Šta je novo?

Metro

Posto ce Francuzi da prave projekat metroa, da li mislite da postoji mogucnost da predloze vozove sa gumama? U Beogradu bi njihova osobina da trpe vece nagibe dobro dosla.
 
Nikako mi smo esete ,ružne mu te gume a ovi naši će to da shvate bukvalno pa će da naruče autobuse od Ikarbusa (mala šala ;)
"@Sinša,da još jednu stvar pročitah kod treće šine ne sme mišta da se nađe na njima tj.bilo predmet,životinja,a najviše voda,a kod pantografa to ne predstavlja problem,kao i nagli usponi...
220px-ST_SN5000_20061102_001.jpg
220px-Metro_Mexico_City.jpg
220px-Metro-Paris-Rame-MP-73-Lign.jpg
220px-Ligne-D--detail-de-l-essieu.jpg
MPM-10MetroTrains.jpg

Jedini komletno metro sa gumenim točkovime je u Montrealu,Kanada.
PrincipeMetroPneu.gif

www.emdx.org/rail/metro/principeE.html
 
Arnorian":2ncc0go9 je napisao(la):
Posto ce Francuzi da prave projekat metroa, da li mislite da postoji mogucnost da predloze vozove sa gumama? U Beogradu bi njihova osobina da trpe vece nagibe dobro dosla.
Sumnjam. Metro s gumenim tockovima je skupa i osetljiva tehnologija. Osim sto savladava dobro uspone (i do 13%), on ima dosta nedostataka, poput visoke potrosnje energije, sklonost pozarima, tuneli moraju imati posebnu ventilaciju (sto kosta), na otvorenim trasama kad je kisa i sneg prednosti savladavanja uspona nestaju i primaju manje putnika od konvencionalnog metroa.
 
Divim se sitemu metroa Pariza i volim Francuze,
možda bi nekim tenderom na kome bi učestvovali i ostali sa drugom cenom, našoj deci dug bio manji
:laugh: :lool: :laugh: čemu li izmisliše te tender , kad je mnogo lakše ovako....
 
Tenderi postoje samo u pravom kapitalizmu.S obzirom da smo mi u samoupravljacko-despotovskom-kapitalizmu nema potrebe za njima ;)
 
boca-ica":2h09p4pm je napisao(la):
Divim se sitemu metroa Pariza i volim Francuze,
Ja sve u zadnje vreme mislim da bi nama po dimenzijama vozila i stanica najvise odgovarao metro tipa pariski. Kompozicije do 90 m duzine, sirine do 2,5 m. Jedino ne bih bilzu nacickavao stanice.
 
Siniša":17u0u2vq je napisao(la):
Jedino ne bih bilzu nacickavao stanice.
U pravu si, stanice na 500m duz cele linije usporavaju liniju. U centru su stanice na 500m OK zbog veceg broja putnika, ali van centra (krug dvojke) dovoljne su stanice na 750m-1000m (udaljenost najblize stanice na trasi 375m-500m). Na primer na liniji (nadam se) ispod Bulevara:
stanicebulevar.jpg
 
Kada sam kao klinac dosao u Pariz razocarao sam se kada sam video metro sa gumama pa jos i izlazi iz tunela na nadvoznjak, rekoh ovo nije pravi metro. Kasnije sam ukapirao koliko je sa gumama bolje, voz laganije koci i brze ubrzava, ne skripi u krivinama, a vremenske prilike na otvorenoj trasi mu ne smetaju nista vise nego onom sa metalnim tockovima. Sve u svemu + za gume :)

Treca sina omogucava nize tunele, za pantograf treba vise prostora.

Podrzavam Pariski model, kao sto rekoste sa vecim razmakom izmedju stanica. Kompozicije od 90m sa vezanim vagonima tako da unutar kompozicije moze da se prodje s'kraja na kraj (linija 1 Pariz) i razmak stanica 700-800 m. Od Mirijeva do blokova bi bilo 15-20 stanica, sasvim pristojno za brzinu prelazenja grada, dobra ravnoteza izmedju gradsko-gradskih i prigradsko-prigradskih veza.
 
Svidja mi se ideja za stanice i taj pariski fazon,samo bez gumenjaka.
 
Ranije sam mislio da ce koriscenje tunela Beogradskog cvora za Beovoz biti privremena faza dok se medjunarodni Zeleznicki saobracaj potpuno ne aktivira. Sada mislim da ti tuneli treba da sliuze iskljucivo za gradsko-prigradsku zeleznicu a da za medjunarodni saobracaj treba novi cvor:

- Zeleznicka stanica Novi Beograd postaje glavna Beogradska Zeleznicka stanica, sa desetak dodatnih koloseka naravno.
- Rakovica postaje juzna zeleznicka stanica
- Mostom ili tunelom spaja se sa prugom u topciderskoj dolini, time dobijamo prolaznu prugu i stanicu
- Ranzirne stanice u Zemunu i Topcideru
- veza sa Pancevom i Rumunijom se ostvaruje preko zaobilaznice i mosta u Vinci
- Prokop postaje ono sto i treba da bude, lokalna stanica gradske zeleznice

Evo updatovane mape metroa sa integrisanim beovozom, tramvajima i medjunarodnom zeleznicom:

Metro - 5 linija

- 1,2,3 prolazne linije kroz centar
- 4,5 poprecne veze

Beovoz

- nove stanice Sajam i Cerak- Bele Vode

Tramvaj

- 4 nezavisne linije
- nova trasa Z.St.NBGD - Bezanijska Kosa

21_beograd-2020-large.png


za vecu rezoluciju desni click + view image
 
Sviđa mi se što metro teraš po sred blokova :D
Ali prokop je ogroman da bude samo stanica gradske železnice.
 
