Šta je novo?

Metro

Inace,sadasnja vlas u Budimpesti tuzi proslu zbog malverzacija u vezi 4te linije metroa,te su clanovi gradske skupstine ucestovali u korupciji i.t.d.

Naravno toga nece biti kod nas jer

A)Necemo dobiti metro pa nece biti ni prevare

B)Dobicemo ekstremno skup metro+procenti zasluznih politicara i stranaka a sledeca vlast ih nece tuziti.
 
vucko":20cu6ne2 je napisao(la):
Inace,sadasnja vlas u Budimpesti tuzi proslu zbog malverzacija u vezi 4te linije metroa,te su clanovi gradske skupstine ucestovali u korupciji i.t.d.
kamo lepe srece da mi dobijemo bar pola prve linije...

vucko":20cu6ne2 je napisao(la):
a sledeca vlast ih nece tuziti.
bojim se da sledece vlasti nece ni biti, u smislu razlicite vlasti/ekipe, samo mali rebalans koalicija.
 
Razmisljanje jednog esesceovca s kojim se apsolutno slazem.

Kot Behemot":3ntz1dxy je napisao(la):
Metro da se napravi od samodoprinosa, onako kako je sve što valja u ovoj zemlji napravljeno
Svaki Beograđanin po 3% svoje mesečne zarade, i sve rešeno.
600.000 zaposlenih po 13 i nešto evra mu dođe 7,8 miliona evra mesečno, tj. 93,6 miliona evra godišnje. Za period od 6 godina (koliko treba za prvu liniju) to je 561,6 miliona evra. Neka toliko zvekne i grad (to mu dođe 20% budžeta na godišnjem nivou) i ima se za prvu liniju :)
Jes da je žrtva, ali drugačije neće moći.
Ako nista drugo na ovaj nacin bi skinuli sa grbace ostatak Srbije kojima je Bg kriv za sve.
 
A zaboravili ste da su Beograđani 80' dali više od 200 mil.$ za Metro i pare su zloupotrebljene,ja nemam ništa protiv novog samodoprinosa ali privreda je preslaba,pa bi zahvatio od takse za naseljavanje u Beogradu,studiranje,rad kao i parkiranja,naplate za aute koji ulaze u centralnu zonu,od poreza na benzin koji se prodaje u Beogradu,naplatne rampe za autoput kroz grad,opštinskih taksi i ostalo i skupilo bi se pola Metro linje..a s druge strane ogromna većina izgrađenih Metroa po svetu je finansirana od strane država,tamo ljudi ne pluju po svom glavnom gradu već se ponose kada god se nešto novo i lepo izgradi, niko iz unutrašnjosti Srbije ne treba da zaboravi da su svetske prestolnice zapravo izlozi i lična karta, od stepena njihove razvijenost zavisi prepoznatljivost države kao i strana ulaganja, Beograd se i pored teških dešavanja vraća ponovo na scenu i prepoznaje kao centar regiona,od toga svi ljudi u zemlji mogu smo da imaju koristi uostalom niko im ne brani još uvek da se dosele u Beograd i žive lepše ako tako misle..a Gradonačelnik Đilas je nedavno obrazložio finansijsku računicu po kojoj Beograd mnogo više daje ostalima od onoga što dobija, a ako se sprovede najavljena regionalizacija od para koje će onda ostati isključivo Beogradu na trošak grad će dobijati mnogo.mnogo više novaca nego ranije od države..a na štetu unutrašnjosti.
Svaka čast Tadiću što je sa Francuzima potpisao ugovor o finansijskom partnerstvu o izgadnji Metroa, setimo se da je to jedini način da se grade veliki projekti ,kao most kod Beške koji je završen,severni krak koridora x ili novi blok u Đerdapu ili Obrenovcu ili pak novi stadion u Nišu(mada ne znam koji će im ga' )bolje da su uveli tramvaj u Niš a tu odluku su donele Nišlije ne Beograđani,ne zaboravimo kredit za modernizaciju železnica, pruga Valjevo -Loznica i dalje...sve je to moguće jedino ako država da garanciju a u Beogradu se niko ne buni zbog toga iako se obilaznica gradi 30 g. a o Metrou da ne govorimo još od 68'
 
link koji je vucko postavio na temi o UMPu
http://www.beograd.rs/download.php/documents/SRGBpredlog.pdf

Приоритетни пројекат 5.5.
Висококапацитетни шински превоз
Овај пројекат је зацртан у Генералном плану Београда. Веома је висока ефикасност овог
пројекта исказана у облику времена путовања и нивоа безбедности. До сада је за овај
пројекат урађен значајан обим техничке документације. У наредном периоду предстоји
доношење одлуке од стране Скупштине града Београда о типу капацитетног шинског
система након чега ће се приступити довршавању постојеће и изради недостајуће
планске, техничке и пројектне документације и изградњи прве три линије.
Рок извршења: 2011–2016. година
Извор финансирања: Буџет Града, кредити ЕУ,
градске обвезнице, јавно-
приватно партнерство или
концесија
Одговорност: Дирекција за грађевинско
земљиште и изградњу Београда
Напомена: Одлуке и аргументација за овај
пројекат су утврђене на нивоу
Скупштине града Београда.
 
