Šta je novo?

Metro

Evo iz blica:

Prvobitno su francuzi rekli nasima da nadju kredit za izgradnju,a onda je posle godinu dana pregovora francuski premijer poslao Djilasu(valjda) ili nasem premijeru krajem avgusta dopis u kome kaze da mogu da obezbede 500 miliona eura kredita.

Prva linija Tvornicka-Ustanicka,15 km.

Francuzi ce raditi studiju sa 2 varijante trase,2 varijante izgradnje i 2 varijante ekonomske.Pa ce valjda nasi da odluce sta je bolje?

Nije jasno definisano u tekstu da li ce metro kostati vise,to jest da li ce trebati i drugi kredit da se uzima ili cemo dobiti nezavisni LRT za tih 500 milki.
 
nisam za to da gradimo polovichna "ekonomska reshenja", jer metro treba da bude mocna, osnovna kichma urbanog saobracaja ovog grada. Drugim rechima, ako idesh sam sa jednog kraja grada na drugi, da ne sedash u kola. Dakle sto manje nadzemnih deonica odnosno mogucnosti da taj metro (pravi, ne neki shatro sposobniji tramvaji). Jedini razlog za jeftinije verzije jeste manje mesta za kradju, ali politicari ce da kradu dokle god smo mi ravnodushni

Bilo kako bilo, ocigledno je da se ovaj projekat tempira za naredne izbore 2016te, mada mi je svo ovo i dalje na dalekom stapu
 
Pa jasno je da Metro ne može da se gradi bez drugih 500.mil iz x faktora,zbog cene depoa,vozova,tbm mašina i sl,zato je i prva linja ili faza najskuplja,druga i treća će već biti jeftinije,jer će do tada biti izgrađen još jedan Metro most pored ovaga na Adi,depo i sl.
U svakom slučaju biće lakše obezbediti drugu polovinu kredita s obzirom da je pola tu.Ako bude problema Kinezi su tu.. :kafa:
Druga olakšavajuća okolnost je da se cela ta suma podeli na godišnje rate ,dakle ne daje se novac od jednom već sukcesivno..
 
mradulovic":1rp8rh7k je napisao(la):
nisam za to da gradimo polovichna "ekonomska reshenja", jer metro treba da bude mocna, osnovna kichma urbanog saobracaja ovog grada. Drugim rechima, ako idesh sam sa jednog kraja grada na drugi, da ne sedash u kola. Dakle sto manje nadzemnih deonica odnosno mogucnosti da taj metro (pravi, ne neki shatro sposobniji tramvaji). Jedini razlog za jeftinije verzije jeste manje mesta za kradju, ali politicari ce da kradu dokle god smo mi ravnodushni

Bilo kako bilo, ocigledno je da se ovaj projekat tempira za naredne izbore 2016te, mada mi je svo ovo i dalje na dalekom stapu
Mislim da nije na dugom stapu jer kao sto govorih gradonacelnik ce moci da se pohvali da je za pravi mandat napravio most a za drugi metro.Bice novi Branko Pesic i ostali fazoni i onda ce trijumlafno da uzjase na premijersko mesto.

Inace u tekstu pominju sve kao po BELAM-u,tri linije,sa istim trasama i da ce prva da se siri za blok 45 ili aerodrom.

Takodje pricaju da je tri puta jeftinije graditi na zemlji nego u tunelu.

Drago mi je sto studija kaze da ce uraditi i 2 studije prelaska reke,dakle bice izbor izmedju budzevine brankovog ili metro mosta.Cak i da nam uvale LRT,izgradnjom metro mosta bi se to kompenzovalo.
 
Još jedna prilika za još jednu krađu. Zbog čega su odabrani Francuzi koji imaju jednu od najskupljih tehnologija izgradnje metroa? Zbog čega ne Španci koji bi mogli da izgrade pravi metro umesto LRTa za iste pare?
 
Svakako mi je jasno mi je da je nadzemna konstrukcija jeftinija od podzemne. Ja sam za podzemnu trasu prvenstveno jer mislim da bi nadzemni metro narushio izgled ( a donekle i funkcionisanje) Novog Beograda, koji je zamisljen kao modernisticki grad sirokih, slobodnih bulevara punih zelenila. To se vec 20tak godina narushava, posebno duz Jurija Gagarina izgradnjom objekata sumnjive arhitektonske vrednosti (od kojih vecina nema sopstvene parkinge nego se kachi na infrastrukturu objekata koji su bili gradjeni kada nije bilo uobicajeno da svaka porodica ima barem jedan automobil), poput autosalona, marketa itd....

