Šta je novo?

Metro

дефинитивно плус.

vucko":2dezhrs7 je napisao(la):
Koliko god verovao ne verujem nista dok ne vidim PR tekst sa Blica za neki dan.Ako ga nema nema ni bajke o metrou.
па где ћеш већег ПР-а од најрежимскијег медија икада на овим просторима?

mastercat":2dezhrs7 je napisao(la):
i tako ... a vi kako te ?
ми добро те, а ви? ;)
 
S obzirom na naglasak u medijima pre svega na RTS i B92 i vest u udarnom terminu o dogovoru Tadića i Srkozija o gradnji Metroa u Beogradu sve je podignuto na mnogo ozbiljniji nivo i ima mesta optimizmu možda najvećem do sada...jer izbori su sve bliže a vlastima je potreban jedan "kapitalac"...reklo bi se dobar put da se dobiju izbori barem u Bg, a šta obezbeđuje učestvovanje u vlasti..od ovakvih stvari svi profitiraju a najviše građani..
Tadić i Sarkozi ugovorili BG metro
Ovo zaslužuje ipak naslovnu stranu na Beobuildu..
 
mastercat":1pu1h2ef je napisao(la):
Dok ne vidim krticu koja svira Marseljezu i 2012 koji je jase nista ne verujem
allons enfants de la patriiiiiiie....

sjajno, vec zamisljam omaldinske brigade koje kopaju pevajuci marseljezu :D


a jel mogu tim rafalima da se skinu krila pa da ih spakujemo u tunel i dobijemo najbrzi metro na svetu?

sta ce nama borbeni avioni, vozove da kupujemo to bih razumeo ali avione? bolje umesto jednog rafala 60 miliona € francuskog crnog vina, pa da uzivamo :)
 
Sad na pocetku dnevnika pomenuse metro,izgleda sa alstomom da su/ce napraviti intervju na rts-u?


Đelić: Francuzi veoma zainteresovani za izgradnju metroa

Tanjug | 09. 04. 2011. - 19:41h | Foto: G. Šivački | Komentara: 0
BEOGRAD - Francuska je veoma zainteresovana da bude strateški partner u izgradnji beogradskog metroa, izjavio je danas potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić.

"Ovo je prilikom naše posete Parizu potvrdio i francuski predsednik Nikola Sarkozi, a predsednik Boris Tadić je istakao da bi jedna takva gradnja bila konkretan spomenik srpsko-francuske saradnje", rekao je Đelić.

On je dodao da je do sada Francuska obezbedila tri miliona evra donacija za izradu projektne dokumentacije za gradnju metroa.


"Napravili smo napredak i oko obezbeđivanja finansijskih sredstava, tako da je ispoštovana srpska regulativa, ali i obezbeđeno da se naša zemlja ne zaduži previše", objasnio je Đelić.

Kao sledeći korak on je pomenuo formiranje pregovaračkih timova i početak pregovora o zajednički prihvatljivim modalitetima gradnje.

"Tako da će, nadajmo se do leta, da se odredi mogućnost izrade, ne samo projektne dokumentacije, nego i same izgradnje prve linije metroa čija je ukupna vrednost oko milijardu evra", ukazao je Đelić.

To je jedna od dve ključne stvari koje se izdvajaju nakon zaključenja strateškog sporazuma Srbije i Francuske u Parizu, a koji, kako kaže Đelić, pokriva pet oblasti: evrointegracije, odbranu, univerzitet, nauku i kulturu i bezbednosna pitanja.


http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/246972/Djelic-Francuzi-veoma-zainteresovani-za-izgradnju-metroa
 
Dakle "teški" tj.klasični odnosno nije laki, barem smo i to razjasnili, a kako pominje odmah i gradnju verovatno će postojeći projekat biti dorađen jer trasa prve linije ionako nije sporna, zato i gradnja može ubrzo da počne... :kafa:
 
Извини али горе не пише ништа о типу метроа. Ни не може да пише кад они нису разговарали о никаквим детаљима. Пише само да ће да кошта ”око милијарду евра”. То је исто као што ћемо ти и ја да добијемо по ”око хиљаду евра” од деоница кад буде распродаја. Уосталом они могу да нам изграде и тролејбус за милијарду евра ако добију посао без надметања.
 