Lepo napreduje.Jos 4-5 godina i definisace da je podzemni,kad je vec nezavistan i visokopacitetni i.t.d.
 
Овај документ је ТАКО трла баба лан... причам ти празну причу... не разумем зашто се плаћају хонорари да се производе овакви документи... ко ће боље живети након што је ово написано?
 
(Драган Ђилас о мостовима, порезу на имовину градњи метроа у Политици 3. маја)

Pa da cujemo i njegovo misljenje o francuzima,bez preranih zakljucaka druga 2012.ice :)
 
To o Metrou je podignuto na međudržavni nivo,ne verujem da je Đilas baš happy.. :kafa:
 
2012ice,kako komentiras ovo,kuzis da je stvar kompliciranija no juha u muhi,no?

Докле је стигао пројекат Београдски метро?

У међудржавном споразуму Србије и Француске који су потписали председници Борис Тадић и Никола Саркози говори се и о Београдском метроу. Велики сам заговорник тога да се ради са озбиљном државом као што је Француска која гради десетак метроа у свету и да се не играмо са пројектом „тешким” најмање милијарду евра. То је гаранција квалитета и европских стандарда.

У чему је онда проблем?

Француска држава је дала донацију од три милиона евра за израду пројеката. Условљени смо да гарантујемо да ћемо ексклузивитет за возове и опрему дати француској фирми „Алстом”. Ради се о једној од највећих фирми на свету, имају огромно знање и искуство, а цене је лако упоредити и видети да ли су реалне. Проблем је што ако потпишемо такав уговор, европске инвестиционе банке неће да финансирају грађевинске радове, што би изградњу метроа учинило немогућом. Треба нам договор око финансирања целог пројекта, као и услови Европске инвестиционе банке са грејс периодом од седам и роком отплате на 25 година. Ако то договоримо са француском страном, спремни смо да са њима потпишемо уговор за изградњу прве линије.

Када ћете коначно знати све детаље о том пројекту?

Покушаћемо у следећих месец и по дана да разрешимо све недоумице, јер је председник Саркози рекао да је за Француску овај пројекат веома важан. У случају да не можемо да се договоримо, сами ћемо финансирати израду студије прве трасе метроа од Устаничке до Земунa. Превише дуго чекамо договор са француском страном, од септембра 2010.

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/U-Beogradu-se-radi-drugacije.sr.html
 
hteo bi da se vratim na stilsku vežbu koju je postavio zidar na 149. strani ove teme a to je crtanje tri linije metroa.

unapred se izvinjavam na kvalitetu mojih linije jer moje znanje painta je ravno nuli.

metromilisav.jpg


e sad malo obrazloženje.

prva plava linija bi bila kao što se i pominje tvornička - ustanička, iako to ne izgleda tako na slici to bi se modifikovalo izgradnjom treće linije.

što se tiče druge zelene linije ona je u suštini modifikovana 23-ojka. odnosno vidikovac - karaburma samo bi trasa prolazila kroz gušće naseljena područija, odnosno ne bi išla kroz košutnjak nego cerak i žarkovo, požeška, ada, sajam, pa savski amfiteatar koji sam odabrao kao trasu iz dva razloga. prvi što će to biti jedno od najatraktivnijih delova grada pa će metroom dobiti još veću atraktivnost, a drugi što bi tu metro mogao da se kopa metodom cut & cover što bi pojeftinilo gradnju.

e sad što se tiče treće, ljubičaste, linije. nisam je nacrtao kroz j. gagarina jer smatram da bi kroz blokove zahvatalo mnogo više ljudi + što j. gagarina već dobro povezana sa tramvajima i busevima. plus na prostoru IMT neće večito biti fabrika nego neko naselje tako da bi ljubičasta linija do pruge zahvatala blokove 61, 62, 63, 64 (odnosno IMT), airport city, west 65, belgrade office park, rajfajzen sedište, belvil, delta citiy, kao i prostor koji je po studiji visokih objekata predviđen za najvišu zgradu u bg kao i prostor kod ruske škole što je već dat oglas za zemljište. (impresivno za taj deo trase).


e sad generalno o linijama.

železnička stanica novi beograd gde bi bila i glavna autobuska presecale bi dve linije metroa. postoji mogućnost čak da i ona bude glavna železnička tako da će joj dve linije dobro doći.

plava i ljubičasta bi koristile iste delove gde se seku. red vožnje bi bio namešten tako da kad plava linija koja ide iz pravca zemuna se susreće sa ljubičastom linijom iz pravca blokova u stanici u bulevaru AVNOJ-a tako da putnici mogu da prepešače iz jednog vagona u drugi bez problema. takođe u povratku da se sreću na železničkoj stanici novi beograd.


