Šta je novo?

Metro

Eto čitam postove i dakako je to World line interesantna ideja ali,recimo da to bude M2 za koju smo ranije predložili da bude "futuristička" u stilu "Blejd runera"! ali, M1 bi svakako trebalo da predstavlja kako smo predložili u predhodnom postovima tematsko kulturno/istorijsko/naučni koncept i da takva kao turistička linija predstavi istorijsko trajanje Beograda i da edukuje i ukaže nekome gde je došao u kakav grad i zemlju,svakako sa dugom tradicijom.
Ja verujem da bi stranci rado zagledali na stanicama šta im to Beograd i Srbija nude,pa pomenuli smo ranije "sport stanicu" sa svim našim Evropski i svetskim šampionima sa delom eksponata sportskog muzeja koji je u pripremi.Pa stanica na Trgu R.sa produženom galerijom muzeja,pa kinematografsko/pozorišna gde bi mogli da odgledate neki stari film ili odgledate predstavu,pa Teslina stanica,Milankovićeva is l.ovakve tematske stanice bi recimo bile u širem centru do Vuka.Stanica Slavija sa tematikom Slovenskog Beograda,te predložih i Mamuta koga bi mogli već da izlože na stanici Vukov spomenik.Taj koncept stanica postoji i u.L.A.
E sada kada bi svetske metropole finansirale svoje stanice u Beogradu, to bi bilo u redu i poželjno na M2 ili M3 i da tako daju skroman doprinos obnovi Beograda.
Neko reče pa ni Beč nije to radio na stanicama,pa eto sjajne šanse za Beograd da napravi još jednu turističku atrakciju kad je mogao most na Adi.
A imamo mi domaće dizajnere i arh.koji to mogu da lepo i ne skupo urede,pa ako možemo da snimimo film "Montevideo"...sa fenomenalnim retro šmekom, zašto ne bi mogli da uredimo i stanice Metroa domaćom pameću i talentovanim ljudima koje imamo za sve..pa ne treba da se za sve oslanjamo na strance i Điki lepo kaže,"dolaze da nam drže lekcije pa se ubzo vraćaju po savete" ;)
Da podsetim da je Grad Beograd dao odličan primer tako što je angažovao umetnike da oslikaju murale na stanici Prokop.I pogodite ideja je opet prvo došla sa Beobuilda.. :)
Evo dekoracije iz L.A;
http://graphics8.nytimes.com/images/2007/12/03/us/required600.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2493/3883288998_13f1d1db2f_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3476/3883330070_71f38f9655_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2736/4076456755_0b2f9ce8d2_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2288/2294259434_a488b4dfa6.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_LewMHsXlPaA/RjmfAaB2xdI/AAAAAAAAAD0/bFuPc4Ssx1E/s400/LA+Subway.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Western_Avenue_Subway_Station.jpg
 
Замисли колико би туриста долазило у БГД само због метроа :D Надам се да ће неко од политичара или било ко значајан у граду увидети значај овог предлога и остварити га :)
 
Ljudi da se razumemo, metro se pravi prvenstveno zbog Beogradjana, turisti su danas, a bice i dalje, samo marginalna nuspojava.
Niko nece dolaziti u Beograd "zbog metroa" kao sto ne dolazi u Lisabon ili Budimpestu zbog metroa a to sto bi video na kulturno-sportsko-istorijskim stanicama treba da je vec video i cuo pre nego sto dodje u zemlju, preko reklama, knjiga itd., kada bismo imali imalo razvijenu turisticku politiku to jest smislenu politiku promovisanja zemlje.

Slazem se da stanice treba da budu jedinstvene i mozda delom tematske ali prvenstveno po svom celokupnom prostoru i izgledu a ne kao slikovnice iz turistickih vodica.

Jedino sto je dobro u tome sto Beogradski metro kasni 100 godina je to sto mogu da se izbegnu greske iz proslosti i da se napravi sistem po meri coveka, sa sto vise dnevne svetlosti i prijatnim prostorima.