Nadzemne trase metroa ili lrt-a (posto, zbog poslovichnog amaterizma novinara Blica i namerne neodredjenosti i jasnoce nashih politicara koji tako sebi ostavljaju prostora za greske i korupciji, mi nije jasno sta cemo mi od francuza ZAPRAVO "dobiti") stvorice prljave koridore (znamo kako kod nas izgledaju prostori ispod nadvoznjaka, mostova - vijadukta metroa) na Novom Beogradu, koji bi lako mogli da zavrshe kao mini verzije prostora ispod zeleznicke stanice na Novom Beogradu

Takodje nijedan nadzeman metro (ne mora tunel ispod Save iako mislim da bi metro most nizvodno od Brankovog mosta narushio fenomalnu vizuru usca dveju reka) ne moze biti nezavistan kao podzeman.
 
na blicu postavljen ceo članak


http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/270578/Francuzi-grade-metro-u-Beogradu
Dogovor Grada i kompanije “Alstom”

Francuzi grade metro u Beogradu

Lana Gedošević | 10. 08. 2011. - 02:02h | Foto: G. Srdanov | Komentara: 64


Predstavnici grada Beograda i francuske kompanije “Alstom” juče su načelno postigli dogovor o gradnji prve linije beogradskog metroa, od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu, saznaje “Blic”. Dogovoreno je da bi studija trebalo da bude završena do septembra 2012. godine, kao i da bi već sredinom 2013. radovi mogli da počnu.


Za završetak prve linije metroa potrebno do tri i po godine, pokazale procene

Na sastanku se pričalo o tome da bi sledeći korak posle studije bio obezbeđivanje novca i izbor izvođača radova. Francuska će sa donacijom od tri miliona evra finansirati izradu studije. Procena je da bi za izgradnju te linije bilo potrebno 3-3,5 godina, pa bi ona, praktično, mogla da počne da se koristi krajem 2016. ili u prvoj polovini 2017.


Sa pravne strane, svemu tome prethodi ratifikacija međudržavnog sporazuma između Francuske i Srbije, što bi trebalo da se dogodi u septembru, potpisivanje memoranduma o razumevanju između grada i “Alstoma” i deklaracije o namerama između grada, Republike Srbije i Francuske, kaže za “Blic” dobro upućeni izvor.






Francuska je pokazala interes za učešće u projektu metroa i ponudila donaciju od tri miliona evra, uslovivši je obavezom Srbije da sama obezbedi novac za gradnju, a da se kompozicije vozova kupe upravo od “Alstoma”. Grad i republika nisu želeli da pristanu na takav aranžman. Domaća strana jeste zainteresovana za nabavku ovih kompozicija, tim pre što je “Alstom” u samom svetskom vrhu u proizvodnji vozova za metro, ali je zahtev bio i da Francuska obezbedi povoljne kredite za izgradnju prve linije.






Nezavisan sistem
Skupština grada je 2010. usvojila dokument „Beogradski metro - osnova za izbor rešenja“, koji je definisao osnovne zahteve grada pri izgradnji metroa i okarakterisao ga kao metro punog kapaciteta. On neće biti laki šinski sistem, kako je ranije bilo predviđeno, jer bi se onda ukrštao sa drumskim saobraćajem. Biće potpuno nezavisan i, kao i u mnogim svetskim gradovima, ići će iznad zemlje gde je to moguće (s obzirom da je tri puta jeftiniji od podzemnog). U centru će prolaziti ispod zemlje, a njegove trase biće povezane i sa ostalim vrstama prevoza, uključujući i gradsku železnicu. Tačke povezivanja su Vukov spomenik i stanice Prokop i Novi Beograd, gde je planirana gradnja međugradske autobuske stanice.



Prema saznanjima “Blica”, posle skoro godinu dana pregovora, krajem jula premijer Francuske poslao je dopis srpskom premijeru Mirku Cvetkoviću u kojem se, između ostalog, kaže da je Francuska voljna da obezbedi 500 miliona evra za realizaciju projekta metroa. Deo novca bio bi korišćen za građevinske radove na izgradnji, a kamate koje bi Srbija, odnosno grad, plaćale bile bi onolike kolike su i kod razvojnih banaka, poput EIB i EBRD, na čemu je Beograd sve vreme i insistirao.


