Šta je novo?

Metro

MilisaV":29g5ph6m je napisao(la):
faza-i.jpg




prva faza. kroz blokove i imt koji u budućnosti neće biti imt pa airport citi i west 65 preko belvila i nbg stanica pa ka vukovom spomeniku.


Da citiram samog sebe.......


metro ne ide kroz jurija gagarina već kroz blokove koji tek treba da se izgrade i seče železničku & buduću autobusku stanicu....
 
Pa upravo tramvaj u Gagarinovoj ce se preobraziti u metro, to je cak planirano i pre nego sto je tramvaj tu dosao, a linija je trebalo da ide do Aerodroma, ne starog nego sadasnjeg.

Prednost ove trase je i to sto joj vec stoji na raspolaganju most na Adi.

Posle prelaska mosta ova prva linija bi stajala na raspolaganju i svim stanovnicima Banovog i ostalih brda, sto bi znacajno smanjilo ulazak buseva iz ovog pravca u centar, a time i zagadjenje!

U delu Novog Beograda koji gravitira Gagarinovoj ima najvise trznih centara u koje dolaze stanovnici iz svih delova grada.

Zemun je odlicno povezan preko dva bulevara i puno linija i sada, a blokovi izmedju Zemuna i Beograda su blize, imaju siroke bulevare i bez metroa odatle moze da se stigne brzo do centra, posebno kada se izgradi novi most i dovrsi obnova Gazele, pa most do Usca bude prohodniji nego sada.

Zatim kod stanice Novi Beograd bi mogli da presednu putnici Bgvoza iz Batajnice i drugih krajeva Zemuna i Novog Beograda,A tu bi mogli da presednu i stanovnici novobeogradskih blokova, dok druga trasa ne prodje ka Zemunu. :gobb:
 
Nešto razmišljam,kako nam Francuzi sve više uvaljuju noževe u leđa biće da će Metro ipak praviti Rusi,valjda nam još malo inata ostalo negde ... :kafa:
 
Makar je jasno da nema niceg od toga.

¨Osudjeni¨ smo na ruse pa to ti je,ili bracu kineze.
 
У овом случају најпре сам за Русе.

Кинези су на другом месту, а остали много места испод.
 
Sta mislite da umesto sto se pitamo ko ce da nam gradi skupi metro, ne postavimo pitanje, da li mozemo da izgradimo umesto metro mreze, mrezu nezavisnih i samostalnih tramvajskih trasa koja bi kostala mnogo manje, ai ipak bi ubrzala i unapredila sadasnje stanje prevoza u gradu, posebno u smislu smanjenja zagadjenja.

Znaci ne radi se o imitiranju metroa nekim lakim ili slicnim nazivom za nesto sto nije metro, nego o usavrsavanju postojecih tramvajskih trasa i samih tramvaja, sto je pocelo sa spanskim tramvajima.

Takva tramvajska mreza bi bila dopunjena sa dve trase gradske zeleznice, od kojih bi jedna prolazila ispod terazijskog grebena i dunavskom stranom izlazila na Pancevacki most.

Druga trasa bi bila slicna sadasnjem Bg vozu, ali sa vise polazaka i produzena do Panceva. :pob:
 
Tramvajske trase cemo da unapredimo, i te kako, ali bez novih trasa za sada (iz poznatih razloga, naravoucenije "tramvajem u 21. vek"), tramvaj i metro su komplementarni i ne iskljucuju jedan drugog, ipak bez metroa ce se ovaj grad ugusiti u automobilskom saobracaju te je neophodan.

Nije toliko problem u tome ko ce konkretno izvoditi neki infrastrukturni projekat vec u tome sta taj projekat zaista donosi.

Novi most na Adi recimo doneo nam je jednu americku emisiju, najveci jarbol na Balkanu (a mozda i sire) bez broda i dugove za narednih nekoliko generacija. I to je to.