Primeri iz drage mi Spanije, ljudi se vec 20 godina izivljavaju u gradjevini i cuda prave

Valencia:
dezeen_Alboraya-Palmaret-metro-station-by-Rstudio_0.jpg

dezeen_Alboraya-Palmaret-metro-station-by-Rstudio_8.jpg


Bilbao
54484.jpg

ansio.jpg


Nema don Kihota, Paelje ni Bikova ali zato sjajan prostor i dizajn.
 
boca-ica":1cnca39c je napisao(la):
@Yasen
+1 :) welcome and bravo for photos
Do you have some more data for comparison
prices, technology, impact on other traffic changes :rolleyes:

Information given by the Director of our Metropoliten on 11. 01. 2010 about the impact on the traffic after the completion of one part of the first metro line of 18 kilometers with 14 stations in the early autumn of 2009:

- every working day the metro has around 180 thousand passengers;
- the share of metro system within the public transport increased to 16%;
- expected reduction of air pollution by more than 11.5 thousand tons of toxic substances annually;
- reduction of the traffic in the eastern part of the city with over 12%;
- in rush hours there are about 9.6 thousand vehicles, ie there is a reduction in traffic by about 20%.

Source: http://www.monitor.bg/article?id=228118

As of April 2011, the first partially completed metro line transports around 201,000 people daily (source).
 
Yasen, thank you for the useful information.As you can see,we are looking to your metro as the best example for what to except with our.

I have several questions,could you be kind to answer them please?

1.Who built the first line of the metro that was opened in 1998?
2.What is the minimum distance between the stations in meters?
3.What is the real number of people living in Sofia?I don´t believe the offical number of 1.3 million.
 
@ zidar odlicne slike nemoze da se uproedi ovo sa bugarskim
 
JohnnyLee":14agb9fr je napisao(la):
kopmania":14agb9fr je napisao(la):
Ma trebaju biti nazivi ulica gde se nalazi stanica ili trgova

и ја се слажем са тим. зашто измишљати гулпости када је најлакше назвати станицу по улици/тргу/делу града у ком' се налази
Svuda u svetu, metro stanice dobivaju ime po mestu gde se nalazi. Samo metro u Pyongyangu ima imena stanica istorijsko socijalističke tematike.
 
Ako nam neko izgradi metro liniju nek je nazove i po azerbejdžanskom diktatoru što se mene tiče.
 
pa cekaj sekund, ja sam mislio o slikama, kipovima i ostalim sranjima na stanici, beli krec je jeftiniji ;)
 
vucko":12b5fruu je napisao(la):
Yasen, thank you for the useful information.As you can see,we are looking to your metro as the best example for what to except with our.

I have several questions,could you be kind to answer them please?

1.Who built the first line of the metro that was opened in 1998?
2.What is the minimum distance between the stations in meters?
3.What is the real number of people living in Sofia?I don´t believe the offical number of 1.3 million.

1. The first section of the first line was built between 1979 and 1998 by the state and several Bulgarian companies.
2. As far as I know about 700 m.
3. I am inclined to agree with the official statistics.
 
Sad kad već spomenuste azijske metroe, imao sam ovog meseca priliku da budem u Taškentu. Svaka vala Sovjetima (a i Karimovu posle) što su započeli i razvijaju metro sistem. Grad je veličine Beograda, a mnogo manje gužve (što se npr ne može reći za Almati). Neko možda može nazvati kičem neke stanice, ali one fakat lepo izgledaju (Navoi, Kosmonavtlar, Amir Timur Hiyoboni/Ming Orik itd..). I mnogo mi se iskreno sviđaju metrovagonmašovi vozovi, jesu oni stari, ali npr varšavski metro isto ih koristi (čak i sofijski mislim), možda nisu najlepši, ali mi imaju neki šmek.
 
Станице јесу мало кич, али мени се свиђају као и станице у Москви :D http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Metro_Tachkent_MM.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/Tashkent_metro_drushbanarodov2.jpg
А возови су им прелепи, јесу "мало" старији али су лепи. Ја мислим да их користе Москва, Ст.Петерсбург,Кијев,Варшава,Будимпешта,Тбилиси (кад имају струју :D) и још много метроа у бившим СССР земљама и не би ми сметало да такви возе код нас :lol:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Metro-Tashkent.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Tashkent_metro_drushbanarod.jpg
 
Gradska vlast u predhodne tri godine uradila mnogo posla
NA REDU JE METRO
Po planu - Od 2008. godine obavljeni značajni infrastrukturni projekti, poput rekonstrukcije Bulevara kralja Aleksandra, Savske i Vojvođanske ulice, sanacije Pančevačkog mosta, tramvajske pruge i kontaktne mreže, izgradnje petlje „Hipodrom"
http://www.pressonline.rs/upload/boxImageData/2011/7/19/148392/1910.jpg
s1
Spajanje mosta na Adi, izgradnja 29 vrtića, šest osnovnih škola, tri doma zdravlja, obnova Bulevara kralja Aleksandra, asfaltiranje više od 1.200 ulica samo su deo posla koji su gradske vlasti uradile za tri godine upravljanja gradom.

