Šta je novo?

Metro

lento":121yaqxg je napisao(la):
@ Vucko
Presekoh se! ;) Hvala na razjasnjenju. :) Ja cesto koristim tramvaj od Pravnog/Vuka do Batutove i to sad ide kao ludo, tako da mi je bilo cudno da bi neko sad to menjao za nesto cime se ne povecava brzina.
Nema na cemu.

A ja od Batutove do Vuka,ide ko lud,ali verujem da bi podzemno isao jos brze i zbog uticaja kise i snega kada je hladno.

Kao sto rekoh x puta mora ici podzemno do cvetka,pa onda na povrsinu.Po tom BELAM-u planirase da izadje kod Orla sto je sasavo.Valjda ce francuzi biti pametni i produziti taj tunel tih 2km do Cvetka inace ce morati da ukinu levo skretanje u Batutovoj.
 
To samo pod uslovom da od Cvetka do Vuka bude samo jedna medjustanica. I obavezno da bude s gumenim tockovima, jer ce se sve tresti kad projuri metro tom brzinom.
 
zidar":116tvisn je napisao(la):
Trebalo bi da sastavimo memorandum o tome sta je tramvaj, sta je LRT, sta je metro, a sta zeleznica, po jednu stranu za svaki, pa da to prosledimo redakcijama da se vise ne brukaju pred strucnjacima i da na lazu narod, posto za Wikipediu ocigledno nisu culi.
И још по једну страну са објашњењима шта је петља, шта раскрсница, шта аутопут итд...
zidar":116tvisn je napisao(la):
2012":116tvisn je napisao(la):
ume da izgura velike projekte u roku,dakle sposoban menadžer

ja bi 4 mosta izgurao u roku za 400 000 000 € :D
Ма 5, што да ситничаримо :lol:
 
vucko":2rnju7b9 je napisao(la):
khm...

sema_metroa.jpg

Могла би трећа линија да се некако прогура до Борче. :)
 
zidar":3iqwi7uw je napisao(la):
A da ponudimo Menadzeru godine da Beobuild forum uradi studiju za tricavih Milion € ?

A za jos milion cemo da organizujemo tender za izvodjace :)


Sto je najgore, kad bi se skupio sav kapacitet Beobuild-a, verujem da bi mogli da uradimo relevantnu studiju izvodljivosti za bilo koji projekat posto nas ima dosta sa doticnim strukama, nas nekoliko arhitekata, enterijerista, ekonomista i inzenjera plus predpostavljam da ovde dosta ljudi zna da barata sa AutoCADom i da radi 3D bi moglo da radi te poslove...
 
ok, pretpostavljam da je najskuplji i najkomplikovaniji deo celog posla iskopati tunele za metro ispod centra grada (?) koji je em brdovit, em izmedju reka, a o eventualnim arheoloskim chudima koji ce se naci na putu tunela da ne govorim... ili je ta prica malo zastarela.

+ liniju obavezno produziti do mirijeva 3
 
Najskupli deo gradnje Metroa su podzemne stanice,a tuneli koštaju oko 20 % ukupne sume.Sa tbm mašinama lako je izbušiti ceo Beograd s obzirom na današnju tehnologiju,čak i Amsterdam za koji se smatralo pre 20 ak god.da ne može da dobije Metro zbog kompletnog podvodnog tla ,danas uspešno gradi Metro zbog unapređene tehnologije gradnje. :kafa:
Amsterdam Metro gradi se na veoma podvodnom,močvarnom tlu.Trud koji Holanđani ulažu da naprave Metro po svaku cenu na teškom tlu ,treba da je sjajan primer za sve gradove koji nemaju taj problem a odugovlače sa gradnjom.
http://img821.imageshack.us/img821/8694/img0772y.jpg
http://i1018.photobucket.com/albums/af302/parmentier09/lijncs.jpg
http://ivv.asp4all.nl/live/bijlagen/noordzuidlijn/figuren/pop_up/impressies/cs1.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/7818/img2219m.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/4198/img2249ux.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/1479/img2339lr.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/3055/img2387x.jpg
 
Tako mi je drago da cu se uskoro presaltati na sopstveni prevoz jer po ovim mapama, uvek ce se putovati minimum sat vremena sa poluperiferije do bilo koje tacke u bg.