Pa ako pominju cifru 1,2 mil eur. to sigurno nije tramvaj...a da je nezavisni na celoj trasi je odluka koju je izglasala skupština grada, dakle možemo govoriti i o medium capacity pa bi se ta cifra eventualno razvukla na dve linije mada teško..a znamo da je prva faza gradnje najskuplja zbog pravljenja depoa,tunela ili mosta na ili ispod Save samo vozovi koji moraju odmah tj.na početku da se naruče koštaće oko 200 mil eur. a kasnije dogradnje novih linija će koštati mnogo manje zbog izgradnje gore navedenih objekata :kafa:
 
2012":z39fbbgp je napisao(la):
Pa ako pominju cifru 1,2 mil eur. to sigurno nije tramvaj...a da je nezavisni na celoj trasi je odluka koju je izglasala skupština grada, dakle možemo govoriti i o medium capacity pa bi se ta cifra eventualno razvukla na dve linije mada teško..a znamo da je prva faza gradnje najskuplja zbog pravljenja depoa,tunela ili mosta na ili ispod Save samo vozovi koji moraju odmah tj.na početku da se naruče koštaće oko 200 mil eur. a kasnije dogradnje novih linija će koštati mnogo manje zbog izgradnje gore navedenih objekata :kafa:
Tako bi trebalo da bude u svakom normalnom drustvu, ali nas sistem ima nevidjenu sposobnost da milijarde evra jednostavno ispare u prazno.... odnosno u razne dzepove izvodjaca, ugradjivaca, podizvodjaca, podugradjivaca, pod-podizvodjaca... i tako u beskraj. Da nije tako, mi bismo imali vec ne samo koridor 10 nego i autoput prema moru, a o obilaznici oko Beograda i bar jos par mostova da i ne govorim.

Mene ove vesti iskreno vise plase nego raduju. Kad vidim da ova drzava pokaze sposobnost da BAR NEKI projekat makar srednje velicine uradi kako treba i bez velikih skandala, tek onda cemo biti spremni da odradimo jednu ovakvu investiciju. Ovako samo zamisljam gomilu tog sljama kako se oblizuje. Uzima se ogroman kredit od koga ce se mnogi omastiti preko svake mere a mi necemo dobiti ni pribliznu vrednost onome sto cemo decenijama vracati, kroz nos.

Zao mi je sto cu ovo da kazem, ali u duhu onog iz Evrope, "prvo standardi pa prikljucenje", ja sam za to da bude "prvo kakva-takva NORMALNOST i UPRISTOJENJE sistema pa tek onda metro". Doduse, mozda se dzaba i nerviram jer mi ovo i tako mirise na predizborni PR.
 
Ma da sve si u pravu, mada ima izuzetaka kao što je sa novim mostom na Adi gde je finansijer Evropska banka koja daje naloge za isplatu po obavljenom poslu, zato se i most završava rekordnom brzinom, tako bi i bilo sa Metroom zato što je finansijer Francuska država a izvođač Alstom tako da se odlivanje novca na treću stranu neće dogoditi. Da pojasnim, što uzmu od provizije prilikom ugovaranja uzeli su i dalje nema ..jasno je da se u Srbiji jedino princip izgradnje mosta na Adi donosi vidljive rezultate.. :kafa: i strani finansijeri vide to imaju oči..eto kao i Rusi sa njihovim kreditom nema keša dok se ne pokaže projekat, eto koliko nam veruju..
 
JohnyBgood wrote: ,, .....mirise na predizborni PR.,,
Ne verujem, tako je mirisalo i Davinicu pa otplacuje cela Srbija ....danas šta se potpiše potpisano klatio ne klatio računaj... da si p l a t i o :p
 
Ako djile potvrdi radice ga.Ali je pitanje koliko ce da se ugrade.Ako znamo koja je situacija sa mostom preko ade pomnozimo to sa 3-4 puta koliko ce biti i skuplja prva linija i valjda ce ugradnja biti srazmerna njoj.

A i metro ima konotaciju jer je vecina glasaca vladajuce stranke izgubilo poverenje na nivou grada posle isplivavanja vesti o ceni mosta preko Ade.Dakle,treba im nesto opipljivo a to je metro.Vidite da cak nisu uspeli da se organizuju da rekonstruisu ove godine ruzveltvovu,27 marta ili cara dusana.
 
