Šta je novo?

Metro

Милисаве, Арнориане, можете ви то да цртате до миле воље, док ја не видим један крак до Јерковића, нема од мене :kk: , само да знате ;)
 
JohnnyLee":tr4gtnse je napisao(la):
Милисаве, Арнориане, можете ви то да цртате до миле воље, док ја не видим један крак до Јерковића, нема од мене :kk: , само да знате ;)
Да ли може овако?

metrof4.jpg
 
Arnorian":1btlo1zw je napisao(la):
Glas prirode":1btlo1zw je napisao(la):
Ta prva trasa bi trebalo da bude Terazije - Vidikovac, jer tu ima najvise delova ispod tla, sve osim dela kod Sajma.

Trase iz pravca Novog beograda bi presecale i dopunjavale metro, iznad tla, ali ne na stubovima, vec kao nezavisan tramvaj.
Зависи којом трасом, може да буде и са најмање испод земље. Нови Београд је у предности за прву линију јер полако постаје нови центар.

http://img856.imageshack.us/img856/2676/metrom3.jpg
:kk:

Uz moj standardni komentar da za ovo jos dugo necemo imati para, mozda bi ako se malo napnemo mogli da imamo skraceni deo ovoga sto predlazes vec u prvoj fazi.

Dakle,
LINIJA #2: Raskrpetlja - Senjak - Prokop - Bolnice - Slavija - Terazije

To bi po meni bilo moguce uz skracenu verziju i hibrid onoga sto si predlozio ranije, s tim sto bih ja ukljucio i deo onoga sto kaze Milisav.

Dakle,
LINIJA #1: Vuk - Pravni/Madera (Sv. Marka?) - Terazije - Savamala - Novobeogradska strana - Milentija Popovica - Arena - ZSt NBG - Belvil - Depo

Jako mi se dopada kako bi to komplementiralo Beovoz, stimulisalo Karadjordjevu i amfiteatar, i smanjilo krkljanac kod sajma a i krugu dvojke.

Ako se nema para, Senjak, a mozda i stanice "Novobeogradska strana" i Bolnice kompletirati pre pocetka druge faze. Ako se (nekim cudom) bude moglo jos nesto malo, produziti liniju #2 do Studentskog trga? Ili jos malo napredovati bulevarom od Vuka, ipak je tu gori saobracaj nego u NBGu?
 
Misljenja sam da drugu liniju moramo poterati negde do pancevca i dalje ka karaburmi da bi svi koji idu do centra presedali na bus cime bi mogli da ukinemo vecinu buseva za trg i stavimo da imaju terminus kod pancevca.

I da bude jedna trolejbuska linija do studentskog trga ili dorcola od pancevca i to je to.
 
Arnorian":29qxirnf je napisao(la):
JohnnyLee":29qxirnf je napisao(la):
Милисаве, Арнориане, можете ви то да цртате до миле воље, док ја не видим један крак до Јерковића, нема од мене :kk: , само да знате ;)
Да ли може овако?

http://img832.imageshack.us/img832/6098/metrof4.jpg
Ja bi planiranje i III a kamoli IV faze ostavio onima koji ce, ako Bog da, na ovom forumu crtati linije negde 2030 godine :D A i oni ce imati prednost da vide gde je i kako (i da li?) je grad rastao u medjuvremenu...
 
JohnyBgood":2893haao je napisao(la):
Ja bi planiranje i III a kamoli IV faze ostavio onima koji ce, ako Bog da, na ovom forumu crtati linije negde 2030 godine :D A i oni ce imati prednost da vide gde je i kako (i da li?) je grad rastao u medjuvremenu...
Е не дам им, хоћу ја! :)
 
Arnorian,zaboravi cut &cover u Požeškoj ili B.Brdu,Ceraku,Vidikovcu,kakav je haos bio za postavljanje tramvajskih šina,uostalom ispod Brda je jedino moguć duboki tunel zbog konfiguracije tla kao i objekata na površini...nema drugog rešenja,most lil stubovi su mogući pored hipodroma ili otvoreni tunel tj.ukopana trasa..
 
Arnorian":7yx7gkwd je napisao(la):
JohnyBgood":7yx7gkwd je napisao(la):
Ja bi planiranje i III a kamoli IV faze ostavio onima koji ce, ako Bog da, na ovom forumu crtati linije negde 2030 godine :D A i oni ce imati prednost da vide gde je i kako (i da li?) je grad rastao u medjuvremenu...
Е не дам им, хоћу ја! :)
Samo napred!

