Šta je novo?

Metro

Ma da mi ,,vatamo,, kredit za jednu polovnu krticu ... možda bi bilo tako bolje :rolleyes:
a valjala bi za svašta i svuda :) a mogla bi i neke pare posle da donese....
 
jedno pitanje. kad jedna krtica kopa cev je kroz tu cev može da prođe dva koloseka ili je ta cev samo za jedan kolosek?
 
Зависи од величине кртице, може и једно и друго.
 
Možda uspemo da izmolimo dozvolu da imamo našu,
jbg. , naše šine iz Smedereva , naši pragovi od Moravca, naš sistem (vidi stanicu Vuk) naši Gošini vagoni...
samo sam veliki pesimista da đabe molimo, oni više vole pare nego mi :(
 
A bilo nekad radilo se svetski,ovo za krticu ja sam odavno to predlagao ne jednu nego dve,isti sistem je primenjen u Madridu oni su kupili krtice,uposlili svoju operativu,ali su know-how dobili od Nemaca tj.uposlili njihove stručnjake,takav transfer znanja i tehnologije mogli bi da dobijemo od Kineza jer se tamo dovršava 15.Metro sistema u isto toliko gradova a znanje su im preneli također Nemci,mi bi do toga došli obilazno..misam siguran da će nam neko iz Evrope blanko predstaviti tehnologiju jer nas smatraju sada za zonu podizvođača..a one stručnjake koje smo tada imali kada su se gradili tuneli Bg čvora su odavno rasejani po svetu a neki nisu među živima,doduše CIP je sposoban i danas sa Energoprjektom da krene u takvu priču ali verovatno uz partnerstvo stranaca,možda kada bi Energoprojekt postao polu gradsko javno preduzeće sa delom privatnog kapitala naših biznismena verujem da bi gradnja brzo otpočela,primer gradnje Interceptora gde je Hidrotehnika nabavila krticu od Herrencnehta i sada buše ispod Višnjice predpostavljam da su već kod Karaburme je već veliko iskustvo u primeni najmodernije tehnologije a i dokaz da ponovo možemo da samostalno gradimo podzemne komplikovane objekte..
A onaj deo priče ko će vam dati kredit milijardu-dve da samostalno gradite Metro.. bez učešća velikih multinacionalnih kompanija je najteže izvodljiv,zato verujem da samo velika svetska kompanija uz finansijsku pomoć njihove države bila to Francuska,Rusija,Kina gde su svi našli interes da dobro zarade je jedino pragmatično rešenje..
 
У француској верзији сајта то је "métro léger", што је на енглеском "light rail". :bash:
 
Eto...Dakle ispada ona prica od 400 do 700 milki bez novog mosta vec budzenjem brankovog realna.Samo ce da nalickaju spanski BELAM i to je to.Gradonacelnik je najavio kandidaturu ponovo za to mesto na izborima sledece godine,pa da vidimo da li ce i uraditi nesto oko metroa ili praviti se urban,nezavistan i sve ostalo i pricati kako se metro ne realizuje zbog tih zlikovaca sa zapada...

A da daju jos stotku ili dve dobili bi skoro savrsenu liniju sa novim mostom.

Cekam optimistican komentar 2012ice da nas izdigne iznad ove surove LRT realnosti :kafa:
 
Koji si ti baksuz,pominjao si dizanje BELAM-a iz mrtvih,izgleda da si u pravu... :grand:
 
Никад он није ни био званично сахрањен. :kafa:

Нека буде и белам ако ће да буде 100% независна траса. Мада и у то сумњам.
 
јесте ли снимили ово:

Maritime and Inland waterways transport

KOSOVO
Assistance for the “Project Implementation Unit” for the new port of Zadar
 
Da,to samo govori koliko je francuzima stalo do ovih krajeva.Mada da napisase da rade light subway za Dubrovnik,jasno bi bilo da se radi o Beogradu :bash:
 
Zvuči poznato...Beč U6... :kafa: mada sam rekao da neću da sudim dok ne vidm tu studiju Egisa i šta su to Francuzi zamislili..

http://image.yaymicro.com/rz_512x512/0/4b5/moscow-light-metro-4b55c8.jpg
Laki Metro ,Moskva
Metro Will Go Mini And Light
The Moscow Times
Moscow's sprawling metro system is to get a compact mini-metro and an above-ground ""light"" metro within the next two years according to the metro's top official.
for "Light Metro" — lines that are built mainly elevated and with shorter platforms. These lines, as a result, do not need expensive tunnelling and are supposed to be financially "light". However, "light" and "normal" metro lines use the same rolling stock. See Butovskaya Light Metro Line for further explanation.
http://static.themoscowtimes.com/upload//photos/small/2002_06/2002_06_27//metro_1.jpg
Eto Rusi su objasnili Light Metro i Lrt nisu isto..Egis radi ovakav koncept posebno za NbgPredpostavimo da će tako izgledati trasa na Nbg..kao Moskvi Butovskaya Line
http://upload.wikimedia.org/wikiped...0px-Butovskaya_line_Moscow_Metro_terminus.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/73/But_metro.jpg/800px-But_metro.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9a/Butovo_metro_1.jpg/800px-Butovo_metro_1.jpg
http://engl.mosmetro.ru/files/24547240942ae67a31a8e4/lm-03-02.jpg
http://engl.mosmetro.ru/files/114481249442ae6667602c0/lm-04-02.jpg
http://engl.mosmetro.ru/files/182690281346cd8947ba90c/strcach02.jpg
Evo i filma kako su Francuzi priskočili u pomoć Rusima prilikom izgradnje duboke stanice Metroa u S.t Petersburgu..