1. Nema metro linije do savskih nbg blokova. Ako se ide logikom da to pokriva tramvaj, sta ce metro linija pozeskom, kad je tu ista situacija? Ili Bulevarom-isto je pokriven tramvajem.

2. Zar metro ne sluzi da prevozi siromasnije slojeve stanovnistva? Gde je onda po ''radnickim'' naseljima, Jerkovic, Vidikovac, Zarkovo, Mirijevo, Karaburma? Ceo Vozdvac,Konjarnik, Sumice su bez linije??? Da ne spominjem Bezanijsku kosu (2,3 mesna), oni se valjda ne racunaju.

Ovo nije metro nego predizborno :blah: .
 
"Sto je najgore, kad bi se skupio sav kapacitet Beobuild-a, verujem da bi mogli da uradimo relevantnu studiju izvodljivosti za bilo koji projekat posto nas ima dosta sa doticnim strukama, nas nekoliko arhitekata, enterijerista, ekonomista i inzenjera plus predpostavljam da ovde dosta ljudi zna da barata sa AutoCADom i da radi 3D bi moglo da radi te poslove..." ovo je valjda vic?
 
2012":25ik1exx je napisao(la):
Najskupli deo gradnje Metroa su podzemne stanice,a tuneli koštaju oko 20 % ukupne sume.Sa tbm mašinama lako je izbušiti ceo Beograd s obzirom na današnju tehnologiju,čak i Amsterdam za koji se smatralo pre 20 ak god.da ne može da dobije Metro zbog kompletnog podvodnog tla ,danas uspešno gradi Metro zbog unapređene tehnologije gradnje. :kafa:
Amsterdam Metro gradi se na veoma podvodnom,močvarnom tlu.Trud koji Holanđani ulažu da naprave Metro po svaku cenu na teškom tlu ,treba da je sjajan primer za sve gradove koji nemaju taj problem a odugovlače sa gradnjom.
http://img821.imageshack.us/img821/8694/img0772y.jpg
http://i1018.photobucket.com/albums/af302/parmentier09/lijncs.jpg
http://ivv.asp4all.nl/live/bijlagen/noordzuidlijn/figuren/pop_up/impressies/cs1.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/7818/img2219m.jpg
http://img171.imageshack.us/img171/4198/img2249ux.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/1479/img2339lr.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/3055/img2387x.jpg
Amsterdam je dobio metro 1977. Kasnije, 1990, su ga upropastili tako sto su ga izmesali sa linijom 51 brzog tramvaja, a ta linija je izmesana sa linijom obicnog tramvaja, tako da vise ne znas sta je sta. Inace 90% mreze je nadzemnog karaktera.
Evo nama malog jubileja, 200-ta stranica, a od metroa ni m.
 
Na sajtu B92 su stavili vest o sporazumu sa Francuskom,čitao sam komentare koji su više nego zanimljivi.
Toliku količinu neobaveštenosti,gluposti,zavisti,zlobe i mržnje vezano za sve novo što treba da se gradi i radi u Beogradu nisam očekivao na sajtu B92,sve pogrešno misleći da njegovi posetioci nisu isti oni komentarišu vesti iz Kurira,Alo,Pressa i ostalih eminentnih javnih glasila.Kako narod nema leba da jede a Beograd iz besa pravi metro,na jugu se prodaju kuće za 4000 EUR a plate 10000 din,kod drugoga opet nema kanalizacije u selu pa se žali,sledeći pominje kako Vojvodina puni 75 % budžeta a putevi im puni rupa dok južnije od Beograda sve ko u Nemačkoj i slične stvari.Mislim da bi dotično javno mnjenje bilo vrlo zadovoljno da se beogradske ulice izoru,zatrpaju tuneli BG voza i poruše mostovi te prebace brvna preko Save i Dunava pa bi onda sve bilo kao kod njih u rodnom kraju. :notok:
 
11030":9pbvtx43 je napisao(la):
Tako mi je drago da cu se uskoro presaltati na sopstveni prevoz jer po ovim mapama, uvek ce se putovati minimum sat vremena sa poluperiferije do bilo koje tacke u bg.

