11030":9pbvtx43 je napisao(la):
Tako mi je drago da cu se uskoro presaltati na sopstveni prevoz jer po ovim mapama, uvek ce se putovati minimum sat vremena sa poluperiferije do bilo koje tacke u bg.
1. Nema metro linije do savskih nbg blokova. Ako se ide logikom da to pokriva tramvaj, sta ce metro linija pozeskom, kad je tu ista situacija? Ili Bulevarom-isto je pokriven tramvajem.
2. Zar metro ne sluzi da prevozi siromasnije slojeve stanovnistva? Gde je onda po ''radnickim'' naseljima, Jerkovic, Vidikovac, Zarkovo, Mirijevo, Karaburma? Ceo Vozdvac,Konjarnik, Sumice su bez linije??? Da ne spominjem Bezanijsku kosu (2,3 mesna), oni se valjda ne racunaju.
Ovo nije metro nego predizborno :blah: .
1.Metro je sistem koji se gradi i razvija u fazama,zato što je skup i komplikovan za gradnju,kada se napravi 1 linja to će zapravo biti prva faza sistema,a rečeno je ranije da će možda i 2 liinja početi sa bušenjem ubrzo posle posle početka radova na prvoj.E sad,prva faza je i najskuplja zato što se gradi depo za vozove i održavanje,metro most (najverovatnije)i naravno naručuju vozovi odmah po sklapanju ugovora o izgradnji.Po završetku kompletne 1.linje skoro svaki veliki grad te linje produžava ili ukršta tj.sistem se širi i zato je Metro projekat koji se nikad ne završava,tako da će ići i do blokova onim tempom koji grad bude mogao da finansira u narednoj deceniji a to će opet određivati studija o broju putnika,prioritetu i sl.Ja bih rekao da će vrlo brzo građani u blokovima imati prednost većeg izbora u odnosu na recimo građane Voždovca ili Banjice,moći će elegantno da pređu prema B,Brdu ili da presedneš već sada na BGvoz i stigneš za 10 min do Vuka.
2.Metro je mas prevoz za sve,u Evropi on se smatra pitanjem prestiža metropola i prevoz koji koriste i siromašni i oni sa kravatom i aktovkom.U Americi on je smatran prevozom za siromašne ,zbog samog koncepta tadašnjih planera da je status viši ako imaš skuplji i veći automobil,kao i industriji izgradnji puteva,mostova u vreme kada je Američka industrija radilia.Danas im se taj koncept obio o glavu i Američki budžet ne može da zadovolji očajničke vapaje Američkih milonskih gradova da dobiju Metro.Ameri su našli najeftinje rešenje i većini gradova krenuli da vraćaju tramvaj u Lrt obliku.u nekim manjim gradovima oni su uspeli da na neko vreme ponude soluciju građanima koji nemaju više novca da automobilom odlaze na posao na mnogo veće razdaljine nego u Evropskim gradovima.Pa se često javljaju kritike na kapacitet,vreme p,ranjivost i udese Lrt sistema.
U Americi se ponovo otkriva Gradska železnica i gde god je ima revitalizuje se i dograđuje,izgradnja novih Metro linja svedena je u svega 2-3 grada a N.Y je nedavno uspeo da napravi samo produžetak jedne linje 7 a planirana nova je odložena.To je sada ceh koji Američki gradovi plaćaju automobilomaniji i tako zavide Evropskim metroploma na sistemima teških Metroa,povezanih sa gradskom ž.
Izgradnja makar samo jedne ili pola Metro linije ze Beograd je epohalna stvar,jer će ta prva i najteža i najskuplja faza omogućiti 2 mil.Beogradu da u narednim decenijama pristojnim tempom razvija Metro sistem,i građanima pruži alternativu brzog,udobnog i ekološkog prevoza jer je cena upotreba automobila došla na granicu ekonomske prihvatljivosti,dok je gradski prevoz doživeo novi šok opterećenja u konstantnom broju povećenja putnika.
Nravno da je Metro magična predizborna tema, u Americi je glavni mamac za glasače u gradovima.Dobra vest je i za vlast i za opoziciju što će i jedni i drugi u predstojećoj deceniji moći da se slikaju kod otvaranja novih linija i stanica..za razliku od mosta koji kada se završi gradnja nema dužu moć medijske eksploatacije u predizborne svrhe. :kafa: