Šta je novo?

Metro

Bravo za analizu! Sad je sasvim jasno: laki metro (s ovakvim planom) je teško đubre.

Moram da priznam da je i mene uvek kopkalo šta su se uhvatili te Tvorničke (danas Aleksandra Dubčeka, ako se ne varam) ko neke mantre i zašto se ne mrdaju dalje ka centru Zemuna. A o gusto naseljenim novijim zemunskim naseljima (Sava Kovačević, Nova Galenika) da i ne govorimo.
 
nema metroa na autokomandi

meni je ovo od svega najveca misterija i glupost.

Palilula, Vozdovac, Konjarnik, Banjica, Studentski Grad, Bezanija, Savski Blokovi, Zemun ne postoje.
Centar grada vezan jednom jedinom linijom.

Amin! To i ja rekoh. Izgleda da ga 'prave'' samo da moze da se kaze da i bg ima ''metro''. :bash:
 
11030 wrote : ,,. . . Amin! To i ja rekoh. Izgleda da ga 'prave'' samo da moze da se kaze da i bg ima ''metro''. . . . ,,

Prave ga samo radi provizije :violina:

a narodnom umotvorinom lepše rečeno
ne laje kera radi sela. . . . . nego sebe radi.
 
E kako sada stvari stoje slušao sam izjavu Bjelića na Stb.Čovek lepo rekao prva linja će koštati oko milijardu evra 15km dužine,sada je jasno da se radi o klasičnom visokokapacitnom Metrou, i nisam iznenađen s obzirom da se radi o Alstomu i da im je interes teški Metro.Znao sam da ćemo dobiti lepe visokokapacitne vozove kao u Budimpešti ili Bukureštu.. :kafa:
http://www.rail.co/wp-content/uploads/AlstomNanjing.jpg
 
Kada je dao izjavu i jel za vesti neki poseban prilog,gradologiju ili sta???

I odakle im jos 500 milki ako francuzi daju samo 500?
 
E vestima Stb u 19h. Bilo je udarna vest i rekao je da je tih 500mil obezbeđeno pod uslovima koje je Beograd i tražio. A to su uslovi i kamata koju odobrava Ebrd,sporazumom između Tadića i Sarkozija i to znači da će moći da se prvo naruče vozovi ,a da će se od septembra potpisati izrada studije posle koje počinje gradnja,a da će se potom zajedno sa Alstomom u naredne dve god od početka gradnje tražiti i ostalih 500mil.a ako ne bude išlo,grad Beograd će pregovarati sa Ebrd.Sve u svemu zvuči sasvim ok,po ceni gradnje 1.linje jasno je da se radi o visokokapacitnom Metrou.E da rekao je da i da se time u potunosti poštuje odluka skupštine grada.. :vops:
 
Novinari strpaju sve to u šejker,kažem ti šta je čovek pričao i bio je vrlo precizan prva linja košta 1milijardu, a šta je i logično baci na papir cenu depoa,vozova,opreme,tbm,tunela,podzemnih stanica na 15 km.. :kafa: i u Budimpešti je koštala nova linja toliko jer su radili novi depo..kao da Metro nisu ni imali..
 
Ako je tako
party_4.gif
 
Vucko procitaj svoj potpis :) user Mastercat davno rece "Dok ne vidim krticu koja svira Marseljezu i 2012 koji je jase nista ne verujem" :p :)
 
Zapadnjaci su vrlo prkatični,tek kada sestavi potpis onda je offical :kafa: ovi su se malo zatrčali..
 
2012 ajde da i mi delimo tvoj optimizam. Poucen dosadasnjim potezima i odlukama nasih glavesina od svake ovakve akcije ja imam iskreno receno strah. Ili se pokrade tako da ne mozemo da se oporavimo narednih par godina ili se isfusari da ne moze da se koristi kako treba. Aj nek ovog puta bude drugacije!
 
@Milance,Pa realno kada su u igri veliki igrači poput Alstoma‚možemo očekivati dobra rešenja.A da podsetim i da je uloga Beobuilda bila značajna,setite se da smo ukazivali da treba da se digne što više buke u svetskim krugovima gradska vlast nas poslušala, pa su ajkule same došle.
Pa smo mi prvi insistirali da se donese politička odluka o gradnji Metroa i to nas poslušali,tako da su se sada stvorili realni uslovi predugovornog stanja.Znači fali samo još jedan i poslednji korak! :dil:
Te smo insistirali na pokretanju Gradske železnice i sada vlast bere poene,ali tu mora da se nastavi investiranje u rekonstrukciju stanica i nabavka novih vozova..
Te smo ukazivali da sukob Lrt i teškog lobija se prevaziđe pronalaženje zajedničkog interesa u novom projektu sa visokim kapacitetom,tu je Đilas dao veliki doprinos realno sagledavajući potrebe 2.milonskog grada i kompromisom paralelnog razvoja i modernizacije tramvajske mreže.
Jedno je sada vidljivo ako se konačno krene u realizaciju gradnje Metroa a gledajući kako je efikasno rukovođeno projektom mosta na Adi i drugim projektima ,sa Đilasom na čelu zaista možemo biti optimisti da će se na kraju narednog mandata Beograđani provozati prvom linjom,sada ako bi došao neko novi dok mi čekali da se taj snađe i uči ne bi bilo ništa od toga.. :kafa:
I kad napisah osvrt,da istaknem još jednu važnu ulogu Beobuildovaca koji na svetskom forumu "skyscrapercity"aktivno rame uz rame sa svetskim metropolama promovišu Beograd i unapređenje javnog prevoza, gde smo ovih dana prvi na listi u prikazu novih tramvaja i informisanja o Metrou.
 
