Šta je novo?

Metro

@mradulovic
+ 1 :)

Metro je vrlo razumna saobracajna potreba BGDa
i nije uredu poturati i ubeđivati ikoga da je isplatljiva investicija.
Na duuugggeee staze, jednog dana će i postati profitabilan pa ko dočeka dočeka
dotle samo ulaganja ulaganja i malo vožnje, a profitabilnost. . . . .
 
mradulovic":3j4c3ptf je napisao(la):
kako grad moze da ima mnogo vece prilive novca od metroa?

Posredno, efikasnija privreda. Radnici lakse i brze dolaze na posao. U prevodu, odmorniji i efikasniji u radu.

Isto vazi za kupce tj. za trgovinu i ugostiteljstvo.

Manje opterecenje ulica automobilima. Sto znaci manja amortizacija saobracajne infrastrukture, samih automobila i manja potrosnja energenata.

Kad se sabere na godisnjem nivou dobijaju se velike cifre.

Ekologija i zdravlje. Manje izduvnih gasova = manje astmaticara i plucnih bolesnika. I to ima svoju cenu.
 
@nikola32
Auto tunelima koje koriste sva drumska saobracajna sredstva i fizičkih i pravnih lica ima više efekata
a jeftinije za izradu i održavanje pa čak gledano i kroz te velike cifre
metro tunel koristi samo metro voz

Nisam protiv metroa , to je potreba
ako mora sada, uredu, nek se pravi ( viši razlozi )
ali nemoj te da iznosite neozbilne argumente kao da nam je IQ deteta
 
Nikola je u pravu.Gde mozes u Beogradu da napravis tunel a da bude koristan?Jedino na UMP-u ona 3 komada a ceo projekat treba da nas ispadne oko 2 milijarde sa ekspropriacijom.

A dok dobijes za upola para(1 milijardu) super prevoz za veci deo ljudi,manje zagadjenje i.t.d.

A UMP-om samo prebacis zagadjenje na odredjenu trasu i jos povecas koriscenje automobila i autobusa,koji su em neekonomicni,em zauzmaju prostor em zagadjaju.

Zato i jeste logiku da moramo prvu liniju metroa dobiti odmah posle mosta preko Ade,to je glavni prioritet!!!

Tek onda ce moci ljudi da uporedjuju puteve i metro i vide kada recimo 2020 budemo imali kintu za jos nesto da glasaju na referendumu.

Automobilski koncept je poguban,a bice i skup ako ne sad,onda za 10 godina izuzetno,pa cemo da se hvatamo za glavu kako nam zvrje prazni putevi a nemamo metro jer jedino on moze brzo i efikasno da preveze toliki broj ljudi.
 
@boca-ica

nismo deca i to su pravi argumenti za metro. ako zelis deciju raspravu evo podataka:

6 automobila= 30 putnika max.

1 vagon = 340 putnika max.

6 automobila zauzimaju u bilo kakvom tunelu isti prostor kao jedan Alstom 25 metarski vagon

edit: naravno da treba razvijati saobracajnice i uslove za drumski saobracaj uporedo
 
nikola32":198c57rx je napisao(la):
mradulovic":198c57rx je napisao(la):
kako grad moze da ima mnogo vece prilive novca od metroa?

Posredno, efikasnija privreda. Radnici lakse i brze dolaze na posao. U prevodu, odmorniji i efikasniji u radu.

Isto vazi za kupce tj. za trgovinu i ugostiteljstvo.

Manje opterecenje ulica automobilima. Sto znaci manja amortizacija saobracajne infrastrukture, samih automobila i manja potrosnja energenata.

Kad se sabere na godisnjem nivou dobijaju se velike cifre.

Ekologija i zdravlje. Manje izduvnih gasova = manje astmaticara i plucnih bolesnika. I to ima svoju cenu.
Tачно. Метро није профитабилан као засебно предузеће, јер као такво, увек ће бити дотиран од града. Али, сам град није на губитку, јер ће уштедети на многим, наизглед ситницама, али кад се све сабере и монможи, метро је барем на позитивној нули, или је у плусу.

Значи, као засебно предузеће је на губитку, али као део градског и друштвеног система, је у великом плусу. Ако сте разумели шта хоћу да кажем...
 