I ranije se uzimalo i za vreme Tita ,ali je nešto ostalo da narod koristi, korupcije i otimačine će uvek biti ali kada ljudi vide da se u nešto uložilo nekako nam lakše bude.. :kafa:
 
Za metro...nije ugovoreno nista osim da ce Francuska biti partner kad (i ako) se nadje medjusobno usaglasen i prihvatljiv nacin gradnje i finansiranja metroa. To je to. Znaci ukoliko Francuzi zele da grade metro, i ukoliko ponude vrlo povoljne uslove, dobice ga bez tendera. To je sve sto je dogovoreno i potpisano. Inace Francuzi su spremni da ponude oko 500 mil. evra kredita (ugl. za vozove, delom i za gradj. radove) i da dovedu jos neke Italijane kao podizvodjace. Ostatak bi morali mi da obezbedimo, nekako, uz njihovu pomoc (kredit opet, pitanje je gde).

I u pitanju je samo jedna (prva) linija.

Nikakvi drugi detalji za sada ne postoje.
 
Наравно, све је "кад" и "ако" као и сваки пут до сада (а видели смо како је било сваки пут до сада), а било је много пута.

Немојте да се ложите превише, није здраво разочаравати се много пута. У време кризе која се продужава све више и са огромним дуговима (првенствено због најмање приоритетне ствари, а то је УМП, не кажем да није потребан, него да је најмање приоритетан) причати о најскупљој мирнодопској инвестицији је стварно постало, најблаже речено, неозбиљно.

Стварно нећу више да се јављам у овој теми.
 
Ovo uliva nadu, francuzi su dobar izbor (a kao da su mogli da biraju),
nadam se da ce vozovi i stanice imati neku parisku crtu :)

Da li ce biti teski ili laki ili srednje teski mozda nije toliko ni bitno, sem da su efikasni i da lepo izgledaju.
Kako se napreduje sa modernizacijom prevoza ovog tipa sve je manje razlika izmedju metroa i tramvaja,
kao i to da li ide pod zemljom, kroz ulice ili preko nadvoznjaka.
 
Verujem da ce biti teski jer je u pitanju milijardu eura ili vise.Sigurno ce i rasti troskovi tokom izgradnje+kamate pa ce ispasti mnogo vise,ali nisu ludi da to kazu kao sto nisu ni oko mosta.
 
Ako gledamo realno,postizanje prihvatljivog kreditiranja za Beograd Metro može da krene brzo da se gradi upravo zahvaljujući modernoj tehnologiji koja sve to postiže mnogo brže nego pre deset-dvadeset godina, eto znamo da krtica koja buši za kolektor je uveliko ispod grada predpostavljam već Karaburme I i trenutno je nejašem :D ) ali bilo bi dobro da nam se glasnu povodom toga..
Izlazna_konstrukcija.jpg
interceptor_01.jpg
interceptor_03.jpg
interceptor-4_thumb.jpg
interceptorslideshow.jpg

Slike su sa gradilišta u velikom selu...izvor:www.www.hidrotehnika.rs/en/current-projects/
 
Evo i detalja i koje marke je krtica koju ne jase komrad 2012 :D Nije lose kopanje,6.5 km za 15 meseci.

OBJEKAT: KANALIZACIONI KOLEKTOR INTERCEPTOR TUNEL „VIŠNJICA“
(deonica od km 5+867,0 do km 12+639,0)
INVESTITOR: GRAD BEOGRAD – DIREKCIJA ZA GRAĐEVINSKO
ZEMLJIŠTE I IZGRADNJU BEOGRADA JP
PROJEKTANT: INSTITUT ZA VODOPRIVREDU ″JAROSLAV ČERNI″ A.D.

