Šta je novo?

Metro

Da je dogovor pao sa Rusima ili Kinezima - DSS i Radikali se ne bi ni culi.

Dali bi nam kredit al nam ne bi nista poklonili, sve to mora da se plati. Ali naravno da su Rusi dobili posao sve bi to bilo uredu ovako nije.

Svi su imali priliku da iznesu svoju ponudu i Spanci i Rusi i Kinezi i Austrijanci.

Mi da mozemo da obezbedimo povoljne kredite u potrebnom iznosu mi bi raspisali tender. Ali ne mozemo. Mozda kad bi uzimali kredit na godisnjem nivou parcijalno ali niko nece da se lati onda posla kada nije sigurno da je celokupna investicija pokrivena za prvu liniji. Ili da gradimo stanicu po stanicu pa dokle stignemo.

I sad mora medjudrzavni sporazum sto je uredu i nije nikakav bauk.

Ne znam zasto nesto tako ocigledno politizuju i zele da izvuku prljave politicke poene. Neko bi reko ali opoziciji je sve dozvoljeno.

Kolko bi ovi iz vlasti trebali da budu malo transparentniji pred narodom dok pricaju o tome toliko bi ovi iz opozicije mogli manje da dezavuisu javnost i da malo manje navode cinjenicno stanje na svoju vodenicu kad ni izbliza nije tako.
 
Naravno,i vlast i opozicija pucaju od principa i morala.

Nije mi jasno kako neko kritikuje opoziciju jer time sto je ona prljavija to vlast ima vise razloga da bolje radi svoj posao i nema potrebe da se spusta na njihov nivo.

Dok je kod nas situacija da se takmice ko ce biti primitivniji i prostiji.A price sa metroom nas voze od kada znam za sebe.
 
zidar":2xzitb03 je napisao(la):
Ljudi da se razumemo, metro se pravi prvenstveno zbog Beogradjana, turisti su danas, a bice i dalje, samo marginalna nuspojava.
Као и све остало у граду. Радимо за себе, не за друге.
zidar":2xzitb03 je napisao(la):
Jedino sto je dobro u tome sto Beogradski metro kasni 100 godina je to sto mogu da se izbegnu greske iz proslosti i da se napravi sistem po meri coveka, sa sto vise dnevne svetlosti i prijatnim prostorima.
Каснимо ми у свему, па опет понављамо грешке. Плашим се да метро неће бити изузетак.
zidar":2xzitb03 je napisao(la):
Primeri iz drage mi Spanije, ljudi se vec 20 godina izivljavaju u gradjevini i cuda prave
Ех....Шпанија......архитектонски крем Европе.
 
vucko":223c4p8w je napisao(la):
A price sa metroom nas voze od kada znam za sebe.

ajde jos malo da se vozimo :)

uzuriran plan za BGD metro sa 3 linije u 3 faze

sifra za plan je "amfiteatar" jer naravno aktivira Savski Amfiteatar.

Varijantu "Ada" cu postaviti u temi "most na adi tramvaj ili metro".

Faza 1:

L1 Vuk-NBGD
osovina gradskih kretanja

Faza 2:

L1 do Bezanijskih blokova i Konjarnika
L2 Visnjicka-Banovo Brdo
L3 Zemun-Karadjordjev Park
time je zatvorena mreza metro/bg:voz

Faza 3:

L1 do Aerodroma i Banjice/Rakovice
L2 do Karaburme i Petlovog Brda
L3 do Z. st Zemun i Konjarnika/Mirijeva

beograd-metro-schema-amfiteatar.png


49_metro-amfi-iz-vazduha.png


u spoileru su detaljni crtezi !

49_bgd-metro-amfiteatar-faza-1.png

49_bgd-metro-amfiteatar-faza-2.png

49_bgd-metro-amfiteatar-faza-3.png



sve to imate i na http://www.imamoplan.com/index.php?/resenja/metro-u-beogradu---amfiteatar/
 
Dobar plan,moram da priznam da mi se trasa linje 1 jako dopada ,jedino Prokop je nepokriven :kafa:
 
MilisaV":3thvcruc je napisao(la):
2012":3thvcruc je napisao(la):
Bogme malo je ostalo pa da zajašem.. :)
Nego ljudi dajte predloge
stanica maršala tita. mogli bi na njoj da izlože jedan od onih mercedesa pulmana u kojem se vozio. takođe i razne poklone koje je dobijao širom sveta. takoše fotografije i neke table sa osnovnim podacima o njemu.