1. Nema metro linije do savskih nbg blokova. Ako se ide logikom da to pokriva tramvaj, sta ce metro linija pozeskom, kad je tu ista situacija? Ili Bulevarom-isto je pokriven tramvajem.

2. Zar metro ne sluzi da prevozi siromasnije slojeve stanovnistva? Gde je onda po ''radnickim'' naseljima, Jerkovic, Vidikovac, Zarkovo, Mirijevo, Karaburma? Ceo Vozdvac,Konjarnik, Sumice su bez linije??? Da ne spominjem Bezanijsku kosu (2,3 mesna), oni se valjda ne racunaju.

Ovo nije metro nego predizborno :blah: .
1.Metro je sistem koji se gradi i razvija u fazama,zato što je skup i komplikovan za gradnju,kada se napravi 1 linja to će zapravo biti prva faza sistema,a rečeno je ranije da će možda i 2 liinja početi sa bušenjem ubrzo posle posle početka radova na prvoj.E sad,prva faza je i najskuplja zato što se gradi depo za vozove i održavanje,metro most (najverovatnije)i naravno naručuju vozovi odmah po sklapanju ugovora o izgradnji.Po završetku kompletne 1.linje skoro svaki veliki grad te linje produžava ili ukršta tj.sistem se širi i zato je Metro projekat koji se nikad ne završava,tako da će ići i do blokova onim tempom koji grad bude mogao da finansira u narednoj deceniji a to će opet određivati studija o broju putnika,prioritetu i sl.Ja bih rekao da će vrlo brzo građani u blokovima imati prednost većeg izbora u odnosu na recimo građane Voždovca ili Banjice,moći će elegantno da pređu prema B,Brdu ili da presedneš već sada na BGvoz i stigneš za 10 min do Vuka.
2.Metro je mas prevoz za sve,u Evropi on se smatra pitanjem prestiža metropola i prevoz koji koriste i siromašni i oni sa kravatom i aktovkom.U Americi on je smatran prevozom za siromašne ,zbog samog koncepta tadašnjih planera da je status viši ako imaš skuplji i veći automobil,kao i industriji izgradnji puteva,mostova u vreme kada je Američka industrija radilia.Danas im se taj koncept obio o glavu i Američki budžet ne može da zadovolji očajničke vapaje Američkih milonskih gradova da dobiju Metro.Ameri su našli najeftinje rešenje i većini gradova krenuli da vraćaju tramvaj u Lrt obliku.u nekim manjim gradovima oni su uspeli da na neko vreme ponude soluciju građanima koji nemaju više novca da automobilom odlaze na posao na mnogo veće razdaljine nego u Evropskim gradovima.Pa se često javljaju kritike na kapacitet,vreme p,ranjivost i udese Lrt sistema.
U Americi se ponovo otkriva Gradska železnica i gde god je ima revitalizuje se i dograđuje,izgradnja novih Metro linja svedena je u svega 2-3 grada a N.Y je nedavno uspeo da napravi samo produžetak jedne linje 7 a planirana nova je odložena.To je sada ceh koji Američki gradovi plaćaju automobilomaniji i tako zavide Evropskim metroploma na sistemima teških Metroa,povezanih sa gradskom ž.
Izgradnja makar samo jedne ili pola Metro linije ze Beograd je epohalna stvar,jer će ta prva i najteža i najskuplja faza omogućiti 2 mil.Beogradu da u narednim decenijama pristojnim tempom razvija Metro sistem,i građanima pruži alternativu brzog,udobnog i ekološkog prevoza jer je cena upotreba automobila došla na granicu ekonomske prihvatljivosti,dok je gradski prevoz doživeo novi šok opterećenja u konstantnom broju povećenja putnika.
Nravno da je Metro magična predizborna tema, u Americi je glavni mamac za glasače u gradovima.Dobra vest je i za vlast i za opoziciju što će i jedni i drugi u predstojećoj deceniji moći da se slikaju kod otvaranja novih linija i stanica..za razliku od mosta koji kada se završi gradnja nema dužu moć medijske eksploatacije u predizborne svrhe. :kafa:
 