Za razliku od njega, brza pruga (180 km na sat, ne milslim 350) BG-NS je investicija koja omogucava napredak privrede i razvoj kako gradova tako i zemlje, potez od 80km sa 2 miliona stanovnika, 2 aerodroma, medjunarodnim plovnim putem (Dunav) i na Evropskom koridoru sa gomilom prostora za razvoj (citaj poljoprivredno > gradjevinsko zemljiste u ravnici).
To je vrsta investicije koja ce sama sebe da isplati i to visestruko.

Isto vazi i za metro. Metro je naizgled skupa investicija, ali je poenta ne samo da sama sebe isplati nego da se na njoj i zaradi. Jedino opravdanje za zaduzivanje (verovatno neophodno za metro) je da se od tog duga napravi bogatstvo a ne da se traci na tekuce troskove i trofeje.

korak 1: Grad preuzme zemljiste u Luci Beograd i Savskom Amfiteatru

korak 2: Grad se zaduzi kako bi isto vremeno zapoceo 2 metro linije "P.Most-Terazije-Savski Amfiteatar-Sajam itd" koja prolazi kroz pomenuti prostor i "Vuk-Terazije-Z. St. NBGD" zantno skuplja i zahtevnija.

korak 3: zemljistu kroz koje prolazi metro cena skace X puta, Grad ga ili prodaje, ili daje u zakup, ili na njemu zida. U svakom slucaju zaradjuje iznos daleko veci od investicije za izgradnju obe metro linije.

korak 4: Grad je pokrio troskove i zaradio dovoljno za sirenje mreze a nova infrastruktura i dinamika koju je pokrenula (vrednovanje najperspektivnijeg zemljista uz reke) obecavaju procvat nezabelezen jos od 70ih (Mostar, beogradjanka, Beograd na mapi sveta itd...) i naravno dodatni priliv novca u kasu.

Ma jok, umesto da gleda u buducnost sadasnja gradska uprava se zaduzuje kako bi izgradila jedan jedini basnoslovno skup i jedva potreban most (u poredjenju sa mostovima na Dunavu), a jedini nacin da na njemu nesto zaradi i dugove pokrije je da uvede mostarinu i da prodaje razglednice. Dosta vise medalja i samododeljenih trofeja, hocemo smisla, kupite dve krtice i pustite ih da rovare, one u krajnjem slucaju mogu i da se preprodaju polovne, pa da ovaj grad pocne da stvara, cveta i razmislja o tome kuda ide a ne da se konstantno zaduzuje da bi preziveo do sledeceg jutra.

Dosta vise veresije, zaradite za provod pa se tek onda do mile volje napijajte.

I Tramvaj i Metro, sve i odmah!
 
Brza pruga do 160km/h (to u teoriji i nije brza pruga već najbrži oblik spore pruge) bi nam sigurno trebala. Ja lično navijam da brza trasa NS-BG ide tunelom preko Fruške gore, pa pored aerodroma.

Ali, to su samo lijepe želje, mislim da prvu prugu takvoga tipa nećemo moći da vidimo bar 20 godina.

Samo za preuzimanje zemljišta iz koraka 1 u Vašoj analizi trebalo bi, po mojoj procjeni, jedno dvije milijarde dolara, i deset godina rada, ako bi se u taj posao krenulo odmah.
Za kopanje metroa, još toliko.
Znači, ko ima 50+ godina, neka se ne nada da će se za svog vakta provozati metroom u Beogradu.
Mislim da će tek naši unuci uživati u blagodetima masovnog željezničkog prevoza u zemlji Srbiji...
 