IZVOĐAČ RADOVA: HIDROTEHNIKA-HIDROENERGETIKA A.D.
POČETAK RADOVA: AVGUST 2009. GOD.
PREDVIĐENI ZAVRŠETAK RADOVA: DECEMBAR 2011. GOD.
Kolektor INTERCEPTOR Ušće-Veliko Selo je predviđen kao rešenje za prikupljanje
i odvođenje otpadnih voda i dela atmosferskih voda iz centralnog beogradskog
kanalizacionog sistema, uključujući Novi Beograd i Zemun, koje bi se prikupljale i
odvodile nizvodno od grada u Dunav. Ukupna dužina Interceptora iznosi 12639 m i
proteže se od crpne stanice "Ušće" do budućeg postrojenja za prečišćavanje otpadnih
voda "Veliko Selo". Slivna površina Interceptora iznosi oko 28000 hektara na kome
danas živi procenjuje se oko 1150000 građana.
Predmet ovog projekta je poslednja deonica Interceptora: Tunel Višnjica dužine 6772 m.
Početak deonice je na Slanačkom putu u zoni Rospi Ćuprije na stacionaži km 5+867,0 a
završava se kod obale Dunavca u blizini Velikog Sela na stacionaži km 12+639,0.
Na osnovu obrade i analize različitih tipova tehnologije građenja, poprečnih profila i
obloge tunela i sprovedenih tehnoekonomskih analiza usvojena je metoda primenom
TBM (Tunnel Boring Machine), tj. metodom mehanizovanog štita sa montažnom
oblogom.
Saglasno usvojenom tehnološkom postupku, kao i izvršenim naponsko- deformacijskim
analizama interakcije okolnog tla i konstrukcije tunela usvojen je prečnik predmetne
deonice 410 cm (bez izolacije i unutrašnje obloge tunela-pločica); segmentna obloga
konstantne debljine 24 cm od betona MB 50, V-6, sa padajućim nagibom u smeru ka
izlaznom portalu od 0,48 ‰.
Ovo je jedna od najsavremenijih metoda koje se primenjuju u izgradnji tunela. Mašina
radi na principu hidroštita i omogućava izgradnju u različitim geološko-geotehničkim
uslovima. Mašina je potpuno zatvorena sa prednje strane i poseduje pretkomoru koja
omogućava rad u nestabilnim i vlažnim sredinama.
Tunelska iskopna mašina -TBM proizvedena je u Wirth-u GmbH u Nemačkoj.
 
Teroristicki napad i u metrou u Minsku,ovo postaje uzasno :(
Molim bez postavljanja slika toga,secam se da je neko to uradio kada se desilo u Moskvi.
 
Za zaljenje zaista !ali da Minsk nije imao Metro verovatno bi bila trola ili tramvaj ili autobuska,z.stanica :o javni prevoz ce uvek biti ranjiva stvar mada u Londonu se uvodi novi sistem indentifikacije skeniranja,bice to sve bolje kako tehnologija napreduje.. :kafa:

Mayor Michael Bloomberg in London to study surveillance tactics: more cameras will prevent terrorism
BY ADAM LISBERG
DAILY NEWS CITY HALL BUREAU CHIEF
Tuesday, May 11, 2010

More surveillance cameras in New York's subways can help prevent terrorism, Mayor Bloomberg said Tuesday on a trip to London.

Bloomberg got a firsthand look at the huge network of security cameras in the Westminster station on London's Tube with Mayor Boris Johnson, holding them up as a model for New York.

London relies heavily on closed-circuit TV systems to maintain order and used its 12,000-camera subway system to identify the terrorists who bombed the Tube and a bus in 2005.

Bloomberg said with street crime low, a stronger surveillance system can help deter and track down terrorists.

"There is always the threat of terrorism," Bloomberg said. "That's what really this is all about, in being able to deter, prevent - and if God forbid something happens, apprehend - the people that caused it."
Na trasi BGV bi trebalo ozbiljno poraditi na unapredjenju nadzornog sistema,na svakoj od stanica bi trebalo da postoji radnik obezbedjenja u uniformi,dakl sve je vec izmisljeno...
 
Vucko wrote: ,,Evo i detalja i koje marke je krtica koju ne jase komrad 2012 big_smile Nije lose kopanje,6.5 km za 15 meseci.
OBJEKAT: KANALIZACIONI KOLEKTOR INTERCEPTOR TUNEL „VIŠNJICA“ .............
__________________________________________________________________________________________________________________

Jako sam zadovoljan što imamo tako važnu građevinsku mašinu ,,Kriticu,,
Prbavljanje još takvih mašina u Srbiji rešili bi smo mnogo i mnoge probleme
Ovako nemamo , umesto placati strancima, da imamo svoje...a da se ne isplate ne bi ih ni pravili.

Tačka izlivanja kolektora ,,Višnjica,, nalazi se u delu rečnog korita koje je prepuno sprudova
a upravo nastaju zbog same osobine Dunava na tom mestu uspori i taloži čestice iz vode
:rolleyes: Hm... pa sad, ma kako bila prečiščena otpadna voda, u sebi ce imati fekalne bakterije i kanalizacione čestice
iste čestice ce učestvovati u formiranju sprudova.
Zar to onda nije pravljenje bakterijološke bombe koja može imati neslućene razarajuce posledice u mnogim sverama
priroda je dokazala mnogo puta, da zna, ljudskoj gluposti i osionosti , da se osveti vrlo vrlo.... surovo.... :(
kolera, kuga i ko zna šta još....
 
