kako grad moze da ima mnogo vece prilive novca od metroa? U vecini slucajeva u Evropi, metro je (relativno), slabo profitabilan deo gradske infrastrukture, koji se cesto dotira iz gradskog budzeta, zbog kombinacije, neizbezne visoke cene odrzavanja jednog, toliko kompleksnog sistema i cene karata koja mora da bude dostupachna vecini. Metro se gradi, prvenstveno, da bi poboljsao kvalitet zivota u gradu nudeci alternativan, nezavistan, nachin prevoza. Metro se ne gradi, nigde, sa mislima u glavi " Kako cemo da se oparimo sada od ovoga".
Moskovski metro je u 2009toj imao profit od 33miliona dolara, dakle oko 25 miliona evra (
http://www.bbc.co.uk/news/10115523). Treba imati u vidu da je to drugi sistem metroa u svetu, po broju putnika koji preveze u toku godine, iza Tokijskog metroa, sa oko 6,5 miliona putnika dnevno.Takodje 30% cene karte je dotirano od strane drzave.
Ako moskovski metro ima samo 25 miliona evra profita svake godine, sa mrezom od 300 km, Beogradski metro, sa samo jednom linijom, ce tesko biti profitabilan.
Cela pricha o metro u sledecih nekoliko godina, ovih dana je sve smeshnija (ili tragichnija). Mi nemamo privrednu aktivnost da otplatimo josh jednu milijardu evra (barem) duga. Kada prodje ova, druga polovina, double dip recesije i ljudi pochnu da se zaposljavaju onda mozemo da pricamo. i to samo ako ce grad da finansira otplatu kredita. Zivimo u zaista neizbalansiranoj drzavi i bilo bi veoma degutantno da cela drzava finansira josh jedan predizborni projekat u Beogradu