

Dakle treba ti 15km trase +ko zna koliko stanica+most.I sve to za 350 milki+350 milki sto moraju od francuza da kupe elektroniku i vozila.

Grad mislim da ne moze vise od 700 milki da se zaduzi...
 
Ako je išta dobro to je da se donela odluka da se ugovara i gradi to je važno da nije sporno i niko se tome ne suprostavlja, nema ni jednoga ko dovodi u pitanje da li nam je Metro potreban.A za glavni ugovor jasno nam je da će potpisivati nova vlast ,pa kako im tj.nam bude..što je do nas Beobuildovaca uradili smo..pokrenul smo građane da zahtevaju Metro,i da se donese politička odluka,da se barem odbaci autobus i tramvaj kao kičma razvoja prevoza, već samo kao jedan od vidova prevoza. :kafa:
 
Gresis da se niko ne suprotstavlja i da nije sporno.Gore od negradnje metroa je pogresna gradnja istog i ovo sto ce nam se ocigledno uvaliti.

Samo je vladajuca koalicija glasala za ovo.Dakle propada posao ako dodje druga vlast,sto ce i biti argument na izborima.Ako izglasate druge otkacice nas francuzi i nema metroa.

Kada bude izasao sluzbeni list grada Beograda za nedelju-dve dana gde ce biti odluka koja je izglasana danas znacemo vise.

Do tada nam ostaju price politicara.

Slazem se za beobuild,samo sto vlast non stop blokira tu pricu teski,laki metro,ne pominje pantograf i.t.d.

Samo kazu Beogradski metro i cao!Ovi drugi koji se zale su onda NEBeogradjani jer su protiv Beogradskog metroa???
 
Vucko, pogodio si u centar demagogije.

Projekat lakog metroa je jedna velika pljacka, posebno jer se od nas kriju cene pravog metroa u zemljama u razvoju, i ignorise se spanski metod izgradnje metroa koji je mnogo jeftiniji. Prodaje nam se lrt jer uz "ugradnju" imamo para za laki metro, a bez "ugradnje" imamo i za normalni. Neko ne zeli da se odrekne provizije. (ko je biznismen??? :))
 
Ja mislim da mi zapravo ne znamo nista dok Francuzi lepo ne dodju i ne odrade studiju. Onda cemo tek znati sta (laki, teski, LRT-trtmrt), kako (nacin finansiranja), koliko (para) i gde (trase). Do tada je samo nagadjanje i nista vise. Francuzi nisu pali s Marsa i sigurno ce kao i SYSTRA odraditi detaljnu studiju i izaci sa predlogom, mozda i sa 2-3 predloga i varijanti. Njih ce Francuska platiti da odrade to, dakle to nema veze s nama. Do tada je sva ova prica u prazno.
 
мислим да би по нас било најбоље да дамо метро Французима у концесију. нека они граде и 10 линија ако хоће, па нека управљају њиме наредних 20так година
 
Kazu i Djilas i Antic da koncesija je prakticno nemoguca i da stoji radi reda u spisku te 3 opcije.Ali jeste najbolje resenje.
 
Слажем се.Једна фирма је у Француској сама финансирала изградњу моста и наплаћује путарину наредних 10 или 20 год. Говорим о овом мосту :D
15584568.jpg
 
vucko":1v6di1go je napisao(la):
Kazu i Djilas i Antic da koncesija je prakticno nemoguca i da stoji radi reda u spisku te 3 opcije.Ali jeste najbolje resenje.

али што је то немогуће? ако треба закон, узмеш препишеш један европски, и платиш додатно нашим посланицима да га усвоје по кратком поступку :)
 
beli grad":ctxh0qdw je napisao(la):
Bilo bi dobro , stf, da nam razjasnis zasto je promasaj.

Pisao sam ranije da ova trasa ima smisla, ali nije najvaznija da bi bila prva, jer resava potrebe manjeg broja stanovnika .
из два разлога:
1. деоница од општине НБГ до Творничке је забадање Земуну нож у леђа за сва времена. Творничка? Каква бре Творничка, шта па тамо има? где? како? Зар није најоптерећенији део Земуна Главна, а најпосећенији део Земунски кеј? За Земун је деоница до Творничке нешто најгоре што може да му се деси.
2. Булевар. Зашто да дуплирамо шински саобраћај? Већ постоје трамваји, као други на листи најкапацитетнији јавни превоз. Да иде преко Црвеног крста према Медаковићу, или Димитрија Туцовића па на Миријево била би друга прича.

beli grad":ctxh0qdw je napisao(la):
Ako se vec donese odluka da se pravi pravi metro i da se krticari, mnogo bolja i korisnija bi bila trasa -

Kalemegdan - Terazije - Slavija - Autokomanda.
Kasnije bi mogla da se produzi prema Zemunu i prema Banjici na drugoj strani.
Taj deo starog Beograda je najgusce naseljen sa obe strane trase za razliku od trase Bulevarom KA, a u taj deo grada se sliva najvise putnika iz svih delova Beograda.
Шта је ту па корисно? Метро не служи грађанима у центру да се возикају станицу две, већ да се брзо стиже са ближе периферије у центар и са краја на крај града. За вожњу по центру служе трамови и троле.
 
