Šta je novo?

Metro

@JohnyBgood

Vecina metro sistema funkcionise po sistemu jedna linija-jedan tunel, time su linije potpuno nezavisne i mogu da postignu takt 2/3 min sto je nemoguce ako dele sine. Spajanje linija na prelazu reka stvorilo bi usko grlo koje bi brzo ogranicilo kapacitet citave mreze. Isto vazi i za racvanje linija, stvara se usko grlo.

Moje linije jesu dugacke ali ne moraju da se odmah cele prokopaju. Bitno je imati realan plan za razvoj celokupne mreze i teziti ka njegovoj sto brzoj realizaciji. Tri linije sa dva prelaza reke i nije neki preambiciozan plan za grad od skoro 2 miliona stanovnika. Glavno pitanje je da li hocemo gustu mrezu u centru ili duze linije za brzu vezu sa periferijom. Ja sam pre za ovo drugo, da putnik moze da predje grad sa kraja na kraj za 30 min. Brza veza do istorijskog centra i izmedju novih centara metroom, lokalne veze ostalim vidovima gradskog prevoza.

To nas dovodi do postojeceg tramvaja i njegove komplementarnosti sa metroom. Na nekoliko pravaca tramvaj moze biti efikasan skoro kao metro (Bulevar, Vojvode Stepe, topciderska dolina, NBGD) uz neophodno totalno odvajanje trase od automobilskog saobracaja i optimizovanja protocnosti na raskrsnicama (prednost tramvaju na semaforima). Metro pokriva ostale gusto naseljene poteze gde ne postoji sinski saobracaj (Karaburma, Mirijevo, centar Novog Beograda, Zemun, Brace Jerkovic, Zarkovo). Jedina tramvajska trasa koja se namenski delovima duplira sa po jednom metro linijom je Banovo Brdo-Most na Adi-Blokovi koja sluzi kao transverzalna veza izmedju dve obale save juzno od metro/Beovoz prelaza.

@Arnorian

crvena linija i plava na sremskoj strani tu se slazemo.
dve zamerke:
- linije previse vijugaju (narocito zuta), pokrivaju vecu teritoriju grada ali naustrb direktne i brze veze.
- ukrstanje svih linija u istoj tacci stvara preteranu koncentraciju putnika u jednoj stanici i smanjuje broj mogucih kombinacija u putovanju.
 
isti proizvod, drugo pakovanje

ilustracija kako ce metro aktivirati obale Save

27_metro-c-iz-vazduha-small.png
 
@zidar
Како би спровео плаву линију од Саве до Железниче станице Нови Београд? Иде испод зграда, па би морао тунел, а не знам да ли је копање дубоког тунела ту могуће.

Слажем се за укрштање на једном месту, модификовао сам план. Жута линија јесте кривудава, али сам вукао да трасе иду што више испод улица (због вибрација и слегања земљишта при копању тунелâ). Део од Бањице до Видиковца можда може и директније. На супротном крају те линије, део на Бежанији не смета Блоковима, а самој Бежанији даје директну линију (што је боље од преседања).

Мој модификован план: Вратио сам црвену линију испод Славије, јер нисам сигуран како би могао да се изведе део од старе железничке станице до Теразија. А и проласком кроз Прокоп даје директну везу до ужег центра. Жута и Зелена линија на Душановцу не деле шине, само иду истом издигнутом трасом. Зелена линија је потпуно денивелисани ЛРТ због моста преко Аде.

Линије (тамнији делови су касније фазе):
beograd2.jpg


Трасе (жуто по земљи, црвено тунел, плаво издигнуто, розе техничка укрштања шина, тамноцијан депои):
beograd2a.jpg
 
zidar":3iynqlgq je napisao(la):
@JohnyBgood

Vecina metro sistema funkcionise po sistemu jedna linija-jedan tunel, time su linije potpuno nezavisne i mogu da postignu takt 2/3 min sto je nemoguce ako dele sine. Spajanje linija na prelazu reka stvorilo bi usko grlo koje bi brzo ogranicilo kapacitet citave mreze. Isto vazi i za racvanje linija, stvara se usko grlo.

