Evo i detalja i koje marke je krtica koju ne jase komrad 2012
Nije lose kopanje,6.5 km za 15 meseci.
OBJEKAT: KANALIZACIONI KOLEKTOR INTERCEPTOR TUNEL „VIŠNJICA“
(deonica od km 5+867,0 do km 12+639,0)
INVESTITOR: GRAD BEOGRAD – DIREKCIJA ZA GRAĐEVINSKO
ZEMLJIŠTE I IZGRADNJU BEOGRADA JP
PROJEKTANT: INSTITUT ZA VODOPRIVREDU ″JAROSLAV ČERNI″ A.D.
IZVOĐAČ RADOVA: HIDROTEHNIKA-HIDROENERGETIKA A.D.
POČETAK RADOVA: AVGUST 2009. GOD.
PREDVIĐENI ZAVRŠETAK RADOVA: DECEMBAR 2011. GOD.
Kolektor INTERCEPTOR Ušće-Veliko Selo je predviđen kao rešenje za prikupljanje
i odvođenje otpadnih voda i dela atmosferskih voda iz centralnog beogradskog
kanalizacionog sistema, uključujući Novi Beograd i Zemun, koje bi se prikupljale i
odvodile nizvodno od grada u Dunav. Ukupna dužina Interceptora iznosi 12639 m i
proteže se od crpne stanice "Ušće" do budućeg postrojenja za prečišćavanje otpadnih
voda "Veliko Selo". Slivna površina Interceptora iznosi oko 28000 hektara na kome
danas živi procenjuje se oko 1150000 građana.
Predmet ovog projekta je poslednja deonica Interceptora: Tunel Višnjica dužine 6772 m.
Početak deonice je na Slanačkom putu u zoni Rospi Ćuprije na stacionaži km 5+867,0 a
završava se kod obale Dunavca u blizini Velikog Sela na stacionaži km 12+639,0.
Na osnovu obrade i analize različitih tipova tehnologije građenja, poprečnih profila i
obloge tunela i sprovedenih tehnoekonomskih analiza usvojena je metoda primenom
TBM (Tunnel Boring Machine), tj. metodom mehanizovanog štita sa montažnom
oblogom.
Saglasno usvojenom tehnološkom postupku, kao i izvršenim naponsko- deformacijskim
analizama interakcije okolnog tla i konstrukcije tunela usvojen je prečnik predmetne
deonice 410 cm (bez izolacije i unutrašnje obloge tunela-pločica); segmentna obloga
konstantne debljine 24 cm od betona MB 50, V-6, sa padajućim nagibom u smeru ka
izlaznom portalu od 0,48 ‰.
Ovo je jedna od najsavremenijih metoda koje se primenjuju u izgradnji tunela. Mašina
radi na principu hidroštita i omogućava izgradnju u različitim geološko-geotehničkim
uslovima. Mašina je potpuno zatvorena sa prednje strane i poseduje pretkomoru koja
omogućava rad u nestabilnim i vlažnim sredinama.
Tunelska iskopna mašina -TBM proizvedena je u Wirth-u GmbH u Nemačkoj.