Ja sam vec iz tvoje ponude (sa malim izmenama na Liniji #1) izabrao moju licnu fazu I, a za drugu fazu mi se svidja ova Vuckova ideja sa Pancevcem. A i pruzio bih krak do opstine Novi Beograd (i starog Merkatora po mogucnosti). Time bi se smanjilo nadiranje autobusa u centar prema Trgu republike i ka Zelenjaku. Nazalost, to mi se cini previse za prvu fazu, ali bi prva faza sigurno bitno smanjila uzas u krugu dvojke tako da bi se vec lakse disalo. A i ima Beovoz tu na Pancevcu tako da oni koji preko centra trenutno idu negde dalje vise ne bi morali preko Trga Republike nego lepo na Beovoz koji se ukrsta sa raznim linijama na tri mesta.

Jos da se i ovima iz Brace Jerkovica sto se bune :D obezbedi neka zgodna tacka do koje bi relativno lako mogli da dodju busom pa se prikljuce na mrezu metro linija, eto nam funkcionalnog resenja za vise od pola veka. Znaci, moja neka vizija je uspostavljanja ove dve bazne linije gore a onda pruzanje krakova da ljudi iz svih pravaca relativno lako mogu da dodju busom pa onda dalje metroom, ili u centar i ka suprotnim krajevima grada, jer veliki trenutni problem je prohodnost, recimo kako sa bulevara u Zemun ili Karaburma - Novi Beograd. Mislim da neke duge linije do samih rubova grada jos duuuuugo nece biti u opticaju.

A za to je indikacija da ce se jedan rub uvek buniti ako neki drugi rub dobije takav krak. Mislim da ce se mreza morati graditi upravo prosirivanjem i nadogradnjom te osnovne mreze (linija 1 i 2), postepeno i na sve strane da bi se svi drzali jednako (ne)zadovoljni.
 
2012":2jfj2bt1 je napisao(la):
Arnorian,zaboravi cut &cover u Požeškoj ili B.Brdu,Ceraku,Vidikovcu,kakav je haos bio za postavljanje tramvajskih šina,uostalom ispod Brda je jedino moguć duboki tunel zbog konfiguracije tla kao i objekata na površini...nema drugog rešenja,most lil stubovi su mogući pored hipodroma ili otvoreni tunel tj.ukopana trasa..
Ок за Б.Б., али нисам ставио cut & cover јужно од њега. Нема разлога да не буде на стубовима од окретнице трамваја према периферији. У сваком случају, и ако се ради тунел, због вибрација и тоњења тла је најбоље да траса иде испод улица где год може.

@JohnyBgood
Мостови преко Дунава ће смањити гужву у Деспота Стефана, а пошто део града уз шумадијску обалу Дунава има и Бг:Боз, линију Трг-Роспи Ћуприја и даље за Миријево (као наставак линије Железник-Трг) бих оставио за касније.
 
Arnorian":3rsr7akc je napisao(la):
2012":3rsr7akc je napisao(la):
Arnorian,zaboravi cut &cover u Požeškoj ili B.Brdu,Ceraku,Vidikovcu,kakav je haos bio za postavljanje tramvajskih šina,uostalom ispod Brda je jedino moguć duboki tunel zbog konfiguracije tla kao i objekata na površini...nema drugog rešenja,most lil stubovi su mogući pored hipodroma ili otvoreni tunel tj.ukopana trasa..
Ок за Б.Б., али нисам ставио cut & cover јужно од њега. Нема разлога да не буде на стубовима од окретнице трамваја према периферији. У сваком случају, и ако се ради тунел, због вибрација и тоњења тла је најбоље да траса иде испод улица где год може.

@JohnyBgood
Мостови преко Дунава ће смањити гужву у Деспота Стефана, а пошто део града уз шумадијску обалу Дунава има и Бг:Боз, линију Трг-Роспи Ћуприја и даље за Миријево (као наставак линије Железник-Трг) бих оставио за касније.
Good point, jos jedan razlog da se taj krak ostavi za kasnije. Mozda za III fazu, ovi iz Brace Jerkovica su onda veci prioritet, njih u fazu II ;)...

Mada bi za tu II fazu po meni bilo moguce ovo sto predlazes ali tek do Ustanicke & Vojislava Ilica. Znaci, to bi bilo produzenje Linije #1 u fazi II, i onda jos nesto uraditi ka Opstini Novi Beograd i Starom Merkatoru na drugoj strani isto u fazi II. Ako se ima jos para, mozda i do blokova 6x, meni je interesantna ona Milisavova ideja da se taj krak ne pruzi ispod ulice nego kroz te blokove. I tu bi cut & cover bilo lako izvesti, tako da tu nema dileme i lakse je u odnosu na druge delove, a i jednog lepog dana se moze relativno lako kroz polja pruziti do aerodroma. Vise od ovoga po meni mozemo samo da sanjamo za sledecih 30ak godina.
 