¨Dok ne vidim krticu koja svira Marseljezu i 2012 koji je jase nista ne verujem¨ :)

@bonivna zato i sluzi beobuild,da se obrazuju ljudi koji bi hteli ili kao za recimo petlju Radnicka da dostavimo slike medijima i pojasnimo sta nije jasno.Nadam se da ce tako biti i oko metroa.

A velike su sanse da,ako metro bude kostao vise od 500 miliona eura,da ce to drzava vecinski se zaduziti a ne grad.Jer je grad veoma opterecen kreditom za most preko Ade.Stoga su i donekle u pravu ako izuzmemo blicovske komentare protiv svakog i svega.

Ako nista,za ovo vreme smo uspeli da objasnimo donekle javnosti sta je BELAM,i verujem da je nas pritisak makar simbolicno uticao da makar odluce da metro bude nezavistan.
 
Kad su trase metro linija u pitanju, treba pratiti primere ostalih gradova u evropi i ne izmisljati toplu vodu...

Dakle u svim normalnim gradovima metro ide ispod glavnih bulevara sto stvara zrakasto koncentricnu mrezu.

Trebalo bi tako i kod nas da bude, dakle:

-Bulevar Kralja Aleksandra
-29og Novembra
-Srpskih Vladara
-Kneza Milosa

Ti pravci bi obavezno trebali da budu pokriveni metro-om jer danas oni predstavljaju pravce na kojima ima najvise gradskog prevoza.
 
Da mogle bi se povući linje po tim pravcima ali, ne zaboravi i da je još jedna prednost podzemnih trasa u starom Beogradu,što trasa može skrenuti i u raznim smerovima da pokrije što više prometnih tačaka,tzv.linearni Metro koga su razvili Japanci omogućuje nagle zaokrete uspone i padove..kod klasičnog Metroa poželjnija je trasa bez naglih gradijenta skretanja i visinskih razlika..
 
@2012

Nisam ja protiv metroa, zaboga, vec mislim da su linije finalnog sistema lose rasporedjene. Jasno da se gradi u fazama itd, da ne pisem i ja esej... Takodje, svaka trasa nadzemnog ''metroa'' u ovom gradu je po mom misljenju tragedija. Teski metro, pod zemljom iskljucivo, sa trasama koje pokrivaju naselja je jedino zdravorazumsko resenje.

A to da ce i neko sa iole vecim primanjima da se vozi gsp-om kod nas je san.
 
ok, ako neko hoce da se vozi kolima, i kada bude metro,sam u centar grada onda treba uvesti ono sto vec godina postoji, npr u Londonu - congestion charges
 
Bonvivan wrote: ,, . . . . .Mislim da bi dotično javno mnjenje bilo vrlo zadovoljno da se beogradske ulice izoru,zatrpaju tuneli BG voza i poruše mostovi te prebace brvna preko Save i Dunava pa bi onda sve bilo kao kod njih u rodnom kraju.. . . . . ,,

Grešiš , znaju oni da je i Bgd njihov i da su njihovi u njemu , nego
ljudi traže makar samo neku minimalnu proporciju ,
a još jače boli kada je još xx : 0 :( a u svemu tome Bgd naj manje kriv za to.
 
@mradulovic: apsolutno se slazem. Tu odluku ce sigurno ucesti do 2050i neke kad ceo grad mozda bude i pokriven linijama. Do tad ce biti ovako kako je trenutno.

Mislim da bi dotično javno mnjenje bilo vrlo zadovoljno da se beogradske ulice izoru,zatrpaju tuneli BG voza i poruše mostovi te prebace brvna preko Save i Dunava pa bi onda sve bilo kao kod njih u rodnom kraju

Mnogi nikad nisu ni videli bg. Opet, treba proci Srbijom i videti taj jad i bedu pa suditi.
 