Kada je pre tačno tri godine formirana većina u gradskoj skupštini, na čelu sa gradonačelnikom Draganom Đilasom, jedno od obećanja bilo je kompletna rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra. Za samo pet i po meseci, od kada je uklonjen prvi red starih šina, po sredini potpuno obnovljenog bulevara prošao je prvi tramvaj.

Beograđani su dobili nov i moderan bulevar, a saobraćajna gužva koja građanima zadaje najviše muke značajno je smanjena. Zahvaljujući rekonstrukciji Savske, Vojvođanske, ali i drugih ulica, protočnost saobraćaja u gradu je veća.

Kapitalan značaj
Budžet od 11,8 milijardi dinara potrošen je za finansiranje velikih infrastrukturnih projekata. Svakako najznačajniji građevinski objekat koji se trenutno gradi u ovom delu Evrope je most preko Ade. Direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Boris Ranković kaže da je direkcija nosilac većeg broja projekata, od kojih su neki od kapitalnog značaja.

- Most na Adi je svakako najveći posao koji vodimo, a uz njega stoje i tri petlje, „Hipodrom", „Radnička" i „Jurija Gagarina", koje gradimo u okviru pristupnih puteva samom mostu. Intenzivno radimo i na rešavanju odvođenja otpadnih voda, a važan projekat je i izgradnja kolektora koji će omogućiti odvođenje otpadnih voda iz centralnog sistema beogradske kanalizacije - ističe Ranković.

Pored mosta na Adi gradi se i 630 metara dug most preko Save u Obrenovcu, kao i most Zemun - Borča preko Dunava, koji će Beograd osloboditi teretnog saobraćaja.

Gužve u saobraćaju za većinu građana su podnošljivije jer je vozni park gradskog javnog prevoza obnovljen i uvedeno je 12 novih linija, kao i prva linija „BG voza" na relaciji Pančevački most - Batajnica. Tako je grad kupio 83 niskopodna trolejbusa i 30 španskih tramvaja, a u planu je nabavka 250 klimatizovanih autobusa.

Sekretar za saobraćaj Dragoljub Đakonović ističe da je u toku uvođenje sistema elektronske naplate karata u gradskom prevozu.

- Planirana je izgradnja dvanaest pasarela, a trenutno se grade četiri - rekao je Đakonović.
http://www.pressonline.rs/upload/boxImageData/2011/7/19/148393/za-beograd.jpg
s2
Posebna pažnja poklanja se najmlađim građanima, pa su za tri godine završeni radovi na izgradnji i rekonstrukciji 86 objekata predškolskih ustanova. Od toga je otvoreno 29 novih obdaništa i saniran 51 objekat, dok je u planu otvaranje još šest predškolskih ustanova. Kapaciteti dečjih ustanova za tri godine uvećani su za 5.300 mesta.

Grad je izgradio i šest novih osnovnih škola, dok je izgrađeno, dograđeno ili sanirano ukupno 36 osnovnih i srednjih škola. Trenutno je u toku gradnja nove osnovne škole u naselju Bežanijska škola, čije će podizanje trajati tačno 100 dana, a mališani će već 1. septembra ove godine sesti u đačke klupe.

Novi domovi zdravlja
Da ni najosetljivije i socijalno ugrožene kategorije stanovništva nisu zaboravljene, pokazuje to što je samo ove godine za bebe u beogradskim porodilištima podeljeno ukupno 9.168 poklon-paketa, dok je u 16 nerazvijenih opština Srbije poslato 1.510 paketa. Grad je obezbedio i pomoć za trudnice, porodilje, penzionere, kao i popuste u plaćanju komunalnih usluga za najugroženije porodice.

Beograd je dobio i tri nova doma zdravlja, u Kaluđerici, Mirijevu i Kamendinu, ali i više od 20 adaptiranih ili izgrađenih ambulanti.

Ni poljoprivreda nije zapostavljena jer je grad ove godine postao vlasnik preko 99 odsto kapitala „PKB korporacije", koja ima 22.000 hektara obradivih površina i 27.000 grla.

Beograd tu ne staje. Posle višegodišnjih pregovora postignut je definitivan dogovor sa Francuskom o izgradnji metroa u Beogradu, pa se očekuje da prva linija bude izgrađena 2016. ili početkom 2017. godine.