Moje linije jesu dugacke ali ne moraju da se odmah cele prokopaju. Bitno je imati realan plan za razvoj celokupne mreze i teziti ka njegovoj sto brzoj realizaciji. Tri linije sa dva prelaza reke i nije neki preambiciozan plan za grad od skoro 2 miliona stanovnika. Glavno pitanje je da li hocemo gustu mrezu u centru ili duze linije za brzu vezu sa periferijom. Ja sam pre za ovo drugo, da putnik moze da predje grad sa kraja na kraj za 30 min. Brza veza do istorijskog centra i izmedju novih centara metroom, lokalne veze ostalim vidovima gradskog prevoza.

To nas dovodi do postojeceg tramvaja i njegove komplementarnosti sa metroom. Na nekoliko pravaca tramvaj moze biti efikasan skoro kao metro (Bulevar, Vojvode Stepe, topciderska dolina, NBGD) uz neophodno totalno odvajanje trase od automobilskog saobracaja i optimizovanja protocnosti na raskrsnicama (prednost tramvaju na semaforima). Metro pokriva ostale gusto naseljene poteze gde ne postoji sinski saobracaj (Karaburma, Mirijevo, centar Novog Beograda, Zemun, Brace Jerkovic, Zarkovo). Jedina tramvajska trasa koja se namenski delovima duplira sa po jednom metro linijom je Banovo Brdo-Most na Adi-Blokovi koja sluzi kao transverzalna veza izmedju dve obale save juzno od metro/Beovoz prelaza.

@Arnorian

crvena linija i plava na sremskoj strani tu se slazemo.
dve zamerke:
- linije previse vijugaju (narocito zuta), pokrivaju vecu teritoriju grada ali naustrb direktne i brze veze.
- ukrstanje svih linija u istoj tacci stvara preteranu koncentraciju putnika u jednoj stanici i smanjuje broj mogucih kombinacija u putovanju.
(1) Pa ne znam bas da ne dele. Evo gledam linije metroa u Kopenhagenu (odlican uzor za beograd i po velicini grada a i skoro je gradjen), i u Briselu, i u Helsinkiju, Frankfurtu i svi su po tom sistemu da vise linija koje se granaju ka periferiji dele odredjene deonice... a brate i vi sanjari stalno crtate neku razvijenu mrezu a la Pariz, a i tamo se i-hi-hi dele tuneli. Ako to ne smeta taktu u jednom ogromnom Parizu gde je valjda vise saobracaja, zasto bi u Beogradu. A i takt od 2-3 minuta je cisti sci-fi, pogotovo za Beograd.

(2) Ovo drugo je upravo srz problema. Mi i to sto cemo moci da izgradimo cemo da gradimo kao Skadar na Bojani. Razmisljanje o stanovnicima grada u 22-gom veku zvuci kao nobl ideja ali je u sustini "lame excuse" da se ne uhvatis u kostac sa problemom da sada i na srednji rok nemas puno para tako da to sto mozes da izgradis je jako ogranicena mreza koja treba da te sluzi u sledecih 3-4-5 decenija.

A kakvu god da je napravis unuci te nece psovati jer se SVAKA i SVAKAKVA mreza moze dograditi po njihovim potrebama, zato se vracam na originalno pitanje iz prethodnog posta: na koje stanice i tunele od ovih koje si ucrtao bi potrosio prvih 10-15 poena iz mog prethodnog posta a na koje sledecih 10-15?

Ubedjen sam da bi nam to bilo to za sledecih 40-50 godina (pa nemamo mi vise para od jednog Kopenhagena a ni Torina, ali dobro od Torina smo veci tako da sam zadao da pravimo nesto ekvivalentno njihovom dvostrukom-trostrukom sistemu), sto je vise ne go dovoljan horizont za planiranje, cak i da potpuno zanemarimo na koju ce stranu nasi unuci ako Bog da to siriti.
 