Tom Mercedesu je mesto u obnovljenom kompleksu muzeja 25 maj. Ja kao veliki antikomunista se zgrazavam nad unistavanjem tog kompleksa koji bi mogao da bude jedna od velikih turistickih atrakcija Beograda. O nepostovanju sopstvene istorije na koju su on i njegova klika ostavili neizbrisiv visedecenijski trag (iz cega se ima sta nauciti) da ne govorim. No dobro, ovo je off.
 
Turističkih atrakcija nikad dosta,prepostavljam da bi stanica maraša Tita bila veoma posećena od turista iz bivše yu,što zbog blizine tog kompleksa i prepoznatljivosti.Ali da podsetim da na Dedinju je i Beli dvor te bi naredna bila na tu tematiku.. :kafa:
 
Plan mi se generalno svidja (pre svega zato sto ne racuna na Brankov most, od cega mi je muka cim to vidim kao resenje), za razliku od svih "zvanicnih" i "poluzvanicnih" koji su na snazi a koji su po meni beznadezno losi.

Imam 4 zamerke:

1. Kao sto je gore receno, Prokop je nepokriven. Ako ce to da bude tacka ukrstanja Beovoza onda je to veliki minus, jer ipak treba dobra komunikacija metro-prigradski voz.

2. Mostovi preko (ili tuneli ispod) reke su skupi. Nemamo mi toliko para. Mislim da bi jedan strateski odabran trebalo da koriste (bar) dve linije koje se posle toga granaju/razilaze na razne strane na dve obale reke. To da par linija deli neku trasu nije neuobicajeno cak i u bogatijim zemljama:
Amsterdam:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Amsterdam_Metro_Kaart_001.png
Kopenhagen:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Copenhagen_Metro_map.svg

3. Realizam po pitanju faza:

(A) Mislim da je za prvu fazu realisticno Vuk-ZstNbg-Depo(Belvil?) s tim sto bih ja tu plavu liniju onda skrenuo da ide crvenom trasom do amfiteatra pa onda zelenom do Arene.

(B) Druga faza ne moze da bude puno vise od prve ni duzinski ni po broju stanica (jos uvek je to uglavnom podzemno i tezak teren) i kroz centar, u najoptimistickijoj varijanti jedno 10-30% posto vise. To bi po meni trebalo da bude Raskrpetlja-Dorcol, s tim sto bih crvenu liniju gledao da skrenem da poveze prokop. I mozda stanica na Studentskom trgu a ne Trgu Republike, preblizu je to Terazijama.

(C) treca faza onda moze da napravi produzetke koji se vezuju na most na novobeogradskoj strani i krak koji sa druge strane ide ka Slaviji i dalje.

4. Plan ne odgovara na pitanje da li i kako bi mogli da upregnemo most na Adi u ceo sistem?
 
JohnyBgood":3ug81wo4 je napisao(la):
1. Kao sto je gore receno, Prokop je nepokriven. Ako ce to da bude tacka ukrstanja Beovoza onda je to veliki minus, jer ipak treba dobra komunikacija metro-prigradski voz.

Primetices da je glavna poenta mog plana da sve stanice BG:voza u centru osim naravno godforgotten Prokopa imaju vezu sa metro linijama. To je cilj prve dve faze, umrezeni metro i BG:voz u centru grada.
Uz to Prokop ce biti prolazna stanica, apsurdno je da bilo koja linija zavrsava u njemu cim se otkloni usko grlo na ulazu u Z St NBGD i duplira pruga na P Mostu kako bi vozovi mogli da okrcecu na Krnjaci. Linije ce biti ili prolazne periferija-grad-periferija ili periferija-Zemun/NBGD/Krnjaca/Rakovica
Malo ko ce ikada silaziti a kamo li presedati na Prokopu, Karadjordjev Park i NBGD (a jednog dana i Sajam) su daleko pogodniji.

Cak stovise sve metro linije su vezane sa po dve stanice BG:voza sto samo mnozi mogucnosti presedanja sa jednog sistema na drugi.