@JohnyBgood
Боље је да иде испод Гагаринове, јер би ако иде кроз средину 6х блокова била сувише далеко деловима блокова 70-45 поред реке. Ја бих даље од Белвила ставио на стубове. Ставио бих тако и ближе центру, али надвожњаци за пругу, аутопут и УМП праве проблем (стубови би морали да буду сувише високи).
 
kroz sredinu blokova 6x bi bilo dalje blokovima pored reke ali zato bi bilo bliže ljudima sa bežanije i ledina i tošinog bunara. u budućnosti će se spojiti dr ivana ribara sa saobraćajnicom t6 tako da bi ova linija bila dobro povezana i sa bežanijom i sa ledinama.

druga stvar područije imt je oko 40 hektara. zamisli koliko tu tek treba da se izgradi poslovnog prostora, stanova.... sigurno na milione kvadrata... a linija kroz blokove direktno će seći imt.


dalje linija kroz blokove bi se lakše posle produžila do aerodroma.



mislim da je bolji kompromis da linija ide kroz blokove naravno blokove pored reke kao i bežaniju trebalo bi dobro povezati gradskim prevozom do metroa.
 
@MilisaV
Наставак линије према Аеродрому не би био ништа тежи ако линија иде дуж Гагаринове. Густо насељени део Бежаније између Грчке/Норвешке и Недељка Гвозденовића/Др Хуга Клајна би био преко 1000 м далеко по твом предлогу, а и узбрдица је. Повезивање Косе са линијом може једноставно да се реши увођењем две аутобуске линије на релацији Партизанске авијације-Гандијева и Недељка Гвозденовића-Гандијева, са преседањен на метро на станици на углу Гагаринове и Гандијеве.

Површина на којој је ИМТ није довољно далеко од Гагаринове да то оправда да Блок 70 остане без метроа (средина блока би била на 1000 м од најближе станице). Људи живе у блоковима до Саве сада, а ИМТ је само план.
 
Arnorian":2ean0c8q je napisao(la):
@JohnyBgood
Боље је да иде испод Гагаринове, јер би ако иде кроз средину 6х блокова била сувише далеко деловима блокова 70-45 поред реке. Ја бих даље од Белвила ставио на стубове. Ставио бих тако и ближе центру, али надвожњаци за пругу, аутопут и УМП праве проблем (стубови би морали да буду сувише високи).
Istina, ali, ono sto nisam stigao da pomenem je moj neostvareni san (mozda halucinacija ako gresim :D ), a to je metro na vodi sa 3 linije:

#1: Blokovi - Sajam - Brankov Most - Dorcol - (Luka?) - (Visnjicka banja?)

#2: Blokovi - Sajam - Brankov Most - Usce - Jugoslavija - Zemun

#3: Luka - Dorcol - Usce - Jugoslavija - Zemun

U tom slucaju bi Novi Beograd i Zemun bili jako dobro pokriveni, u najgorem slucaju ljudi iz blokova uz reke presedajuci na autobuse i tramvaje kod sajma, pod mostom, kod Juge ili u Zemunu. A mozda mogu da se naprave stanice koje bi bile blizu metro stanicama u amfiteatru i sa novobeogradske i starobeogradske strane?

U svakom slucaju, mnoge od autobuskih linija bi postale krace, pouzdanije, i frekventnije i dovozile i razvozile ljude od metro stanica poprecno i okolo u odnosu na liniju metroa, tako da bi i to pomoglo.
 
@JohnyBgood
Проблем са воденим превозом је то што је сезонски, а и то што су обале сада неатрактивене. Можда када се изгради Савски амфитеатар и Дунавска лука.

Ево каква би била покривеност ужег Новог Београда по мом предлогу. Остаје непокривен само мањи део око друге половине Миланковићевог Булевара и Тошиног Бунара, који би могла да покрију стајалишта Бг:Воза Тошин Бунар и Омладинских бригада, а можда и трамвај (стара траса до скретања у Антиф. Борбе-Миланковићев булевар-Тошин Бунар-Земунска-Војвођанска-Др Ивана Рибара до садашње окретнице).