Ako ga uporedimo sa GSP-om docicemo do toga da bi bio bar 100 puta profitabilniji od istog makar nemao nikakav profit jer znamo koliko je gsp u minusu pored svih mogucih subvencija koje dobija ;)
 
Naravno da se ne isplati, metro je jedino isplativ u Japanu, Kini i Juznoj Koreji, gde je strasna guzva. U svim ostalim svetskim gradovima metro zahteva ogromne i stalne subvencije. Metro je luksuz, ne potreba, bar u nasem slucaju. Ovo ne izmisljam, postoje mnoge studije i analize. Imate dobru knjigu dr Miomira Jovanovica, "Medjuzavisnost koncepta urbanog razvoja i saobracajne strategije velikog grada". Tu mozete videti razlike u ceni posedovanja tramvajskog sistema, lrt-a, metroa, njihovu isplativost, odrzavanje, ostale vrste jgs-a, uporedne tabele, koji grad je kada izgradio metro, lrt, tramvaj, koliko koji grad ima linija i jos mnogo toga, knjiga je super.
 
@nikola32 wrote : ,, . . . ako zelis deciju raspravu . . . ,,
ma može ali na PM da nedavimo druge.

pribavi samo podatke koliko si video vozova na gasno gorivo
koliko uglja treba izgoreti za održavanje i pokretanje celog el metro sistema (vece jalovište pepelište i dr-(asma ))
koliko metro sistem utiće na efikasnost, svih vozila za hitne intervencije i dolazak i na nužnu tačku
ili obična dostavna vozila za mleko, cipele , ormane. . . .
koliko će za taj novac biti zaposlenih Beograđana u metro sistemu a koliko u nekoj proizvodnoj fabrici
koliko kolliko koliko . . . .
ili bolje samo sebi odgovori, bez dopisivanja ni na PM

Ako mora da se gradi sada , nek grade , možda je to onaj viši uslov za postizanje efekata ,,Golden gate ,,
ali nikako nije profitabilnost, ni ekologija, ni veca zaposlenost (bolji život )
niti ce sav Beogrdski saobracaj biti ubrzaniji, a ni drastično manji
samo ce u BGDu biti nešto kvalitetnije - tj dostojano 21 veka :)
 
nikola32":3uitoj07 je napisao(la):
mradulovic":3uitoj07 je napisao(la):
kako grad moze da ima mnogo vece prilive novca od metroa?
Posredno, efikasnija privreda. Radnici lakse i brze dolaze na posao. U prevodu, odmorniji i efikasniji u radu.

Potpuno si u pravu, ali mi nemamo ni privredu niti zakon o radu bez kojih je prica o indirektnim dobitcima, kroz efikasnost radnika, bez realne osnove. Ne govorim ja ovo jer mislim da Beograd ne zasluzuje metro, ali mislim da mi ne mozemo sebi da ga priustimo u rokovima koji su nerealni (ako su dati, posto je dogovor nacelan), znajuci u kakvom stanju se trenutno nalazimo
 
Ma dajte ljudi tu nema rasprave za svaku metropolu "metro je aksiom koji se ne dokazuje"baš zato što nije visokoprofitabilan svuda u svetu je to i državni projekat ili javno-privatno ulaganje.Metro se gradi da bi se ljudima ubrzao,olakšao transport,zbog ekologije a zaboravili ste da pomnete koji efekat izgrađenog Metroa,ušteda vremena,novca,ekologije veliko umanjenje broja automobila i autobusa u gradu,podizanje rejtinga grada,dovođenje biznisa u zone metroa,prometa nekretnina,radnih mesta i još dosta benefita dakle cena gradnje Metroa je u svakom evru opravdana,jer je to sistem koji se dograđuje i 100 g.otvara radna mesta,podiže proizvodnju i ostalo.. :kafa: A koji to grad u Evropi sa 2mil. nema Metro? A zašto su ga ostali gradovi gradili?..i bogatiji i siromašniji.. :kafa:
 
Dogovorili smo izgradnju metroa, prva linija 2016. godine

- Most preko Ade je spojen pre nekoliko dana, biće završen do kraja godine, a građani su za vikend mogli i sami da prošetaju preko njega i uvere se o kakvoj je građevini reč. Ali, mi idemo dalje. Posle višegodišnjih pregovora došli smo do definitivnog dogovora sa Francuskom o izgradnji metroa u Beogradu. Građevinski radovi treba da počnu u naredne dve godine i prvu liniju metroa očekujem 2016. ili početkom 2017. Sa mostovima kod Ade i Borče i metroom verujem da ćemo saobraćaj u Beogradu uvesti u neke normalne tokove.

http://pressonline.rs/sr/vesti/vest...opa+ne+sme+da+ima+duple+aršine+za+Srbiju.html

Sad ce 2012 da puca iz prangije :laugh:
 
Ček dok ne stave potpis,na zapadu je ugovor svetinja.. :cool:
 
Preneto sa www.blic.rs

Đilas: Prva linija metroa najkasnije do 2017. godine
Studio B | 14. 08. 2011. - 14:21h | Komentara: 0

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je da je posle višegodišnjih pregovora došlo do definitivnog dogovora sa Francuskom o izgradnji metroa u Beogradu i da prvu liniju metroa treba očekivati 2016. ili početkom 2017. godine.

