Šta je novo?

Metro

Ђорђе Бобић":226reyvn je napisao(la):
Za metropolu ne treba metro
„Priča se da će Beograd biti metropola tek kad bude imao metro, sa čime se ja ne slažem. Metropolu ne čini takvom samo infrastrukturna razvijenost, već je to i prestižan način života, kulturni život na visokom nivou, komunikacija sa svetom... Što se tiče izgrađenosti u urbanističkom smislu mislim da Beograd ne zaostaje mnogo za ostalim gradovima, a to što nema metro, ne znači da nije metropola. Mnogi gradovi u Evropi su prave metropole, a nemaju metro", kaže arhitekta Đorđe Bobić.
шта тај човек више ради овде? ко њега држи на важном месту?
 
JohnnyLee":1ojda6eg je napisao(la):
Ђорђе Бобић":1ojda6eg je napisao(la):
Za metropolu ne treba metro
„Priča se da će Beograd biti metropola tek kad bude imao metro, sa čime se ja ne slažem. Metropolu ne čini takvom samo infrastrukturna razvijenost, već je to i prestižan način života, kulturni život na visokom nivou, komunikacija sa svetom... Što se tiče izgrađenosti u urbanističkom smislu mislim da Beograd ne zaostaje mnogo za ostalim gradovima, a to što nema metro, ne znači da nije metropola. Mnogi gradovi u Evropi su prave metropole, a nemaju metro", kaže arhitekta Đorđe Bobić.
шта тај човек више ради овде? ко њега држи на важном месту?
Pa,nije sada na vaznom mestu vise,i hvala bogu na tome.
 
Човек је био градски архитекта кад су гурали Белам....
 
vucko":103g7ese je napisao(la):
JohnnyLee":103g7ese je napisao(la):
Ђорђе Бобић":103g7ese je napisao(la):
Za metropolu ne treba metro
„Priča se da će Beograd biti metropola tek kad bude imao metro, sa čime se ja ne slažem. Metropolu ne čini takvom samo infrastrukturna razvijenost, već je to i prestižan način života, kulturni život na visokom nivou, komunikacija sa svetom... Što se tiče izgrađenosti u urbanističkom smislu mislim da Beograd ne zaostaje mnogo za ostalim gradovima, a to što nema metro, ne znači da nije metropola. Mnogi gradovi u Evropi su prave metropole, a nemaju metro", kaže arhitekta Đorđe Bobić.
шта тај човек више ради овде? ко њега држи на важном месту?
Pa,nije sada na vaznom mestu vise,i hvala bogu na tome.
i nek navese jedan visemilionski evropski grad bez metroa...
 
Dobro veče!

I don't speak Serbian :-(

Please tell me what is the current status of metro in Beograd? Are there any plans or concepts of routes prepared? Is it for sure that metro will be constructed? Or is it just talking that "metro should be constructed" and nothing else?

I've read about French partnership. Are the talks still carried?

Hvala!
 
They are just talking that metro should be constructed. There are some existing plans. They are talking about beggining of constructing line 1 from Konjarnik to Zemun(East-West directon) and line 2 (Karaburma- Banovo Brdo, North-South direction). But we shall see in next few months. They negotiated with several partners from France, Russia, China etc... Citizens of Belgrade wait for that metro for about more than 30 years. We hope that construction will start in spring 2012, but those are only rumors... But we shall se... This is Serbia, politicians usually dont fulfill their promises... :(
 
Well, politicians are similar in different country ;)

But is the line alignment and route approved in some kind of an official document or city development plan?
Did any talks with foreign partners proved to be more successful?
 
xvl-metro.jpg
 
Zanimljiv presek, Vucko gde si nasao te dokumente o metro planu iz 80ih?

Inace ohrabrujuca je cinjenica da je Jovinov plan teskog metro-a uvrsten u planove CIP-a jer postoji mapa beograda sa Obilaznicom, UMP-om, SMT-om i Jovinovim trasama metro-a.
 