Унутрашњи круг је 500 м од станице, а спољашњи 750 м.

nbgpokrivenost.jpg
 
Arnorian":119aqhxb je napisao(la):
@JohnyBgood
Проблем са воденим превозом је то што је сезонски, а и то што су обале сада неатрактивене. Можда када се изгради Савски амфитеатар и Дунавска лука.

Ево каква би била покривеност ужег Новог Београда по мом предлогу. Остаје непокривен само мањи део око друге половине Миланковићевог Булевара и Тошиног Бунара, који би могла да покрију стајалишта Бг:Воза Тошин Бунар и Омладинских бригада, а можда и трамвај (стара траса до скретања у Антиф. Борбе-Миланковићев булевар-Тошин Бунар-Земунска-Војвођанска-Др Ивана Рибара до садашње окретнице).

Унутрашњи круг је 500 м од станице, а спољашњи 750 м.

http://img840.imageshack.us/img840/2447/nbgpokrivenost.jpg
Pa ja se ne secam kad je Sava bila neplovna a i na Dunavu jako retko ima leda. Po meni bi najatraktivnije bilo povezati savske blokove sa sajmom, odakle se ljudima otvara gomila mogucnosti da stignu do bilo koje druge tacke u gradu presedanjem na tramvaj ili autobus. A kad vec to uvedes, sibni ih jos malo do Brankovog mosta. A ako to proradi dobro, onda ce Zemunci i Dorcolci sami traziti ove dodatke ;), a tek kada proradi amfiteatar onda postajemo kao London i Temza. Ako ne, to je minimalna investicija u par brodova (za pocetak) koje ako to ne proradi mogu da se koriste u turisticke svrhe. A ti splavovi-stanice mogu da i dalje rade kao splavovi. Inace stanice bi stavljao blizu okretnica u ulicama koje se tu zavrsavaju.

Sto se tice ove pokrivenosti koju crtas, ja to vidim tek u trecoj fazi, dakle za vise od 25 godina (tako da su ti brodici kakva-takva pomoc u medjuvremenu). Kao sto sam gore rekao, za prvu fazu mi se sa novobeogradske strane cini mogucim deo linije #1: Amfiteatar - Milentija Popovica - Arena - ZSt NBG - Belvil - Depo. Jednostavno je previse drugoga toga sa druge strane GORUCE da bi se odmah povezivali svi ti blokovi, ta ulica je ipak prohodna i velikog kapaciteta a ima i te tramvaje, plus doci ce i deo UMPa i most preko Ade da im olaksa zivot. Sa druge strane je ono pored sajma stvarno dzumbus pristup gradu sa juga nocna mora, a treba povezati i zeleznicku stanicu, jer bez nje nema savskog amfiteatra, tako da liija #2: Raskrpetlja - Prokop - Slavija - Terazije jednostavno krucijalna.

U drugoj fazi mi je opet presnije da se produzi od bulevara do Ustanicke & Vojislava Ilica jer je to veliki i vazan deo grada i oni bi se bunili ako se Novi Beograd i dalje povezuje a oni su na cedilu. Od ovoga bi samo pruzio krak Arena - Opstina NBG - Stari Merkator da se smanji upliv autobusa na Zelenjak i rastereti Brankov Most. Ako se ima jos para, preci autoput do Brace Jerkovica.

Tako da se tacna trasa produzetka od Belvila prema aerodromu i daljeg povezivanja ovih blokova postavlja tek u trecoj fazi, a do tada ce puno toga biti jasnije... a pretpostavljam da ce i tu biti povuci-potegni jer ce Karaburma i juzna brda traziti produzetke prema njima... Zato ja nisam fan grandioznih linija koje idu do samog ruba grada, drugi se uvek bune, tako da ce mreza morati da raste organskije, od centra i relativno ravnomerno na sve strane. A velikom broju ljudi ne gine indirektno pokrivanje, prvo autobus pa na metro.
 
Ukoliko vi se napravila metro linija koja vezuje Vukov Spomenik i stanicu Novi Beograd, značajno bi se smanjila potreba za prvom linijom BG voza.

Što bi opet s druge strane otvorilo mogućnost da se slična železnička linija uradi od Rakovice do Pančevačkog mosta (ka stanici na Novom Beogradu je ipak logičnije doraditi tramvajsko skretanje trojke), i uz jaku lokalnu liniju od Petlovog Brda preko Vidikovca do železničke stanice u Rakovici na duži rok se smanjuje potreba za metroom u tom kraju..

btw, mislim da je aerodromu sasvim dovoljna gradska železnica koja bi se od Zemuna odvojila ka aerodromu i čak Surčinu. Mnogo jeftinije od metroa, a opet sasvim dovoljno..
 