Građevinski radovi treba da počnu u naredne dve godine.

- Sa mostovima kod Ade i Borče i metroom verujem da ćemo saobraćaj u Beogradu uvesti u neke normalne tokove. Želeo bih da naglasim i da će Beograd veliku pažnju posvetiti PKB-u, od kojeg želimo da napravimo uspešno i profitabilno poljoprivredno preduzeće. U PKB-u želimo da postavimo novi model rada koji će se u budućnosti primenjivati u celoj Srbiji - rekao je gradonačelnik Beograda.

On je podsetio i da će most preko Ade Ciganlije, spojen pre nekoliko dana, biti završen do kraja godine.

- Građani su za vikend mogli i sami da prošetaju preko njega i uvere se o kakvoj je građevini reč. Svi podaci o ceni mosta i svih saobraćajnica koje prate ovaj projekat javni su i nema nikakve tajne, sve cene se znaju. Moj posao je da obezbedim uslove da Beograd posle 40 godina dobije most, a ne da ga gradim jer se u to ne razumem. To smo prepustili stručnjacima - rekao je Đilas.
 
Ovo postaje naporno,objavi press.Od reci do reci prenese blic,pa studio B,pa sajt grada,pa rts.Ne daj boze da neki novinar da komentar ili nesto kaze o metrou makar zbog ljudi koji nisu upoznati sa celom stvari.

Copy paste novinarstvo.
 
Moram da spamujem,a mod sam,sram me bilo.

U blicovom clanku oko metroa od danas se pojavila ova slicica,a to je ona metro stanica iz Sofije cije slike slike postavljah.Rekao bih da nije slucajnost,vec da neko prati Beobuild :gobb:

81497_metro-moskva01-foto-ap_f.jpg


S obzirom da ce skoro sigurno biti potpisivanje onog ugovora oko projekta metroa biti u Septembru,mislim da bi Beobuild trebao da intervjuise staru ekipu-Jovina i Maletina i intervjuise ih,negde kada bude potpisivan taj ugovor.I to,posto je Beobuild da kazemo strucan forum,da dobijemo detaljnu analizu BELAM-a sa svim argumentima,a ne onom papagajskom pricom koja se non stop pominje od cenjenog arhitekte Jovina da bi objasnio laicima o cemu se radi.

Pa onda,kada bude gotova studija takodje da dobijemo analizu od njega,sto iscrpniju to bolje,a mozda cak i neki otvoreni sto da napravimo sa francuzima i ovim gore pomenutim koji su radili na planu metroa ranije pa da demokratski,pred javnoscu dodjemo do neki zakljucaka,a ne da dobijamo sture informacije iz medija kako se svadjaju i jure po skupstini grada predstavnici struje A i struje B metroa.

Mislim da je odgovornost Beobuilda kao foruma i sajta koji vec postaje nezaobilazna tacka za izgradnju Beograda da se angazuje oko cele price sa metroom i isprati je najbolje moguce na profesionalnom planu,jer razumno je i zasto,mediji to ne mogu uraditi :gobb:
 
Zar bugarima nije bilo jeftinije da stave lift umjesto ovolike rampe :kafa:
 
vucko":1r5m7ojk je napisao(la):
Ovo postaje naporno,objavi press.Od reci do reci prenese blic,pa studio B,pa sajt grada,pa rts.Ne daj boze da neki novinar da komentar ili nesto kaze o metrou makar zbog ljudi koji nisu upoznati sa celom stvari.

Copy paste novinarstvo.

I couldn't agree more, sto se srpski kaze. ;) Da sve to bude jos gore, ja sam vest video na www.krstarica.com (od nedavno ne prenose cele vesti, vec samo podnaslov), pa sam tek ulaskom na www.blic.rs video da je to vest Studija B.
 