Studija prve linije, koju će raditi Francuzi, praktično znači da će sva dokumentacija biti urađena: od idejnog projekta, studije izvodljivosti, zaštite životne sredine, isplativosti, preko merenja, kalkulacija... Kako je ranije rečeno, Francuzi bi trebalo da predlože dva rešenja prve linije, dve varijante troškova gradnje i dve varijante prihoda od eksploatacije tog prevoza. Studija će reći i kako linija treba da izgleda, kuda će ići, kako će preći na Novi Beograd, kog će kapaciteta biti i koliko će imati stanica.


Prva linija metroa od Ustaničke do Tvorničke ulice duga je 15 kilometara. Procene su da bi grad trebalo da ima najmanje tri linije. Druga bi se ukrštala sa prvom kod Pravnog fakulteta i išla od Karaburme do Vidikovca, a treća preko mosta preko Ade i spajala Novi Beograd sa Čukaricom. U perspektivi, prva linija će biti produžena do Bloka 45 na Novom Beogradu.


p.s. moram da primetim da se komentari na blicovom sajtu uglavnom svode na pljuvanje po beograđanima što je tužno i degutantno....
 
ali nije i nerazumljivo, kada pogledash nivo infrastrukturnih investicija ili nivo prostog standarda zivota u ostalim delovima Srbije
 
Pročitah članak,vrlo je uopšten i govori da će Metro bit pravi nezavisan i punog kapaciteta,što je jedino i logično.Ono što me interesuje a pominje su dve varijante,zapravo koliko se one razlikuju.. :kafa:
 
Mislim da ce te dve varijante da se razlikuju najvise oko mosta,i sto bi jedna eventualno isla do terazija a druga do trga republike.

Blic komentare ne citati,zbog mentalne higijene.
 
ovaj deo mi je nejasan i dovodi u pitanje celu prichu

"....a treća preko mosta preko Ade i spajala Novi Beograd sa Čukaricom...."

od kada je most preko ade namenjen za pravi metro?
 
khm...

sema_metroa.jpg
 
od kada je most preko ade namenjen za pravi metro?- od ucek je bila prica da ce tuda proci treca linija, a da u medjuvremenu se koristi za tramvaj
 
ok, super onda. Znam za tu prichu odavno ali sam je uvek smatrao samo za zamenu teza da umesto metroa dobijemo belam ili nesto tako, podjednako polovichno
 
е ово је прави лаки метро, а не оно што они хоће да нам продају (метро у Копенхагену):
voz.jpg

100% денивелисана траса, мањи возови
 
mradulovic":3pwmylb4 je napisao(la):
mi nije jasno sta cemo mi od francuza ZAPRAVO "dobiti"

"Dobicemo" studiju navodno vrednu tri miliona evra a onda cemo mi od njih bez trzisnog nadmetanja da kupimo laki sinski sistem vredan recimo milijardu evra. Ako se ugrade samo 5% na cenu (a mogu bez problema da se ugrade i 30% - kako cemo znati bez otvorenog nadmetanja?) tu studiju cemo platiti 50 miliona kroz visu cenu.

Nije metro supa iz kesice koja kosta isto u kojoj god radnji da je kupis, pa onda kupis od one gde ce ti daju besplatnu kesu.

Uostalom, sve je to trlababalan. Tek treba da budu potpisani memorandum o razumevanju, pismo o namerama, itd, a da ne pricamo o obezbedjivanju preostalih pola milijarde. Da je uradjeno sve sto je kojekakvim memorandumima o razumevanju predvidjeno, Srbija bi danas imala infrastrukturu kao Svajcarska.
 
Čitam komentare ali,mislim da pričamo u prazno jer studija se radi i biće završena sredinom naredne god.S obzirom da se radi potpuno nova studija to onda nije Belam,koji bio Lrt sa poluzavisnom trasom.
Dakle znamo sigurno da će biti nezavisna trasa sa punim kapacitetom,kako je usvojeno obavezujućim odlukama skupštine grada.
Da je Điki hteo Belam već bi se radio,ja verujem da će biti korektna studija u skladu sa odlukama.Ako ga Điki ne napravi neće niko,čovek se dokazao da ume da izgura velike projekte u roku,dakle sposoban menadžer,to mu i opozicija priznaje.Sada bi opozicija naricala da je usvojena neka lošija opcija,biće da je konsenzus o gradnji Metroa u skupštini grada ipak bio realan.Za pohvale i pokude svi će deliti zasluge u slučaju Metroa i vlast i opozicij,a setimo se da je Mrka prvi razgovarao sa francuskom mimistarkom transporta o Metrou :kafa:
Evo i na Rts dnevniku je objavljena info o sporazumu sa Alstomom.
 
