Šta je novo?

Metro

boca-ica":1nrs6uu1 je napisao(la):
Gledam i ja ovu mapu pa ne razumem osnovne stvari
Metro je prvenstveno namenjen za prevoz -proizvodne radne snage od mesta stanovanja do ranog mesta .
Beograd nema više velike proizvodne centre. Nove industiske zone nisu zaživele.
Kuda i koje mase radnika bi koristile metro. :dil: :bash: :dil:
Administrativne radnike i ovo malo trgovaca ne bi da računam. Šta bi smo dobili, nezaposleni bi koristili metro da posete zaključane muzeje , preskupe kafane. Stvarno bih voleo da saznam odgovor
A sto cemo sa svim onim ljudima koji se sjate u centar i NBG svaki dan kada idu na posao? Radna snaga nije samo ona koja ide u fabrike, vec i ona koja ide u kancelarije. Nemaju ni Pariz ni London ni Toronto takve "proizvodne centre" (oni su van grada) pa opet imaju metro. Mislim da imas potpuno pogresnu sliku o tome sta je metro i cemu treba da sluzi.

Metro je prvenstveno namenjen - javnom prevozu po gradu. Kao i autobus, i tramvaj, i trolejbus. I ne znam otkud ideja da se velike mase ljudi krecu samo ka nekakvim proizvodnim centrima, valjda fabrikama?
 
Pa logično ,ali zašto pored BGVoza dovesti još i Metro'?Pa da ima pola milona stanovnika pa i da razumem..
 
@lukpot
Prokop nazalost jeste ogroman, bio bi sjajna garaza za vozove gradske zeleznice :)

@Arnorian
Tramvaj i Metro su komplementarni, gustina naselja posticice se onda kada metro do njega dodje (Visnjica, luka Beograd, Savski amfiteatar...)
Pokusao sam da napravim mrezu sa samo 3 linije + 2 poprecne, naravno da bi moglo i vise da ih bude, recimo Bezanijska kosa - Z. St .NBGD - Ada - Senjak - Dedinje - Vozdovac itd
Ovaj plan je kompromis, ima samo dva prelaska reke.
Linija 5, kao i 4, potrebna je da bi se ostvarile transverzalne veze bez obaveznog prolaska kroz centar grada, one vezuju cvorove gradsko-prigradskog saobracaja (Ustanicka - Trosarina - Blok 45...), gledaj ih kao 50. i 45. ali pod zemljom.
Ne moraju sve linije da se ukrstaju, iako je to pozeljno, bitno je da od tacke A do tacke B moze da se dodje sa najvise 2 presedanja, pritom to se tice linije 4, sve ostale imaju zajednicke stanice.

@JohnnyLee

Linija 2 ima potencijal za produzetak, samo je pitanje kuda, ka Padini i VML, ka Banjici, Ka Kumodrazu...

@amm8990

Voznja metroom sa gumama je prilicno udobna, ja to samo iz iskustva, nisam neki strucnjak.

@vucko

Pa da, Bulevar vec ima tramvaj, ne treba mu jos i metro, korisniji je metro na potezu Mirijevo-Ustanicka-Konjarnik-Crveni Krst-Vuk, iako je malo komplikovanija izvodljivost zbog terena.

@boca-ica

Pojam industrijske zone, kao i pojam zone, je prevazidjen. Danas u istoj zgradi mogu da se nadju stanovi, call centar, skola stranih jezika, i pogon za proizvodnju mikro cipova. Metro omogucava brz prevoz putnika kroz grad, a ekonomsko tkivo je rasprseno po celoj njegovoj teritoriji. Cak stovise, metro pospesuje razvoj privrede jer omogucava bolji pristup podrucju i brze komunikacije. Jos kada se zajedno provlace metro i brze telekomunikacije (opticka vlakna...)
 
@zidar
Šta misliš o ovome: da zelena linija ide od Autokomande duž Vojvode Stepe i do Miljakovca; svetlo plava od Crvenog krsta ka Šumicama, Konjarniku, Medakoviću i Braće Jerković do Kumodraža; crvena od Karaburme preko Karaburme II do Mirijeva; narandžasta od Tošinog bunara preko mosta preko Ade trasom crvene linije do Cerak Vinograda. Periferne linije bi tako delile deo trase sa centralnim, ali bi ionako imale manju frekvenciju.
Tako bi centralne linije pokrivale više perifernih stanica, a svaka linija bi se sekla/dodirivala sa svakom.
34dpkqf.jpg
 
@Arnorian
Hvala na predlogu evo komentara
Arnorian":3ugmkr0o je napisao(la):
Šta misliš o ovome: da zelena linija ide od Autokomande duž Vojvode Stepe i do Miljakovca
Vozdovac vec ima tramvaj, a Jerkovic ne, BJ wins. Miljakovac ima vezu do grada preko Beovoza u Rakovici.
Arnorian":3ugmkr0o je napisao(la):
svetlo plava od Crvenog krsta ka Šumicama, Konjarniku, Medakoviću i Braće Jerković do Kumodraža
svetlo plava linija (1) vezuje Mirijevo (veliko naselje) i Ustanicku (veza sa Kaludjericom, Vincom...) sa centrom grada, ne moze tramvaj na Bulevaru sam to da postigne, a i ne ide do Mirijeva.
Arnorian":3ugmkr0o je napisao(la):
crvena od Karaburme preko Karaburme II do Mirijeva
U prvoj fazi bi crvena linija(3) skretala od Ade Huje do Karaburme II, zatim bi se iskopala poprecna tamno plava linija (5) koja bi preuzela to parce a crvena nastavila do Visnjice.
Arnorian":3ugmkr0o je napisao(la):
narandžasta od Tošinog bunara preko mosta preko Ade trasom crvene linije do Cerak Vinograda
Verovatno bi jos jedna veza preko Save bila pozeljna, savski Blokovi bi u ovom slucaju ostali bez metroa a narandzasta (4) bi preko Ade nastavila za Senjak-Dedinje-Vozdovac a mozda i dalje do bulevara. U tom slucaju imamo jedan prelaz vise preko reke, sto i nije lose ali zelena linija (2) mora da ide kroz Jurija Gagarina da opsluzi sve blokove (Savske i Bezanijske). I dalje mislim da je bolje da linije prolaze kroz same blokove a ne kroz Jurija Gagarina, em sto ima tramvaj em sto su blokovi veliki pa je blize ako su stanice na sredini.
Arnorian":3ugmkr0o je napisao(la):
Periferne linije bi tako delile deo trase sa centralnim, ali bi ionako imale manju frekvenciju.
Tako bi centralne linije pokrivale više perifernih stanica, a svaka linija bi se sekla/dodirivala sa svakom.
Misljenja sam da svaka linija treba da ima zasebnu trasu i sopstveni jak takt. Time havarija na jednoj ne utice na druge linije a i sistem je jasniji za putnike. Tako funkcionise vecina metroa u svetu, a bogami i tramvaja. Ne mora sveka linija da vam dodje do kuce, za to sluze presedanja. Dupliranje linija samo uvodi pometnju.
 
Ambasador: Španci bi mogli da grade metro u Beogradu
Beta | 03. 11. 2010. - 22:00h | Foto: D.Gojić |

Ambasador Španije u Beogradu Injigo de Palasio Espanja izjavio je večeras da namerava da sa vlastima Beograda i Srbije razgovara o eventualnom nastavku rada španske firme Ineko na izradi plana saobraćajne mreže u Beogradu.

45201_injigo-palasio-de-espanja01-beta-dragan-gojic_f.jpg


On je novinarima u ambasadi u Beogradu rekao da je do aprila ove godine Ineko bio konsalting firma zadužena da izradi kompletan plan saobraćajne mreže u Beogradu, uključujući i projekat metroa.



Ineko je napravio predplan linije jedan budućeg metroa u Beogradu, na poslovima konsaltinga bili su angažvani četiri godine, ali su "nažalost, stručnjaci te firme prekinuti u poslu", rekao je ambasador.



On je dodao da namerava da razgovore o eventualnom nastavku radova na tim projektima španskog preduzeća ponovo povede i sa vlastima Beograda i sa predstavnicima Srbije.



Stručnjaci Ineka povučeni su u Meksiko, a ambasador kaže da je dovoljna preporuka da se posao izgradnje metroa u Beogradu poveri Špancima izgradnja podzemnih železnica u Panami, Abu Dabiju, Bogoti i Nju Delhiju.
 
Da samo nije rekao da su se okolnosti promenile i da je skupština grada donela odluku o drugačijem konceptu od onog koji je Ineco radio,a u međuvremenu predstavništva su otvorile i druge firme kao Ežis,tako da konkurencija je stigla i ne ide im na ruku zato se i javlja ambasador u ostalom to je radio i Francuski,Ruski ništa novo.. :kafa: a i gde mu nađoše ovu sliku, da se smrzneš..
 
Španci? Njima Francuska gradi svu važniju železničku infrastrukturu - vozovi su druga stvar (mislim da njih samo za vrze od Barselone do Madrida).
 
Pa ruku na srce sve Metroe u Španiji su sami gradili,Madrid je najbolji primer jedan od najboljih u svetu,nema tu nekih zamerki ali projekat Belama nije prošao a gradska skupština potvrdila e sad i za promenu projekta nema mnogo vremena..eto Metroe grade Italijani Turci pa i Bugari,Česi jer su međuvremenu osvojili know -how baš kao što su i naše firme mogle,Energoprojekt je gradio Ž.Čvor i stanicu Vuk..a i trenutno Hidrogradnja buši tunel prema Nbg,kupili krticu od Herrenknechta a domaći stručnjaci organizuju i rukovode celim procesom..
 
@2012
Svaka cast i hvala za informaciju oko nabavke Hidrogranjine ,,krtice,,, to menja u pozitivno mnogo toga.... mnogi sugrađani će doći do posla, a grad do metroa onda samo napred :kk: :gobb:
 
BREAKING NEWS:

Klingonski ambasador je u razgovoru sa zamenikom gradonačelnika Beograda izneo predlog da njihovi inženjeri i građevinci urade projekat i kompletno izgrade ceo sistem sajber-spejs metroa po tehnologiji "od vrata do vrata".
Martok.jpg

Abasador Martok: "Mi Klinognci smo veoma zainteresovani da gradimo najnoviji metro sistem koji postoji kod nas na planeti Qo'noS."

Takođe, u neformalnom razgovoru sa predednikom skupšitne Beograda, ambasador planete Naboo Roos Tarpals je naveo da su oni zainteresovani za gradnju novog sistema lebdećeg metroa koji se već vekovima koristi na njihovoj matičnoj planeti. Ovaj sistem, pored toga što levitira, može da ide pod vodu, tako da bi se sa njim vrlo lako rešio problem prelaska preko Save i Dunava.
TarpalsHS.jpg

Ambasador Roos Tarpals
 
:laugh: Ha ha Dobar ti ovaj post Johnny :kk:
boca-ica":8cy4nfir je napisao(la):
@2012
Svaka cast i hvala za informaciju oko nabavke Hidrogranjine ,,krtice,,, to menja u pozitivno mnogo toga.... mnogi sugrađani će doći do posla, a grad do metroa onda samo napred :kk: :gobb:
Ne sećam se da li tačno beše naziv firme mislim da jeste..ali realno gledano ovakvi projekti upošljavaju dobar deo građevinske industrije materijala,transporta,stručnjaka ,samih fizičkih radnika nema kao nekad sve te mašine su kompjuterizovane,ali znanje i iskustvo koje se ovakvim poslovima stiče je veoma značajno..eto čuli smo da je i na gradnji auto puta zapošljen dobar deo mladih inžinjera...
U današnjim "Novostima" izašao članak pod naslovom"Konkurencija za gradnju Beogradskog Metroa sve veća"Rusi,Francuz,Austrijanci ,Španci"eto moja predviđanja su bila tačna,svakoj svetskoj firmi uneti referencu "Beogradski Metro" je postala stvar prestiža jer je poznata Evropska metropola i u svetu (nasleđe yu) ali iz pre svega geo-političkih razloga..
 
Stvar prestiža da u referencu unesu Beogradski metro?

A ja mislio da oni mučenici hoće ovde da zarade..
 
JohnnyLee":jgrn0voo je napisao(la):
BREAKING NEWS:

Klingonski ambasador je ...
Taman sam pomisio "Jos samo Klingonci i Kardasijanci nisu rekli da su zainteresovani za metro" Svaka cast!
 
medjutim":26qezjai je napisao(la):
Stvar prestiža da u referencu unesu Beogradski metro?