Da ali ste propustili da naglasite glavnu stvar!Đilas je rekao zvanično da je došlo do definitivnog dogovora sa Francuskom o izgradnji metroa u Beogradu!
Ljudi red je za... :vops: Sada je najteži deo bitke dobijen, sve ostalo biće istorija ili svetla budućnost :)
Čestitam beobuildovcima veteranima koji su učestvovali u teškoj bitci za Beograd kao metropolu, nadamo se da će nam uručiti neku prigodnu plaketu,može i maketu.Srećni smo što je u ovom istorijskom trenutku Gradonačelnik Đilas prepoznao prioritete u razvoju Beograda i dao lični pečat i istrajao da celu stvar dovede do kraja.Sada je jasno da će on dati svoj doprinos i u narednom mandatu.
Čestitam i skupštini grada kao i opoziciji na konsenzusu prilkom usvajanja bitnih odluka vezanih za izgradnju Metroa,bez njihovog doprinosa sve ovo bi bilo još teže da se izgura.
Zahvaljujem se novinarima koji su nas podržavali u našim zahtevima i često konsultovali Beobuild što rečju što slikom,i bez njih sve ovo bi bilo još teže.
Pozivam sve koji vole Beograd da posete ovaj forum i da daju svoj doprinos ideje kao i kritike u daljoj raspravi u vezi Metroa,vidite da ima smisla i efekta! :vops:
 
Nemojte tako otvoreno molim Vas, elem..

Zaboravljate najbitniju stvar, a to je kakav tip metroa? Laki ili teski? Kod nasih politicara su obe opcije ispravne iako je samo jedna prava. To nije nigde izjavljeno/navedeno, iako svo vreme traje zestoka bitka sta da se pravi. Ne bi bio iznenadjen da nam je zvanicno uvaljena ova prva opcija, ja sam za drugu i to komplet pod zemlju. Nikakve nadzemne varijante ne dolaze u obzir osim ukoliko ne postoji plan da za par godina sve to ne bude pretvoreno u park setaliste kao npr. "High Line Park" u Njujorku:

http://inhabitat.com/interview-architect-james-corner-on-the-design-of-high-line/
 
@mradulovic Nisam siguran da li je ovo vasa poenta ali da pokusam. moguce da @prostorni planer i @boca-ica misle slicno

Nasa privreda i GDP nisu dovoljno veliki da otplacuju investiciju kao metro. I on ni posredno nece dovoljno uticati na privredu i zivot stanovnistva da bi opravdao ulozeni novac. Da li bi bilo bolje taj novac novac uloziti u neke druge projekte tipa saobracajnice ili privredne zone ili u nesto trece? Sto ce imati veci povrat novca i bolji efekat na zivot gradjana.

Ako ste na to mislili, to su sve legitimna pitanja i stvarno bi trebala da se urade opsezne cost benefit studije. Sa direktnim i indiriktnima troskovima i prihodima. I studije za alternativna ulaganja tog novca. Posto se grad tj. stanovnici zaduzuju za veliki novac, mislim da bi bilo dobro postoji period za strucne rasprave i na kraju organizovati referendum. Najjednostavnije i demokratski.
 
ja se samo ne bih slozio da kakav god metro bude, da na NBG bude na stubovima, makar bio po zemlji i makar se na svakoj raskrsnici pravili podvoznjaci kao na Dorcolu ispod pruge, kolko god to glupavo izgledalo i kolko god kostalo

ja sam za otvoreni iskop,znaci plitki tunel po svaku cenu



trazio sam u vezi sa otvorenim iskopom i naisao na dole navedeno sa cime se slazem

2012 23 July 2010 23:14:34
za Nbg isto rešenje je najbolje u tunelu ili stubovi ako mora ,moguće je otvoreni iskop,plitki tunel,sve osim zauzimanja površina
I ja sam protiv zauzimanja povrsina.

stf 24 July 2010 09:41:46
Ali, u tom slucaju otpada i nadzemna trasa, i otvoreni iskop, kao i trase na stubovima. Zapravo, mislim da bi za nas mentalitet, resenje na stubovima, bilo daleko najnehigijenskije.
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!

Felipe 24 July 2010 10:14:51
Pod uzurpacijom prostora podrazumevam i ideju trase na stubovima... Estetski gledano, takvo resenje mi je cak i ruznije nego trasa na ulichnom nivou (mada je ova druga zavisna od ostatka saobracaja, te tek ne dolazi u obzir).
stf, potpuno si upravu kada si se osvrnuo na nas mentalitet i aspekt u vezi sa higijenom trase izdignute na stubove. Ne smem ni da zamislim na sta bi to lichilo... Stubovi bi bili izrvljani, oblepljeni, prljavi posle nekoliko godina, a bili bi i prirodni kolektor kojekakvog djubreta...
Ili tunel, ili nista!
 
Vrh