Šta je novo?

Metro

Loše će biti ako bude denivelisani belam. U starom delu grada je prosto neophodno da ide podzemno, jer će u protivnom biti rolerkoster vožnja o kojoj smo bezbroj puta govorili. Onda džaba nezavisnost ako će sa gore-dole vožnjom da se vozovi usporavaju. Da ne govorim o pametnjakovićima koji pretrčavaju, pametnjakovićima koji se parkiraju gde ne treba ili pametnjakovićima koji demonstriraju nasred šina.

Što se treće šine tiče, nadam se da će ta opcija prevagnuti. Pantograf zahteva veći tunel, pa je to samim tim skuplje.

Što se tiče trase do Tvorničke, to je takva glupost da nemam reči. To će biti linija koja se završava nigde. Zemun ponovo ostaje odsečen od metroa. Jedino rešenje je centar Zemuna. A ako već to neće, onda neka ide do opštine NBGD, gde prolazi gomila linija i gde može da se presedne, pa neka se kasnije produžava kroz Zemun u etapama, ali sledeća etapa mora ići do centra Zemuna.

Za Bulevar ne bih komentarisao. Pored renoviranog tramvajskog koloseka, koji je prilično nezavisan, oni istom trasom provlače i metro i dupliraju šinske sisteme, umesto da se međusobno dopunjavaju. Klasičan primer nepoznavanja organizacije prevoza. Bolje da metro prođe trasom koja nije pokrivena tramvajem. Pokrivanje Bulevara metroom može doći na red, ali tek kasnije.

Sve u svemu, slažem se da je ovakva trasa loše rešenje. Mora se ozbiljno prići provlačenju trase. I Francuzi bi mogli da posete Beobild.
 
Antić je pomenuo sinoć na STB u dnevniku,da će se 500 dobiti od Ebrd kao povoljan kredit.Belam ne pominji više jer ga i ovi iz tog lobija sada već bivšeg ne pominju.Sada je zvanično saopšteno,da se odustalo od Lrt i da će se graditi klasičan Metro.S obzirom da se sa takvim stvarima ne šali i ne ide sa takvom informacijom pred skupštinu grada,zaista ćemo dobiti Metro a ne Lrt.
Kako rekoh ja ranije ,iako rekoše da se gradi "klasičan" ili Metro fali nam samo još jedan reper a to je da će biti "visokokapacitni" ili "teški" tj.možda je razumljivije barem nama da kažu da se gradi "teški"Metro,ali isto to znači i "klasični".Dakle nadajmo se da ćemo još neke detalje saznati na današnjoj skupštini grada,ovi iz opozicije se obično"izlanu".Kada se setim od prve rasprave na Beobuildu do danas proteklo je dosta vremena,i eto dočekasmo da se kreće u realizaciju... :kafa: isti osećaj imam za most na Adi, kao da je juče počeo da se gradi a eto sada očekujemo otvaranje..
 
A to da ,ali s obzirom da je sve došlo do institucija koje donose ključne odluke za koje se snosi velika odgovornost i politička i finansijska onda više nema šale,točak se pokrenuo prvo politički pa onda i finansijski te je dobro što se to retko zaustavlja.. :kafa: jer postoji veliki finansijski interes i ovde i od inostranih korporacija,sladak je to kolač ali i izazov..
 
Od metroa, lakog ili teskog smo realno receno jako daleko. Toga moramo biti svesni. Izgradnja metro sistema kao takvog je stratesko ulaganje u razvoj grada i zato i jeste neophodna detaljna analiza i planiranje (tih recimo 15 meseci).
Takodje mislim da se kod vecine nas u glavama metro uklapa u postojece saobracajne linije sto je po meni graska.
Poenta izgradnje metro sistema i jeste da eliminiše drumski saobracaj na pomenutim lokacijama. drumski saobracaj u gradovima gde postoji metro se koncipira tako da su linije kratke i sluze samo da prevezu gradjane do najblize metro stanice.
Nadam se da ce tako biti i kod nas.
samim tim prica o opstini Novi Beograd i drugim lokacijama sa velikim brojem linija pada u vodu jer kada se izgradi metro taj broj linija nece biti toliki.

principski primer:


Uploaded with ImageShack.us
 
mekbejn":1evrnc8b je napisao(la):
Uh, nemojte ove nalete optimizma, ne leži mi na ovoj temi... :( :D
Pa upravo na ovoj temi optimisti vode :) ono što se dešava u vezi Metroa ide tome u prilog,a Beobuild je kumovao u tome što je prvi pozvao da se donese politička odluka o gradnji Metroa,što je i urađeno,pa da smo od rovovske pozicije Lrt lobija i odbacivanja Inecoa,došli do zvanične odluke skupštine grada da se gradi nezavisni visokokapacitni šinski sistem ,a što je usvojeno kao zvanična obavezujuća odluka a samim tim je i ušlo u glavne dokumente kao što je strategija razvoja Beograda.A potom se došlo do međudržavnog sporazuma,kredita za tu namenu Francuske države i Alstoma,obavljenih prvih razgovora sa Ebrd za drugi deo kredita,pa sve do današnje sednice skupštine grada da se da zeleno svetlo za potpisivanje ugovora o početku realizacije celog projekta.Da napomenem da se na mostu na Adi i obavljaju i radovi na gradnji i skorom završetku skoro pola trase za budući Metro..Danas ti više niko ništa ne može garantovati,ali smo barem završili važan deo posla koji je bio do nas, a sada međunarodne okolnosti i interesi korporacija će diktirati tempo,ali kao što rekoh veliki je to mamac da se gradi klasičan Metro u poslednjoj metropoli u Evropi koja ga nije imala.
Pa nije malo,mora se priznati..kada se osvrnemo gde smo bili kada smo započeli ovu temu na Beobuildu.. :kafa:
http://www.studiob.rs/images/uploads/velike/skupstinagradska06072011.jpg
 
laki72":1ht8z9hy je napisao(la):
drumski saobracaj u gradovima gde postoji metro se koncipira tako da su linije kratke i sluze samo da prevezu gradjane do najblize metro stanice.

Potpuno netačno, pogledaj mape mreže linija autobusa/tramvaja u gradovima koji imaju metro već jako dugo... Videćeš veliki broj dugačkih autobuskih/tramvajskih linija, koje često idu poprečno u odnosu na linije metroa, ili kruže oko centra (slično našoj liniji 2), ili povezuju centralne delove grada sa perifernim, itd.
 
Pa dobro to dodje posle, mora svakako neka linija da se preklapa. Ali oni prvu liniju prave tako da se poklapa sa tramvajem XD Nešto najgluplje...
Bolje da su ga spustili u Dimitrije tucovića da ide tom ulicom pa kod vuka da nastavi bulevarom do grada..
 
Mislim da trasa prve linije metro-a bi trebala da prodje ispod vaznih saobracanica jer je tu najveca koncentracija ljudi i kretanja.

Ako uzmete primer svih evropskih gradova videcete skoro uvek da im linija broj 1 ide ispod glavnih bulevara i to je apsolutna praksa svuda u svetu.

Ne treba (kao i svaki put) da probamo da izmisljavamo toplu vodu i da zaismjamo neke nove trase, zna se koja su glavna kretanja i koji su glavni pravci u ovom gradu.
 
kopmania":1qpvetn1 je napisao(la):
Pa dobro to dodje posle, mora svakako neka linija da se preklapa. Ali oni prvu liniju prave tako da se poklapa sa tramvajem XD Nešto najgluplje...
Bolje da su ga spustili u Dimitrije tucovića da ide tom ulicom pa kod vuka da nastavi bulevarom do grada..
Gresis grdno jer bi zanemarljiv broj ljudi se spustao niz greben do Dimitrijale,to je bas i covek iz direkcije za saobracaj pricao na onoj beobuild radionici.

Ako se tera metro,mora bulevarom i tacka.

Juzni bulevar i vojislava ilica nisu toliko optereceni i sirenjem ulica ce imati sasvim dobar promet.

Tramvaj ce se samo ukinuti od vuka do ustanicke,i dalje ce ga biti do omladinskog stadiona i dalje duz bulevara do resavske i beogradske.
 
pa i ide ispod glavnih naseljenih saobraćajnica....

bulevar kralja aleksandra, zorana đinđića, miahila pupina,....

gde ćeš glavnije od toga.


ovde mnogi kukaju što ide do aleksandra dubčeka (ex tvornička), ali sasvim logičan nastavak odatle je centar zemuna.

tako da nemojte mnogo da brinete kad se pritisak građanstva bude dovoljno jak produžiće sigurno do centra.
 
MilisaV":24y4ikf7 je napisao(la):
pa i ide ispod glavnih naseljenih saobraćajnica....

bulevar kralja aleksandra, zorana đinđića, miahila pupina,....

gde ćeš glavnije od toga.

E pa to, takva i treba da mu bude trasa, bulevar kralja aleksandra obavezno, i zorana djindjica ili pupina. To su glavne avenije koje vode do centra.
 
Komentar sa sajta BLIC-a u vezi najave izgradnje metroa:
"Kada budu poceli sa radovima ne gine urusenje Beograda jer sam grad lezi na hodnicima i podzemnim vodama ....."

day_after_tomorrow_600.jpg

2012-los-angeles-sinking-ocean.jpg


:D :laugh: :laugh: :laugh:
 
@Felix55
U redu je da pojedine linije idu poprecno i to sam i rekao, ali je sasvim nepotrebno da bus linije idu paralelno sa metro linijama. Zašto bi bila potreba za recimo 17-icom kad bi bilo mnogo jednostavnije i lakse da se putnicima omoguci brza veza recimo od hotela srbija do najblizeg stajalista na Bulevaru i odatle metro linijom do Zemuna.
Pri tome duge linije imaju ozbiljnih nedostataka jer zastoj na bilo kom delu , remeti saobracaj na celoj trasi te linije...
 