@Beli grad,Razumeo sam tvoj predlog,rekao bih da je to još jedna opcija,alternativa Metrou je Metro koji postoji a to je razvoj linja BGVoza kao Metro sistema.
Gledajući šta se radi u Stokholmu sa Gradskom železnicom to je zaista moguća opcija,eto recimo trasa Karaburma- P.Most-Nbg-Zemun, uz minimalna ulaganja je moguće izvršiti upgrade u full Metro a svi smo se uverili u to potrebno su manja ulaganja u stanice i platforme ,info sistem a veća investicija bi bila nabavka novih metro vozova.
Druga linja je već moguća od NBg-Rakovica-Vidikovac-Železnik uz izgradnju podzemne stanice na Vidikovcu..e sad dalja ulaganja u sistem bi zahtevalo gradnju novih tunela Vuk-Centar,K.Park prema Voždovcu i Banjici i B.Brdu kao i izgradnja novih krakova na stubove prema Zemunu po uzoru na Dubai i Bangkog.
I kada bi se na kraju bacilo na digitron cena razvoja sistema bi se približila izgradnji nove dve Metro linije,zato bi po meni upgrade to full Metro dve linje BGVoza bila reralna i jeftina opcija do gradnje novih linja.A za razvoj tramvajske mreže svi su za to,ali u starom Beogradu je upgrade u Lrt sistem nemoguć bez ulaganja približnim za izgradnju Metroa to smo odavno izračunali.
Tako da je lepo pustiti tramvaj da bude tramvaj jer smo videli da i na Nbg on ne može da se pretvori u nezavisan Lrt bez većih ulaganja,tramvaj ipak staje na semafor pogledaj samo kako to izgleda kod Hayata u špicu cela tramvajska trasa je zauzeta automobilima.. ;)
@krkan 1,Dobro već se vozimo BGvozom pa znamo kako je voziti se Metrom ispod Beograda ali treba nam još takvih linja,politička odluka postoji,interes kapitala postoji,potrebno je samo domaći establišment da se ugradi i sve je ok.. ;)
@Beli grad ,i još da dodam pomenuo si nove Caf tramvaje,jeste lepi su i udobni klimatizovani ali vreme putovanja od B.Brda do Centra i pored nove pruge je isto kao i pre rekonstrukcije ali udobnije. Tu trasu brže prelazi autobus..pa se putnici češće odluče za njega..isto je sa 7 i ostalim linjama,putovanje će biti udobnije ali ne i brže i pouzdanije kako pročitasmo jučer najveći broj udesa u Gsp se dogodi upravo sa tramvajima a da ne govorimo o parkiranju na prugama i sličnim stvarima,tramvaj će u Beogradu uvek samo podsećati na Lrt ali izgledom tramvaja.. :kafa:
 
2012ice,prijateljski savet.Kada pises odvajaj redove izmedju delova da bi bilo citljivije,nemoj mi zameriti :)

Zidar,to bi bilo i jedino moguce da imamo normalnu drzavu a pogotovu politicare,nazalost mi je cela ideja nerealna.
 
Претварање Бг-чвора у метро је "сеци дупе, крпи уши". Он треба да остане за путничке и градске возове. Ако нису способни да почну да праве прави метро, боље нека све одложе до даљњег, него да направе срање.
 
Samo smo govorili o opciji da je moguće..posebno za ove prve dve linje,ne postoje tehničke prepreke da se prva linja za kratko vreme pretvoriu full Metro-posebno za Karburma-NBg,a s obzirom da je Metro sistem, bez 5 linja ako bi računali ove prve dve nema pravog sistema..
 
beli grad":26zfsrpw je napisao(la):
Sta mislite da umesto sto se pitamo ko ce da nam gradi skupi metro, ne postavimo pitanje, da li mozemo da izgradimo umesto metro mreze, mrezu nezavisnih i samostalnih tramvajskih trasa koja bi kostala mnogo manje

То је већ урађено и ушли смо ”трамвајем у 21. век”, са познатим резултатима. Историја је учитељица живота осим онима који нису пажљиви на часу :)