Сви озбиљни градови планирају метро мрежу деценијама унапред, посебно када тек почињу да је граде. Код нас је велики проблем што се не размишља даље од првих избора. Потребно је да се унапред резервише потребно земљиште, а посебно велики проблем може да направи лоше постављен подземни паркинг. Нека се ради и једна линија на 10 година, па ће Београд кад-тад да има добар метро. Кратковидо планирање је већ показало своје резултате.
@JohnyBgood
Копенхаген и Торино имају функционалну приградску железницу која растерећује градско језгро, што Београд нема.
 
Arnorian":1fmnvqdo je napisao(la):
@zidar
Како би спровео плаву линију од Саве до Железниче станице Нови Београд? Иде испод зграда, па би морао тунел, а не знам да ли је копање дубоког тунела ту могуће.

Слажем се за укрштање на једном месту, модификовао сам план. Жута линија јесте кривудава, али сам вукао да трасе иду што више испод улица (због вибрација и слегања земљишта при копању тунелâ). Део од Бањице до Видиковца можда може и директније. На супротном крају те линије, део на Бежанији не смета Блоковима, а самој Бежанији даје директну линију (што је боље од преседања).

Мој модификован план: Вратио сам црвену линију испод Славије, јер нисам сигуран како би могао да се изведе део од старе железничке станице до Теразија. А и проласком кроз Прокоп даје директну везу до ужег центра. Жута и Зелена линија на Душановцу не деле шине, само иду истом издигнутом трасом. Зелена линија је потпуно денивелисани ЛРТ због моста преко Аде.

Линије (тамнији делови су касније фазе):
http://img829.imageshack.us/img829/8329/beograd2.jpg

Трасе (жуто по земљи, црвено тунел, плаво издигнуто, розе техничка укрштања шина, тамноцијан депои):
http://img145.imageshack.us/img145/7351/beograd2a.jpg
Evo brojim stanice i gledam duzinu tunela, ako budemo radili jedan Torino za deceniju, za tri decenije bi imali mrezu tunela SAMO u starom delu grada, izmedu autoputa, Save, i Dunava, do Pancevackog mosta i nista od ovog ostalog. Jednostavno preskupo i preambiciozno!

Da ti dam 60 poena i da te svaka podzemna stanica kosta dva (one na kojima se ukrstaju dve linije u obliku krsta 3 poena, one koje su Y i dalje 2) a svaka nadzemna stanica jedan, koje bi stanice/linije odabrao? Po meni bi to bilo sve sto bi moglo da se sagradi za sledece dve-tri decenije. A za nekakav super-dugi period jos 30 poena, to bi gakle bilo pitanje pod (b).
 
Arnorian":dg9haucz je napisao(la):
Сви озбиљни градови планирају метро мрежу деценијама унапред, посебно када тек почињу да је граде. Код нас је велики проблем што се не размишља даље од првих избора. Потребно је да се унапред резервише потребно земљиште, а посебно велики проблем може да направи лоше постављен подземни паркинг. Нека се ради и једна линија на 10 година, па ће Београд кад-тад да има добар метро. Кратковидо планирање је већ показало своје резултате.
@JohnyBgood
Копенхаген и Торино имају функционалну приградску железницу која растерећује градско језгро, што Београд нема.
Pa i Beograd ce valjda da ima funkcionalni Beovoz?!
 
@JohnyBgood
Sorry, то са поенима је виша математика за мене.
:)
 
Drugari,da smo srece da se prosiri bulevar skoro od cvetka do ustanicke pa da vidimo kako cafovi sa sinhronizovanim semaforima idu duz te deonice.