mekbejn":1buoy900 je napisao(la):
Nego, kuda će da ide taj metro ako ga stvarno poteraju preko Ada mosta? Mislim, je li tu donet neki plan ili šta?


moja pretpostavka je da će preko mosta na adi ići treća linija metro. druga je banovo brdo grad.... :kafa:
 
2012":2e0qyop4 je napisao(la):
zvanične odluke skupštine grada da se gradi nezavisni visokokapacitni šinski sistem
За независни знам, али где си нашао за висококапацитетни? :/
MilisaV":2e0qyop4 je napisao(la):
ovde mnogi kukaju što ide do aleksandra dubčeka (ex tvornička), ali sasvim logičan nastavak odatle je centar zemuna.

tako da nemojte mnogo da brinete kad se pritisak građanstva bude dovoljno jak produžiće sigurno do centra.
Прво хопни па реци скок.

Поента је да линија до Творничке ама баш ништа не значи.

Нека уштеде и направе линију до општине НБГД, где има много више смисла да буде терминус, или нека се натегну још мало, па нека иде до центра Земуна, где има још више смисла да буде терминус. Овако је глупав завршетак линије, са којег не можеш преседати ка приградским насељима..
 
Izgradnja beogradskog metroa, visokokapacitetnog i potpuno nezavisnog šinskog sistema kao osnove javnog prevoza u Beogradu, planirana je još od pedesetih godina XX veka.

U najpoznatijem projektu iz 1976. godine, bilo je predviđeno pet samostalnih linija metroa i četiri linije nezavisnog regionalnog metroa, sa prvom fazom od dve linije na trasama Stari Merkator — Vukov spomenik i Dorćol — Autokomanda....


Keopsova piramida (poznata i kao Kufuov horizont) je izgrađena oko 2560. godine p.n.e, dakle pre više od četiri i po hiljade godina. Gradnja je trajala oko 20 godina.
 
na b92 nova vest o metrou

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=10&dd=06&nav_id=547408

uglavnom đilas kaže da će samo beograđani finansirati metro. tako da neki drugi ne moraju da brinu.

dalje opozicija kao nešto kritikuje ali naravno nemaju veze sa životom samo nešto seruckaju
Odbornik Demokratske stranke Srbije Andreja Mladenović je istakao da se svi slažu da treba da postoji metro, ali da će se grad predloženim projektom još više zadužiti, a neće dobiti dobar metro.
verovatno je mislio da ćemo dobiti tramvaj samo nije umeo da se izrazi.

pomenuti su i načini finansiranja

On je naveo da Memorandum o razumevanju Srbije i Francuske predviđa tri mogućnosti finansiranja izgradnje metroa, medju kojima je, prema rečima Djilasa, konsecija najpovoljnija. Gradonačelnik je medjutim ukazao da u tom pogledu "nije optimisa" zbog svetske privredne krize.

Druga mogućnost, kako je objasnio, je da Francuska, uz ulog od 500 miliona evra, finansira građevinske radove, dok je treća, najrealnija, da, ukoliko bude postignut dogovor sa Francuskom o ceni vozova i elektro-opreme, Srbija, uz kredit od 150 miliona evra, sama izabere izvodjače građevinskih radova.

a evo šta kaže gradski menadžer

Prredsednik Skupštine grada Aleksandar Antić je istakao da Beograd mora da počne da razmišlja o svom razvoju "da ne bi postao dvomilionska neuređena palanka".

ja bih na to dodao da je beograd već palanka, a da metro će pomoći da se "metropolizuje" ali nije dovoljno samo metro nego se mora raditi na više polja istovremeno....
 
Драган Ђилас":2xtgwbha je napisao(la):
Druga mogućnost, kako je objasnio, je da Francuska, uz ulog od 500 miliona evra, finansira građevinske radove, dok je treća, najrealnija, da, ukoliko bude postignut dogovor sa Francuskom o ceni vozova i elektro-opreme, Srbija, uz kredit od 150 miliona evra, sama izabere izvodjače građevinskih radova.
Значи, најреалнији је белам, јер са 150 милиона евра тешко да може и да се загребе под земљом... :rolleyes:
 
MilisaV":b93wy92u je napisao(la):
ja bih na to dodao da je beograd već palanka, a da metro će pomoći da se "metropolizuje"

Hmm, Sofija i Bukurest imaju metro ali su i dalje vece palanke od Beograda... :kafa:
 
Wile E. Coyote":2avkphrj je napisao(la):
Не бих баш био сигуран у то (нарочито за Букурешт).

Otvori Google earth i pogledaj Bukurest, 3/4 grada je koncipirano kao neki africki grad, stracare + krivudave ulicice koje ne vode nikud, znaci urbanizam nula!

Dodaj Caucesku-a koji je srusio pola istorijskog centra da bi uradi ono njegovo remek delo i ostaje ti neki prcoljak od sredjenog urbanog tkiva koji obuhvata jedva 1.5 km.
 
Vrh