Na googlu na nekom elearning sajtu domacem slucajno,ali ima samo 5-6 slicica sa prosle strane.Glavno je sto stoji ucrtan trg republike metro stanica sa regionalnim metroom ispod u fazonu vukov spomenik.

Bas i nije ohrabrujuca jer mrka ima tu mapu kod sebe i svi cipovci sa ucrtanim teskim metroom,ali niko nece njih pitati kada se bude gradio isti.
 
28/03/2011 18:04

Beogradski metro gradonačelnika Zorana Đinđića
Reagovanje
Autor: Branislav Jovin

Quote:
Povodom sastanka (27. 01. 2011) između predstavnika Grada, francuske kompanije „Alstom“ i ambasadora Francuske u Srbiji, na kome je dogovoreno da se intenzivira rad na potpisivanju ugovora o strateškom partnerstvu Francuske i Srbije, u okviru koga treba da bude i izrada projekta prve linije „Beogradskog metroa“ (LRT) Ustanička-Tvornička... i saopštenja da je potpisivanje međudržavnog sporazuma, sličnog onom koji je predsednik Srbije Boris Tadić potpisao sa predsednikom Kine o izgradnji mosta između Zemuna i Borče, moglo da se dogodi u aprilu kada je planirana poseta predsednika Tadića Francuskoj...
.

Akademija arhitekture Srbije (neprofitabilna, apolitička institucija; 27 profesora univerziteta; sedam doktora nauka) uputila je pismo predsedniku Srbije Borisu Tadiću.

Pored dokumentovane hronologije planiranja i projektovanja Beograda sa metro-sistemom (1967-1982. i 1997-2000) priložene u pismu - Akademija arhitekture Srbije upozorava: da ne postoji nijedan racionalan razlog da se rade novi projekti „Beogradskog metroa“ (LRT) - jer postoje projekti metro-sistema ažurirani po nalogu gradonačelnika Zorana Đinđića (1997-2000); da je fundamentalno pogrešno opredeljenje da se na osnovu strateškog partnerstva sa drugom državom gradi metro, jer metro nije objekat („kineski most“, Železnička stanica, obilaznica...) koji ima početak i kraj - metro je sistem koji počinje da se gradi i gradi se dok se gradi Grad (London je počeo da gradi metro 1864. i gradi ga i danas); da je neophodno obezbediti inicijalna sredstva za početak izgradnje (Beč je 1967. počeo da gradi metro-sistem sa sto miliona dolara u Fondu za Metro); da građevinske radove (tunele, mostove, metro-stanice, rekonstrukciju ulica, saobraćajne i komunalne infrastrukture), u šezdeset dva grada Evrope u kojima se, ovog časa, grade metro-sistemi - obavljaju domicilne građevinske firme, a da se za kredite, preko međunarodnih tendera, kupuju - vozna sredstva i elektromašinska oprema, odnosno, ono što države nemaju. Tako je danas u gradovima Evrope, tako treba da bude i u Beogradu.

Beogradu je neophodan URBANISTIČKI PREOKRET. Umesto retrogradnog automobilsko-tramvajskog urbanizma koji se deset godina sprovodi u gradu, neophodno je reafirmisati URBANIZAM BEOGRADA SA METRO-SISTEMOM (1997-2000) i na osnovu ažuriranih inženjersko-arhitektonskih i elektromašinskih projekata Prve etape metro-sistema, usklađenih sa aktuelnim evropskim standardima - raspisati tendere za izvođače.

To se duguje građanima Beograda i gradonačelniku Zoranu Đinđiću.

Branislav Jovin, član Akademije arhitekture Srbije
 
Zato sto sa razlogom covek je pesimista oko cele price.Niko nam garantuje kakav ce biti metro dok ne zavrse projekt francuzi.
 
У случају метроа се не исплати никакав оптимизам, да после опет не крене талас разочарења ...
 