železničke stanice vuk i prokop bi presecale po jedna linija metroa.

kneza miloša sam namerno izbegao sa metroom jer je dobro povezan sa drugim vidovima prevoza. plus ima dve linije metroa koje su u njegovoj blizini tako da smatram da nema potreba da ima metro.

e sad pošto je beograd razbacan kako jeste tri linije jednostavno nije dovoljno. rakovica mi je ostala slabo povezana sa metroom. čak i kad bi produžio ljubičastu liniju do rakovice onda bi ljudima iz rakovice putovanje dosta odužilo jer bi im metro kružio. tako da sam napravio još jednu verziju mape sa 4 linije

metromilisav4linije.jpg


linija bi išla od donjeg dela kalemegdana pa bi od ugla ulica t. košćuškog i cara dušana dijagonalno sekla ulice do trga i onda kralja milana, slavija, autokomanda, požeška,banjica, miljakovac, i na kraju kroz IMR koji bi se vremenom izmestio spojila sa železničkom stanicom Rakovca. ovom linijom bi se sve glavne železničke stanice spojile sa metroom, kao i veči deo grada bi bio pokriven....



slobodno komentarišite šta vam se sviđa ovde a šta ne ........


pozdrav.....
 
Vučko,zvuči na dobro! :dil: Potvrda onoga šta sam ranije rekao,da je sve podignuto na državni ozbiljan nivo i sama izjava Srakozija govori koliko im je stalo da Francuzi to izvedu,poseta Tadića je očigledno sve ubzala i možemo očekivati vrlo brzo njihove eksperte da dogovore detalje,Điki lepo kaže da se radi o prvoj liniji teškoj milijardu, a šta govori da se zaista radi o teškom Metrou...kada se radi o Francuzima Điki je u pravu zaista smo u dobrim rukama a i sada je jasno da u ovoj priči sa Francuzima se gradi klasičan Metro, a sada nam treba malo sreće! :kafa:,
 
Prica je o savskom amfiteatru,nego se krstim levom i desnom kad videh sta su zakljucili(u pozitivnom smislu)

Важно питање је како и на ком месту повезати леву и десну обалу Саве. У последњој анализи из 2008. године стручњаци Урбанистичког завода истакли су да је још један мост или тунел саобраћајна неминовност која би омогућила сусрет града и реке.

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Dragulj-sapet-kolosecima.sr.html

Ajmo metro most je pravo resenje :gobb:
 
Baš naprotiv , narednih 10-15 godina ni kanap ne bi preko Save postavio a kamoli most :p
Dunav čeka Zemunski i Vinčanski....dokle ? v e k o v i m a je na Dunavu samo 1 , Pančevac :bash:

edit
za metro postoji dva železnička preko Save .Stari železničlki po pravcu ,,udara ,, u greben-brdo
taman da se nadzemno sprovede i z a r o n i u njega .
 
Мора да се шалиш, метро преко старог железничког моста. Хм, нисам стручњак, али нешто ми говори да ту нешто дебело не би функционисало - метро мост мора да трпи велике брзине. Плус, тај мост је на потпуно погрешном месту за метро.
 
Nema potrebe za brzinu na samom mostu, iz razloga što je most kratak, a potrebna su stajališta sa obe strane mosta
pa ni nema ni mesta ni vreme da postigne nikakvu vecu brzinu na njemu pa makar bio i na magnet ili super soničan :dil:

Sa obe strane reke bice šetališta, prati i druge teme na forumu :p,
valjda ceš poželeti da siđeš sa njega što bliže radi šetnje a ne da moraš da vataš i autobus radi vracanja do reke.
planirati obe stanice, jer se nece znati koja ce Savska obala biti lepša :)
 
Kao sto sam pisao ranije, nas problem NIJE kako povuci tri optimalne linije metroa nego KAKO IZVUCI MAKSIMALNO u okviru nekakvog limita koji mozemo sebi da priustimo.

U najoptimistickijoj varijanti, za sledecih 10 godina mozemo da dobijemo DESETAK PODZEMNIH STANICA NA PO NEKIH 600m medjusobne razdaljine, znaci 6-7 km podzemnog metroa. Ako smo spremni da izadjemo iznad zemlje, to se moze pomnoziti recimo sa 2, znaci umesto jedne podzemne i 600 m, dve nadzemne i 1200 m.

A onda u sledecoj dekadi jos toliko.

Pitanje: sta biste uradili za prvih 10 a sta za sledecih 10 godina? Para za vise jednostavno nemamo, pa pogledajte ljudi jedan Torino ili Kopenhagen, puno bogatiji gradovi, ali vrlo racionalizovana mreza, i puno redja od ovoga sto se crta ovde.
 
@JohnyBgood
Торино и Копенхаген не могу да се упореде са Београдом јер имају С-бан.
Битно је где би био депо, јер ако би се прво ишло на линију Творничка-Устаничка, нигде успут нема места.
 
Arnorian":3cti7clq je napisao(la):
@JohnyBgood
Торино и Копенхаген не могу да се упореде са Београдом јер имају С-бан.
Битно је где би био депо, јер ако би се прво ишло на линију Творничка-Устаничка, нигде успут нема места.
Ok, pa uzeti to u obzir, moja poenta je da imamo para za ogranicenu duzinu i broj stanica.
 
Под тим условима не видим како би могла да се направи функционална линија за мање од 10 година.
 
Vrh