Концесија није никакво решење за метро. Основна разлика између моста и метроа јесте да ће људи да плате да пређу мост, јер је алтернатива да се возају унаоколо ко зна колико сати. Баш сам летос у Грчкој цалнуо 13 евра (мислим) за само један мост. Ал’ шта друго да радим кад нема другог моста по два сата на сваку страну? А за метро се у принципу исплати и платити људима да се возе њиме ако дотле дође - само да не седну у своја кола.

Да, наравно, метро се у целом свету наплаћује. Али готово нигде довољно да сам себе отплати, јер је у питању врло скупа играчка. Ако би метро наплаћивао онолико колико он заправо кошта, ето људи у колима и катастрофе у граду. Исти резултат имаш ако немаш метро - људи ће избегавати аутобусе. (Добробити од метроа су дистрибуиране на начин који се не може директно монетизовати од непосредних корисника.) А пошто га не можеш исплатити, онда не можеш ни наћи концесионара - то је врло просто.
 
Ево га на Б92 видео прилог.

http://www.b92.net/video/videos.php?nav_category=905&yyyy=2011&mm=10&dd=06&nav_id=547550

Углавно, не видим ја да су они ту Бог зна шта оставили Французима да одлуче. Обе трасе су зацртане, 36 км, 55 станица, знају где је подземно, где на површини. Углавном то је БеЛаМ, као што је и било јасно од почетка.
 
^^ i to ona verzija sa stanicama na svakih 300m.Upala mi je u oko ona povrsinska stanica Batutova,kojom zatvaraju raskrsnicu i zabranjuju levo skretanje

Dve linije metroa do 2017godine??? :lol: :lol:

Odakle nam milijardu i po eura i to samo grad da se zaduzi?
 
Antić je ocenio da je odluka o realizaciji projekta Beogradskog metroa „najvažnija odluka koju će gradska vlast doneti u ovom mandatu“.

“Metro je višedecenijski san urbanista i Beograđana, koji će tako dugoročno rešiti sve saobraćajne probleme i gužve u prestonici“, rekao je Antić. On je podsetio da su aktuelne gradske vlasti odustale od osporavanog lakog šinskog transporta koji je bio predviđen pre nekoliko godina, objašnjavajući da će Beograd dobiti klasičan metro koji će biti usmeren na nezavisni šinski sistem.

jasno stoji da je klasičan metro tako da nemojte previše da paranoišete dok ne vidimo francusku studiu. a ako bude laki idemo na ulice....


dalje dosta više sa tom tvorničkom. pa svakako da će jednog dana produžavati dalje od tvorničke kao što će ići dalje od ustaničke... za prvu fazu je ok.
 
Какви слепци немам речи! "Овај пројекат превазилази наш мандант" :rolleyes: Шта је сомина хтела рећи "Нећемо градити метро, ако се заслуга не препише нама" :bash: :bash: Да има и грам мозга схватио би да ће београђани волети оне који се буду највише залагали за изградњу односно за почетак градње метроа. :rolleyes:
 
evo sta kazu u novostima:

KARAKTERISTIKE PRVA linija metroa imaće 25 stanica, od kojih će 11 biti pod zemljom. Od oko 15 kilometara trase, sedam će biti tuneli. Most preko Save biće dugačak 750 metara, a moraće i da se uradi 670 metara prilaznih saobraćajnica. Vozovi će biti široki 2,65 metara, dužine između 30 i 40 metara, sa mogućnošću spajanja dva vozila u jednu kompoziciju, kapaciteta približno 600 putnika. Predviđena kontaktna mreža biće nadzemna.

suicide.gif
 
Pre nego sto procitam poslednje 3 strane moram da kazem da sam se posvadjao sa caletom i kevom iznerviran neobavestenim novinarima koji uz pricu o metrou prikazuju sliku Belama sa zilion stanica.
Znaci muka mi je kad god vidim kako ne znaju sta pisu, prikazuju, govore. :bash:
 
vučko ne znam šta je tu za samoubistvo....

pa ceo stari grad će biti u tunelima.

i u beču starije kompozicije se sastoje od dva voza. ako postoji mogućnost dva voza znači da će stanice biti solidno velike....

jedino mi je žao novog beograda što neće biti cut and cover metoda.
 
vucko":2ny5wcfz je napisao(la):
evo sta kazu u novostima:

KARAKTERISTIKE PRVA linija metroa imaće 25 stanica, od kojih će 11 biti pod zemljom. Od oko 15 kilometara trase, sedam će biti tuneli. Most preko Save biće dugačak 750 metara, a moraće i da se uradi 670 metara prilaznih saobraćajnica. Vozovi će biti široki 2,65 metara, dužine između 30 i 40 metara, sa mogućnošću spajanja dva vozila u jednu kompoziciju, kapaciteta približno 600 putnika. Predviđena kontaktna mreža biće nadzemna.

suicide.gif

Не видим потребу за овим смајлијем јер је ово супер. :p
 
Vrh