Milica Radičević - Aleksandra Andrić
www.pressonline.rs
 
Мени је најбоље да је ово горе потписано као да је у питању новински чланак и то са два ”новинара”. :kafa:
 
Bez tendera neće biti ni metroa

Beograd -- Francuska kompanija Alstom će graditi beogradski metro, a prema rečima gradonačelnika Dragana Đilasa, prvu liniju treba očekivati najkasnije do početka 2017.
http://www.b92.net/news/pics/2011/08/2016006154e4ef4943fa64269446666_640x360.jpg

Međutim, ni posle nedelju dana od izjave gradonačelnika, ne znaju se pojedinosti dogovora, a o tome nisu čak upoznati ni odbornici Skupštine grada.

Zamenik predsednika Skupštine grada, Zoran Alimpić ističe da će se o izgradnji metro sigurno raspravljati i na sledećoj sednici Skupštine grada, kao što je i ranije o tome bilo reči."Naravno da će biti reči u Skupštini o izgradnji metroa. O tome je i ranije raspravljano, kada je usvojen Urbanistički plan. Ali Skupština je tu da izglasa strategju i donese plan, a na izvršnim organima je da potpišu ugovor i da finalizuju projekat", kaže Alimpić.

SRS: Reč je još jednom o korupciji

Zamenik predsednika SRS Dragan Todorović ističe da je stav ove političke partije da je reč o korupciji. "Mislim da je i sada reč o iznosu koji su pojedini političari stavili u džep. Nažalost, mi smo i do sad bezuspešno zahtevali odgovor na desetine pitanja. Šta je sa Lukom Beograd, Novostima, Ušćem, još uvek se ne zna, a u pitanju su milionske cifre u evrima", zaključio je Todorović.

Andreja Mladenović, šef odborničke grupe DSS u Skupštini grada, kaže da je "neverovatno da je gradonačelnik jednu informaciju o takvoj investiciji objavljuje bez zvanične konferencije za novinare".

"Javnost ne zna ništa o tom dogovoru, gde je izvođač radova izabran bez konkursa i upotrebljivog projekta", dodaje on i tvrdi da je dogovor načinjen mimo zakona.

Mladenović naglašava da će DSS na narednoj sednici tražiti da se razmatra o dogovoru o izgradnji metroa, s obzirom da su pre Francuza u igri bili i Španci, Kinezi, Rusi, Austrijanci.

"Ako se Grad zaduži za 430 miliona evra, ceo projekat će nas koštati mnogo više od mosta na Adi, a javnost tako blago reaguje na celu stvar", izjavio je Mladenović. Inače, DSS-a planira da do naredne sednice gradske Skupštine organuziju brojne tribine na kojima će stručnjaci diskutovati o toj odluci. Da je dodeljivanje takvog posla bez tendera jednoj firmi protvzakonito, slaže se i Dejan Ranđić, šef odborničke grupe LDP. "Zakon jasno propisuje proceduru koja podrazumeva i tender, jer se samo na taj način može ustanoviti ko od potencijalnih izvođača radova može to najbolje uraditi", rekao je Ranđić.

Međutim, on je uveren da je sa Francuzima dogovorena samo izrada studije. "Na osnovu iste dobićemo sve preduslove za dalje razgovore. Sada je rano da se priča o tako kapitalnom projektu, još se ne zna kako će se ceo projekat finansirati, a kamoli ko će biti izvođač", rekao je Ranđić, koji je pojasnio da o ovakve odluke ne donosi Skupština.

Izvor:www.b92.rs
 
DSS i Mladenović kaže"javnost tako blago reaguje na celu stvar".Ali zašto je javnost čekala toliko dana na reakciju opozicije?,trebala je da usledi sutra dan po objavljivanju iste i to na konferencij za štampu a ne putem intervjua.A i da podsetim da se isti nači pregovora i dogovora vodio sa i sa Rusima po sistemu "ključ u ruke" bez tendera,s tim što su Rusi rekli dajemo 1.milijardu eur/$,kredita za Metro koliko se sećam govorilo se o kamati 1-3%.a Francuzi su načelno obezbedili samo pola te sume.I da su se i u svetu međudržavnim sporazumima gradili Metroi i da su uslovi bili u magli za javnost.Sve u svemu finansiranje gradnje Metroa bez nekog međudržavnog sporazuma tipa "ključ u ruke"biće jako težak posao, jer bi u tom slučaju morali da se uzimaju komercijalni krediti kod banaka sa visokim kamatama dok države kao što su Francuska i Rusija nude kamate kao i Ebrd a naravno da njihove firme nose posao.Pa ako se bira između ova dva modela...tenderom ćemo dobiti bolje cene od izvođača radova,opreme i sl.ali da li ćemo uopšte dobiti novac od banaka i po koliko visokoj kamati? :cool:
Izgleda da će i Metro biti vruća predizborna tema.. :kafa:
 
Vrh