JohnyBgood":3ug81wo4 je napisao(la):
2. Mostovi preko (ili tuneli ispod) reke su skupi. Nemamo mi toliko para. Mislim da bi jedan strateski odabran trebalo da koriste (bar) dve linije koje se posle toga granaju/razilaze na razne strane na dve obale reke. To da par linija deli neku trasu nije neuobicajeno cak i u bogatijim zemljama:
Amsterdam:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Amsterdam_Metro_Kaart_001.png
Kopenhagen:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Copenhagen_Metro_map.svg

Naravno da su mostovi skupi, ali metro je skupa rabota.
Ako se pravi sistem treba ga praviti kako valja a ne sitnicariti i stvarati uska grla, deljena trasa na mostu na Savi bi bila preopterecena od samog pocetka. Vecina gradova ima nezavisne metro linije a prigradske zeleznice dele trasu. Oni gradovi koji imaju zajednicke metro trase ili nemaju izbora zbog nepogodnog tka (Amsterdam) ili gledaju da ih se otarase (Pariz).

Ako treba da se ugledamo na strane primere, ugledajmo se na najbolje i najefikasnije a ne na strana polovicna resenja. Nismo mi jedini u svetu koji snose posledice nestrucnih politickih odluka :) .

JohnyBgood":3ug81wo4 je napisao(la):
3. Realizam po pitanju faza:

faze su prikazane nacelno da objasne celokupnu zamisao:
1 osovina Vuk-NBGD
2 umrezenje metro-BG:voz u centru
3 pokrivanje celog urbanog podrucja produzetkom linija

ne pretendujem da se bavim detaljima operative i rokova izgradnje i finansiranja
JohnyBgood":3ug81wo4 je napisao(la):
4. Plan ne odgovara na pitanje da li i kako bi mogli da upregnemo most na Adi u ceo sistem?

svrati na diskusiju "novi most tramvaj ili metro?"
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=1693&p=2

ili na IMAMOPLAN - Metro ADA :cool:
http://www.imamoplan.com/index.php?/resenja/metro-u-beogradu---ada/
 
1. OK, ako ce Prokop da se ubije kao ideja glavne stanice, sto bih ja zapravo voleo, ali se svejedno plasim inercije i toga da su sunuti ogromni kubici betona. ALI cak i u tom slucaju ne vidim kako bi ova tvoja spona Sajam funkcionisala. Gde bi se tu povezao Beovoz i crvena linija?

2. Mislim da je i tebi jasno da je ovo sto kazes nerealisticno. Prvo, mi smo sirotinja i ma koliko je lepo ugledati se na Caka Norisa nama treba resenje koje mozemo sebi da priustimo, a dva mosta u prve dve faze to po meni nisu sigurno, jer je TOLIKO toga drugoga nepovezano. Drugo o KAKVIM zakasnjenjima pricamo ako jednu trasu dele dve linije koje idu i na svakih 5 a kamoli 10 minuta? Trece pored navedenih Kopenhagena i Amsterdama ja deljenje delova trasa (pored Pariza) vidim i u jednom
Londonu
http://en.wikipedia.org/wiki/File:TubeMapZ1_TFL.png
Nju Jorku
http://en.wikipedia.org/wiki/File:NYC_subway-4D.svg
Sangaju (da ne budu samo stariji primeri)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Shanghai_Metro_en.png
Ako TAMO, uz sigurno veci broj vozova, nekakva "zakrcenja" nisu nekakav goruci problem oko koga se cupaju kose, ne vidim zasto bi to bio slucaj u Beogradu. U Kopenhagenu sam bio nedavno i nije bilo ni traga nekakvih problema mada sam cesto isao u spicavima.

3. Mislim da je 3 faza totalno nerealisticna. Metro je nama nesto kao zaustavljanje teskog krvarenja (kolaps saobracaja u centru, SATI cekanja i nerviranja da bi se preslo sa jednog kraja grada na drugi) a ne kao kompletno izlecenje ili plasticna hirurgija. Kompletno pokrivanje urbanog podrucja je nesto o cemu cemo da sanjamo i kroz 50 godina od sada.