Samo se plasim da,ako budu dobri rezulati samo to iskoriste kao argument za belam,a ne za dokaz kao sto recimo pokazuje zidar da nije potreban teski metro kroz bulevar vec sa alternativnom trasom od vuka do konjarnika i.t.d
 
Ne brini to nigde nije dalo dobre rezultate da bi zamenilo Metro u visemilonskim gradovima :kafa: u suprotnom bi presecali vrpcu svakom prigodnom prilikom.. :kafa:
 
Да се мало подсетимо шта је и како планирано и писано далеке 1998. године о метро-мосту. По чланку из Политике већ смо требали да користимо овај мост, али авај ......

По положају са скице из тунела би се излазило код железничке станице, а на Новобеоградској страни би негде око садашњег "Паркинг сервиса" метро линија настављала даље. Ко зна где је сад та техничка документација коју је радио "Мост-пројект", а која се спомиње у текст ?

Интересантан је уокбвирени текст о плановима за остале мостове преко Саве и Дунава. Тада су планирана да код Аде Циганлије буду два моста - код доњег и горњег врха !



Uploaded with ImageShack.us
 
Ovo je prvi put da vidim zvanicnu lokaciju mosta u odnosu na stari,videh verziju na planu metroa od Jovina.Tehnicka dokumentacija postoji,i akcentovano je bezbroj puta od Jovina i Maletina da se moze realizovati bez ikakvih izmena i da su stubovi obelezeni 99 godine ali je izbio rat pa je prestalo sa izgradnjom mosta.

Taj most kod donjeg spica je bio na losijoj lokaciji jer je bio blizu pesackog nasipa izmedju cukarice i ade,skroz bi upropastio,lokacija sadasnjeg mosta koji se gradi je bolja,dok je most na gornjem spicu neprihvatljiv,tu jedino dolazi tunel u obziro koji bi povezao onu petlju kod cukarice sa ulicom ivana ribara,tako su i zamislili planeri.

Evo zadnjeg saopstenja Akademije Arhitekture Srbije o metrou od pre mesec dana,izdvojicu najvaznije delove dok na linku imate celi,mnogo ospezniji tekst

http://www.facebook.com/topic.php?uid=371637395526&topic=15388

Поштовани председниче Тадићу,

Поводом ПРОГРАМА РАЗВОЈА СРБИЈЕ ДО 2020. представљеног на Изборној скупштини ДС (18.12.2010) и фундаментално погрешног урбанизма који Демократска странка спроводи у Београду током минулих десет година (2000-2010), Академија архитектуре Србије (непрофитабилна, аполитичка институција; 27 професора универзитета; седам доктора наука) сматра се обавезном да Вам се обрати овим писмом.

Познато је, посебно стручној јавности, да су европски урбанисти, пре чак шездесет година (1950-1960), због разорног деловања аутомобила на простор, време путовања, економију и екологију града, уместо аутомобилско-трамвајског града (1910-1950), установили нови урбанистички модел – град заснован на превозу људи независним шинским системима – метроу и градској железници.
У најкраћим цртама изнећемо хронологију догађаја која је одредила данашњу погрешну урбанистичку оријентацију Београда и указати на путеве решења.

Поштовани председниче,

Све наведено су чињенице које се лако могу проверити. На основу њих, кристално је јасно да је урбанистичкa политика коју десет година води и спроводи Демократска странка - фундаментално погрешна. Пре свега, зато што су приоритете ШТА? и КАДА? одређивали политичари. Зоран Ђинђић је прве суботе (01.03.1997) пошто је изабран за градоначелника дошао у “Сектор за метро”. После разговора са главним пројектантима београдског метроа, oпределио се за урбанизам Београда са метро-системом и друмски метро-мост. Зашто се Ненад Богдановић одлучио за ретроградни аутомобилско-трамвајски урбанизам из времена самоуправљања, а не за урбанизам са метро-системом који је реафирмисао Зоран Ђинђиђ? За улични трамвај “стручњака за саобраћај”, а не за метро-систем који је десет година пројектован у Сектору за метро? За међународни конкурс за идејно решење Моста на Ади Циганлији, а не за ревидирани пројекат метро-моста урађен по налогу Зорана Ђинђића? Зашто је Драган Ђилас одлучио да гради трамвајски мост (на Ади) Ненада Богдановића, а не метро-мост Зорана Ђинђића? Зашто је одлучио да се, за донацију француске владе француским фирмама (!), ради нови пројекат “ни лаког ни тешког” метроа иако му је Академија архитектуре, током изборне кампање (2008), доставила инжењерско-архитектонске и електромашинске пројекте Прве етапе метро-система (књига 03), који су ажурирани 1997-2000. године?