Као што је зидар горе напоменуо, не треба да се питамо ”ко ће да нам гради метро” (градиће га коме год платимо, у ефективи, субвенционираним или тржишним кредитом, или пак кредитом на бесконачно година са 4 године грејс периода до следећих избора дупло скупље од тржишне цене, како ”наши” изгледа навијају) него ”како да затворимо финансијску конструкцију да платимо метро”. А кад не би било бацања новца и прашине у очи новца има сасвим довољно већ у градским ресурсима - буџет града је 940 милиона евра. (веза http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1456132) То значи да се сваке године спрчка преко пола линије метроа. Наравно, највећи део тога су неопходна издвајања, али колико нас овде мисли да ту нема једно 10-20% штете и ”масти”? Да не помињемо нпр. 2-5 милијарди вредно земљиште у Савском амфитеатру које скупа са Прокопом тешким мање од 100 милиона чека да широј јавности за сада непознати тајкун ШЈЗСНТ скупи довољно ефективе да ускочи а које би много боље и брже да се уновчи на отвореном тендеру...
 
Ja ne znam koliko puta da ponavljam da metro nije toliko skup kolikim ga prave:

Eto, španci su sagradili fenomenalan metro sistem za manje od 15 godina u Madridu, za vrlo sitne pare (u početku je bilo 65 miliona dolara po kilometru)... i englezi i amerikanci bi da uče od njih:

http://www.metromadrid.es/en/comunicacion/prensa/2011/January/noticia6.html

http://www.city-journal.org/2010/20_2_snd-subway-lessons.html

Madridska konstrukcija (finansijsko planiranje i javno-privatna partnerstva) dozvoljavaju da cena metroa bude veoma niska, iz više razloga. Koga zanima zašto, nek pročita ovaj dokument:

https://docs.google.com/viewer?a=v&...hVHqa6&sig=AHIEtbSDxcjzPY2Mvb0Eh31C82MGlMZoYA

Da ne spominjem iskustva u Nju Delhiju (30 miliona dolara po km), Mumbaju i Bangaloru (35M po km) ili u Šangaju (40 miliona dolara po km). Ovo nisu bajke, već postojeći primeri.

U Španiji je između 1999 i 2003. izgrađeno 74 kilometra metroa sa 39 stanica za ukupnu cenu od 3.16 milijardu EUR - ključ u ruke. Izvor:

http://mindroutes.blogspot.com/2008/10/lessons-from-madrid-metro.html

Potražite i sami na internetu, slobodno. Da stavim još jednostavnije - po ceni od 80 miliona dolara po km, što je mnogo više od Madrida, Beograd bi izdvajanjem 5% budžeta godišnje za 10 godina sagradio metro liniju 1 kompletno iz svojih sredstva (10% za 5 godina, itd itd).
 
Ma samo da Beograd iskoristi pola Ruskog kredita, čija je prvobitna namena i bila za izgradnju Metroa i biće super... :kafa:
 
2012":f5q8tk7h je napisao(la):
Ma samo da Beograd iskoristi pola Ruskog kredita, čija je prvobitna namena i bila za izgradnju Metroa i biće super... :kafa:

Taj film neces gledati...
 
Pa videćemo.. :kafa: kad opadne rejting,preduzimaju se i očajničke mere.. ;)
 
da, ali ne za ove izbore, jer rachunaju da smo kao narod dovoljno glupi i ocajni da je i onaj jedan most, preko Ade, dovoljan za izbore za 9 meseci. Ako se bude gradio metro, to nece poceti pre 2014te, najranije, tako da imaju da pokazu par kilometara tunela za izbore 2016te
 
Tako ce i biti.Posto nece moci gradonacelnik da bude tri mandata vec samo 2,a posle ide na visu instancu zaduzice grad do koske na bilo koji nacin samo da se izgradi metro.

Jer ove izbore dobija na most,a sledece mora na nesto drugo jer ipak zemun borcu pravi republika a ada huja nije trenutno ni potrebna toliko.

Jos kada bi bio pametan pa napravio metro most kod glavne zeleznicke,to i njemu odgovara,reklamirao bi jos jedan most+metro.
 