A ja mislio da oni mučenici hoće ovde da zarade..
Pa naravno to se podrazumeva i zato nisam ni naglasio,međutim cela priča ima geopolitičku dimenziju gde je konkurencija jednaka onoj u finansijskoj sferi,blokade,podmetanje nogu je u toj priči legitimna stvar,i kada govorim o prestižu i borbi za Beogradski Metro on je više ovog karaktera,eto diplomaski sam sročio...:kafa:
 
Johnny Lee ce dobiti plus :laugh:
 
Metro de Madrid

metro-madrid-mar-de-cristal.jpg
www.estanochemadrid.com/imagenes//2010/01/met...
[/img]www.kalipedia.com/kalipediamedia/geografia/me...
metro-map-madrid.jpg

commit.jpg
metrodemadrid-580x435.jpg
signalling.files.wordpress.com/2008/11/commit...
COMMIT remote diagnostics and tele-maintenance centre. (Centro de Operaciones de Mantenimiento y Monitorización de Instalaciones y Telecomunicociones” or Operation Centre for Maintenance and Monitoring of Facilities and Telecommunications). It is an impressive centre with a most bewildering array of interfaces to all sorts of technical systems on the Metro Madrid network. The aim is to implement remote diagnosis and “tele-maintenance” in a centre aimed at first level incident analysis and response for Metro Madrid’s technical systems in a centralised “incident response room.
 
Takođe treba napomenuti da su Španci razvili više novih tehnologija gradnje koje su drastično spustile cenu izgradnje metroa po kilometru...

Tako recimo je cena produženja linija madridskog metroa bila samo $22 miliona evra po km '95-'99 ($26 miliona konvertovano u dolare iz 2002.) ... sa takvom cenom, mi smo 2002. mogli da izgradimo 20 kilometara metroa (sve tri linije) za nekih 450 miliona evra, ili pola godišnjeg gradskog budžeta iz 2006.

Evo analize cena izgradnje metroa u svetu:

http://docs.google.com/viewer?a=v&q...9VysjJ&sig=AHIEtbRG0OT-S53vLuU3KSMcnxQKdqn_VA
 
Cek,to je cena podzemne trase ili povrsinske za metro od 22 milke?

Обострано испуњене све уговорене обавезе између Дирекције за грађевинско земљиште Београда и шпанског „Инека”

После спроведеног међународног конкурса, Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда потписала је 23. априла 2004. са консултантском кућом „Инеко” уговор за израду генералног пројекта и претходне студије оправданости изградње висококапацитетног шинског система. Уговорени пројекат и студија предати су Дирекцији у априлу 2005. године, а овим документима пројектован је Први коридор Устаничка–Творничка са техничком везом са депоом.

У одвојеном поступку јавног међународног позива, Дирекција је 26. октобра 2006. са „Инеком” закључила уговор о пружању услуга на припреми јавне набавке пројектне и студијске документације, као и о вршењу контроле квалитета уговорене документације, изради спецификација за набавку возних састава, припреми основе за израду националних стандарда за пројектовање и изградњу, а све до почетка изградње Првог коридора. „Инеко” је спровео и ове уговором предвиђене активности, а средином ове године изведен је коначни обрачун, чиме су обострано измирене све уговорне обавезе.

Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда отворена је у будућности како за „Инеко” тако и за све друге релевантне међународне компаније које својим искуством и знањем, након спроведеног међународног позива, могу да допринесу реализацији пројекта београдског метроа.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1419331
 
Graditelja metroa "bira" banka
N. PANTIĆ | 04. novembar 2010. 21:09 | Komentara: 0
Pobednika na tenderu za izgradnju budućeg metroa u Beogradu će, najverovatnije odrediti kreditni uslovi. Konkurenciju pojačali Španci. Francuzi najbliži poslu. U igri Rusi i Austrijanci



SRODNE VESTI

Subotica: Otvoren ”Metro keš & keri”
Metro po meri Beča
Moskva: Ubijen osumnjičeni za napade
Svi bi "parče" metroa
Trikolori na šinama
GRADITELJA beogradskog metroa najverovatnije će izabrati - bankari. Konkurencija za projekat vredan više od milijardu evra pojačana je najavom Španaca da su zainteresovani za ovaj posao. Međutim, kako smo nezvanično saznali, pobednika na tenderu odrediće najpovoljniji uslovi kredita.