То су отворена питања, а ово су предлози Академије. Потребно је да се ПРОГРАМ РАЗВОЈА СРБИЈЕ (И БЕОГРАДА) ДО 2020. допуни Генералним програмом пројектовања, финансирања и изградње Прве етапе метро-система, који је промовисан у „Медија центру“ (17.12. 2008). Такође да се, крајем јануара, током ваше посете Паризу, прецизира да француска влада донира пројектантске фирме (пројектанте париског метроа) како би се постојећи пројекти Прве етапе метро-система (урађени у Сектору за метро) – уместо пројектовања прве линије “ни лаког ни тешког” метроа – ускладили са европским стандардима и припремила тендерскa документацијa за избор извођача. Јер, “само са метроом Београд ће бити eвропска метропола” (Зоран Ђинђић 1997)


С поштовањем,

проф. др Михајло Митровић, дипл. инж. арх.
председник Академије архитектуре Србије
 
@vucko pokušacu da odmereno napišem koju rec, povodom priloga u tvom postu

Čovek je rod. 1921.g. to znači da sada ima 90 god. Bez obzira na vitalnost te životne godine ne daju nikakve vizije
niti mogu da shvate potrebu u odnosu na celokupnu situaciju.
Pronašao sam u enciklopediji njegove vrlo lepe, velike i značajne ostvarne projekte i lična dostignuča rekao bi zadivljujuca
Da bi iko mogao u to vreme, da bude nešto, i išta da uradi, morao je da bude podoban partiski kadar,
Pomisli koliko je talentovanih arhtekta zgaženo i još boljih i lepših projekata ostalo da čami u fioci, jer nisu bili partiski podobniji a nisu ni zauzimali pozicije naročito one koje su vodile ka vrhu. Kada je čovek favorizovan dobija ,,magical,, tim i sve što zaželi za rad
To se očigledno vidi iz biografije . Poštujem njegove godine ali on ovim napisanim nepoštuje naše vreme , njegovo je prošlo sa svojim partisko podobnim idolima. Više obracam pažnje na ideje klinaca sa zvedama u očima, nego na Dučićeve grabežljive starce koj bi ....
Da ne ponavljam više puta sam napisao Metro da, ali malo kasnije kad se izvučemo iz očiglednog stanja
Njegovo pismo je meni neukusno, ja kao nestručno lice mogu da postavljam pitanja , stručno lice zna i daje odgovore naročito kad je na poziciji vrh vrhova umova Srbije.
Vucko na sva pitanja koja proizilaze iz ovog posta, moraceš sam sebi da odgovoriš, jer mi nije baš ni ovo lepo , da o starijem čoveku išta loše kažem a koj je ipak ušao u galeriju velikana.
 
vucko":4q9e2wau je napisao(la):
Зашто је Драган Ђилас одлучио да гради трамвајски мост (на Ади) Ненада Богдановића, а не метро-мост Зорана Ђинђића?
мислим да је овде добар одговор: зато што се још не зна куда ће се метро градити
 
Оно што је изванредно је што је некако постало нормално у јавном дискурсу тврдити да је архитекта могао нешто да постигне током комунизма само ако је био подобан, те да се на основу тога могу оправдати неуспеси свих других јер, ето, нису били подобни.