Mislim da je pravi "problem statement" kako povuci prvu i drugu trasu sa po (MAKSIMUM) tesetak kilometara trase (s tim sto se most i tunel ispod reke racunaju kao dva jer od prilike toliko kostaju) i toliko stanica, tako da zalecih goruce rane i resis probleme grada u sledecih 20-30 godina. Sta dolazi posle toga i tako ne znas, a i tako ces da se od toga sto sagradis granati prema periferiji u skladu sa guberom i u skladu sa time koji deo grad dobije vise na tezini pa ces se pre granati prema njemu. Zato ne volim da vidim planove sa vise od te dve faze. Prikazivanje trece faze je resavanje problema koji zapravo nemas, niti ces ikada imati, jer ce se stvari dok nje dodjes sigurno menjati. Bolje pokazi dve faze pa da vidimo kako to moze da funkcionise sa postojecom mrezom ulica i mogucih autobuskih (i tramvajskih) gradskih linija. To je resavanje problema koji imas. Uvodjenje nekakve trece faze i razgranate mape je malo fantaziranja a malo izbegavanje da korisniku jasno kazes, sa onim sto se moze predlazem OVO. A izgovor je obicno, "pa mora da se planira na duze staze". Eventualno da se treca faza prikaze sa JAKO TANKIM isprekidanim linijicama, to bi po meni bilo posteno.

4. Pogledacu ovu diskusiju, hvala na linku.
 
метро кроз Јерковић :kk: +
иначе си направио неке грешке у вези номенклатуре станица кроз Медак и Јерковић :) :
- то што си ставио Медак 2 је граница између Медака 2 и 3, тако да је боље да оставиш само Медаковић
- Медак 3 је Медак 1, или још боље Игњата Јоба
- оно што ти је Браће Јерковић 2 је Браће Јерковић 1, Браће Јерковић 2 је Заплањска
- 4 станице је много, можеш слободно да избациш станицу Медак 3 (Игњата Јоба), јер ту имаш око 2 км, а 4 станице. станицу Медак 2 помери на пола пута између станица Медак 2 и Медак 3

и још једна сугестија и пар исправки:
- а шта мислиш да црвену линију продужиш до Сремчице? кад си већ дошао до Орловаче, продужи слободно до тамо, значило би доста људима одатле када би имали брзу везу за град.
- станица Лисичији Поток се званично зове Кошутњак
- размак између станице Лука и Дунав Станице је много мали, нема ни 500 метара
- исто ти важи и за правац К. парк-Храм-Славија (1 км, а 3 станице)
 
JohnyBgood":1e9gkjrk je napisao(la):
2. Mislim da je i tebi jasno da je ovo sto kazes nerealisticno. Prvo, mi smo sirotinja i ma koliko je lepo ugledati se na Caka Norisa nama treba resenje koje mozemo sebi da priustimo, a dva mosta u prve dve faze to po meni nisu sigurno, jer je TOLIKO toga drugoga nepovezano. Drugo o KAKVIM zakasnjenjima pricamo ako jednu trasu dele dve linije koje idu i na svakih 5 a kamoli 10 minuta? Trece pored navedenih Kopenhagena i Amsterdama ja deljenje delova trasa (pored Pariza) vidim i u jednom
Londonu
http://en.wikipedia.org/wiki/File:TubeMapZ1_TFL.png
Nju Jorku
http://en.wikipedia.org/wiki/File:NYC_subway-4D.svg
Sangaju (da ne budu samo stariji primeri)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Shanghai_Metro_en.png
Ako TAMO, uz sigurno veci broj vozova, nekakva "zakrcenja" nisu nekakav goruci problem oko koga se cupaju kose, ne vidim zasto bi to bio slucaj u Beogradu. U Kopenhagenu sam bio nedavno i nije bilo ni traga nekakvih problema mada sam cesto isao u spicavima.

метро у Копенхагену је срање, возио сам се пре две недеље, и нисам импресиониран. читав концепт ми је ужасно глуп, да две линије иду заједно 80% трасе. а још "проширење" им је супер. праве круг око центра, а стављају две линије од којих једна прави пун круг а друга полу круг. мало ретардирано, зар не?
Лондон, Њујорк и Шангај мало не можеш да поредиш са Београдом, јер су то градови који годинама имају метро системе и то је код њих већ уходана шема. код нас настане хаос када се два обична воза нађу на прузи, а да не говорим о метроу
 
JohnyBgood":1eo9nbot je napisao(la):
3. Mislim da je 3 faza totalno nerealisticna.

