Šta je novo?

Metro

Ne postoji kategorija "nezavisni tramvaj"samo je Metro nezavisan,i ta trasa koju si pominjao od B.Brda , baštica je ispresecana putevima koji je seku,semaforima(gde često dolazi do udesa).Duž baštice su često nepropisno parkirani automobili(pored sajma) pešaci redovno šetaju kao na korzou i sl.Baštica u Savskoj je ispresecana polukružnim skretanjima gde često dolazi do udesa(vidi serijal Lrt Fijasko! ;) ) isto je i u Bulevaru.Tzv.Premetro podrazumeva završenu infrastrukturu u najvećem delu za funkcionisanje Metroa i uvek je samo privremeno rešenje,za to što predlažeš ne postoje ni minimalni uslovi u straum delu grada.Metro je jedino rešenje za razvoj Beograda, :kafa:
 
Uz duzno postovanje tako nas farbaju od 1982. godine tramvajem za 21 vek.

Kada ostali budu koristili teleport mi cemo zakljuciti da nam treba metro :rolleyes:
 
Како је кренуло, читаће за 40 година ову нашу расправу, а метроа још неће бити. Наравно, пошто је Колапс прогнозиран за 2050-2070, можда и неће.
 
Totalna...A narod ce i dalje da sece vene na mostove od 200m i nove tramvaje ne shvatajuci da zato nemaju metro :rolleyes:
 
Problem Srbije, Ex YU se prerano raspala, ratovi je trebalo da se odlože na današnje vreme, a projekti da se završe onim tempom kako su i krenuli :D
 
заправо рат је баш и тада морао да буде, јер се после врло вероватно не би ни десио
 
Svim narodima je jasno da smo pojeli golemo g***o i uskocili sami sebi u stomak, samo sto niko to ne zeli da prizna.....jedino su Slovenci priznali da su se vise pitali kao federalna jedinica u Jugi, nego kao nezavisni u EU...
 
Kad pogledam onu dugacku pokrivenu zastakljanu stanicu za tramvaj sa sve dugackim i sirokim peronima kod radnicke petlje, razumem da ce tu proci kad tad LRT ili Metro i shvatam da mi trenutno gradimo nase prve kilometre metro-a a da mi jos uvek nismo svesni toga jer smo se fukusirali na automobilsku funkciju mosta.

Koliko god neverovatno zvucilo, izgradnja metro-a u beogradu je vec pocela...
 
+1 Vucko, dobro si video! Eto to potvrdjuje ono sto sam napisao iznad, da planiraju metro (ili LRT u najgorem slucaju) preko Ade i da trenutno gradimo nas prvi "metro koridor" u gradu.

Izracunao sam na Google earthu da od zeleznicke stanice Novi Beograd, do pocetka pozeske gde se zavrsava tramvaski nadvoznjak ka Banovom brdu, nakon izgradnje mosta na Adi dobili bi smo potpuno nezavnisni sinski koridor od 3.5 km, sto nije lose za pocetak metro sistema. :kk:
 
Tramvaj za 21. vek iz 1984. je imao jedinu slicnost sa metroom u izdignutim stanicnim mestima sa belim plocama na ivicama, ali i taj ostatak proslosti je unisten pre par godina kada su snizena stajalista, valjda da se ne bi sedelo.

Nista gore od prevoza nego pojava tramvaja na Novom Beogradu, nikada nisu dobro radili do danas, neredovni, zastoji ispadanja, propale sine i sl.

Ali takav tramvaj je i te kako zavisan, cak iz godine u godinu ima sve vise semafora.
Pomenuti nezavisni tramvaj je ipak nesto drugo, zahteva manje ulaganja nego gradnja metroa, ne zahteva silazenje i penjanje pri ulasku i izlasku, ispod tla.Tramvaj na ulici pravi manje buke nego voz, a metro je ipak voz !

Cak i kada bi uskoro dobili par linija metroa, mnogi pravci bi ostali van njegovog domasaja, pa bi trebalo razmisliti o pretvaranju nekih trasa tramvaja u stvarno nezavisne, jednu takvu sam predlozio u temi o pesackoj ulici Vojvode Stepe, tramvaj bi isao pored Banjicke sume, a mogao bi da se produzi do Avale.
Tramvaj i trolejbus su cuvari cistog vazduha, a Beograd ima mnogo vise autobuskih linija, metro je na dugackom stapu, zato unapredjenje postojecih oblika prevoza treba da bude razmatrano ozbiljno.
 