Сувише је примера људи који су успели упркос неподобности а не захваљујући подобности да би тврдња тог типа могла да озбиљно фигурише у јавном разговору. Уосталом, када се српска политичка сцена формирала раних 1990-их, Рака Радовић и Биџа су били у СПС-у а истакнути интелектуалци и универзитетски професори већином у опозицији. Неће бити да су се доказали подобношћу!

Трамвајско друштво је у више наврата тровало медијски простор тврдњама да је метро-пројекат био резултат партијске подобности. То је тачно само у врло ограниченом смислу - наиме да су ти људи и идеје били подобни Бранку Пешићу, најбољем градоначелнику којег је Београд имао у последњих 50 година (ако не и икада), а који је пак своје партијске везе доказано користио за добро овог града. Трамвајске идеје, са друге стране, нису биле подобне урбанистичкој пракси и науци као ни здравом разуму - и ТО је разлог зашто их, у једно друго време, нико није узимао за озбиљно.

П.С.: То што је писмо потписао арх.Митровић је мање релевантно - сва писма из ААС везано за метро сасвим евидентно штанцује Јовин.


boca-ica":33cgdls9 je napisao(la):
@vucko pokušacu da odmereno napišem koju rec, povodom priloga u tvom postu

Čovek je rod. 1921.g. to znači da sada ima 90 god. Bez obzira na vitalnost te životne godine ne daju nikakve vizije
niti mogu da shvate potrebu u odnosu na celokupnu situaciju.
Pronašao sam u enciklopediji njegove vrlo lepe, velike i značajne ostvarne projekte i lična dostignuča rekao bi zadivljujuca
Da bi iko mogao u to vreme, da bude nešto, i išta da uradi, morao je da bude podoban partiski kadar,
Pomisli koliko je talentovanih arhtekta zgaženo i još boljih i lepših projekata ostalo da čami u fioci, jer nisu bili partiski podobniji a nisu ni zauzimali pozicije naročito one koje su vodile ka vrhu. Kada je čovek favorizovan dobija ,,magical,, tim i sve što zaželi za rad
To se očigledno vidi iz biografije . Poštujem njegove godine ali on ovim napisanim nepoštuje naše vreme , njegovo je prošlo sa svojim partisko podobnim idolima. Više obracam pažnje na ideje klinaca sa zvedama u očima, nego na Dučićeve grabežljive starce koj bi ....
Da ne ponavljam više puta sam napisao Metro da, ali malo kasnije kad se izvučemo iz očiglednog stanja
Njegovo pismo je meni neukusno, ja kao nestručno lice mogu da postavljam pitanja , stručno lice zna i daje odgovore naročito kad je na poziciji vrh vrhova umova Srbije.
Vucko na sva pitanja koja proizilaze iz ovog posta, moraceš sam sebi da odgovoriš, jer mi nije baš ni ovo lepo , da o starijem čoveku išta loše kažem a koj je ipak ušao u galeriju velikana.
 
Djordje,imam skoro isto misljenje.Steta je sto mi stojimo u mestu vec ko zna koliko godina,a ne smatram jovin i kompaniju krivim za to vec ekipu iz belam lobija koji bez obzira na opstu vlast njihovih podrzavalaca nisu uspeli da je realizuju.

Ako nista drugo,zahvaljujuci jovinu i ekpi ce metro biti 100% nezavistan,nadam se da ce i biti sa trecom sinom,to bi bio minimum ispod koga ne bi smeo da se gradi u bilo kojoj verziji,makar bio belam sa te 2 izmene.

Cak sam i razmisljao,belam linije 1 i 2,samo sto bi prva isla preko metro mosta po jovin planu bi bile fenomenalne.

A trenutno figurira razmisljanje koje ce raditi i francuzi kada se potpise ugovor u aprilu da ce ukrstati linije 1 i 2 ili na trgu republike ili nikole pasica.Nadam se da ce metro ici do slavije pa do trga pasica/republike,ako ga sprovedu direktno sa prokopa mozemo da se slikamo/
 
U budimpesti se naveliko gradi 4 linija metroa.