Naravno da je nerealna sa danasnje tacke gledista, ali metro je projekat na duuuge staze i bitno je spremiti celokupni plana razvoja, koji ce se naravno vremenom azurirati, kako se mreza ne bi stihijski sirila shodno ad hoc zeljama politicara.
Beograd je pre 25 godina bio glavni grad mocne evropske drzave, danas je glavni grad liliputanske balkanske drzavice, ko zna sta ce biti za 25 godina.

JohnnyLee":1eo9nbot je napisao(la):
метро кроз Јерковић :kk: +

da, da, zasluzio je, ali prvi put da ga ne crtam kroz Zaplanjsku, @MilisaVovi crtezi su me ubedili da je preko Medaka efikasnije, ipak su od Dusanovca i Marinkove Bare do Vrha zaplanjske samo kuce (osim u samoj ulici BJ)
JohnnyLee":1eo9nbot je napisao(la):
иначе си направио неке грешке у вези номенклатуре станица кроз Медак и Јерковић :) :

nije bilo lako izabrati imena, tu su da bi se pojavila imena samih naselja kao princip linije, nisam ni siguran gde tacno da budu stanice, ovo je vise nacelno.
Inace bih voleo da se izbegnu nazivi sa II i III zbog moguceg mesanja (Medak, BJ, Mirijevo...) ali neka ih za sada jer se naselja tako zovu.
JohnnyLee":1eo9nbot je napisao(la):
и још једна сугестија и пар исправки:
- а шта мислиш да црвену линију продужиш до Сремчице? кад си већ дошао до Орловаче, продужи слободно до тамо
Daleko je Sremcica i ne odgovara svrsi metroa vec vise prigradske Zeleznice.
Kada metro stigne do Orlovace pricacemo o tome :D
- станица Лисичији Поток се званично зове Кошутњак
Znam da se zove Kosutnjak ali se vise ne koristi i malo ko uopste zna da postoji. Kosutnjak je previse sirok pojam a vise asocira na bazene, pionirski grad ili hajducku cesmu. Lisicji potok je prikladniji i precizniji naziv za tu stanicu.
- размак између станице Лука и Дунав Станице је много мали, нема ни 500 метара
- исто ти важи и за правац К. парк-Храм-Славија (1 км, а 3 станице)
To je siroko pitanje o tome koja je poenta metroa u Beogradu, da dobro opsluzi centar grada ili da stvori dugacke veze sa kraja na kraj urbanog podrucja.
Moj plan je kompromis sa malom razdaljinom izmedju stanica u centru, tamo gde je gust povrsinski gradski saobracaj, gusta naseljenost i prometno, puno veza sa gradskim prevozom. Luka ce biti deo tog centra isto kao Slavija.
Van centra su stanice na vecim razdaljinama kako bi se dobilo na brzini to jest skratile razdaljine i periferija priblizila.
 
JohnnyLee":3ocuqqnc je napisao(la):
JohnyBgood":3ocuqqnc je napisao(la):
2. Mislim da je i tebi jasno da je ovo sto kazes nerealisticno. Prvo, mi smo sirotinja i ma koliko je lepo ugledati se na Caka Norisa nama treba resenje koje mozemo sebi da priustimo, a dva mosta u prve dve faze to po meni nisu sigurno, jer je TOLIKO toga drugoga nepovezano. Drugo o KAKVIM zakasnjenjima pricamo ako jednu trasu dele dve linije koje idu i na svakih 5 a kamoli 10 minuta? Trece pored navedenih Kopenhagena i Amsterdama ja deljenje delova trasa (pored Pariza) vidim i u jednom
Londonu
http://en.wikipedia.org/wiki/File:TubeMapZ1_TFL.png
Nju Jorku
http://en.wikipedia.org/wiki/File:NYC_subway-4D.svg
Sangaju (da ne budu samo stariji primeri)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Shanghai_Metro_en.png
Ako TAMO, uz sigurno veci broj vozova, nekakva "zakrcenja" nisu nekakav goruci problem oko koga se cupaju kose, ne vidim zasto bi to bio slucaj u Beogradu. U Kopenhagenu sam bio nedavno i nije bilo ni traga nekakvih problema mada sam cesto isao u spicavima.