@Arnorian
Zbog čega je vodeni prevoz sezonski? Ni Sava ni Dunav ne mrznu preko zime... Malo leda do obale nije problem...

Uostalom, ako se baš desi neki nedajbože minus uvek je moguće preusmeriti putnike na alternativne pravce, kao što je slučaj kada su u pitanju druge nepogode...
 
Не видим да би народ хтео зими да се вози реком. Можда грешим.
 
Arnorian":252oiigw je napisao(la):
Не видим да би народ хтео зими да се вози реком. Можда грешим.
Da, zvuci malo jezivo, ali ako su brodovi ugrejani a i ti splavovi na kojima ih cekas isto tako, a jos mozes da kupis i caj ili kuvano vino, to moze biti prijatnije nego cekati tramvaj u Jurija Gagarina ;). Inace, Nju Jork hoce da bude ODVRATNO hladan zimi, ali tamo masa ljudi dolazi na posao na Menhetn brodovima.

Ako se tako nesto ostvari, one cetvorospratnice uz Savu bi postale najskuplje po kvadratnom metru u gradu. Zamisli da mozes na brodic pa do sajma, Brankovog mosta (i beton-hale), Dorcola, Juge, i amfiteatra kad jednog dana krene. A uz to imas biciklisticku stazu pred nosom, i gomilu splavova, a onda opet daleko od vecih ulica i buke i zagadjenja. Kad se penzionisem i vratim u Bgd, tu kupujem stan :cool:
 
@JohnnyBGood
Jedan deo Njujorka je i povezan samo trajektom sa gradom, a verujte mi, takav mraz niste probali - hladan vetar koji šiba sa okeana (ne sa mora!)...uh! :(

Brodovi sa grejanjem i gotov posao.... Čekanje na stanici... samo sagraditi nekakve zaklone od vetra... bar privremeno dok se ne razradi prevoz, posle može i nešto ozbiljnije... gde bi ste vi stavljali stanice?
 
jovanovm":kz1e0k84 je napisao(la):
@JohnnyBGood
Jedan deo Njujorka je i povezan samo trajektom sa gradom, a verujte mi, takav mraz niste probali - hladan vetar koji šiba sa okeana (ne sa mora!)...uh! :(

Brodovi sa grejanjem i gotov posao.... Čekanje na stanici... samo sagraditi nekakve zaklone od vetra... bar privremeno dok se ne razradi prevoz, posle može i nešto ozbiljnije... gde bi ste vi stavljali stanice?
Cikago je jos gori od Nju Jorka, ovde se i jezero i reka prekriju debelom ledenom korom po vise nedelja. Pre i posle su velike sante.

Mislim da bi brodovi mogli da pristaju uz splavove koji bi koristili kao kombinovane cekaonice/kafici:

Linija 1A:
Ivana Ribara - Gandijeva - Sajam (na kraju, gde je bukvalno 150m do Vojvode Misica) - Brankov Most / Karadjordjeva - Tadeusa Koscuska

Linija 2B: Sve isto samo pristajanje u blokovima kod kraja Nehruove i onda Omladinskih Brigada.

Posle se moze prosiriti i treci krak prema Zemunu, recimo Usce - Jugosloavija - Zemunski kej - Gardos.

Tako bi Beovoz bio trokraka zvezda, Metro na vodi trokraka zvezda, i plus ove dve pocetne linije metroa Belvil - Vuk i Raskrpetlja - Studentski trg (ili Terazije).

Beovoz i metro na vodi se mogu vrlo brzo i sa malim dodatnim ulaganjima aktivirati i ublaziti probleme u gradu dok efekti metroa ne pocnu da se osecaju. A kad metro zazivi, te linije bi se polako produzivale po fazama...
 
Arnorian":2jql8scj je napisao(la):
Сачувајмо ову тему за прави метро. Ово је тема о воденом превозу:

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=288
Vazi, nisam ni znao da ima ta tema. Ovde sam samo pomenuo u smislu da se mozda moze pomeriti trasa kroz blokove 6x kao sto Milisav predlaze, jer realno ako ovi drugi blokovi imaju sa jedne strane dosta dobar tramvaj a sa druge vodeni prevoz, ne bi trebalo preterano da se ljute. A poprecne autobuske veze i tako mogu da obezbedjuju komunikaciju izmedju sva tri vida prevoza... no dobro, ja vise necu ovde o vodenom.
 
Vrh