Minnheima":2q0ntqwq je napisao(la):
Bravo za analizu! Sad je sasvim jasno: laki metro (s ovakvim planom) je teško đubre.

Moram da priznam da je i mene uvek kopkalo šta su se uhvatili te Tvorničke (danas Aleksandra Dubčeka, ako se ne varam) ko neke mantre i zašto se ne mrdaju dalje ka centru Zemuna. A o gusto naseljenim novijim zemunskim naseljima (Sava Kovačević, Nova Galenika) da i ne govorimo.

Izgleda da po sadašnjim planovima za metro, prva linija će završavati pored prodavnice obuće Metro :laugh: Metro dolazi do Zemuna i ne ulazi u Zemun, već sam jednom negde pisao o tome. Ja sam razmišljao da recimo postoji izlaz iz metro stanice na trgu ispred meka u Zemunu, naravno stanica se nalazi ispod i uz to sve trafike i tezge skloniti odatle.. A možda i još jedna na mestu ogromne lukoil pumpe na muharu. A da se naselja koja si spomenuo/la povežu autobusima sa metroom.
 
Kakve urbaniste i planere imamo, ne bi me čudilo da su zaboli zastavicu u Tvorničku kad su spazili naziv "Metro". Sigurno su u tome videli prst sudbine.
A ovo produženje do centra Zemuna i Muhara mi je sasvim logično i imaš moj glas za to. Ono što me malo buni je da li ima mesta za obe stanice, s obzirom da mi deluju preblizu, ali da je neophodna barem jedna u starom jezgru Zemuna, nesporno je.
 
Siri ce sigurno metro ka zemunu kao i sto ce verovatno posle ustanicke ka mirijevu ili konjarniku.Samo sto ce proci puno vremena do tada.

Opet,nemojte zanemariti sta znaci da mozes u Tvornickoj da sednes na metro i za 10tak min da budes na Trgu republike :)
 
Zato sam i napisao možda. Ali jedna od te dve obavezno. Zbog lokacije svoj glas dajem ovoj u centru. A na muharu bih voleo jer bi srušili pumpu. Imao sam ideju samo ne verujem da bi to moglo da se sprovede u delo, da busevi iz svih gornjih delova Zemuna okrenu na mestu lukoilove pumpe a da tu bude početna stanica metroa. Naravno autobuska stanica bi morala biti prolazna. Sa metroom koji bi išao preko nbg do centra grada (terazije) većina (ne sve) autobuskih linija ne bi imala razloga da ide dalje od muhara.


Edit: Vučko od centra zemuna do centra grada autobusom i sada ima 10 minuta do zelenog venca + 5 minuta peške do trga.
 
Ја сам својевремено имао идеју о метро-станици на Кеју (где је садашња окретница) и великом аутобуском терминалу.
 
Najace mi kada procitam komentare (ne na ovom sajtu) tipa: neka sve ide u BG, ljudi umiru od gladi a oni grade metro i sl. Ljudi nisu svesni da novac treba ulagati, a ne deliti. Posebno treba ulagati u isplative investicije, kao sto je metro. Da je metro bio izgradjen kad je trebao vec bi se tri puta isplatio, i koliki bi samo danas uvelican budzet grada bio (samim tim gradjani bi ziveli bolje). Metro treba sto pre poceti graditi, kako bi grad u skorijoj buducnosti imao mnogo vece prilive novca.
 
kako grad moze da ima mnogo vece prilive novca od metroa? U vecini slucajeva u Evropi, metro je (relativno), slabo profitabilan deo gradske infrastrukture, koji se cesto dotira iz gradskog budzeta, zbog kombinacije, neizbezne visoke cene odrzavanja jednog, toliko kompleksnog sistema i cene karata koja mora da bude dostupachna vecini. Metro se gradi, prvenstveno, da bi poboljsao kvalitet zivota u gradu nudeci alternativan, nezavistan, nachin prevoza. Metro se ne gradi, nigde, sa mislima u glavi " Kako cemo da se oparimo sada od ovoga".

Moskovski metro je u 2009toj imao profit od 33miliona dolara, dakle oko 25 miliona evra (http://www.bbc.co.uk/news/10115523). Treba imati u vidu da je to drugi sistem metroa u svetu, po broju putnika koji preveze u toku godine, iza Tokijskog metroa, sa oko 6,5 miliona putnika dnevno.Takodje 30% cene karte je dotirano od strane drzave.

Ako moskovski metro ima samo 25 miliona evra profita svake godine, sa mrezom od 300 km, Beogradski metro, sa samo jednom linijom, ce tesko biti profitabilan.

Cela pricha o metro u sledecih nekoliko godina, ovih dana je sve smeshnija (ili tragichnija). Mi nemamo privrednu aktivnost da otplatimo josh jednu milijardu evra (barem) duga. Kada prodje ova, druga polovina, double dip recesije i ljudi pochnu da se zaposljavaju onda mozemo da pricamo. i to samo ako ce grad da finansira otplatu kredita. Zivimo u zaista neizbalansiranoj drzavi i bilo bi veoma degutantno da cela drzava finansira josh jedan predizborni projekat u Beogradu
 
Ja predlazem da se umesto metro-a u Beogradu izgrade tramvaji u Nisu, Novom Sad-u i Kragujevcu. :D
 
Vrh