Pa sa Metroom se dobijaju izbori garant :cool: ajmo vlast^opozicija,rukice gore ko daje više... :kafa: a da ipak kvrcnemo malo od Ruskog kredita ili skrenemo krticu sa interceptora pod Terazije.. ;)
 
jovanovm":ujz39kog je napisao(la):
Ja ne znam koliko puta da ponavljam da metro nije toliko skup kolikim ga prave:

Eto, španci su sagradili fenomenalan metro sistem za manje od 15 godina u Madridu, za vrlo sitne pare (u početku je bilo 65 miliona dolara po kilometru)... i englezi i amerikanci bi da uče od njih:

Tako je, kakvi Rusi i Kinezi, Spanci su danas najiskusniji u izgradnji metroa u Evropskim uslovima (iako nasa drzava sve vise lici na rusko/kinesku autokratsku oligarhiju). Em su brzi, em jeftino grade pouzdane sisteme, em barataju kompleksnim procedurama za projektovanje koje uzimaju u obzir ne samo cisto tehnicke faktore vec i ocuvanje/vrednovanje sredine i dijalog sa gradjanima.

A ionako trenutno nemaju posla a nece imati u dogledno vreme, pucanje gradjevinskog mehura ih je samlelo a svetska kriza dotukla.

¡Viva España!

Toro-Osborne-web+%281%29.jpg


metro u Madridu:

1994
418px-Madrid_Metro_1986-1994.svg.png


2006
494px-Madrid_Metro_2003-2006.svg.png
 
BTW, ta razlika između 1994 i 2006 je koštala kao budžet grada Beograda za 5 godina. :)

Que viva, viva!
 
Cini mi se da nije najbolje shvaceno pitanje koje sam postavio, jer ocigledno nije jasan pojam NEZAVISNOG tramvaja.

Nezavisni tramvaj je savremeni prostrani tramvaj, tih, dovoljno brz i udoban, kakvi su najsavremeniji tramvaji, a nezavisan je zato sto NE STAJE NA SEMAFORIMA I RASKRSNICAMA i ima svoju zasebnu tramvajsku basticu na jednoj strani ulice kao npr. kod Sajma.

Mnogo je jeftinije izgraditi nekoliko podzemnih stanica ispod raskrsnica nego celu trasu ispod tla i omoguciti nezavisnost.

Za razliku od mnogih vec gusto izgradjenih gradova Beograd ima puno slobodnih neizgradjenih povrsina, sirokih bulevara i trotoara, sto ga cini pogodnim za resenja iznad tla.

Vec je i javno izneto da ce metro na Novom Beogradu ici iznad tla, ali pitanje je koliku buku ce praviti voz koji prolazi ne toliko daleko od zgrada, zatim ukoliko se pravi na stubovima, koliko ce to izmeniti sliku Novobeogradkih bulevara, najzad ako je na tlu, mora biti ogradjen, a ni to nije resenje koje doprinosi lepom izgledu ulica i gradskih predela.

U tom smislu mislim da bi mogli da razmisljamo u tom pravcu, imajuci u vidu i beogradske razdaljine i broj stanovnika, mreza sinskog prevoza koja bi se zasnivala na nekoliko linija gradskog voza koji koristi postojece pruge, vracarski, ne i dedinjski tunel, i mozda jedan nov tunel koji bi povezao savsku i dunavsku stranu, i NEZAVISNI tramvaj koji bi isao nekim novim i koristio delove postojecih trasa, ali sa resenjima koja omogucavaju nezavisnost od ukrstanja sa drugim saobracajnim sredstvima i tokovima.

Jedno je otici odavde negde gde ima metroa, pa licitirati cene gradnje, a drugo je ostati ovde i uzivati blagodeti naseg prevoza cekajuci metro.

Zato je vreme da preispitujemo i jednostavnija, jeftinija i ostvarivija resenja ! :gobb:
 
Vrh