2012ice,ovo je nelegalno jer rade bez tendera projekt.Da te podsetim sve mora da se radi putem tendera pa nema muljanje ili je manje.

Djile ne radi metro jer ne bi nasao kreditora,ovako na mufte mogu francuzi da daju kredit ako znaju da vracaju lovu sebi.Nigde se ne pominje maksimalni kapacitet vec srednji kapacitet i nezavisnost trase.

Isti tekst iscitase na studiu B danas.
 
Pozdrav svima,pratim ovaj forum već 2 godine ali se nisam uključivao u rad,ali morao sam da nešto napišem posle ovoga što sam video na večerašnjem dnevniku.Puštaju "crtani film" o BG metrou i vesela slika,na vozu koji ulazi u stanicu Vukov spomenik pantograf...mislim šta reći,a ovamo prodaju priču osasvim drugim stvarima...
 
Dobrodosao :)

Da pogodim tekst je identican kao u blicu i studiu B jel da?
 
@Vučko,da te podsetim da se radi o međudržavnom sporazumu i kreditu kao sa Rusima, i da tada važe druga pravilia jer, nije reč o komercijalnom kreditu.Uostalom Alstom će isporučiti vozove,opremu,Egis studiju a izvođač će se birati na tenderu.I svuda je u svetu gradnja Metroa u glavnom državni projekat sa najčešće međudržavnom saradnjom i delom javno-privatnim partnerstvom kapitala ali, u manjem procentu.Tako su radili Kinezi i Nemci,eto Turska je nedavno gradnju Metroa ponovo vratila pod državni projekat sa privatnom kontrolom nije išlo.
@Bonvian,nije ni čudo što je Rts pustila tu animaciju jer druga nikad nije ni napravljena,a pravu animaciju ćemo videti od Alstoma,koji je slobodno možemo reći svetska kompanija br.1 u toj branši i od njih kada je urade možemo očekivati najviši nivo prikaza projekta,ipak se radi o 1.ligi.
 
@Vucko
Zasto je na mapi predvidjeno da linija 1 od Ustanicke do Poste staje na bezmalo istim mestima gde i tramvaj? Nije li cela poenta da se ljudi brzo prevezu s kraja na kraj grada? Ako stanice budu tako blizu, metro nece moci da razvije brzinu vecu od brzine koju sada tramvaj postize u rekonstruisanom delu Bulevara, a takt mu sigurno nece biti ni blizu takta tramvaja (racunajuci sve 4 linije koje sada tuda idu)na istoj deonici.
 
Lento to je bila stara ideja BELAM-a 2005 godine kada nije bio ni planiran da bude nezavistan,ovo je zadnje iz 2010 godine,i stanice su vec na savrsenom razmaku oko 700m.Dakle,moze samo biti bolji od ovog

metro.jpg
 
@ Vucko
Presekoh se! ;) Hvala na razjasnjenju. :) Ja cesto koristim tramvaj od Pravnog/Vuka do Batutove i to sad ide kao ludo, tako da mi je bilo cudno da bi neko sad to menjao za nesto cime se ne povecava brzina.
 
@Bonvivan

Dobrodosao u aktivu.

Trebalo bi da sastavimo memorandum o tome sta je tramvaj, sta je LRT, sta je metro, a sta zeleznica, po jednu stranu za svaki, pa da to prosledimo redakcijama da se vise ne brukaju pred strucnjacima i da na lazu narod, posto za Wikipediu ocigledno nisu culi.

2012":3l87tckk je napisao(la):
ume da izgura velike projekte u roku,dakle sposoban menadžer

ja bi 4 mosta izgurao u roku za 400 000 000 € :D

Djordje":3l87tckk je napisao(la):
"Dobicemo" studiju navodno vrednu tri miliona evra

A da ponudimo Menadzeru godine da Beobuild forum uradi studiju za tricavih Milion € ?

A za jos milion cemo da organizujemo tender za izvodjace :)
 
Vrh