zidar
Advanced
- Učlanjen(a)
- 23.03.2010.
- Poruke
- 2.087
- Pohvaljen
- 3.106
@JohnyBgood
Vecina metro sistema funkcionise po sistemu jedna linija-jedan tunel, time su linije potpuno nezavisne i mogu da postignu takt 2/3 min sto je nemoguce ako dele sine. Spajanje linija na prelazu reka stvorilo bi usko grlo koje bi brzo ogranicilo kapacitet citave mreze. Isto vazi i za racvanje linija, stvara se usko grlo.
Moje linije jesu dugacke ali ne moraju da se odmah cele prokopaju. Bitno je imati realan plan za razvoj celokupne mreze i teziti ka njegovoj sto brzoj realizaciji. Tri linije sa dva prelaza reke i nije neki preambiciozan plan za grad od skoro 2 miliona stanovnika. Glavno pitanje je da li hocemo gustu mrezu u centru ili duze linije za brzu vezu sa periferijom. Ja sam pre za ovo drugo, da putnik moze da predje grad sa kraja na kraj za 30 min. Brza veza do istorijskog centra i izmedju novih centara metroom, lokalne veze ostalim vidovima gradskog prevoza.
To nas dovodi do postojeceg tramvaja i njegove komplementarnosti sa metroom. Na nekoliko pravaca tramvaj moze biti efikasan skoro kao metro (Bulevar, Vojvode Stepe, topciderska dolina, NBGD) uz neophodno totalno odvajanje trase od automobilskog saobracaja i optimizovanja protocnosti na raskrsnicama (prednost tramvaju na semaforima). Metro pokriva ostale gusto naseljene poteze gde ne postoji sinski saobracaj (Karaburma, Mirijevo, centar Novog Beograda, Zemun, Brace Jerkovic, Zarkovo). Jedina tramvajska trasa koja se namenski delovima duplira sa po jednom metro linijom je Banovo Brdo-Most na Adi-Blokovi koja sluzi kao transverzalna veza izmedju dve obale save juzno od metro/Beovoz prelaza.
@Arnorian
crvena linija i plava na sremskoj strani tu se slazemo.
dve zamerke:
- linije previse vijugaju (narocito zuta), pokrivaju vecu teritoriju grada ali naustrb direktne i brze veze.
- ukrstanje svih linija u istoj tacci stvara preteranu koncentraciju putnika u jednoj stanici i smanjuje broj mogucih kombinacija u putovanju.
Vecina metro sistema funkcionise po sistemu jedna linija-jedan tunel, time su linije potpuno nezavisne i mogu da postignu takt 2/3 min sto je nemoguce ako dele sine. Spajanje linija na prelazu reka stvorilo bi usko grlo koje bi brzo ogranicilo kapacitet citave mreze. Isto vazi i za racvanje linija, stvara se usko grlo.
Moje linije jesu dugacke ali ne moraju da se odmah cele prokopaju. Bitno je imati realan plan za razvoj celokupne mreze i teziti ka njegovoj sto brzoj realizaciji. Tri linije sa dva prelaza reke i nije neki preambiciozan plan za grad od skoro 2 miliona stanovnika. Glavno pitanje je da li hocemo gustu mrezu u centru ili duze linije za brzu vezu sa periferijom. Ja sam pre za ovo drugo, da putnik moze da predje grad sa kraja na kraj za 30 min. Brza veza do istorijskog centra i izmedju novih centara metroom, lokalne veze ostalim vidovima gradskog prevoza.
To nas dovodi do postojeceg tramvaja i njegove komplementarnosti sa metroom. Na nekoliko pravaca tramvaj moze biti efikasan skoro kao metro (Bulevar, Vojvode Stepe, topciderska dolina, NBGD) uz neophodno totalno odvajanje trase od automobilskog saobracaja i optimizovanja protocnosti na raskrsnicama (prednost tramvaju na semaforima). Metro pokriva ostale gusto naseljene poteze gde ne postoji sinski saobracaj (Karaburma, Mirijevo, centar Novog Beograda, Zemun, Brace Jerkovic, Zarkovo). Jedina tramvajska trasa koja se namenski delovima duplira sa po jednom metro linijom je Banovo Brdo-Most na Adi-Blokovi koja sluzi kao transverzalna veza izmedju dve obale save juzno od metro/Beovoz prelaza.
@Arnorian
crvena linija i plava na sremskoj strani tu se slazemo.
dve zamerke:
- linije previse vijugaju (narocito zuta), pokrivaju vecu teritoriju grada ali naustrb direktne i brze veze.
- ukrstanje svih linija u istoj tacci stvara preteranu koncentraciju putnika u jednoj stanici i smanjuje broj mogucih kombinacija u putovanju.