Ne postoji kategorija"nezavisan tramvaj"kategorizaciju možete pronaći na sajtu UITP,postoji "modernizovani tramvaj" ili poznatiji kao LRT(light rail tranzit)da se ljudi koji čitaju naše postove ne bi zbunjivali,te ako se predlaže unapređenje tramvajskog prevoza može nazvati "nadgradnja/unapređenje u LRT",a svi dobro znamo da je cena LRT sistema kada govorimo posebno u starom delu Beograda jednaka linji klasičnog Metroa sećate se da je jasna računica po kilometru predstavljenja od strane Mrkonjića kao i uglednih strčnjaka Maletina/Jovina,jednostavno ne možete tako lako tramvajski sistem u Beogradu "prevesti"u LRT jer se onda radi o potpuno novom i skupom sistemu koji bi zahtevao široki kolosek,tunele,podzemne stanice,depo i sl.A ako se daje ogroman novac za nove sisteme dobro ćete razmisliti u šta će se ulagati,strategija razvoja grada Beograda jasno ukazuje da će se nastaviti modernizacija tramvajskog sistema i unapređenja ali u granicama u kojima sada operiše,rekonstrukcijom postojećih linija i kupovinom novih tramvaja,a da će se graditi nezavisni visokokapacitni šinski sistem od 2011-2016.Na Nbg bi tramvaj mogao da odigra dobru poveznu ulogu između Metroa i BGV u bulevarima između Save i Dunava,a u starom delu grada rekonstrukcijom bulevara i šina tramvajski sistem može biti nešto malo brži ,udobniji ali nikako nezavisni.Uostalom i potpuno rekonstruisane deonice tramvaja u Bulevaru i B.Brdu pokazuju da je vreme putovanja neznatno skraćeno ali je mnogo udobnije.. :kafa: Da zaključimo svi smo ovde za dalji razvoj tramvajske infrastrukture ali dajte da to nazivamo pravim imenom.Rekonstruisane nove deonice kao i nova vozila su i dalje tramvaji a ne LRT sistem.
http://www.uitp.org/Public-transport/combined-mobility/pics/hannover_mobil.jpg
 
spatiotecte":zm4qyxos je napisao(la):
+1 Vucko, dobro si video! Eto to potvrdjuje ono sto sam napisao iznad, da planiraju metro (ili LRT u najgorem slucaju) preko Ade i da trenutno gradimo nas prvi "metro koridor" u gradu.

Izracunao sam na Google earthu da od zeleznicke stanice Novi Beograd, do pocetka pozeske gde se zavrsava tramvaski nadvoznjak ka Banovom brdu, nakon izgradnje mosta na Adi dobili bi smo potpuno nezavnisni sinski koridor od 3.5 km, sto nije lose za pocetak metro sistema. :kk:

Zvucim ko mladji jovin i samo smaram o lrt-u,ali on je tu!

Mene nervira sto ce biti stanice kod stanice NBG vec tek kada se spusti ko gsp garaze al sta ces.Bar ce onda biti brzi gde god isao.
 
vucko":2sqvu62t je napisao(la):
spatiotecte":2sqvu62t je napisao(la):
+1 Vucko, dobro si video! Eto to potvrdjuje ono sto sam napisao iznad, da planiraju metro (ili LRT u najgorem slucaju) preko Ade i da trenutno gradimo nas prvi "metro koridor" u gradu.

Izracunao sam na Google earthu da od zeleznicke stanice Novi Beograd, do pocetka pozeske gde se zavrsava tramvaski nadvoznjak ka Banovom brdu, nakon izgradnje mosta na Adi dobili bi smo potpuno nezavnisni sinski koridor od 3.5 km, sto nije lose za pocetak metro sistema. :kk:

Zvucim ko mladji jovin i samo smaram o lrt-u,ali on je tu!

Mene nervira sto ce biti stanice kod stanice NBG vec tek kada se spusti ko gsp garaze al sta ces.Bar ce onda biti brzi gde god isao.

Sta mislite o tome da tramvaj ili LRT umesto da se spusti ka gsp garazi nastavi u ravni sa zeleznickom stanicom Novi Beograd i tako paralelno sa njenim kolosecima omoguci direktno presedanje sa BGvozom i Beovozom?
To bi mu doslo kao prosirenje stanice Novi Beograd za 2 koloseka.
 
Ja tako govorih ili da bude stanica tacno izmedju buvljaka i romvila iznad ulice paralelno sa NBG stanicom.