Nego, zar mora i da se od gore kopa tokom izgradnje?
 
Pa valjda mora da se iskopa rupa gde će se graditi stanica, a onda između tih rupa se rovare tuneli.

Zapravo se nadam da ne mora tako, jer, ako ikada počnu to da rade, u Beogradu će nastati opšti haos.

U Budimpešti, izađeš iz impresivne Keleti Palyaudvar, bivaš zabezbeknut zgradom; okreneš se, kad ono k'o da je neka bomba pljunuta tu. Metro 4. Krasno.
 
Arnorian":ch3z0zw3 je napisao(la):
@zidar
Како би спровео плаву линију од Саве до Железниче станице Нови Београд? Иде испод зграда, па би морао тунел, а не знам да ли је копање дубоког тунела ту могуће.
Tunelom u svakom slucaju, ako je to moguce kroz blok ispod/izmedju zgrada, ako ne ispod bulevara oko blokova.

JohnyBgood":ch3z0zw3 je napisao(la):
Da ti dam 60 poena i da te svaka podzemna stanica kosta dva (one na kojima se ukrstaju dve linije u obliku krsta 3 poena, one koje su Y i dalje 2) a svaka nadzemna stanica jedan, koje bi stanice/linije odabrao? Po meni bi to bilo sve sto bi moglo da se sagradi za sledece dve-tri decenije. A za nekakav super-dugi period jos 30 poena, to bi gakle bilo pitanje pod (b).
Metro linija Vuk-Terazije-Usce-Sava Centar-Z. St. NBGD u kombinaciji sa postojecim Beovozom bila bi ogroman napredak za Beograd, rasteretili bi se centar grada i mostovi, uspostavila nova sinska veza preko Save a vecina glavnih pravaca koji se slivaju ka centru bili bi pokriveni sinskim sistemom.
Primer, od ustanicke tramvajem do vuka pa na metro/beovoz, od blokova autobusom/tramvajem do Z. St NBGD pa na metro/beovoz, od Zemuna autobusom do Usca pa na Metro ili do Tosinog Bunara/Z. St Zemun pa na Beovoz, okretnica na Zelenom vencu bi bila izmestena na Usce a nekoliko linija bi kao i danas prolazilo kroz grad.
To je 8 stanica ili tvojih 16 poena. Za nekoliko godina moze da se odradi i da grad pocne da dise a onda polako sistem da se siri.

Za potez Vuk-Terazije se izgleda svi ionako slazu, ali ja mislim da metro linija na Sremskoj obali Save treba da skrene juzno do Z. St. Novi Beograd gde ce se nalaziti glavna Zeleznicka i autobuska stanica i da se tako veze na oba kraja sa vec postojecom gradskom zeleznicom. To je resenje efikasnije i otvara mnogo vise mogucnosti od varijante koja nastavlja ka zapadu i usamljena umire pred kapijama Zemuna.
 
2012 je na bolovanju pa moram ja da pisem

Potvrdio je nas ministar spoljnih poslova da u aprilu odlazi predsednik da potpise strategijski sporazum sa francuzima koji ce se ticati i metroa.

Inace naleteh na tekst iz 2007me u kome pominju metro stanicu na Trgu republike na dubini od 21 metara,i jos neke detalje oko nje,pa ako vas zanima mogu da ga postavim?
 
Evo me sa bolovanja tj.zimovanja...He he Vučko Aprilske vesti ...nadam se da neče da ga potpišu 1.aprila.. :D
 
Bugari su napravili "zelene gliste" da premoste udoline. Slično je u pragu samo lepše zbog druge boje. Takvih "glista" neće biti na novom Beogradu jer nema udolina. Kad čitam postove forumaša o metrou u Sofiji osećam da iz njih izbija zavist. Svi je osećamo ali ne treba je tako javno ispoljavati. Poželimo komšijama Bugarima mnogo uspeha u izgradnji njihove Prestonice.
 
Vrh