Da postoji mogućnost i te varijante stanica NBg ima kapaciteta za to,ali ako ćemo realno koliko međunarodnih putmičkih vozova prođe dnevno kroz čvor? Zapravo vrlo malo da bi poremetili gradsku železnicu ,imam utisak da će regionalni saobraćaj više da raste kupovinom novih vozova i podizanjem brzine na prugama..U svakom sluačju bio bih za to da Čvor služi isključivo za gradsko-prigradski rapid tranzit...Prokop bi u tom slučaju na ploči i okolini trebalo pretvoriti u najveći šoping mol na Balkanu ...i novi gradski centar okupljanja ,zabave i sl..
 
- Da li su potrebne dve linije koje idu paralelno u Savskim blokovima?
- Periferne linije u potrebne, ali linije prema centru treba da imaju prednost. Tamno plava periferna linija ima puno stanica, ali bi vecina putnika presedala na centralne da bi stigla u centar ili isla za NBg ili Zemun. Cilj je da se putovanje ubrza i broj presedanja smanji.
- Ima dva para linija koje se ne seku (narandzasta i crvena, i narandzasta i tamno plava), sto opet povecava broj presedanja.
- Tramvajska linija T11 ide od Bloka 45 do Slavije paralelno sa zelenom linijom metroa, sto je cini izlisnom.
- Stanovnici Bezanije bi morali tramvajskom linijom T12 da idu predaleko do presedanja na metro. Bilo bi im brze da sidju peske na zelenu liniju u Savskim Blokovima.
- Da li je Visnjici koja ima malu gustinu naseljenosti treba tri stanice metroa; a Ada Huja vec ima stanicu Karaburma u blizini?
 
Metro sa gumenim točkovima se i nije baš dobro pokazao. Koliko se sećam u Francuskoj je to Michelin malo pogurao i sada jeidini proizvode takve gume. Inače, jako smrde kada se zaustavlja voz.
 
Arnorian":2159t42h je napisao(la):
- Periferne linije u potrebne, ali linije prema centru treba da imaju prednost. Tamno plava periferna linija ima puno stanica, ali bi vecina putnika presedala na centralne da bi stigla u centar ili isla za NBg ili Zemun. Cilj je da se putovanje ubrza i broj presedanja smanji.
Na nekim delovima da. Npr, nema nikakvog rezona da postoji dodatna stanica između Vidikovca i Rakovice..

Arnorian":2159t42h je napisao(la):
- Da li je Visnjici koja ima malu gustinu naseljenosti treba tri stanice metroa; a Ada Huja vec ima stanicu Karaburma u blizini?
Dok bi Višnjica došla na red da se izgradi, to bi se sredilo :)
 
Svidja mi se,prvi put da vidim plan bez metroa u bulevaru,ako vec seku vene na belam nek ga naprave tako nekako.Svaka cast za linije 4 i 5,one bi bas smanjile broj putovanja kolima i busevima.

Jos poteramo trole preko brankovog mosta i dobismo elektricni BG :vops:
 
Gledam sad ovu mapu i pade mi nešto na pamet.. da li je izvodljivo imati stanicu metroa posred Ade, sa tunelom ispod Save? Krak žute linije od blokova do Banovog Brda preko Padine bi rešio verovatno najveći problem ove mape (ako zanemarimo cenu :)) - odsustvo veze crvene i žute linije. Ok, postoji tramvaj Brdo - Bežanija, ali nisam siguran da je to dovoljno..
 
Linija prema B.Brdu sa stanicom na Adi bi posebno u toplijem delu godine imala garant 100.000 putnika dnevno..zaista mi je nebulozno da linija B.Brdo-Centari B.Brdo -Nbg nema stanicu na Adi..ili barem do nje najbliže što može..
5%20powisle%20wejscie.jpg

@Medjutim,Eto izlaza iz Metroa na Adi...;)
 
Gledam i ja ovu mapu pa ne razumem osnovne stvari
Metro je prvenstveno namenjen za prevoz -proizvodne radne snage od mesta stanovanja do ranog mesta .
Beograd nema više velike proizvodne centre. Nove industiske zone nisu zaživele.
Kuda i koje mase radnika bi koristile metro. :dil: :bash: :dil:
Administrativne radnike i ovo malo trgovaca ne bi da računam. Šta bi smo dobili, nezaposleni bi koristili metro da posete zaključane muzeje , preskupe kafane. Stvarno bih voleo da saznam odgovor
 
boca-ica, a otkud onda gužva u špicu, krenuli ljudi malo kolima u muzej?
 
Cemu tolika zlonamernost, pa i u najsiromašnijim afro-aziskim prestonicama je velika gužva u saobracaju . Poenta nije u ruganju, nego u redosledu . Na primer zbog velikog broja zaposlenih u industriskoj zoni Batajnice rešenje preopterecenog saobracaja je metro .
Stanje nije takvo niti se nešto posebno ulaže niti u neku dr. industrisku zonu da bi postojala potreba tolikog zaduživanja, možda za koju godinu. Voleo bih da imamo metro ali moj stav je kad se vec zadužujemo da to bude za proizvodne centre a posle za bolji saobracaj do njih.
 
Jasno,ali da li razumes da je jedan od prioriteta metroa i izmestanje saobracaja iz centra grada?Batajnici grad nece ni denivelisan pruzni prelaz da uradi a kamoli metro."Osudjeni" su na BG Voz i beovoz za narednih x godina.
 
Vrh