Pa polunivoom bez potrebe da se silazi na zemlju da se prepesaci do bg voza.
 
posto znate da zastupam nezavisne tramvajske linije evo predloga za liniju preko mosta (podrazumeva se da na NBGD saobraca jedino 7 sa samostalnom trasom):

Banovo Brdo - Z. St.NBGD - Banovo Brdo

BBrdo-Novi Most-Spanskih Boraca (ka severu)-Milutina Milankovica-Antifasisticke Borbe (stanica ispod zeleznickog nadvoznjaka)-Jurija Gagarina-Spanskih boraca-Novi Most-BBrdo

Banovo Brdo je jedina okretnica, Tramvaj vozi turu do NBGD i nazad bez pauze.

Sva skretanja na NBGD su na desno pa ne opterecuju raskrsnice.

Na stanici ispod nadvoznjaka je veza sa sedmicom, autobusima i Bg:vozom.
 
@Spatiotecte,Logičan predlog, bio bi nonsens da nema presedanja sa BGVoza na tramvaj za B.Brdo
@Zidar,Nezavisna Lrt trasa bi se ostvarila ako bi se prokopao tunel ispod Požeške do Vidikovca,tada bi u perspektivi do izgradnje cele trase Metro M2,na M3 za Nbg privremeno vozio tramvaj ili premetro.
 
@2012

kada kazem "nezavisna linija" mislim na standardnu tramvajsku infrastrukturu samo bez dupliranja linija (ili sto manje), to jest 1 trasa = 1 linija, a nikako boze me sacuvaj na LRT ;)
 
Izgleda da jedino g.Zidar razume o cemu je rec kada je u pitanju nezavisni tramvaj.

Prednosti nezavisnog tramvaja su mi se nametnule nedavno dok sam isao trojkom pored Sajma i shvatio da je sem na stanicama, tramvaj mogao da stoji samo na semoforu kod Ruske ulice i kod Drinske pored parka kod Mostara i tako sve do Nemanjine !

Ali moguca je i potpuna nezavisnost bez semafora i bez duzih tunela, sem u duzini stanice ispod tla npr.
Sto se Banovog Brda tice, kada bi trasa bila na jednoj strani kao kod Sajma, i to na onoj strani prema Cukarickoj padini, sve manje ulicice bi mogle da budu zatvorene prema Pozeskoj, a vozila bi imala pristup iz ulica koje su dole . Tako da nema ni potrebe za tunelom, posebno ako bi se koristio gradski voz na trasi Zeleznik/Vidikovac/Rakovica/ Sajam/ Terazije.koji bi koristili stanovnici Zarkova, Ceraka, Vidikovca itd.
Taj voz bi mogli da koriste i ljudi sa Banovog b. presedanjem kod Hipodroma kao i novobeogradjani.



Tramvaj sa Banovog b. bi mogao preko Zel. st. Novi bg. da nastavi ulicom Spanskih boraca prema Zemunu npr.

Ne treba mesati tramvaj unapredjen nezavisnoscu trase i trt, to jest lrt, jer tramvaj ostaje tramvaj iznad tla 90 posto i po svemu ostalom, dok lrt ide tunelima i na stubovima, moze da staje i na semaforima moze da bude i malo deblji od tramvaja i malo mrsaviji od metroa, ali sve u svemu je losa imitacija metroa. Sto se sirine koloseka tice i na ovoj temi je raspravljano da ona ne utice niti na kapacitet niti na brzinu tako da pitanje sirine nije presudno u ovom pitanju, sem ako neko dokaze drugacije.
 
2012":ayfvr1v9 je napisao(la):
@Spatiotecte,Logičan predlog, bio bi nonsens da nema presedanja sa BGVoza na tramvaj za B.Brdo.

Naravno da bi bio nonsens da nema presedanja sa BG voz na tramvaj ili LRT ili Metro (sta god bude bilo)

Ali moj predlog se odnosio na vrstu presedanja, dakle mislim da bi bilo dobro da pruga sa mosta preko Ade se ne spusta na zemlju kod GSP garaze, vec da ostane na istoj visinskoj koti kao koloseci Zeleznicke stanice Novi Beograd i da moze da se presedne sa Beovoza na LRT tako sto bi presao sa druge strane perona.

Zamislis stanicu Novi Beograd, ne sa 5 koloseka, vec sa 7, od kojih bi 2 bila za LRT (metro)
 
Da i ja sam na to mislio,podržavam takav predlog ...a ne vidim i neki tehnički razlog zašto se tako nešto ne bi izvelo..elegantan prelazak sa BGV na Metro/tramvaj..
 
Vrh