Iako su mediji posao izgradnje metroa "dodeljivali" Francuzima, Austrijancima, pa i Rusima, trenutno još nije poznato ko će raditi na najvažnijem projektu u prestonici.
HRONOLOGIJA IDEJE
1972. - Usvojen novi GUP i formiran Sektor za metro pri Skupštini grada
1982. - Napravljen projekat "Metro Beograd" za 18 metro-stanica
1985. - Model grada sa metroom zamenjen idejom "Tramvaj za 21. vek"
1991. - Prvi put se pojavljuje ideja o "lakom" metrou
1997. - Tadašnji gradonačelnik Zoran Đinđić ponovo aktuelizuje rad Sektora za metro
2003. - Usvojen novi GUP, prema kojem se gradi laki šinski sistem
2005. - Tadašnji gradonačelnik Nenad Bogdanović kreće u realizovanje ideje izgradnje LŠS
2010. - Skupština grada usvaja dokument "Beogradski metro - osnova za izbor rešenja"

- Konačna odluka o tome ko će graditi metro u Beogradu dosta će zavisiti od toga koja će banka dati najpovoljnije uslove kredita, pošto grad jedino tako može da obezbedi neophodna finansijska sredstva za ovaj projekat - kaže naš izvor iz Skupštine grada. - Povoljnost pozajmice kao i način otplate odigraće važnu ulogu na tenderu, pa tek kada bude poznato koja će inostrana banka kreditirati izgradnju podzemne železnice, znaće se i izvođač radova.

Najbliži ovom poslu, kako sada stvari stoje, i dalje su Francuzi. Vlada ove države i dalje razmatra donaciju Beogradu vrednu tri miliona evra, koja bi bila dovoljna da se izradi kompletna dokumentacija za prvu liniju koja će ići od Ustaničke do Tvorničke ulice.

- Usaglasili smo šta francuska strana treba da uradi kada je u pitanju prva linija metroa - izjavio je nedavno gradski menadžer Aleksandar Bjelić. - Zadatak neke od njihovih firmi je da izvedu dva rešenja prve trase koja će se raditi, da daju dve varijante troškova izgradnje, kao i dva načina prihoda od eksploatacije ovog vida prevoza.

Inače, Francuzi su već 2002. godine dali novac da se izradi studija za izgradnju metroa, a taj posao je poveren firmi "Sistra". Njihova ideja, međutim, nakon izrade plana je odbačena. Posla su se zatim latili i Španci. "Ineko" je uradio i pretplan prve linije, a sve do aprila ove godine bili su konsultanti Direkciji za građevinsko zemljište. Tada je objavljena i poslednja studija koja je predvidela izgradnju tri linije podzemne železnice.

Nakon toga odbornici Skupštine grada su jula ove godine usvojili dokument "Beogradski metro - osnova za izbor rešenja", koji je predvideo da metro u prestonici mora da bude nezavisni šinski sistem koji će ići iznad zemlje gde god je to moguće, s obzirom na to da je tri puta jeftiniji od podzemnog.


Španci otvoreni za saradnju
AMBASADOR Španije Injigo de Palasio Espanja rekao da je firma "Ineko" i dalje zainteresovana za izgradnju metroa, podsetivši da su oni nakon četiri godine rada na izradi projekta nažalost prekinuti u tome. Ubrzo se oglasio i Beograd.

- Španski "Ineko" je 2005. godine je uradio izradu generalnog projekta i prethodne studije opravdanosti visokokapacitetnog šinskog sistema - piše u saopštenju grada. - Direkcija za građevinsko zemljište je sa ovom španskom konsultanskom kućom potpisala još jedan ugovor oktobra 2006. godine. Sredinom ove godine urađen je konačni obračun, čime su obostrano izmirene sve ugovorne obaveze.

Direkcija je, kako navodi, otvorena u budućnosti, kako za "Ineko", tako i za sve druge relevantne kompanije koje, nakon sprovedenog međunarodnog poziva, mogu da doprinesu realizaciji projekta beogradskog metroa.

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:306452-Graditelja-metroa-quotbiraquot-banka
 
Od društva koje se pominje, najbolju ponudu daće Kinezi.. ;)
 
Vrh