http://youtu.be/LWm7gWPlSSE
 
JohnnyLee":3k4ge1f7 je napisao(la):
јесте ли снимили ово:

Maritime and Inland waterways transport

KOSOVO
Assistance for the “Project Implementation Unit” for the new port of Zadar
Да, видео сам и ја то, а то само говори колико имају појма о географији. Ма заболе њих задњица за овај регион, они су своје одрадили и иду даље (Либија,...).

KOSOVA ËSHTË SERBI
 
Берлускони у петак у Београду

Како је крајем маја пренела италијанска агенција Анса као теме за други самит две земље српски председник Србије Борис Тадић издвојио је, поред осталог, пројекте изградње Коридора 10 и београдског метроа, као и заинтересованост Италије да улаже у српску енергетику.
 
metro u bgu je dosao na plan drzavnog projekta sto je vrlo pozitivno. mislim da smo u odnosu na proteklih 40 godina vrlo blizu realizacije ove ideje.
 
Ovako neformalno, Francuzi su tokom pregovora o metrou spominjali da ce nam "naci neke Italijane" da odrade neki deo posla za metro. tako da, uklapa se
 
Zapravo Francuzi su rekli su da oni ne mogu da finansiraju ceo iznos od 1,2 milijarde već veći deo te sume a da je Italijanska kompanija predpostavljam Vinci treba da učestvuje u ostalom delu,predpostavljam da će Italijani se izjasniti uskoro o tome..
 
To sto kaze mr 2012.

Daj sajt italijana,mozda iskopamo nesto zanimljivo ko sto smo kod englisa.
 
2012":3ibp7l60 je napisao(la):
Zapravo Francuzi su rekli su da oni ne mogu da finansiraju ceo iznos od 1,2 milijarde već veći deo te sume a da je Italijanska kompanija predpostavljam Vinci treba da učestvuje u ostalom delu, predpostavljam da će Italijani se izjasniti uskoro o tome..

Vinci je Francuska kompanija, a od Italijana nam malo sta dobro moze doci, pre ce Italija bankrotirati nego sto mi dobijemo metro. Iz Italije valjaju espreso i pica, i to je to.

Daj stvarno da nabavimo krticu, pa neka polako kopa; a ko hoce zajedno sa nasim firmama da oprema tunele stanice i garniture neka se javi na tender ali sa obaveznim transferom tehnologije.

Vreme je da se krene unapred, nekada smo zidali po celom svetu, prokopali tunele ispod Beograda i kroz razne gudure, ako vec treba da se dizu krediti neka se bar ti krediti isplate kasnije to jest neka budu investicija u znanje i tehnologiju a ne spiskanih 300 Miliona za jedan most i americku emisiju.
 
I kad nabavimo krticu morali bi da dobijemo od nekog tehnologiju know-how ,koja je dosta napredovala od vremena kada su naše firme gradile tunele ž.čvora a danas se inovacije uvode u kratkom roku,e sad to znanje velike svetske kompanije čuvaju za sebe ili sarađuju međusobno primer Rusi i Francuzi,Kinezi-Nemci-Francuzi,i tu mesta za male nema,ja mislim da je najbolji model u Madridu i kako je za kratko vreme razvio sistem od 10 linija ali opet uz pomoć Nemaca a sudeći po svemu što se izdešavalo u vezi Bg Metroa i da Francuzi otežu u nedogled ,možda je bolje da ipak pozovemo Ruse da završe posao..
 
Smatram da je konstantno insistiranje da mi nista ne znamo, ili ne mozemo baljezgarija.

Mi ne treba da pravimo magnetne zeleznice, mada je i to poznata tehnologija, nego nam treba najnormalniji metro sistem.

Veliki igraci nemaju vise znanja od malih, vec imaju dil sa bankama, pa tako dobijaju poslove. Za metro sistem treba mnogo novca, a banke, naprave dil sa velikim korporacijama, i postavljaju uslove koji su i modifikovani tako, da ih mogu dobiti samo odredjene kompanije.

Metro sistem nije nikakva nedostizna tehnologija, vec je samo skup.
 
sta si sad hteo da kazes stf, pa naravno da nije nauka iskopati tunel ispod zemlje i turiti stuju, to se radi od 1890 godine nego je poenta da li ces to sve izgraditi za 5-4-3 godine i tu ce iskustvo i znanje odigrati ulogu, poenta nije uraditi nesto, nego uraditi dobro, da li ce nas metro stanice biti efektno pozicionirane, da li ce signalizacija i automatizaciaj povecati kapacitet vozova po satu, smanjiti udese, da li ce sistem da trosi vise ili manje struje( +-10% je velika stvar).... tehnologija se vidi u nijasama.... svako moze da napravi sta god hoce, veliki igraci znaju kako da izguraju maksimum iz svojih sistem . mozemo i mi da napravimo i vagone i vozove i tunele i stanice. samo pitanje da li se to dugorocno isplati
 
Vrh