Nadam se da nisam taj bezrazložni optimista, ali jedna stvar me raduje u čitavoj priči: Francuzi ako budu gradili metro, prvo će uraditi razne studije, projekte itd. između ostalog i studiju isplativosti. Ja sam siguran da će oni zaključiti da nikakav 'light' hibrid ne dolazi u obzir već samo pravi pravcijati nezavisni šinski sistem.
 
RockerSVK":7zcz9jp2 je napisao(la):
И јел ЛРТ уопште одбачен властодршцима или га још држе као кец у рукаву?
Pa sada ga imaju denivelisanog.

Bice saranjen tek kada francuzi urade svoju verziju.Kao sto rekoh ranije,francuzi ne mogu uraditi gori projekat od belama,a koliko ce biti slican/razlicit jovinovom planu cemo videti.Nadam se da ce biti modernizovan jovinov plan.Onda ni gradska vlast to vise ne bi mogla ignorisati.

Predsednik u aprilu u Parizu potpisuje ugovor o projektovanju pa cemo mozda nesto saznati tada
 
Боље је да се градња метроа препусти Французима или другим странцима. Ако би га наши сами правили, темпо градње би био као код обилазнице.
 
и опет понавља к'о папагај ствари. и шта се ухватио тог ЛРТ-а к'о пијан плота
 
mekbejn":2lc4i433 je napisao(la):
Ja sam siguran da će oni zaključiti da nikakav 'light' hibrid ne dolazi u obzir već samo pravi pravcijati nezavisni šinski sistem.
Закључиће онако како им буду рекли. Није трамвајски лоби радио студију ЛРТ, него је неко други радио по наруџбини трамвајског лобија.
 
JohnnyLee":1xxovur3 je napisao(la):
и опет понавља к'о папагај ствари. и шта се ухватио тог ЛРТ-а к'о пијан плота
Pa bas zato da ga ne bi dobili.Ako ne moze da ga gradi nek makar sahrani lrt,dosta od Jovina.A francuzi nek prave metro nevezano za dve prisle iz proslosti zvane jovin metro i lrt metro :)
 
Ма највећи је дебилизам то што хоће пројекат за једну линију. Не ради се тако, метро мора да се пројектује у целини, и да се гледа како цео систем задовољава потребе, па тек онда може да се крене у детаљно пројектовање једне од линија... Не свиђа ми се где ово иде :(
 
Ma šta god rekli da sačekamo taj april . Jasno je da će na odluku kakav će se Metro graditi ipak odlučivati posle izbora, jer iako Tadić potpiše ugovor o projektovanju Metroa nema garancije da će se baš taj i takav graditi, znamo svi da kada se oformi nova garnitura na vlasti odmah se pojave drugi interesi pa onda ovi zaključe novi ugovor o projektovanju sa Mongolijom.. :kafa: Međutim, ako bi se odmah sa Francuskom zaključio neki međudržavni ugovor kako se najvljuje tipa kao što su Rusi nudili sa jasnom sumom kredita ,kamatom i periodom otplate kao kod navedenog Kineskog mosta i odlukom u R.Skupštini. Da podsetim da odluka Skupštine Grada obavezuje na gradnju "nezavisnog šinskog sistema" tako da možemo pričati samo Metro sistemu srednjeg ili visokog kapaciteta pod zemljom i na stubovima, u gradskom jezgru zaštićene trase na površini su neizvodljive osim na periferiji..evo novog Systra projekta za Panama Metro..
arton692-8daf2.jpg

Evo kako kažu Francuzi; malo gore,malo dole...
Under the agreement, SYSTRA will be in charge of civil engineering for the two overhead sections of this 13.7 km automated metro line. SYSTRA teams will be specifically responsible for all the detailed designs for the depot and workshops for the line, for 1.2 km of cut-and-cover sections and cuttings, 5.2 km of viaduct based on the double U concept, 5 overhead stations and a semi-underground station. The contract, due to last 18 months, is in line with SYSTRA’s strategic aim to confirm its position as a world leader in railway engineering and to strengthen its presence in Latin America.
www. systra.com
http://www.youtube.com/watch?v=UlHNojFFuYE
 
Vrh