метро у Копенхагену је срање, возио сам се пре две недеље, и нисам импресиониран. читав концепт ми је ужасно глуп, да две линије иду заједно 80% трасе. а још "проширење" им је супер. праве круг око центра, а стављају две линије од којих једна прави пун круг а друга полу круг. мало ретардирано, зар не?
Лондон, Њујорк и Шангај мало не можеш да поредиш са Београдом, јер су то градови који годинама имају метро системе и то је код њих већ уходана шема. код нас настане хаос када се два обична воза нађу на прузи, а да не говорим о метроу

SRANJE!? Pa ta glavna dzada pre svega nije 80% a drugo na njoj postoje TRI veze sa S-om plus jedna sa regionalnim vozom.

Pa naravno da ce izmedju Noreporta i Vanlosea gde su sva ta ukrastanja biti potrebna veca frekvencija vozova zbog transferasa a onda malo dalje na periferiji pokrivas dva kraka, jedan ka aerodromu a drugi ka Orestadu, gde opet imas vezu sa vozom. To je kao kad bi imao zajednicki krak Vuk-Arena a jedan krak onda isao za aerodrom a drugi za Zemun. Po meni je to logicno.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Copenhagen_Metro_map.svg
 
Копенхаген и Београд не могу да се упоређују, јер Копенхаген има разгранату мрежу градске железнице (црвено на карти).

copenhagen-railway.gif


Слично је и са Минхеном. У Њујорку су многе линије четвороколосечне, а скоро све на Менхетну. У Шангају две линије деле део трасе, али су увидели са су погрешили.

Гранање може да буде на периферији, нпр. од центра Земуна према Галеници и према ЖС. Ближе центру, нпр. код Арене према Блоку 45 и према Земуну би врло брзо постало проблем у шпицу, а капацитет метро система се планира према њему.
 
JohnyBgood":3j0h1gnx je napisao(la):
SRANJE!? Pa ta glavna dzada pre svega nije 80% a drugo na njoj postoje TRI veze sa S-om plus jedna sa regionalnim vozom.

као што рекох, мени лично је срање, возио сам се бољим системима
 
JohnnyLee":3oxwqyb1 je napisao(la):
JohnyBgood":3oxwqyb1 je napisao(la):
SRANJE!? Pa ta glavna dzada pre svega nije 80% a drugo na njoj postoje TRI veze sa S-om plus jedna sa regionalnim vozom.

као што рекох, мени лично је срање, возио сам се бољим системима

Zivo me zanima kojim, a da je grad slicne velicine, do 2 miliona?
 
Arnorian":1vokqbiq je napisao(la):
Копенхаген и Београд не могу да се упоређују, јер Копенхаген има разгранату мрежу градске железнице (црвено на карти).

copenhagen-railway.gif


Слично је и са Минхеном. У Њујорку су многе линије четвороколосечне, а скоро све на Менхетну. У Шангају две линије деле део трасе, али су увидели са су погрешили.

Гранање може да буде на периферији, нпр. од центра Земуна према Галеници и према ЖС. Ближе центру, нпр. код Арене према Блоку 45 и према Земуну би врло брзо постало проблем у шпицу, а капацитет метро система се планира према њему.

Pa vidi se lepo da se i jedna i druga mreza granaju, a i Beograd valjda ima Beovoz sa kojim ce metro da cini sistem.

Sto se tice Sangaja, stvari su naravno neuporedive jer je tamo volumen veci i problem sa zastojima sigurno samo tezi. Ja svejedno vidim tri zajednicke trase koje deli 6 linija (braon, sive, i ljubicasta-zuta)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Shanghai_Metro_en.png
Mada siva i zelena isto dele jednu deonicu.

Ista prica i u Stokholmu:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stockholm_metro_map.png

Valensiji:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Xarxa-metroValencia.gif

Briselu:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Metro_Brussels_(no_text).svg

Frankfurtu:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mk_Frankfurt_U-Bahn_Linien.png

O CEMU vi ljudi pricate?
 