11030":2d7t2q2v je napisao(la):
@2012

Nisam ja protiv metroa, zaboga, vec mislim da su linije finalnog sistema lose rasporedjene. Jasno da se gradi u fazama itd, da ne pisem i ja esej... Takodje, svaka trasa nadzemnog ''metroa'' u ovom gradu je po mom misljenju tragedija. Teski metro, pod zemljom iskljucivo, sa trasama koje pokrivaju naselja je jedino zdravorazumsko resenje.

A to da ce i neko sa iole vecim primanjima da se vozi gsp-om kod nas je san.

Ja mislim da su super rasporedjene ako se druga linija produzi ka karaburmi i visnjici.

I u Bugarskoj metro ima trase na povrsini,to jest stubovima.A evo kako izgleda stanica.

Tako nesto moze i na NBG u trecem Bulevaru.

800px-Musagenitsa.JPG


Tura od 360 stepeni sa te stanice.Mozemo zamisliti da ce stanica na radnickoj ovako izgledati,a bilo bi lepo da stanice metroa na NBG i zeleznicka stanica NBG ovako izgleda

http://www.metropolitan.bg/panoramas/2.htm
 
boca-ica":2nr853i2 je napisao(la):
Bonvivan wrote: ,, . . . . .Mislim da bi dotično javno mnjenje bilo vrlo zadovoljno da se beogradske ulice izoru,zatrpaju tuneli BG voza i poruše mostovi te prebace brvna preko Save i Dunava pa bi onda sve bilo kao kod njih u rodnom kraju.. . . . . ,,

Grešiš , znaju oni da je i Bgd njihov i da su njihovi u njemu , nego
ljudi traže makar samo neku minimalnu proporciju ,
a još jače boli kada je još xx : 0 :( a u svemu tome Bgd naj manje kriv za to.

Ma znam ja to ali kad sve to pročita čovek kaže i ono što ne misli.Ti si u pravu,verovatno bih i ja razmišljao talo da sam u nekom malom nerazvijenom gradiću.
 
Meni samo smeta u Belam planu sto nisu pokriveni glavni pravci sa tim 3 linijama.
Dakle zna se sta su glavni pravci, to su najsiri bulevari koji vode ka Centru.

Totalno mi je neshvatljivo da nije planirana linija metro-a kroz Srpskih Vladara i Kneza Milosa kad su to skoro najprometnije ulice u gradu...
 
Belam plan je obicno projektantsko DJUBRE i trebalo bi ga izbrisati sa svih zvanicnih sajtova da se Beograd vise ne bruka.

linija 1 koja zavrsa tik pred Zemunom a najpotrebnije je bas da se nastavi. Pretpostavljam da je predvidjeno budzenje Brankovog mosta jer ne znam kako bi izglado paralelan most severnije koji izbija iz laguma ispod Kosancicevog venca.

linija 2 paralelna sa BG:vozom, pocinje na Pravno umesto u kontaktu sa BG:vozom kod Vuka, spaja Prokop, bas lepo, a nema metroa na autokomandi, prolazi ispod Senjaka na Sajam i gine kod Hipodroma jer nema kuda dalje.

Linija 3 suludo pocinje u Bulevaru Avnoja, kuda li ce se produzavati, kroz SIV pa na veliko ratno ostrvo?

Palilula, Vozdovac, Konjarnik, Banjica, Studentski Grad, Bezanija, Savski Blokovi, Zemun ne postoje.
Centar grada vezan jednom jedinom linijom.

Veza sa BG:vozom samo na 3 mesta umesto na svakoj stanici, ipak BG:voz vec postoji i samo ce da raste, on mora biti osnova sistema.

Sve u svemu losa osnovna mreza, oskudno pokriva grad, zanemarljiv potencijal za razvoj.

A na sve to nije ni pravi metro vec fensi tramvaj.

Obicno djubre. :notok:
 
Vrh