Eh to sam ja odavno predlagao da Grad kupi svoje dve makine koje bi istovremeno radile dve linje Metroa a kostale bi oko 50/60 mil eur.sto je priznacete mala suma za ogromnu korist tako je i gradjena mreza tunela za z.cvor,taj princip je primenjen u Madridu koji uz kupovinu masina i saradnju sa Nemackim strucnjacima nparavio 9 linja Metro i regionalni. Oni su jednostavno kupili novu opremu u gradnju stanica ukljucili svoje firme a tamo gde nisu imali strucnjaka jednostavno su ih angazovali i osvojili tehnologiju samostalne gradnje, a mi smo to vec imali sa domacim preduzecima koja su gradila tunele i Vukov spomenik ali se raspodose se , zbog svetske krize bilo bi lakse vratiti domace strucnjake i posteno ih platiti da rade na velikom i dugorocnom projektu a da ne govoroimo da bi domaca operativa bila totalno angazovana...eto sada i Bugarske firme rade zajedno sa Turskim na gradnji novih linija u Sofiji..Sa druge strane mi smo dovoljno mali da bi odoleli ponudama i pritiscima velikih svetskih kompanija da dobiju posao, ali s obzirom na velicinu i moc korupcije kod nas verujem da bi se gradnja Metroa u domacim rukama oteglo kao Prokop jer bi se sredstva odlivala pre ili kasnije na razne strane, a mi kraj ne bi videli,ovako bolje kljuc u ruke Francuzima pa ce nas obavestiti kada zavrse i pozvati da se porovozamo..:D
 
boca-ica":2ks3ou04 je napisao(la):
Hm... pa sad, ma kako bila prečiščena otpadna voda, u sebi ce imati fekalne bakterije i kanalizacione čestice
iste čestice ce učestvovati u formiranju sprudova.
Zar to onda nije pravljenje bakterijološke bombe koja može imati neslućene razarajuce posledice u mnogim sverama
priroda je dokazala mnogo puta, da zna, ljudskoj gluposti i osionosti , da se osveti vrlo vrlo.... surovo.... :(
kolera, kuga i ko zna šta još....
Не баш. Опасне бактерије не могу да преживе дуго у дивљој води, пуној прородних микроорганизама. Фекалне честице искористе водене биљке. На пример, ако се у води нађе Ешерихија Коли, мора да постоји у близини извор који константно загађује ту воду.
 
Divlja voda podrazumeva puno kiseonika preko slapova žuborenja a Dunav je tu lenj, trom širok i vekovima se talože sprudovi, gotovo da više liči na m o č v a r n u vodu nego na divlju. Bilo bi interesantno ovde pročitati komentar iz te oblasti stručnog lica , jer baš i pravimo izvor.

2012
To jeste ,,Godlen gate,, ovom narodu , mega projekat(-i ) gde ce svi imati posla :) zamajac za ostale
nažalost stranci rade i ubiraju kajmak a naši provizijaši trljaju ruke i zato nema podršku

Ovaj narod samo jedno želi, d a r a d e c i z a r a d i , nit ima gde da radi , nit može da zaradi , osim provizijaša i dr. pijavica. :bash:
Metro jesete mega projekat al čiji ? :rolleyes: čije krtice kopaju čiji visoki timovi rukovode i rade . Nama ostaje mesto jeftine fizičke snage
a i nje treba malo, pored takve močne krtice. Danas u eri visoke elektronike za održavanje postojecih metro sistema treba malo zaposlenih

edit
molim da se ne spominje branje jabuka ( i slična ne obrazovana s**anja.)
 
boca-ica":3ab2b31o je napisao(la):
Divlja voda podrazumeva puno kiseonika preko slapova žuborenja a Dunav je tu lenj, trom širok i vekovima se talože sprudovi, gotovo da više liči na m o č v a r n u vodu nego na divlju. Bilo bi interesantno ovde pročitati komentar iz te oblasti stručnog lica
Под дивља вода сам мислио на воду која је необрађена, као што је вода у рекама, мочварама или језерима. Постоји разлог зашто тунела излази на Чакљанац и Штефанац. Постројења за пречишћавање отпадних вода имају вештачку мочвару засађену шеваром која упија органске материје. Али не бих даље оф-топичим.
 
Vrh