PS I naravno puno je jeftinije napraviti jedan most sa 4 koloseka ako treba nego dva sa po dva. Sve je stvar troskova. Uz to i stanice u kojima se deli jedna kratka deonica je mnogo lakse napraviti nego stanice u kojima se dve linije seku na x, onda ti treba dva nivoa i ihihi za*******. Ljudi mi, nemamo NISTA i nekakve mastarije o idealnim sistemima nas samo udaljavaju od dana pocetka gradnje.
 
zidar":ijla9skm je napisao(la):
Uz to Prokop ce biti prolazna stanica, apsurdno je da bilo koja linija zavrsava u njemu cim se otkloni usko grlo na ulazu u Z St NBGD i duplira pruga na P Mostu kako bi vozovi mogli da okrcecu na Krnjaci. Linije ce biti ili prolazne periferija-grad-periferija ili periferija-Zemun/NBGD/Krnjaca/Rakovica
Malo ko ce ikada silaziti a kamo li presedati na Prokopu, Karadjordjev Park i NBGD (a jednog dana i Sajam) su daleko pogodniji.

Хм, осим свих путника изван Београда којима ће Прокоп бити коначна станица, тј. свих (преосталих 75%) Срба те странаца који се возом запуте у Београд? Не сме се изгубити из вида да је основна функција Прокопа и даље као централног терминала за међуградски и међународни путнички железнички саобраћај. Повезивање Прокопа метро системом је sine qua non.
 
@Djordje

Prokop nikada nece biti stanica putnicke medjunarodne/medjugradske zeleznice vec samo prigradskih linija zato nije od primarne vaznost u planiranju metroa, inace K. Park i NBGD su mnogo bitnije, prometnije (GSP) i pogodnije za presedanje sa metroa na BG:voz.

@JohnyBgood
Treba se ugledati na metro sisteme u Parizu, Madridu ili Barseloni koji imaju efikasno razgranate mreze i savrseno sljakaju.
Svi ti gradovi su imali manje od 2 miliona stanovnika kada su poceli da grade metro.
 
jovanovm":1t6r2n6w je napisao(la):
Još jedna prilika za još jednu krađu. Zbog čega su odabrani Francuzi koji imaju jednu od najskupljih tehnologija izgradnje metroa? Zbog čega ne Španci koji bi mogli da izgrade pravi metro umesto LRTa za iste pare?

Zapravo nije zbog kradje. Svakom od velikih igraca u EU nezvanicno mora nesto da se "da" kako bi oni "sponzorisali" nas ulaz u EU. I pri tome je jasno da su najvazniji igraci (u nasem, ali i u svakom slucaju) Francuska i Nemacka. Ono sto im se "daje" je neka velika investicija u privredi (tj. mogucnost da kupe, recimo, Telekom, Jat, deo EPSa ili sta vec, ili nesto drugo sto ih interesuje) i neka velika investicija u infrastrukturi (npr. metro, autoput, zeleznica).

To su "nezvanicni" uslovi da bi usao u EU. To je meni receno od strane coveka koji je vrlo upucen u sve (narocito za metro) a za kog znam pouzdano da licno niti krade niti ima bilo kakav licni finansijski interes u svim tim pricama.
 
Pa to je pragmatično,sve je dobro dok se građanima nešto ostavlja kao što su, most ili metro i ovako i onako bi se pojele para ko zna zašta..
 
hazard":2kb32pm9 je napisao(la):
To su "nezvanicni" uslovi da bi usao u EU. To je meni receno od strane coveka koji je vrlo upucen u sve (narocito za metro) a za kog znam pouzdano da licno niti krade niti ima bilo kakav licni finansijski interes u svim tim pricama.

То је чиста замена теза те се нама представља ЕУ као једини излаз, и као, "надамо" се да ће нас можда примити, а они се исто тако надају да овде неће преовладати евроскептицизам. ЕУ су потребне нове чланице, колико год они званично причали другачије, а то причају због социјалног мира у својим државама. Један од оснивача ЕУ (заборавио сам који) је давно рекао да Европа мора бити федерална држава, подељена на регије а не државе чланице. Зато се ми зовемо "регион Западни Балкан".

Циљ је направити компот европску нацију (попут америчке) са јединственом културом, јер је тако лакше контролисати народ. Ево, Немачка и Француска предложише да се оформи заједничка економска влада. Увод у централизовану Европу=диктатура.

Извињавам се за скретање са теме.
 
Vrh