Cini mi se da nije najbolje shvaceno pitanje koje sam postavio, jer ocigledno nije jasan pojam NEZAVISNOG tramvaja.
Nezavisni tramvaj je savremeni prostrani tramvaj, tih, dovoljno brz i udoban, kakvi su najsavremeniji tramvaji, a nezavisan je zato sto NE STAJE NA SEMAFORIMA I RASKRSNICAMA i ima svoju zasebnu tramvajsku basticu na jednoj strani ulice kao npr. kod Sajma.
Mnogo je jeftinije izgraditi nekoliko podzemnih stanica ispod raskrsnica nego celu trasu ispod tla i omoguciti nezavisnost.
Za razliku od mnogih vec gusto izgradjenih gradova Beograd ima puno slobodnih neizgradjenih povrsina, sirokih bulevara i trotoara, sto ga cini pogodnim za resenja iznad tla.
Vec je i javno izneto da ce metro na Novom Beogradu ici iznad tla, ali pitanje je koliku buku ce praviti voz koji prolazi ne toliko daleko od zgrada, zatim ukoliko se pravi na stubovima, koliko ce to izmeniti sliku Novobeogradkih bulevara, najzad ako je na tlu, mora biti ogradjen, a ni to nije resenje koje doprinosi lepom izgledu ulica i gradskih predela.
U tom smislu mislim da bi mogli da razmisljamo u tom pravcu, imajuci u vidu i beogradske razdaljine i broj stanovnika, mreza sinskog prevoza koja bi se zasnivala na nekoliko linija gradskog voza koji koristi postojece pruge, vracarski, ne i dedinjski tunel, i mozda jedan nov tunel koji bi povezao savsku i dunavsku stranu, i NEZAVISNI tramvaj koji bi isao nekim novim i koristio delove postojecih trasa, ali sa resenjima koja omogucavaju nezavisnost od ukrstanja sa drugim saobracajnim sredstvima i tokovima.
Jedno je otici odavde negde gde ima metroa, pa licitirati cene gradnje, a drugo je ostati ovde i uzivati blagodeti naseg prevoza cekajuci metro.
Zato je vreme da preispitujemo i jednostavnija, jeftinija i ostvarivija resenja !